syöttö

Katso myös W201.
Vastaa Viestiin
Avatar
Ilkkarmk
Viestit: 24
Liittynyt: 28.8.2006 20:31

syöttö

Viesti Kirjoittaja Ilkkarmk »

124 300 tdt. pääseekö ketju hyppäämään syöttöpumpun rattaalla ja syöttö menemään sekaisin. :oops:
Avatar
Ilkkarmk
Viestit: 24
Liittynyt: 28.8.2006 20:31

Viesti Kirjoittaja Ilkkarmk »

siis kansi remontissa..
Avatar
petska
Morkoolimies
Viestit: 604
Liittynyt: 06.10.2005 20:48
Paikkakunta: kalajoki

Viesti Kirjoittaja petska »

mielestäni ei mut kannattaa kuitenkin tarkistaa pumpun ajoitus..
Pitäähän joka pojalla pappatunturi olla varsinkin jos on vaarana et käyttöautona oleva vanha mersu posahtaa...
Avatar
Sami R
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 2751
Liittynyt: 20.12.2005 17:10
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Sami R »

Ilmeisen mahdollista sanoisin minä... :shock:
W124 E320 TE
VW 1200
Honda CBR 1000 F
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29070
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Ei pääse, mikä ongelma ? :roll:
oulaistenliikenne.fi
Avatar
Perttu K
Mersutohtori
Viestit: 1062
Liittynyt: 16.10.2005 9:38
Paikkakunta: Kajaanikity

Viesti Kirjoittaja Perttu K »

Dealerilla voisi olla käytännön kokemusta.

Väittäisin että ei. Ketjuhan kannattaa laitta nokka-akselin ketjupyörään nippusiteellä kiinni. Ei mene jako sekaisin. Pumpun rattaalta se tuskin hyppää. Kampiakselilta ei pitäisi hypätä. Siellä on alapuolella tappi estämässä hyppäystä, mutta on kuulema joskus poikki. Yhtäkaikki, itse kuitenkin tarkistaisin ajoituksen ennen käynnistystä. Varsinkin kun se on aika helppoa.

EDIT: Dialer: Siinä paha missä mainitaan. :lol:
Viimeksi muokannut Perttu K, 28.11.2006 18:01. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
MB E 300D -93
MB E 320cdi -99
Avatar
Ilkkarmk
Viestit: 24
Liittynyt: 28.8.2006 20:31

Viesti Kirjoittaja Ilkkarmk »

Vaihdoin kannentiivisteen ja käyntiääni muuttui tyhjäkäynnillä terävämmäksi mutta häviää jossakin 2000 kierroksen tienoilla. Vedoissa ei huomattavaa muutosta.
Avatar
Perttu K
Mersutohtori
Viestit: 1062
Liittynyt: 16.10.2005 9:38
Paikkakunta: Kajaanikity

Viesti Kirjoittaja Perttu K »

Kuuluu asiaan. Nuo kalisevat tunnetusti, jos palotilassa ei ole karstaa tai suuttimia on irroiteltu. Äänen pitäisi pehmetä muutaman tuhannen kilometrin ajolla. Omassa tosin meni täysremontin jälkeen ja isotappisella pumpulla 6000km, ennen kuin tyhjäkäyntistä tuli täysin normaalin hiljainen.
MB E 300D -93
MB E 320cdi -99
Avatar
Ilkkarmk
Viestit: 24
Liittynyt: 28.8.2006 20:31

Viesti Kirjoittaja Ilkkarmk »

Pitänee varuiksi tarkastaa syöttö kunhan jaksaa syventyä siihen. mikä ennakko 603.sessa muuten on.
Avatar
Melitos
Viestit: 2652
Liittynyt: 19.9.2005 19:53
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja Melitos »

Ilkkarmk kirjoitti:Pitänee varuiksi tarkastaa syöttö kunhan jaksaa syventyä siihen. mikä ennakko 603.sessa muuten on.
http://www.mese.fi/mekka/index.php?titl ... ittaminen.
I drive an Opel. What's your excuse?
Avatar
Ilkkarmk
Viestit: 24
Liittynyt: 28.8.2006 20:31

Viesti Kirjoittaja Ilkkarmk »

Eihän se syöttö ollut kohdallaan, mutta nyt läks koko pumppu pp dieseliin 7mm elementtien vaihtoon ja samalla syötön saa ainakii kohalleen. Ahdinkin vaihtuu keulalle samalla vähän isompaan. :lol:
Avatar
Ilkkarmk
Viestit: 24
Liittynyt: 28.8.2006 20:31

Apuva

Viesti Kirjoittaja Ilkkarmk »

:oops: Tais tulla liikaa potkua nelimatic:kiin kun alkoi loota luistaa. Mistä saa paineita ruuvattua ja miten paljon yleensä saa ruuvata että alkaa pitämään jos alkaa tai minkälaisiin tehoihin vakio laatikolla pärjää. :roll:
Rässi66
Viestit: 4750
Liittynyt: 30.9.2005 1:04
Paikkakunta: Wempääwä

Viesti Kirjoittaja Rässi66 »

Kuskinpuolella on askissa muovihattu, sen alla säätöruuvi.
Mitens se suunta olikaan? Kiinnipäin pitää paremmin?
Onhan, onhan sulla jo cooleri linjassa?
Isoilla syötöillä+isolla turbolla poltat kantes alta aikayksikön ilman cooleria.
Pakaria kannattaa myös avartaa ja huolella, 4" downpipe ja loppu 3"ei ole liiottelua.
Pro HVM
Avatar
Perttu K
Mersutohtori
Viestit: 1062
Liittynyt: 16.10.2005 9:38
Paikkakunta: Kajaanikity

Viesti Kirjoittaja Perttu K »

Laatikko säätyy kuten rässi66 sanoi. Haulla löytyy automaatin säädöstä lisää juttua. Taitaapa olla mekassakin asia käsitelty. Säädä vaihteisto siten että vaihtaa aina hieman jämäkästi. Nykäistä sen ei tarvitse, mutta luisto on pahasta.

Kansiremppa on sitten seuraava remontti, jos innostut vakioturbolla ja ilman cooleria konetta kunnolla kiusaamaan.
MB E 300D -93
MB E 320cdi -99
Avatar
Lucky-Dog
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 7715
Liittynyt: 19.9.2005 21:05
Paikkakunta: Alabama / Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja Lucky-Dog »

Yksi kierros vaikutaa muistaakseni 0,2 bar tasauspaineisiin, rasian kunto kannattaa tarkistaa mittarillisella alipainepumpulla.

Sitten on vielä se ohjauspainevaijerin säätö:
- kiristämällä vaijeria paine nousee
>>> kun painat kaasua paine alakaa nousemaan aikaisemmin
- jos kiristät liika
>>> ei esim. meinaa vaihtaa 3 :lta 4:lle kuin todella korkeilla kierroksilla >>> löysää


Sitten on vielä syöttäpumpun kyljessä oleva alipainerasia:
- lukitusruuvit löysälle >> kaasu pohjaan ( moottori sammuksissa :lol: )
>> käännä rasiaa myötäpäivään kunnes tuntuu jousivaste
>> siihen kiinni
- rasian toiminnan tarkistus
>> ime mittarillisella alipainepumpulla siitä liittimestä joka menee laatikolle kaasu täysi asennossa
>> päästä kaasua pois hiljalleen ja seuraa mittarin näyttöä
>> kun kaasu on nollilla pitäis alipaineen olla myös nolla
>> jos takertelee....uusi rasia ( useaa erilaista, valmistenumeron mukaan).
They call me....Lucky-DoOOOG every place where i go....
http://www.mbkoskinen.fi
Avatar
Ilkkarmk
Viestit: 24
Liittynyt: 28.8.2006 20:31

Viesti Kirjoittaja Ilkkarmk »

Väli jäähy on kyllä tulossa keulalle on vaan pienet tilat kun on ilmastointi roippeet siin edessä. Mutta eiköhän sinne jonkunlaisen saa sopimaan kun vähän muokkailee. Paineita sain laatikosta nostettua mutta vaikuttaako se paineen säätö myös miten nopeesti vaihtaa pykälii tuntuis vaihdossa olevan viivettä..
Avatar
Perttu K
Mersutohtori
Viestit: 1062
Liittynyt: 16.10.2005 9:38
Paikkakunta: Kajaanikity

Viesti Kirjoittaja Perttu K »

Sitä säätöähän pitää pyöritellä kierrostolkulla kun syöttöjä listään. 3-4 kierrosta nyt ainakin.

Jos tarkoitat viiveellä pykälien välejä, niin sitähän se lyhentää. Vaihtokierroslukuun se ei vaikuta.
MB E 300D -93
MB E 320cdi -99
Avatar
Ilkkarmk
Viestit: 24
Liittynyt: 28.8.2006 20:31

Viesti Kirjoittaja Ilkkarmk »

Jeps. Kiitti vinkeistä laatikkon paineita ruuvattu nyt 4 kierrosta, pitää saada ekaks välijäähy keulalle ennenku voi paremmin testailla.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W124 moottori”