C200 K SC. Viheltää tietyillä kierroksilla...

Vastaa Viestiin
Avatar
Jonio
Viestit: 411
Liittynyt: 10.10.2005 18:15

C200 K SC. Viheltää tietyillä kierroksilla...

Viesti Kirjoittaja Jonio »

Noniin.. Elikkä pellin alla viheltää jokin n.2000kierroksen kohilla.. Ääni on lähes samanlainen kuin kuluneilla jarrupaloilla jarruttaessa.. Noin viikon ajan tää vihellys on kuulunut, ja kuuluu myös paikallaan kaasuttaessa... Onko siellä vaan joku jäässä näillä pakkasilla vai onko oikeesti jotain vikana :) ?
Olevaa ja mennyttä:

W201 -88
W202 -97
W114 -73
W168 -97
W107 -81
R170 -01
W203SC -01
W123 -83
C123 -83
W201 -91
W203 -04
W166 -12
X117 -17
C238 -18
W177 -18
X204 - 11
W201 - 91
S212 -11
HVM

Viesti Kirjoittaja HVM »

Painelaakeri?
Avatar
J.T.S
Peräkylän pimentäjä
Viestit: 3429
Liittynyt: 30.9.2005 12:37
Paikkakunta: Syrjäkylä

Viesti Kirjoittaja J.T.S »

Aika korkea taajuinen ujellus?(ko) :roll: Nyt nimittäin kuulostaa tutulta. :shock: Itselläni tuo ääni astuu kuvioihin jo vähän vajaalla 2000rpm:llä ja jatkuu aina sinne neljän tonninpäälle. Ujellusta ei kuulu konetta ei kuormiteta, eli vikinä loppuu salmana kun kaasun löysää?
Liekkö sama "ominaisuus". :roll:
Itse olen diagnosoinut äänen ahtimeen, tai jonnekkin sinne suunnalle. :roll: Lieneekö tuo vaarallista, se ahdinhan pitää muutenkin kaikkea mielenkiintoista metakkaa, vähän ilmoista riippuen.
BMW 318d -09
Avatar
Jonio
Viestit: 411
Liittynyt: 10.10.2005 18:15

Viesti Kirjoittaja Jonio »

Joo! Suhteellisen korkea "vihellys" Ja vihellys jatkuu niin kauan kunnes kierrokset / nopeus nousee tai laskee.. 88km/h nopeudessa taitaa kuulua se kovin ujellus... :(
Olevaa ja mennyttä:

W201 -88
W202 -97
W114 -73
W168 -97
W107 -81
R170 -01
W203SC -01
W123 -83
C123 -83
W201 -91
W203 -04
W166 -12
X117 -17
C238 -18
W177 -18
X204 - 11
W201 - 91
S212 -11
hyde
Viestit: 15
Liittynyt: 09.10.2006 21:16

Viesti Kirjoittaja hyde »

Todennäköisesti ominaisuus tuolle koneelle, kun mulla pitää samanlaista ääntä ja varsinkin kylmänä.
Avatar
Jonio
Viestit: 411
Liittynyt: 10.10.2005 18:15

Viesti Kirjoittaja Jonio »

Toivotaan näin. Vtuttaa vaan vietävästi tommonen ääni :(
Olevaa ja mennyttä:

W201 -88
W202 -97
W114 -73
W168 -97
W107 -81
R170 -01
W203SC -01
W123 -83
C123 -83
W201 -91
W203 -04
W166 -12
X117 -17
C238 -18
W177 -18
X204 - 11
W201 - 91
S212 -11
Avatar
Melitos
Viestit: 2652
Liittynyt: 19.9.2005 19:53
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja Melitos »

Voisko se olla joku remminkiristinpyörä tms. Kannattaa myös vilkasta onko kompurassa öljyä. Ei taida kuulua huolto-ohjelmaan. Uudet öljyt asennetaan sitten uuden kompressorin kanssa. :?
I drive an Opel. What's your excuse?
Avatar
J.T.S
Peräkylän pimentäjä
Viestit: 3429
Liittynyt: 30.9.2005 12:37
Paikkakunta: Syrjäkylä

Viesti Kirjoittaja J.T.S »

Melitos kirjoitti:Voisko se olla joku remminkiristinpyörä tms. Kannattaa myös vilkasta onko kompurassa öljyä. Ei taida kuulua huolto-ohjelmaan. Uudet öljyt asennetaan sitten uuden kompressorin kanssa. :?
:? Eikös kompressori ole yhteydessä moottorin öljykiertoon??? :roll:
Tiileeeriiiiii!!!!!!!!?????????? :lol:
BMW 318d -09
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29072
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Tiileeeriiiiii!!!!!!!!??????????
Joo, täälä ollaan. :shock:
Minen tiiä kompurasta yhtään mitään.

Tai no, senverran että uudempi C180K on kiva ajopeli, koneen ominaisuudet on hienot.
Tasaisesti voimaa kautta kierroslukualueen.
Se M271 (?) moottori, 143 (?) hevosvoimaa.
Avatar
PK
Autoencyklopedia
Viestit: 1481
Liittynyt: 01.10.2005 20:18

Viesti Kirjoittaja PK »

Pari desiä on öljyä sisällä. Kannattanee vaihtaa tai ainakin tarkistaa öljymäärä. Ei taida kuulua huolto-ohjelmaan.
Avatar
Joker
Viestit: 112
Liittynyt: 02.2.2006 11:43
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Joker »

Itsellä M111 koneinen, eikä kompuralta vihellyksiä kuulu edes pakkasella. Mittarissa tosin vasta 70th km.
S205 C220d AMG -15

Ex. W204 C200cdi At. -08
S203 C220cdi -05
w203 C200K At. -02
W203 C180 -01
W212 facelift E200cdi BE A Business (MY13.B)At. -13
Avatar
Jonio
Viestit: 411
Liittynyt: 10.10.2005 18:15

Viesti Kirjoittaja Jonio »

Sama kilometri määrä tuolla... Hmm. Kiitoksia vinkeistä! Pitää selvitellä...
Olevaa ja mennyttä:

W201 -88
W202 -97
W114 -73
W168 -97
W107 -81
R170 -01
W203SC -01
W123 -83
C123 -83
W201 -91
W203 -04
W166 -12
X117 -17
C238 -18
W177 -18
X204 - 11
W201 - 91
S212 -11
Avatar
Melitos
Viestit: 2652
Liittynyt: 19.9.2005 19:53
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja Melitos »

J.T.S kirjoitti: :? Eikös kompressori ole yhteydessä moottorin öljykiertoon??? :roll:
Mistähän tämä idea on saanut alkunsa. Et ole JTS ainoa joka luulee noin. :shock:

Kyllä kompressorissa on ihan omat öljynsä.
I drive an Opel. What's your excuse?
Avatar
PK
Autoencyklopedia
Viestit: 1481
Liittynyt: 01.10.2005 20:18

Viesti Kirjoittaja PK »

Melitos kirjoitti:Mistähän tämä idea on saanut alkunsa. Et ole JTS ainoa joka luulee noin. :shock:

Kyllä kompressorissa on ihan omat öljynsä.
Tämä voi olla monesti ahtimen kuolema kun ei tiedetä huoltaa. :(
Avatar
Jonio
Viestit: 411
Liittynyt: 10.10.2005 18:15

Viesti Kirjoittaja Jonio »

Heti kun pakkaset laski niin vihellys loppui. Mukava ominaisuus. Ihana kesäauto. Ostan tojotan talveksi :)
Olevaa ja mennyttä:

W201 -88
W202 -97
W114 -73
W168 -97
W107 -81
R170 -01
W203SC -01
W123 -83
C123 -83
W201 -91
W203 -04
W166 -12
X117 -17
C238 -18
W177 -18
X204 - 11
W201 - 91
S212 -11
hyde
Viestit: 15
Liittynyt: 09.10.2006 21:16

Viesti Kirjoittaja hyde »

Onko tietoa mitä öljyä sinne kuuluu laittaa ja olisiko ohjeita vaihtotyölle?
Avatar
J.T.S
Peräkylän pimentäjä
Viestit: 3429
Liittynyt: 30.9.2005 12:37
Paikkakunta: Syrjäkylä

Viesti Kirjoittaja J.T.S »

Noniin, aioin tuossa äsken silmäillä tuota kompressoria, mutta totesin että se on piilotettu aivan liian hankalasti moottoritilan uumeniin. :lol: Päästäkseen näkemään kompressorin tarvitsisi nähtävästi irrottaa paisuntasäiliönletku (joka minun tuurilla sanoo käsittämättömästi "plup-plup") ja putsarikotelo härpäkkeineen täytyisi purkaa pois. Joten päätin jättää rojektin "vehon" tehtäväksi, tai odottelen lisää informaatiota rojektiin.
Tosin huolto tuolla vehkeellä on 26:s päivä, joten tuo ensimmäinen vaihtoehto on todennäköisin. Ikäviä kokemuksia näistä pikku-jutuista, näiden mersujen kanssa. :lol:
Mutta joo, tongin tuota kilpailevaa foorumia myös hivenen ja sain selville että kompuran öljytilavuus on juurikin tuo "PK":n ilmoittama kaksi desilitraa. Öljyihin pääsee kuulemma käsiksi kompuran päältä löytyvän "mutterin" kautta. Entiset öljyt voi ilmeisesti imeä pois injektio ruiskulla ja sama laite sopii myös uusien laittoon. Kilpailevan foorumin puolella joltain oli hävinnyt desi öljyä vähän päälle satatuhatta ajetusta autosta. :eek:
BMW 318d -09
Avatar
Melitos
Viestit: 2652
Liittynyt: 19.9.2005 19:53
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja Melitos »

hyde kirjoitti:Onko tietoa mitä öljyä sinne kuuluu laittaa ja olisiko ohjeita vaihtotyölle?
Jostain hihnapyörän tienoilta pitäisi löytyä täyttö/tarkastusaukko. Vanhat pois ja uutta niin paljon kuin mahtuu, eli täytetään aukon alareunaan asti.

Ei kannata kovin paljoa sotkea ympäriinsä, öljy haisee todella pahalta.
:x

En tiedä myykö Veho tuota öljyä erikseen. Ainakin Ford-kaupasta saa Ford Thunderbird SC:n ahdinöljyä. Ahdin on samanmerkkinen joten se käy. Vaihtoehtoisesti voi käyttää synteettistä 10W-40 moottoriöljyä. Mikäli käyttää moottoriöljyä niin se kannattaa vaihdella aina välillä. Erikoisöljyt on tarkoitettu "ikuiseen" käyttöön mutta valitettavasti ne tuppaavat tihkumaan stefojen läpi ajan oloon.

Kannattaa tarkistaa onko hihnapyörän akselin stefa vuotanut. Siinä tapauksessa stefa pitäisi vaihtaa. Stefan vaihto vaatii kompressorin purkamisen ja prässin, melko työläs toimenpide.
I drive an Opel. What's your excuse?
Avatar
Jonio
Viestit: 411
Liittynyt: 10.10.2005 18:15

Viesti Kirjoittaja Jonio »

Komento takaisin. Eli vihellys jatkuu. Hetkellisesti laitoin homman jo pakkasten piikkiin. Prkl. :(
Olevaa ja mennyttä:

W201 -88
W202 -97
W114 -73
W168 -97
W107 -81
R170 -01
W203SC -01
W123 -83
C123 -83
W201 -91
W203 -04
W166 -12
X117 -17
C238 -18
W177 -18
X204 - 11
W201 - 91
S212 -11
Avatar
Jonio
Viestit: 411
Liittynyt: 10.10.2005 18:15

Viesti Kirjoittaja Jonio »

Vika selvisi. Laturin hihnat kuivana. Vaihtooooooon->
Olevaa ja mennyttä:

W201 -88
W202 -97
W114 -73
W168 -97
W107 -81
R170 -01
W203SC -01
W123 -83
C123 -83
W201 -91
W203 -04
W166 -12
X117 -17
C238 -18
W177 -18
X204 - 11
W201 - 91
S212 -11
Avatar
J.T.S
Peräkylän pimentäjä
Viestit: 3429
Liittynyt: 30.9.2005 12:37
Paikkakunta: Syrjäkylä

Viesti Kirjoittaja J.T.S »

Jonio kirjoitti:Vika selvisi. Laturin hihnat kuivana. Vaihtooooooon->
:D Meikeläisen pirssi käväisi tänään huollossa ja diaknoosi oli samantapainen. Tosin selvisin pelkällä hihnan kiristyksellä. :? Eikö moniurahihnassa olekkaan automaattista kiristintä. :?:

[OT;] Narinahelojen vaihto muuten vaikuttaa uskomattomasti auton kulkuun. :shock: Pirssi tuntuisi suodattavan nyt tien epätasaisuudet paljon pehmeämmin. :shock:
BMW 318d -09
Avatar
Jonio
Viestit: 411
Liittynyt: 10.10.2005 18:15

Viesti Kirjoittaja Jonio »

Mä en tiedä siitä automatiikasta? niin mulle sanottiin että ois.. Ja että ois myös simppeli vaihtaa.. En oo vielä ehtiny perehtymään sen tarkemmin, nyt taas kitinä hiljeni ku lauhtui..
Olevaa ja mennyttä:

W201 -88
W202 -97
W114 -73
W168 -97
W107 -81
R170 -01
W203SC -01
W123 -83
C123 -83
W201 -91
W203 -04
W166 -12
X117 -17
C238 -18
W177 -18
X204 - 11
W201 - 91
S212 -11
Avatar
J.T.S
Peräkylän pimentäjä
Viestit: 3429
Liittynyt: 30.9.2005 12:37
Paikkakunta: Syrjäkylä

Viesti Kirjoittaja J.T.S »

Jonio kirjoitti:Mä en tiedä siitä automatiikasta? niin mulle sanottiin että ois.. Ja että ois myös simppeli vaihtaa.. En oo vielä ehtiny perehtymään sen tarkemmin, nyt taas kitinä hiljeni ku lauhtui..
Näin itsekkin kuvittelisin. Puhutaan kuitenkin 2000-luvun autosta. :shock:
:roll: Meikeläistä sumutetaan taas, niin hyvin naamioitu tuo hihnastokin etten viitsi alkaa kurkkimaan. :lol: No pääasia että metakka hiljeni ja en huomannut laskussa mitään mainintaa ko. operaatiosta. 8)
BMW 318d -09
Avatar
Jonio
Viestit: 411
Liittynyt: 10.10.2005 18:15

Viesti Kirjoittaja Jonio »

Jeeespoks! On varmaan helpointa viedä sc lucky-doggiestylen pajalle. :) Pistä LD yyveetä jos/kun luet tämän.. Operaation hinta mua kiinnostaa.. Osineen :)
Olevaa ja mennyttä:

W201 -88
W202 -97
W114 -73
W168 -97
W107 -81
R170 -01
W203SC -01
W123 -83
C123 -83
W201 -91
W203 -04
W166 -12
X117 -17
C238 -18
W177 -18
X204 - 11
W201 - 91
S212 -11
Avatar
Lucky-Dog
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 7715
Liittynyt: 19.9.2005 21:05
Paikkakunta: Alabama / Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja Lucky-Dog »

Mikäs se Jonion auton valmistenumero on :?:
They call me....Lucky-DoOOOG every place where i go....
http://www.mbkoskinen.fi
Avatar
Jonio
Viestit: 411
Liittynyt: 10.10.2005 18:15

Viesti Kirjoittaja Jonio »

Nyt tuli paha näin yhtäkkiä :D
Olevaa ja mennyttä:

W201 -88
W202 -97
W114 -73
W168 -97
W107 -81
R170 -01
W203SC -01
W123 -83
C123 -83
W201 -91
W203 -04
W166 -12
X117 -17
C238 -18
W177 -18
X204 - 11
W201 - 91
S212 -11
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W203 / R170 moottori”