E250 D-20v vs. 300 D käytännön suorituskyvyn erot?

Katso myös W201.
Vastaa Viestiin
kardaani
tolokun taksari
Viestit: 1476
Liittynyt: 06.6.2006 22:17
Paikkakunta: helsinki

E250 D-20v vs. 300 D käytännön suorituskyvyn erot?

Viesti Kirjoittaja kardaani »

Moniventtiili 250 D vastaan tavallinen 300 D.
Olen kuullut monen molempia autoja kokeilleiden kertovan, että 300 D tuntuu voimakkaammalta käytännön ajossa. Miten se on mahdollista?
Toki 300 D:ssä on enemmän maksimivääntöä mutta vääntöhuippu tulee E250 D:ssä paljon matalammilla kierroksilla mercefreakenin mukaan E250 D antaa maksimiväännön jo 2000 kierroksella (173 Nm) kun taas 300 D antaa väännön kierroskonemaisesti 2800 kohdalla (n. 190 Nm).
Lukujen perusteella E250 D antaa huippuväännön turbodieselmäisen alhaalla. Selitys täytyy löytyä vääntöjen eroissa välillä 700-2000 kierrosta. Onko jollain laittaa vääntökäppyröitä E250 D vs. 300 D? Tai muuta selitystä?
Avatar
seppokotilainen
Viestit: 325
Liittynyt: 13.12.2006 1:29
Paikkakunta: Lievestuore

Viesti Kirjoittaja seppokotilainen »

omien kokemusteni mukaan ero onlähinnä korvien välissä... kyllhän se kolomisatanen tuntuu vahvemmalta...
MB250TDvm-95..20venttiiliä
Avatar
Wike
Mr.Kalsong-Bourbon
Viestit: 722
Liittynyt: 12.12.2005 12:31
Paikkakunta: Inkoo

Viesti Kirjoittaja Wike »

Kateellisten panettelua sanon minä. :twisted: Tietenkin 300ssa on enemmän jytyä, 250han on vajaapyttynen :roll: :lol: 8)

Ehkä se 300 tuntuu vahvemmalta juuri siksi että se huippuvääntö tulee niin myöhään eikä tasapaksusti...
Turha hoppuilu ei ole muuta kuin köyhtymisen oire.

Reikä is my middle name
Avatar
markusm
Häjy
Viestit: 2747
Liittynyt: 09.10.2005 1:43
Paikkakunta: pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja markusm »

mercefreakeni sanoo näin

250 d monivena

manuelt gir: 15,6 sekunder
automatgir: 16,0 sekunder
0-100km/h

300 d ei monivena

manuelt gir: 13,7 sekunder
automatgir: 14,1 sekunder

kyllähän tuo ajos ja kiihdytykses tuntuu. käytönnönsuoritus kykyä ajatellen.
tuntuuhan se väkevemmältä jos se pyrkii lujenpaa.
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7100
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Testattu on.. Ei pärjää monivena kakspuokki vajaaventtiiliselle 300lle. :D

Molemmat ruuvaamattomia. Ruuvattuna epäilen että ero kasvaa entisestään.
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29072
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Jostain syystä E250D on laiskempi kuin teholukemat antaisivat odottaa.

Olisiko vääntö liian kapealla alueella ?
Avatar
jari_w123
Mersutohtori
Viestit: 1919
Liittynyt: 11.2.2006 0:35
Paikkakunta: kokkola

Viesti Kirjoittaja jari_w123 »

Pistäkääpä niitä käppyröitä esille niin minäkin pääsen vertailemaan uudempia moottoreita 10 venttiilisen 300D koneen arvoihin :lol: .
W123 300TD farkkupaku
W123 300 turbodiesel sedan
Hemingway
Mr. Alipaine
Viestit: 384
Liittynyt: 08.10.2005 13:46

Viesti Kirjoittaja Hemingway »

Mika.T kirjoitti:Testattu on.. Ei pärjää monivena kakspuokki vajaaventtiiliselle 300lle. :D

Molemmat ruuvaamattomia. Ruuvattuna epäilen että ero kasvaa entisestään.
Näin tekee. Tosin henkilökohtainen otanta on aika suppea, kaksi autoa. Ruuvaamattomana ja ruuvattuna W124 300D ja E250D. Molemmilla "asetuksilla" 300D vei pidemmän korren.
124.023
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W124 moottori”