E250 D-20v vs. 300 D käytännön suorituskyvyn erot?
E250 D-20v vs. 300 D käytännön suorituskyvyn erot?
Moniventtiili 250 D vastaan tavallinen 300 D.
Olen kuullut monen molempia autoja kokeilleiden kertovan, että 300 D tuntuu voimakkaammalta käytännön ajossa. Miten se on mahdollista?
Toki 300 D:ssä on enemmän maksimivääntöä mutta vääntöhuippu tulee E250 D:ssä paljon matalammilla kierroksilla mercefreakenin mukaan E250 D antaa maksimiväännön jo 2000 kierroksella (173 Nm) kun taas 300 D antaa väännön kierroskonemaisesti 2800 kohdalla (n. 190 Nm).
Lukujen perusteella E250 D antaa huippuväännön turbodieselmäisen alhaalla. Selitys täytyy löytyä vääntöjen eroissa välillä 700-2000 kierrosta. Onko jollain laittaa vääntökäppyröitä E250 D vs. 300 D? Tai muuta selitystä?
Olen kuullut monen molempia autoja kokeilleiden kertovan, että 300 D tuntuu voimakkaammalta käytännön ajossa. Miten se on mahdollista?
Toki 300 D:ssä on enemmän maksimivääntöä mutta vääntöhuippu tulee E250 D:ssä paljon matalammilla kierroksilla mercefreakenin mukaan E250 D antaa maksimiväännön jo 2000 kierroksella (173 Nm) kun taas 300 D antaa väännön kierroskonemaisesti 2800 kohdalla (n. 190 Nm).
Lukujen perusteella E250 D antaa huippuväännön turbodieselmäisen alhaalla. Selitys täytyy löytyä vääntöjen eroissa välillä 700-2000 kierrosta. Onko jollain laittaa vääntökäppyröitä E250 D vs. 300 D? Tai muuta selitystä?
- seppokotilainen
- Viestit: 325
- Liittynyt: 13.12.2006 1:29
- Paikkakunta: Lievestuore
mercefreakeni sanoo näin
250 d monivena
manuelt gir: 15,6 sekunder
automatgir: 16,0 sekunder
0-100km/h
300 d ei monivena
manuelt gir: 13,7 sekunder
automatgir: 14,1 sekunder
kyllähän tuo ajos ja kiihdytykses tuntuu. käytönnönsuoritus kykyä ajatellen.
tuntuuhan se väkevemmältä jos se pyrkii lujenpaa.
250 d monivena
manuelt gir: 15,6 sekunder
automatgir: 16,0 sekunder
0-100km/h
300 d ei monivena
manuelt gir: 13,7 sekunder
automatgir: 14,1 sekunder
kyllähän tuo ajos ja kiihdytykses tuntuu. käytönnönsuoritus kykyä ajatellen.
tuntuuhan se väkevemmältä jos se pyrkii lujenpaa.
Näin tekee. Tosin henkilökohtainen otanta on aika suppea, kaksi autoa. Ruuvaamattomana ja ruuvattuna W124 300D ja E250D. Molemmilla "asetuksilla" 300D vei pidemmän korren.Mika.T kirjoitti:Testattu on.. Ei pärjää monivena kakspuokki vajaaventtiiliselle 300lle.
Molemmat ruuvaamattomia. Ruuvattuna epäilen että ero kasvaa entisestään.
124.023