Taas vaihteeksi virt(s)alukosta
- Easy Rider
- hupimestari
- Viestit: 8062
- Liittynyt: 05.7.2007 19:15
- Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla
Taas vaihteeksi virt(s)alukosta
Onko kellään neuvoja, että mistäpä porataan, kunhan olen saanut tenavan lukon riisuttua kojelauasta näkösälle? Pari tuntia r#nkattiin sitä eikä auennut. Ja osaako kokeneet neuvoa mistä kannattaa ostaa uusi lukkosylinteri, ettei tarvitse tehdä samaa remonttia heti uudestaan? Tarvike vai alkup.osa? Hintatietoja? Jos en saa uutta lukkoa heti, niin voinko kasata auton läjään ja ajaa esim. ruuvimeisselin kanssa, eli saako lukkopesän kiinni jälkikäteen?
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
-
- Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
- Viestit: 6067
- Liittynyt: 07.3.2007 17:55
Re: Taas vaihteeksi virt(s)alukosta
koitappas vielä sillai että liotat lukkopesää räkleenillä ja vlillä käytät avainta jos haitat heräis sitten jotain ohkasta öljyä ja taas räkleeniä ja oljyäEasy Rider kirjoitti:Onko kellään neuvoja, että mistäpä porataan, kunhan olen saanut tenavan lukon riisuttua kojelauasta näkösälle? Pari tuntia r#nkattiin sitä eikä auennut. Ja osaako kokeneet neuvoa mistä kannattaa ostaa uusi lukkosylinteri, ettei tarvitse tehdä samaa remonttia heti uudestaan? Tarvike vai alkup.osa? Hintatietoja? Jos en saa uutta lukkoa heti, niin voinko kasata auton läjään ja ajaa esim. ruuvimeisselin kanssa, eli saako lukkopesän kiinni jälkikäteen?


Yksi tapa on se että hiot rungossa olevan lukitustapin pois haittaamasta, sitten saat koko pas*an vedettyä pois ja kasaat uudella rungolla.Onko kellään neuvoja, että mistäpä porataan, kunhan olen saanut tenavan lukon riisuttua kojelauasta näkösälle?
KL-varaosista saat kumman vaan.Pari tuntia r#nkattiin sitä eikä auennut. Ja osaako kokeneet neuvoa mistä kannattaa ostaa uusi lukkosylinteri, ettei tarvitse tehdä samaa remonttia heti uudestaan?
Tarvike vai alkup.osa?
Hintatietoja?
www.kl-varaosat.fi
Saahan sen mutta parempi hankkia osat valmiiksi ennen ajoa ?Jos en saa uutta lukkoa heti, niin voinko kasata auton läjään ja ajaa esim. ruuvimeisselin kanssa, eli saako lukkopesän kiinni jälkikäteen?
- Easy Rider
- hupimestari
- Viestit: 8062
- Liittynyt: 05.7.2007 19:15
- Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla
Runko on ohjauspylvään kyljessä olevassa putkessa klemmarilla kiinni, 10 mm avaimella irtoaa.
Siinä klemmarin vieressä putkessa on reikä josta tappi näkyy, siitä pää pois niin runko irtoaa.
Minä olen suosiolla vaihtanut rungonkin, se kun ei ole kovin kallis ja työ maksaa asiakkaalle 57 euroa/tunti.
Itse värkäten voi saada rungon säilymään ehjänä, joku joka osaa voisi kertoa ?
Siinä klemmarin vieressä putkessa on reikä josta tappi näkyy, siitä pää pois niin runko irtoaa.
Minä olen suosiolla vaihtanut rungonkin, se kun ei ole kovin kallis ja työ maksaa asiakkaalle 57 euroa/tunti.
Itse värkäten voi saada rungon säilymään ehjänä, joku joka osaa voisi kertoa ?
- Easy Rider
- hupimestari
- Viestit: 8062
- Liittynyt: 05.7.2007 19:15
- Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla
Ei nyt ossaa hahmottaa mistä on kyse. Täytyy pureskella sitä näppäimistöä pieniksi ja kurkata mitä löytyy, sitten kysellä taas typeriä. Onneksi sain nyt kiikutettua pajalle sen p4skan. Hinuri piti soittaa hommiin, kun kaveri lupasi ensin kuskata ja sitten teki oharit. Saman rahan olisi saanut. Ihme että sai hinurin, niillä kun taitaa olla "sesonki" päällä.
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
- Easy Rider
- hupimestari
- Viestit: 8062
- Liittynyt: 05.7.2007 19:15
- Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla
Kävin hankkimassa uuden sylinterin ja varmuudeksi vielä pohjan ja rungon. Ei hotsittanut alkaa purkamaan kojelautaa ja rikkomaan ehjää lukkorunkoa, joten ensin kokeilin murtaa lukkosylinterin, uusiksihan se menee kuitenkin. Läpilyötävä taltta sisään ja vääntöä, lähti pyörimään mutta meni sylinteri poikki. Lukon panssarikaulushan ei irtoa ellei saa koko sylinteriä pyörähtämään, joten talttaa ohuemmaksi ja uusi yritys taltta syvemmällä pesässä. Taltta katkesi vuorostaan sisään, joten ei jäänyt muita vaihtoehtoja kuin porata tai purkaa koko p4ska. Paineilmaporalla ja kovametallijyrsimellä sain pesästä sen kovan ulomman levyn kairailtua auki, ja tavan poralla nakerrettua sitten sen sylinterin palasiksi. Sitten lukko kääntyikin meisselillä ja sain pesän ulos. Seuraavaksi sitten ihmettelemään käyntipuolen ongelmia. Rupesin laittamaan autoa meisselillä käyntiin, mutta mitään ei tapahdu! Virtalukon pohjapa oli lähes irrallaan lukkolaitteesta, joten päätin ottaa sen kokonaan irti tutkittavaksi. Ei se kovin kuluneelta vaikuttanut, mutta laitoinpa silti uuden kun sellainen kerran oli. Sitten vaan auto kasaan ja paanalle. Lukkorunko oli hyvä olla vieressä, että hahmottaa rakenteen ja purkutavan, mutta se jäi tällä kertaa vaihtamatta, taidan palauttaa kauppaan ja ostaa jotain muuta. Liekö tuo pohjan irtoaminen sitten löysännyt asetelmaa sen verran että lukko jumahti, ja olisiko pohjan kiristyksellä alkanut toimimaan
, joktap nyt pelaa. Kiitosta vaan neuvoista ja opeista jälleen kerran!
Mitähän muuten maksaa lukkosylinteri sarjoitettuna avaimen mukaan, ja saako muualta kuin Vehosta?


Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.