300d ja v*ttuileva kytkin.

Vaihteistot, perä, kardaani, vetoakseli.
Katso myös W201
Vastaa Viestiin
Henkka
Viestit: 229
Liittynyt: 08.11.2005 14:40
Paikkakunta: Etelä-Pohjanmaa

300d ja v*ttuileva kytkin.

Viesti Kirjoittaja Henkka »

molemmat sylinterit vaihdettu ja ilmattu huolella, mutta jostain syystä järjestelmään ilmestyy ilmaa. jonkin ajan sammuksissa olon jälkeen ongelma voi olla taas pois, mistä mahtaa ottaa ilmaa :?: vai mikä helvetti tässä nyt on.



T: markusm
W202 C36 AMG
ex W140 300TD
ex W124 300D
Avatar
markusm
Häjy
Viestit: 2747
Liittynyt: 09.10.2005 1:43
Paikkakunta: pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja markusm »

juupasta juu. pitkän testilenkin päätteksi sain vian päälle :? eli vaihdon yhteydessä jäi pedaali pohjaan ja kytkin pois toiminnasta. pirullinen temppu :evil: mitä tehdään :?:
Sampo N.
Virallinen Oikolukija
Viestit: 6252
Liittynyt: 05.10.2005 8:35
Paikkakunta: Vantaa, melkein Kerava.

Viesti Kirjoittaja Sampo N. »

markusm kirjoitti:juupasta juu. pitkän testilenkin päätteksi sain vian päälle :? eli vaihdon yhteydessä jäi pedaali pohjaan ja kytkin pois toiminnasta. pirullinen temppu :evil: mitä tehdään :?:
Ainakin jos pääsylinteri (polkimen vieressä) on sökö, niin poljin juuttuu pohjaa. Pääsylinteri vuotaa ilmeisesti takaisin säiliöön, toisin kuin työsyliinteri (vaihdelootan kyljessä), joka vuotaa maahan. Sitä, että onko vika varmasti pääsylinterissä vai työsylinterissä, en osaa sanoa. Viisaammat neuvokoon.

Meillä oli samaa vikaa ja korjaantui pääsylinterin vaihdolla. Viisaammat sanoo, että kannattaa kumpikin sylinteri vaihtaa kun siihen hommaan alkaa.
Kein siknatuur
Avatar
markusm
Häjy
Viestit: 2747
Liittynyt: 09.10.2005 1:43
Paikkakunta: pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja markusm »

tjoo, kyllä se on pääsylinterin vika, emme vain millään halunneet suostua uskomaan sitä, kun se on (1kk vanha) mutta soittelu korjaamolle mikä osan on myiny selkeytti asiaa, hänkin oli sitä mieltä että enää missään muualla ei voi olla vikaa, haetiin uus tilalle ( ilmaiseksi) ja viedään vanha sinne maanantaina. eiköhän näillä eväillä jo saada vika kukistettua.
hienoa kun takuu ja palvelu pelaa. :D
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7121
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Kokeilehan ilmata koko systeemi uusiksi niin että pistät kompuralla kilon (HUOM vain max :!: 1 :!: KILON) paineen jarruneste säiliöön ja avaat laatikon kyljestä ilmauspropun. Ja annat valua niin kauan että tulee vain puhdasta nestettä.

Kytkimen nesteputki menee niin monen mutkan kautta että sitä on hankala muuten saada kunnolla ilmatuksi. :D
HVM

Viesti Kirjoittaja HVM »

Mika.T kirjoitti:Kokeilehan ilmata koko systeemi uusiksi niin että pistät kompuralla kilon (HUOM vain max :!: 1 :!: KILON) paineen jarruneste säiliöön ja avaat laatikon kyljestä ilmauspropun. Ja annat valua niin kauan että tulee vain puhdasta nestettä.

Kytkimen nesteputki menee niin monen mutkan kautta että sitä on hankala muuten saada kunnolla ilmatuksi. :D
Tästä on kokemusta, ei meinaa nimittäin mersun kytkin ilmautua normikonsteilla ensinkään. :roll:
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29114
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Ellei letkua säiliön ja sylinterin välissä ole vaihdettu, vika on todennäköisesti siinä.

Ilmaaminen kannattaa tehdä "alhaalta ylöspäin" eli esim. näin.
Avatar
markusm
Häjy
Viestit: 2747
Liittynyt: 09.10.2005 1:43
Paikkakunta: pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja markusm »

juu-u nyt on taas ilmattu sillä "ilmaus työkalulla" ja henkka on vaihtanut dealerin mainitteman putkenkin. ja tuo ohjeen mukainenkin ilmaus oli tehty viikolla, kuulemma. toivottavasti nyt pelaa ilmattiin kyllä nyt niin reiruhun ettei paremmasta väliä. :roll:
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29114
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

reiruhun
:?:

:D
Avatar
markusm
Häjy
Viestit: 2747
Liittynyt: 09.10.2005 1:43
Paikkakunta: pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja markusm »

dealer kirjoitti:
reiruhun
:?:

:D
:lol: kunnolla....... ee-peen murretta, yritän kyllä yleensä kirjoittaa niin että muutkin ymmärtääs :? mutta aina ei itsekontrolli pelaa. :)
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W124 voimansiirto”