W124 200D ei starttaa

Katso myös W201.
Vastaa Viestiin
jukkamb200D
Viestit: 31
Liittynyt: 30.1.2007 14:50

W124 200D ei starttaa

Viesti Kirjoittaja jukkamb200D »

Missä vika kun auto ei inahdakaan? Virrat menee päälle, ja auto hehkuttaa ihan normaalisti, mutta kun yrittää käynnistää, niin mitään ei tapahdu. Starttimoottori rikki? voiko sitä itse korjata?
zippe
Viestit: 5
Liittynyt: 28.12.2006 21:48
Paikkakunta: Joroinen

Viesti Kirjoittaja zippe »

Tarkista ensin ettei startin solenoidin virtajohto ole irronnut(startin päällä oleva "murikka")Johto on n 2 mm halkaisijaltaan.Jos startista kuuluu naksahdus avainta käännettäessä on startti sökönä jos ei niin joko solenoidi tai virtalukon pohja on risana.
Avatar
apassi68
Viestit: 102
Liittynyt: 17.1.2007 18:10
Paikkakunta: kannus

Re: W124 200D ei starttaa

Viesti Kirjoittaja apassi68 »

jukkamb200D kirjoitti:Missä vika kun auto ei inahdakaan? Virrat menee päälle, ja auto hehkuttaa ihan normaalisti, mutta kun yrittää käynnistää, niin mitään ei tapahdu. Starttimoottori rikki? voiko sitä itse korjata?
kääntyykö se avain hehkutuksesta eteenpäin ollenkaan ? Jos ei, niin virtalukko sökö,mun 124 sta hajos syksyllä ilman mitään aikasempaa
kränäystä kerralla kaupan pihaan ,ei vain kääntyny startti asentoon,
ei millään...
audimies
Mopomiesten kuningas
Viestit: 3068
Liittynyt: 17.11.2006 18:42
Paikkakunta: 300km turusta, hesasta ja oulusta
Viesti:

Viesti Kirjoittaja audimies »

Onko akussa riittävästi virtaa?
big jopo
jukkamb200D
Viestit: 31
Liittynyt: 30.1.2007 14:50

Viesti Kirjoittaja jukkamb200D »

Akussa on kyllä virtaa ja on kokeiltu ottaa virtaa myös toisesta autosta. Avain kääntyy ihan ääriasentoon ja virtalukko tuntuu toimivan. voiko liittimessä(startin solenoidi) oleva öljy tehdä jonkinlaisen oikosulun?
Avatar
kusti
Viestit: 26
Liittynyt: 12.11.2006 15:47
Paikkakunta: Joensuu-Vesanto

Viesti Kirjoittaja kusti »

Itellä ollu samaa ongelmaa tänä talvena. Lumiharjalla tai muulla sopivalla esineellä kun käy takomassa solenoidia niin saa starttaamaan. Saattaapi olla että hiilet jumii tai solenoidi jumii.. En tiiä, mut hakkaaminen on auttanu joka kerta. :evil:
Avatar
Perttu K
Mersutohtori
Viestit: 1062
Liittynyt: 16.10.2005 9:38
Paikkakunta: Kajaanikity

Viesti Kirjoittaja Perttu K »

Jos startista ei kuulu mitään, on solenoindi yleensä kunnossa, mutta startti rikki. Solenoindi vetää näet vain, jos startti ottaa virtaa. Kaikkei yleisin vian aiheuttaja on lopussa olevat hiilet. Hyvän tuurin korjaus on lyödä vaikka vasaralla startin kylkeen ja kokeilla startata. Lopussa oleva hiilen natsa voi vielä saada kontaktia kommutaattorin pintaan ja startti toimia muutaman kerran.

Kokeile yhdistää, vaikkapa meissellillä, solenoindin ylempi liitin ja pikkuliitin. OTA ENSIN VAIHDE POIS PÄÄLTÄ . Pitäisi startata. Jos ei edes naksahda. Yhdistä isot liittimet, pitäisi kipinöidä ja startin pitäisi startata tai korahtaa. Jos ei tätäkään tapahdu, niin ainakin hiilet ovat lopussa.

Hiilien vaihtaminen ei ole kallis eikä vaikea homma. Startti pitää tietysti irroittaa autosa ja sen takaosa purkaa, muuta ihmeellistä siinä ei olekaan.
MB E 300D -93
MB E 320cdi -99
Roisto
Herrasmies
Viestit: 5197
Liittynyt: 03.10.2005 16:12
Paikkakunta: Uuleopori

Viesti Kirjoittaja Roisto »

Perttu K kirjoitti:Jos startista ei kuulu mitään, on solenoindi yleensä kunnossa, mutta startti rikki. Solenoindi vetää näet vain, jos startti ottaa virtaa.
Eikö pitokäämi saa aikaan mitään naksahdusta? Taitaahan se olla paljon vetokäämiä heiveröisempi, eikä jaksa vetää mutta... Ei ole itsellä tarvinnut kokeilla, joten tieto puuttuu. :oops:

t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
Avatar
Samuli H
Turbopöljä
Viestit: 1305
Liittynyt: 02.10.2005 17:56
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja Samuli H »

Onko automaatti vai manuaali?

Automaateissa on laatikossa käynnistyksen esto eli ei starttaa muutakun P:llä tai N:llä.
Ihmiset, jotka luulevat tietävänsä kaiken, ärsyttävät meitä, jotka tiedämme kaiken.
jukkamb200D
Viestit: 31
Liittynyt: 30.1.2007 14:50

Viesti Kirjoittaja jukkamb200D »

manuaali vaihteinen. niissä ei vissiin ole käynnistyksen estoa?
Avatar
Perttu K
Mersutohtori
Viestit: 1062
Liittynyt: 16.10.2005 9:38
Paikkakunta: Kajaanikity

Viesti Kirjoittaja Perttu K »

Roisto kirjoitti:
Perttu K kirjoitti:Jos startista ei kuulu mitään, on solenoindi yleensä kunnossa, mutta startti rikki. Solenoindi vetää näet vain, jos startti ottaa virtaa.
Eikö pitokäämi saa aikaan mitään naksahdusta? Taitaahan se olla paljon vetokäämiä heiveröisempi, eikä jaksa vetää mutta... Ei ole itsellä tarvinnut kokeilla, joten tieto puuttuu. :oops:

t.
Risto
Joskus tuota testailin. Pitokäämi jaksaa juuri vain pitää. Jos pitokäämillä on virta ja käsin avittaa vasta niin sitten solenoindi jää pohjaan. Vetokäämi on tosiaan eri maata, solenoidi kuumenee voimakkaasti jo 5 sekunnin käytöllä. Sanoisin, että se on 10 kertaa tehokkaampi, eikä kestä jatkuvaa käyttöä.
MB E 300D -93
MB E 320cdi -99
jukkamb200D
Viestit: 31
Liittynyt: 30.1.2007 14:50

Viesti Kirjoittaja jukkamb200D »

yhdistin liittimet: kipinää löi ja moottori naksahti. eli hiilet luultavasti lopussa?
liittyykö starttimoottorin irroittamiseen mitään vaaratekijöitä ja mitä kannattaa muistaa sen irroittamisen yhteydessä?
ja vois laittaa lyhkäset startin purkuohjeet jos joku jaksaa, kiitos.
jukkamb200D
Viestit: 31
Liittynyt: 30.1.2007 14:50

nyt starttaa

Viesti Kirjoittaja jukkamb200D »

Eli hiilet oli menny.. nyt starttaa hyvin. kiios kaikille avusta! :P
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W124 moottori”