s500 seokset päin peetä

Vastaa Viestiin
Suksipoika
Viestit: 231
Liittynyt: 10.6.2008 5:02
Paikkakunta: sjk

s500 seokset päin peetä

Viesti Kirjoittaja Suksipoika »

Eli hmm. "Vika" on sellainen että kun antaa noin 1/4 - 1/2 kaasua auto vetää niinkuin olisi normaalisti kaasu pohjassa ja siitäkun tietyn rajan yli laittaa kaasun niin ei mee mihinkään vaan niinkuin sais keittoa sen verran että napolla kaadettais suoraan pannuun. Eli n. puoli kaasua kun käyttää niin auto lähtee niinkuin pitääkin eli täydet tehot silloin käytössä. Vikakoodit Seoksenmuodostuksen itseoppiva ohjelma me tai jotain sellaista..

Mitä luulisitte mikä olisi vikana? Tullut vaihtoehtoja mieleen: Ilmamassamittari, lambdat, suuttimet jne. ja nyt tuli mieleen että voisi olla aika varmasti joku kaasupolkimen säätöpotikka kun puolella kaasua onkin periaatteessa täyskaasulla?

Ja auto siis S500 -99 lopusta, ml. 135tkm
Avatar
Lucky-Dog
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 7715
Liittynyt: 19.9.2005 21:05
Paikkakunta: Alabama / Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja Lucky-Dog »

Sen kaasupolkimenkin saa testerillä tsekattua ja voihan tuota muutoinkin joitakin osin mittailla, mikä voisi olla......muutta ku ny ollaan lomilla :lol:
They call me....Lucky-DoOOOG every place where i go....
http://www.mbkoskinen.fi
Suksipoika
Viestit: 231
Liittynyt: 10.6.2008 5:02
Paikkakunta: sjk

Viesti Kirjoittaja Suksipoika »

Niin ja vikakoodin yhteydessä lukee myös että Osakuormalla sylinteririvit raja-arvossaan..

Ja tuota tuo vikakoodinluku oli vaan pikahuollossa ja se pikahuollon jätkä ei oikeen tietänyt mitään "saa mersumiehet jatkaa tästä" ja siinä ajettiin pelkästään moottorin viat tai se perus. Maanantaina olisi aika kun ne tutkii sitä, toivottavasti selviää nimittäin muuten alkaa ottamaan pattiin ja lujaa...
Suksipoika
Viestit: 231
Liittynyt: 10.6.2008 5:02
Paikkakunta: sjk

Viesti Kirjoittaja Suksipoika »

Nyt tuli mieleen kun oli lämpösempi päivä ja ei lähtenyt oikeastaan mihinkään ja kun rupes tulemaan vettä niin kulki huomattavasti paremmin eli kun ilma raskaampaa niin seokset menee vähän paremmiksi ja kaasua saa painaa vähän enemmän ettei heti booaa kun 20C auringon paisteessa.

Elikkä voisiko kyseessä olla softavika eli ohjelma mennyt päin helvettiä ja pitäisi ajaa uudestaan softa tai joku muu "viriohjelma" ???
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29055
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Ei ole koskaan tarvinnut etsiä moisten oireitten aiheuttajaa 500 koneesta.

Pienemmissä veekuutosissa (240, 280, 320) on ollut ilmamassamittarivikoja jotka aiheuttavat milloin minkäkinlaisia käynti- ja kulkuongelmia.
Silloin vikamuistiin jää mainintaa siitä että lambdasäädön raja-arvot on ylitetty tms. muttei koskaan ilmamassamittarin vikakoodeja.

Bensavehkeisiin ilmamassamittari on harmittavasti kalliimpi kuin cdi:hin, sitä ei viitsisi ostaa kokeillakseen auttaako ongelmiin, tarkemminhan tuota pitäisi testailla kuten LD edellä mainitsi.
Suksipoika
Viestit: 231
Liittynyt: 10.6.2008 5:02
Paikkakunta: sjk

Viesti Kirjoittaja Suksipoika »

315e on tarvikemittari.. en sit tiedä mut huomenna pitäs nähdä kun pääsee kunnon testeriin ja osaavat varmaan jotain kertoakkin.
Suksipoika
Viestit: 231
Liittynyt: 10.6.2008 5:02
Paikkakunta: sjk

Viesti Kirjoittaja Suksipoika »

Joop, mittarihan se ja nyt kulkee mukavasti :D
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W220 / W230 / W215 moottori”