Takapää kolisee
- Iippo Vinetto
- Autoencyklopedia
Takapää kolisee
Takapää sanoo terävästi klonks, ku ajaa kuoppaan, onkos joku gummityyny menny, vai mikä vaivaa?
Älkää polttako itteenne loppuun!
- Iippo Vinetto
- Autoencyklopedia
- Iippo Vinetto
- Autoencyklopedia
Totta. Mut tuntuu paljo "viisammalta", ku vie ton ropposen korjaamolle, ja sanoo syvällä rintaäänellä, et "se vika on muute siellä ja siellä"dealer kirjoitti:Voi olla apurungonkumikin, sitä ilmeisesti tarkoitat.
Osaava korjaamo löytää vian hetkessä, mitään ei kannata ostaa "jospaseolisitässäsevika".

Älkää polttako itteenne loppuun!
- Iippo Vinetto
- Autoencyklopedia
Takana kolisee myös mun farkussa. Tässähän on hydrauliikkaa takapäässä.
Vika tosiaan tulee esiin ajaessa pieneenkin kuoppaan tai ylittäessä jonkin kadulla olevan kohokkeen. Takapää siis kolahtaa terävästi ja kovanoloisesti, mutta ei jää minkäänlaiseen heiluriliikkeeseen.
Olen antanut itselleni ymmärtää, että vika voi olla hydr.takaiskunvaimentimen painekammio(issa). Onko näin vai voiko syypäänä olla ennemminkin itse iskarit?
Vika tosiaan tulee esiin ajaessa pieneenkin kuoppaan tai ylittäessä jonkin kadulla olevan kohokkeen. Takapää siis kolahtaa terävästi ja kovanoloisesti, mutta ei jää minkäänlaiseen heiluriliikkeeseen.
Olen antanut itselleni ymmärtää, että vika voi olla hydr.takaiskunvaimentimen painekammio(issa). Onko näin vai voiko syypäänä olla ennemminkin itse iskarit?
Minullakin alko kolina takaa kun vaihdon vanhat katkenneet jouset uusiin. Eli ennen kolisi se katkennut jousi ja nyt kun perä on huomattavasti aikaisempaa korkeammalla niin se on alkanut kolisemaan. Kuitenkin heti jos kuormaa on enemmän niin kolina lakkaa kokonaan. Iskareiden alapäät eivät ole syyllisiä tässä tapauksessa.
Andy: Jos autossa on paineakku hajalla niin se aiheuttaa kovan alustan. Eli käytännössä takapää tuntuu kovalta ja se pomppii epätasaisuuksissa kun ei jousta, mutta ei myöskään jää heilumaan niinkuin perinteisillä kuluneilla iskareilla... Kolinaa se ei aiheuta. Farkun takaiskareiden alapäässä on sellainen nivel joka kuluessaan alkaa kolista, mutta sitä ei voi erikseen vaihtaa joten koko iskarin joutuu silloin uusimaan. Minulla kerran kolisi ja en silloin raaskinut heti vaihtaa iskaria sillä seurauksella että alanivel hakkasi itsensä iskarinpohjan läpi niin että lähmät valuivat pihalle
Andy: Jos autossa on paineakku hajalla niin se aiheuttaa kovan alustan. Eli käytännössä takapää tuntuu kovalta ja se pomppii epätasaisuuksissa kun ei jousta, mutta ei myöskään jää heilumaan niinkuin perinteisillä kuluneilla iskareilla... Kolinaa se ei aiheuta. Farkun takaiskareiden alapäässä on sellainen nivel joka kuluessaan alkaa kolista, mutta sitä ei voi erikseen vaihtaa joten koko iskarin joutuu silloin uusimaan. Minulla kerran kolisi ja en silloin raaskinut heti vaihtaa iskaria sillä seurauksella että alanivel hakkasi itsensä iskarinpohjan läpi niin että lähmät valuivat pihalle

Turha hoppuilu ei ole muuta kuin köyhtymisen oire.
Reikä is my middle name
Reikä is my middle name
Satakaksnelkusta ei koskaan.Voisko vaihteeksi epäillä takaiskarin yläpään kumia? Meneekö niitä koskaan?

Tästähän tulee taas mul*unleima

Farkkuväykystä

Huomatkaa: en maininnut maagista kolmen kirjaimen yhdistelmää joka yleensä laukaisee päänsäryn.

Tutkin huomenna,narinahela vaihdettu reilu vuosi takaperin,en usko,että on jo nyt sökö,mutta se on kumman tuntunen,se ikäänkuin siirtyisi hieman sivuun se perä ,kun ajaa jonkun korokkeen yli ja vain kun oikea puoli ajetaan korokkeen yli,jos molemmat,niin ei juuri huomaa,olisko jousi...
nekin on jo reilun vuoden vanhat?Rengas on kiinni.Ja se kolahdus on vaimea ja ei tunnu kiihdytyksissä,vain montuissa.
Nooh,herra tietää
Muuten,hah,nettiaato pätkii tuassiisa.
nekin on jo reilun vuoden vanhat?Rengas on kiinni.Ja se kolahdus on vaimea ja ei tunnu kiihdytyksissä,vain montuissa.
Nooh,herra tietää

Muuten,hah,nettiaato pätkii tuassiisa.

Tämähän nyt tulee varmasti ihan puun takaa, mutta mites ois MekkaRässi66 kirjoitti:Tuota kumia meinaisin ehdottaa seuraavana.
Diileri laittoi jonnekkin hyvät ohjeet niiden vaihtamiseen, missähän ne oli?

tässä testatataan,notkumisen syy näkyy kyllä jo ilman renkaan irroitustakin,mutta otetaan kuitenkin irti ja suojus nostettu takaisin ylös.
Iskari on ihan veltto,kun rengasraudalla vipuaa renkaan alta,lieko Tammikuun pakkaset saanu iskarin tyhjenemään.
Tutkin nuo takakelkan etummaiset kumitkin samalla,edelleen,kun apuvälineenä on rengasrauta,niin aivan pieni välys löytyy sekä pysty,että sivuttais suunnassa,luulen,että ne menevät vielä jonkin aikaa(10v.)
Vaihtelen nuo iskarit,jahka huvittaa.
Katoinko oikein KL-varaosissa 60e/kpl.
Iskari on ihan veltto,kun rengasraudalla vipuaa renkaan alta,lieko Tammikuun pakkaset saanu iskarin tyhjenemään.
Tutkin nuo takakelkan etummaiset kumitkin samalla,edelleen,kun apuvälineenä on rengasrauta,niin aivan pieni välys löytyy sekä pysty,että sivuttais suunnassa,luulen,että ne menevät vielä jonkin aikaa(10v.)
Vaihtelen nuo iskarit,jahka huvittaa.
Katoinko oikein KL-varaosissa 60e/kpl.