W220 Airmatic muutos?
-
- Viestit: 3
- Liittynyt: 09.2.2012 12:39
- Paikkakunta: Alta
W220 Airmatic muutos?
Olen seuraillut jutustelua Airmatic:n toiminnasta ja sen haavoittuvuudesta. Onko syteemi muutettavissa kohtuudella perinteisille rautajousille ja iskareille. Jos homma on tehtävissä, niin mitkä hiliut siihen passaa? Tietysti auto menettää matkustusmukavvuutta, mutta täällä pohjosessa pakkasta on yleisesti talvella -40.
Kiitos jo etukäteen rakentavista ajatuksista!
Kiitos jo etukäteen rakentavista ajatuksista!
-
- Viestit: 3
- Liittynyt: 09.2.2012 12:39
- Paikkakunta: Alta
Pakkasongelmat kai johtuvat lähinnä kuivaimen vanhenemisesta, mikä
kostuttaa ilman ja jäädyttää venttiilit. En tiedä, voisiko järjestelmän
ilmanottoon lisätä tarvikekuivaimen. Vuotavassa järjestelmässä lopulta
hajoaa sitten kompressorikin.
Uusi kompura ja kuivain 315 USD:
New WABCO Air Suspension Compressor/Dryer Assembly
These are new genuine O.E. air compressors. These complete units were
purchased as an overstock item. These are OEM units completely
assembled and ready to bolt in. This complete unit will cost you over
$600.00 at your Mercedes-Benz dealership. These are common to bun out,
leaving your air suspension on the ground. We are backing these new units
with a one year warranty.
http://www.arnottindustries.com/part_ME ... id133.html
Lisää tietoa Airmaticista:
http://www.mercedestechstore.com/pdfs/W ... -13-02.pdf
kostuttaa ilman ja jäädyttää venttiilit. En tiedä, voisiko järjestelmän
ilmanottoon lisätä tarvikekuivaimen. Vuotavassa järjestelmässä lopulta
hajoaa sitten kompressorikin.
Uusi kompura ja kuivain 315 USD:
New WABCO Air Suspension Compressor/Dryer Assembly
These are new genuine O.E. air compressors. These complete units were
purchased as an overstock item. These are OEM units completely
assembled and ready to bolt in. This complete unit will cost you over
$600.00 at your Mercedes-Benz dealership. These are common to bun out,
leaving your air suspension on the ground. We are backing these new units
with a one year warranty.
http://www.arnottindustries.com/part_ME ... id133.html
Lisää tietoa Airmaticista:
http://www.mercedestechstore.com/pdfs/W ... -13-02.pdf
4matic - Ihminen ei tarvitse tämän parempaa autoa, tosin sellaista ei ole tehtykään.
Missäs tuo kuivain on? Mulla vaihdettiin omaan kompura viime talvena, kun vanha lopetti toiminnan hirveän mekkalan jälkeen.....
Mutta ihan samalla lailla auto laittaa itsensä makuulle mitä teki vanhallakin kompuralla, kun pakkanen laskee alle -25°C , mutta kesällä ja muutenkin leudoilla keleillä pysyy kaksikin viikko samassa korkeudessa
Ja meidän toinen wanhempi W220 (työauto) tyhjää pussinsa kesää talvea jo parin päivän seisotuksen jälkeen, uudesta kompurasta huolimatta Eli siellä on selkeä vuoto jossain....mutta yritetään ajaa sitkeästi vikaa pihalle
Mutta ihan samalla lailla auto laittaa itsensä makuulle mitä teki vanhallakin kompuralla, kun pakkanen laskee alle -25°C , mutta kesällä ja muutenkin leudoilla keleillä pysyy kaksikin viikko samassa korkeudessa
Ja meidän toinen wanhempi W220 (työauto) tyhjää pussinsa kesää talvea jo parin päivän seisotuksen jälkeen, uudesta kompurasta huolimatta Eli siellä on selkeä vuoto jossain....mutta yritetään ajaa sitkeästi vikaa pihalle
..... kaurahattu, rehupuntti, punaniska, perusjuntti! Oikia Härmäläänen! .......
W124 E500 Limited Edition -94
W220 320CDI -03
VW Karmann-Ghia 1600 -70
...ja kaikenmaailman kivoja Nivoja ja Jeeppejä...
W124 E500 Limited Edition -94
W220 320CDI -03
VW Karmann-Ghia 1600 -70
...ja kaikenmaailman kivoja Nivoja ja Jeeppejä...
- tähtikuljettaja
- Mersuvelho
- Viestit: 1917
- Liittynyt: 05.11.2006 19:30
- Paikkakunta: Lounais-Suomi
Kannattaako pilata uutta kompuraa, sehän on taas kohta entinen jos systeemissä on selkeä vuoto.piippu kirjoitti: Ja meidän toinen wanhempi W220 (työauto) tyhjää pussinsa kesää talvea jo parin päivän seisotuksen jälkeen, uudesta kompurasta huolimatta Eli siellä on selkeä vuoto jossain....mutta yritetään ajaa sitkeästi vikaa pihalle
Juu, kuivain on osa c sivulla 14 koulutustiedotteessa.
Kyllä vuotoa on muuallakin kuin venttiileissä, mutta venttiilien vuoto kai
erityisesti esiintyy vain pakkasilla.
Vuotavia osia ovat esim. kumipalkeet ja apukammiot (41p s. 12).
Apukammioiden liittimet syöpyvät hajalle. Letkuliitosta ei kannata avata,
koska se jää vuotamaan, mutta liitoksiin voi ruiskuttaa kotelonsuoja-ainetta.
Vuodot kannattaa tosiaan korjata, ennen kuin vaihtaa kompuran.
Kyllä vuotoa on muuallakin kuin venttiileissä, mutta venttiilien vuoto kai
erityisesti esiintyy vain pakkasilla.
Vuotavia osia ovat esim. kumipalkeet ja apukammiot (41p s. 12).
Apukammioiden liittimet syöpyvät hajalle. Letkuliitosta ei kannata avata,
koska se jää vuotamaan, mutta liitoksiin voi ruiskuttaa kotelonsuoja-ainetta.
Vuodot kannattaa tosiaan korjata, ennen kuin vaihtaa kompuran.
4matic - Ihminen ei tarvitse tämän parempaa autoa, tosin sellaista ei ole tehtykään.
Noo....ei tietysti kannata, mutta sillä uudellakin kompuralla on jo kolmas vuosi menossa ja hyvin toimii. Omaa ässääni en näin julmasti kohtele, mutta tuolla wanhalla meitä käyttäjiä on neljä ja kun kukaan muukaan ei paa tikkua ristiin minkään asian eteen tuossa vekottimessa, niin eipä kiinnosta minuakaan.....näillä mennääntähtikuljettaja kirjoitti:Kannattaako pilata uutta kompuraa, sehän on taas kohta entinen jos systeemissä on selkeä vuoto.piippu kirjoitti: Ja meidän toinen wanhempi W220 (työauto) tyhjää pussinsa kesää talvea jo parin päivän seisotuksen jälkeen, uudesta kompurasta huolimatta Eli siellä on selkeä vuoto jossain....mutta yritetään ajaa sitkeästi vikaa pihalle
..... kaurahattu, rehupuntti, punaniska, perusjuntti! Oikia Härmäläänen! .......
W124 E500 Limited Edition -94
W220 320CDI -03
VW Karmann-Ghia 1600 -70
...ja kaikenmaailman kivoja Nivoja ja Jeeppejä...
W124 E500 Limited Edition -94
W220 320CDI -03
VW Karmann-Ghia 1600 -70
...ja kaikenmaailman kivoja Nivoja ja Jeeppejä...
No eilen illalla se sitten alkoi... Ässä rupesi valittamaan töistä kotiin ajaessa että paas mennen korjaamolle, Airmaticissa on vikaa. Kotipihassa sitten tuli punaista tekstiä ryuutuun, että enää ei saa ajaa, auto on liian matalalla. Sammutin auton ja kävin kurkkasemassa, niin oikea etukulma tosiaan oli aivan tontissa. Laitoin auton sitten käymään tyhjäkäynnillä pihaan ja kun kävin parinkymmenen minuutin kuluttua katsomassa, oli Ässä tas ryhdissään, eli ilmeisesti jäätynyt venttiili oli sulanut ja ilma kulki taas. Tänään aamulla huristelin n. 130km pikku pakkasessa ja korjaamolle taas neuvottiin menemään ja kun perillä katselin, niin oikea etukulma oli taas masentavan alhalla.
Onko tuo kuivain vaihdettavissa kompuraan erikseen, vai pitääkö sen takia koko kompurapaketti uusia?
Onko tuo kuivain vaihdettavissa kompuraan erikseen, vai pitääkö sen takia koko kompurapaketti uusia?
Make
S211 E280 cdi -07 automat
W903 316 pitkä&korkea -06 automat
Entiset:
S210 E320 cdi -01 automat
W202 220 D -97 automat
W220 S320 cdi -01 automat
W210 E220 cdi -01 automat
W124 300D -87 man -> automat
W123 200D -79 man
S211 E280 cdi -07 automat
W903 316 pitkä&korkea -06 automat
Entiset:
S210 E320 cdi -01 automat
W202 220 D -97 automat
W220 S320 cdi -01 automat
W210 E220 cdi -01 automat
W124 300D -87 man -> automat
W123 200D -79 man
-
- Viestit: 36
- Liittynyt: 19.11.2012 10:04
- Paikkakunta: Ylöjärvi
itsellä samaa ongelmaa ässässä, erona että ei tule punaista näyttöä, vain kehotus korjaamolle ja vas takakulma aina maassa kun auto ei käy.. kulma ei nouse 5 min aikana tyhjäkäynnillä kun putsailen lumet ja jäät pois, 80km matkan ajan kulma on ylhäällä ja tulee taas alas tunnin seisomisen aikana.. huoltokirjassa merkintä että kesäkuussa laitettu mersukorjaamolla alkuperäiset ilmaiskarit, ostin auton elokuussa.. kovilla pakkasilla esiintyy vain ja nyt aamulla -6 ast töihin lähtiessä oli pysynyt ilmat koko yön..
Eipä se sitten tainnutkaan olla jäätyminen ongelmana, ainakaan se ei ole ainoa ongelma, kun ei suojakelilläkään alusta pelaa enää. Joskus nousee, joskus ei. parin päivän seisokin aikana ei laske merkittävästi, joten ainakaan isoa vuotoa siellä ei voi olla. Kompressorin relettä aloin ihmettelemään. Napaan 30 tulee sähkö aina ja kun laittaa pelin käymään, tulee jatkuva sähkö myös napaan 85. Ohjataanko relettä siis miinusta pätkimällä? Onko kenelläkään tietoa?
Kun oikosuljen 30-87 navat, lähtee kompura käyntiin, mutta aika ikävänkuuloista ääntä se pitää. Mekkala kuuluu auton sisälle asti. Ei nyt ole verrokkia josta voisi koittaa kuulostella onko ääni normaali...
Nyt kun auton käynnistää, se herjaa heti airmaticista eikä lähde edes yrittämään komputran pyöritystä. Eli ajokelvoton kapistus tällä hetkellä...
Olisiko Jämsän seudulla ketään Starillista, jotta voisi katsoa mitä vikakoodit sanoo?
Kun oikosuljen 30-87 navat, lähtee kompura käyntiin, mutta aika ikävänkuuloista ääntä se pitää. Mekkala kuuluu auton sisälle asti. Ei nyt ole verrokkia josta voisi koittaa kuulostella onko ääni normaali...
Nyt kun auton käynnistää, se herjaa heti airmaticista eikä lähde edes yrittämään komputran pyöritystä. Eli ajokelvoton kapistus tällä hetkellä...
Olisiko Jämsän seudulla ketään Starillista, jotta voisi katsoa mitä vikakoodit sanoo?
Make
S211 E280 cdi -07 automat
W903 316 pitkä&korkea -06 automat
Entiset:
S210 E320 cdi -01 automat
W202 220 D -97 automat
W220 S320 cdi -01 automat
W210 E220 cdi -01 automat
W124 300D -87 man -> automat
W123 200D -79 man
S211 E280 cdi -07 automat
W903 316 pitkä&korkea -06 automat
Entiset:
S210 E320 cdi -01 automat
W202 220 D -97 automat
W220 S320 cdi -01 automat
W210 E220 cdi -01 automat
W124 300D -87 man -> automat
W123 200D -79 man
-
- Viestit: 317
- Liittynyt: 25.5.2008 9:48
- Paikkakunta: Raisio
Tuli tässä mieleen jousituksen vaihdosta.
Jos ilma jousituksen ottaa pois autosta ja laittaa tilalle normaalit iskarit...
Tulee uusi ongelma. Etuvalojen korkeuden säädin!
Ainakaan omassa ässässä ei ole manuaalista etuvalojen korkeuden säädintä. Käsittääkseni ilmajousituksen pitäisi valojen korkeudesta huolehtia.
Jos ilma jousituksen ottaa pois autosta ja laittaa tilalle normaalit iskarit...
Tulee uusi ongelma. Etuvalojen korkeuden säädin!
Ainakaan omassa ässässä ei ole manuaalista etuvalojen korkeuden säädintä. Käsittääkseni ilmajousituksen pitäisi valojen korkeudesta huolehtia.
Tuulilasin vaihto ja tuulilasin korjaus Turussa ja Raisiossa.
www.tuulilasikorjaamo.fi
www.123tuulilasi.fi
www.tuulilasikorjaamo.fi
www.123tuulilasi.fi
-
- Viestit: 541
- Liittynyt: 02.6.2006 22:43
- Paikkakunta: 97940
Kyllähän siellä on ihan oma moottorinsa valojen säätöön. korin ja tukivarsien ( etu ja taka) välissä on yhdystangot. Joiden avulla tietää auton asennon ja säätää sen mukaan valojen korkeuden.Autofiksari kirjoitti:
Tulee uusi ongelma. Etuvalojen korkeuden säädin!
Ainakaan omassa ässässä ei ole manuaalista etuvalojen korkeuden säädintä. Käsittääkseni ilmajousituksen pitäisi valojen korkeudesta huolehtia.
Ei mitään yhteyttä ilmapusseihin.
Näillä mennään.
BMW 330 D -03, 286hp/668nm
BMW 335i -07, 414hp/572nm
50 prossaa jostain on parempi, kuin 100 prossaa ei mistään....
BMW 330 D -03, 286hp/668nm
BMW 335i -07, 414hp/572nm
50 prossaa jostain on parempi, kuin 100 prossaa ei mistään....
ilmajousien vaihtoon
Nämä ei taida käydä MB joissa on ABC-jarrut?XUX63 kirjoitti:Tuostapa reilulla tonnille setti:
http://www.arnottindustries.com/part_ME ... id633.html
Onko absillisiin olemassa "korjaussarjaa" joilla pääsis halvemmalla remontilla
Alkoi auto makaamaan oik takakulmastaan, nousee vielä käynnistettäessä mutta ei samaan korkeuteen kuin vas puoli
Kiitokset
Re: ilmajousien vaihtoon
ABC-jarrut?HannuPa kirjoitti:Nämä ei taida käydä MB joissa on ABC-jarrut?XUX63 kirjoitti:Tuostapa reilulla tonnille setti:
http://www.arnottindustries.com/part_ME ... id633.html
Onko absillisiin olemassa "korjaussarjaa" joilla pääsis halvemmalla remontilla
Alkoi auto makaamaan oik takakulmastaan, nousee vielä käynnistettäessä mutta ei samaan korkeuteen kuin vas puoli
Kiitokset
ABS-jarrut, ABC-alusta tai jos kyseessä ei W215/220, niin myös SBC-jarrut voi löytyä
No jos auto on W215/220, niin kyseessä lienee ABC-alusta ja siihen ei ole (tai ainakaan vähänaika sitten ei ollut) Arnottilla tai muullakaan valmistajalla rautajousia. Tosin ei tuossa alustassa taida olla, kuin tukivarsi erilainen, eli voisi ne vaihtamalla mennä Airmaticin jouset.
W220 S320 CDI -01 (OM613+722.6) EX: S320, S500L ja S600L
W164 ML320 CDI -06 (OM642+722.9)
C126 560 SEC -88 (M113+722.6)
S210 E270 CDI -02 (OM612+722.6)
W164 ML320 CDI -06 (OM642+722.9)
C126 560 SEC -88 (M113+722.6)
S210 E270 CDI -02 (OM612+722.6)
Re: ilmajousien vaihtoon
Kävi lukihäiriö ja siitä vikarataa ...noroljan kirjoitti:ABC-jarrut?HannuPa kirjoitti:Nämä ei taida käydä MB joissa on ABC-jarrut?XUX63 kirjoitti:Tuostapa reilulla tonnille setti:
http://www.arnottindustries.com/part_ME ... id633.html
Onko absillisiin olemassa "korjaussarjaa" joilla pääsis halvemmalla remontilla
Alkoi auto makaamaan oik takakulmastaan, nousee vielä käynnistettäessä mutta ei samaan korkeuteen kuin vas puoli
Kiitokset
ABS-jarrut, ABC-alusta tai jos kyseessä ei W215/220, niin myös SBC-jarrut voi löytyä
No jos auto on W215/220, niin kyseessä lienee ABC-alusta ja siihen ei ole (tai ainakaan vähänaika sitten ei ollut) Arnottilla tai muullakaan valmistajalla rautajousia. Tosin ei tuossa alustassa taida olla, kuin tukivarsi erilainen, eli voisi ne vaihtamalla mennä Airmaticin jouset.
Autoni on MB W220 S320 vm 1999 , joten nuo pitäisi silloin käydä?
Ei taida vika muuten olla korjattavissa, jos tuota yhden nurkan kuntoon saattamista suunnittelisi?
itse en autoista paljo ymmärrä , tekniikasta ei sitäkään