Miksi 123 tuntuu olevan tiessä paremmin kiinni?
Miksi 124 lähtee herkemmin näykkimään takapäällä?
Mistä nämä erot loppupelissään johtuvat?
T. epätietoinen kolomisatasten omistaja

Aku P kirjoitti:Kaippa tuo juontaa juurensa taka-akseliston rakenteeseen, 124:n hieno monivarsituenta ei "aktivoidu" jos kitka ei ole riittävä. Asfaltilla rakenne on nerokas ja hiottu, mutta liukkaalla vastavoima jää puuttumaan. Myös on uudemman olemus jotenkin korkeankapeampi...? W201 samalla monivarsiakselistolla ja lyhyemmällä akselivälillä on vielä vikurimpi, lienee myös keulapainoisempi.
Siinä olen yhtä mieltä, että 123 on eräs mainioimpia autoja liukkaalla, menee kuin juna eikä sitä tahdo saada yrittämälläkään sladiin. Jos milloin auto olisi irtoamassa sivuluisuun liiallisen nopeuden tai todella liukkaan alustan takia, silloinkin sivuttain lähtö on lähes ylirauhallista.
Siinä oli ylirauhallisuus kaukana kun huonoilla nastarenkailla 123:sella lähdin viimetalvena jotakin tojotaa 70-80km/h vauhdissa ohittamaan. Aluksi vaihdoin pienemmälle kun oli sopivasti liukasta ja nelosella vauhdin annostelu ei ole niin helppoa.Aku P kirjoitti:Siinä olen yhtä mieltä, että 123 on eräs mainioimpia autoja liukkaalla, menee kuin juna eikä sitä tahdo saada yrittämälläkään sladiin. Jos milloin auto olisi irtoamassa sivuluisuun liiallisen nopeuden tai todella liukkaan alustan takia, silloinkin sivuttain lähtö on lähes ylirauhallista.
Tuon ongelman ratkaisin omassa laittamalla kiertovesipumpun, nopeuttaa lämpenemistä paljon ja tyhjäkäynnilläkin riittää lämpöä kajuuttaan. Omassa hidastaa lämpenemistä ennen lämmityslaittetta oleva tiisselinlämmitys elementti joka ottaa oman osansa kajuuttaan tulevasta lämmöstä. Suosittelen vilipittömästi kiertopumpun asennusta 123:seenjohtaja300 kirjoitti:ainut mihin en ole tyytyväinen niin minulla ainakin auto on melko kylmä.Nopeasti alkaa puhaltaan lämmintä ja sitä tulee, mutta jotenkin vaan kylmältä tuntuu verrattuna muihin autoihin mitä on ollut
No etkö oo nähny ku esim. minä ajan 123:lla liukkaalla?AM kirjoitti:Tuo lause ei nyt jostain syystä avaudu minulle lainkaanAku P kirjoitti:
Siinä olen yhtä mieltä, että 123 on eräs mainioimpia autoja liukkaalla, menee kuin juna eikä sitä tahdo saada yrittämälläkään sladiin.![]()
![]()
No nimenomaan,tai..menee vielä enemmän sekaisinjarski kirjoitti:No etkö oo nähny ku esim. minä ajan 123:lla liukkaalla?AM kirjoitti:Tuo lause ei nyt jostain syystä avaudu minulle lainkaanAku P kirjoitti:
Siinä olen yhtä mieltä, että 123 on eräs mainioimpia autoja liukkaalla, menee kuin juna eikä sitä tahdo saada yrittämälläkään sladiin.![]()
![]()