Taitaapi olla kansi rikki (M102)
Taitaapi olla kansi rikki (M102)
Terve,
Taas tämmöistä joutavaa tupinaa maanantaiaamun ratoksi.
Tuolla mersufoorumin puolella joku valitteli, ettei 230:ssä pysy nesteet sisällä. Kansipahvia epäilivät ja neuvoivat, että kannattaa testata ajon jälkeen seuraavana aamuna, kun kone on taas kylmä, löytyykö paisuntasäiliöstä painetta.
Paranoidisena pessimistinä sitten tänä aamuna ennen käynnistämistä kävin raottamassa paisuntasäiliön korkkia ja kuuluihan sieltä pieni "tups". Ei sieltä tietenkään mitään pärskeitä lentänyt ja korkkikin pysyi lapasessa... But still.
Pitänee tässä pakokaasutestin yhteydessä pyytää asentajaa haistelemaan myös sitä paisarin sisältöä.
Hölmöintähän tässä on, että männä kesänä käytin sen kannen irti muista syistä, enkä tietenkään testauttanut, onko se ehjä. Plaanautin kyllä tiivistepinnan. Toisaalta mikään mäntä ei näyttänyt olevan kuin "pesun jäljeltä", joten ei siellä vielä mitään isoja vuotoja näyttänyt olevan.
Ennen remonttia tosin napsahti ylävesiletkun kiristin poikki ja kone pukkasi nesteet pihalle. Tuon jälkeen ei jäähdytys meinannut kunnolla toimia vaan lämpömittari toimi myös ulkolämpömittarina – kuumalla se oli ylempänä ja viileämpänä päivänä alempana. Ilmeisesti ilmakuplat kierrossa häiritsevät myös jäähdytysta ja lämppärin toimintaa. Eli vihjeitä vian olemassaolosta kyllä olisi.
Taas tullee todistettua se tosiasia, että kun tekee remontin ensin halvalla, niin sitten se pitää vissiin tehdä uudemmin kalliimmalla. Jos kansi menee uusiksi, niin pirkele kyllä vaihdan siihen nuo uudet nokkahilppeet.
t.
Risto
Taas tämmöistä joutavaa tupinaa maanantaiaamun ratoksi.
Tuolla mersufoorumin puolella joku valitteli, ettei 230:ssä pysy nesteet sisällä. Kansipahvia epäilivät ja neuvoivat, että kannattaa testata ajon jälkeen seuraavana aamuna, kun kone on taas kylmä, löytyykö paisuntasäiliöstä painetta.
Paranoidisena pessimistinä sitten tänä aamuna ennen käynnistämistä kävin raottamassa paisuntasäiliön korkkia ja kuuluihan sieltä pieni "tups". Ei sieltä tietenkään mitään pärskeitä lentänyt ja korkkikin pysyi lapasessa... But still.
Pitänee tässä pakokaasutestin yhteydessä pyytää asentajaa haistelemaan myös sitä paisarin sisältöä.
Hölmöintähän tässä on, että männä kesänä käytin sen kannen irti muista syistä, enkä tietenkään testauttanut, onko se ehjä. Plaanautin kyllä tiivistepinnan. Toisaalta mikään mäntä ei näyttänyt olevan kuin "pesun jäljeltä", joten ei siellä vielä mitään isoja vuotoja näyttänyt olevan.
Ennen remonttia tosin napsahti ylävesiletkun kiristin poikki ja kone pukkasi nesteet pihalle. Tuon jälkeen ei jäähdytys meinannut kunnolla toimia vaan lämpömittari toimi myös ulkolämpömittarina – kuumalla se oli ylempänä ja viileämpänä päivänä alempana. Ilmeisesti ilmakuplat kierrossa häiritsevät myös jäähdytysta ja lämppärin toimintaa. Eli vihjeitä vian olemassaolosta kyllä olisi.
Taas tullee todistettua se tosiasia, että kun tekee remontin ensin halvalla, niin sitten se pitää vissiin tehdä uudemmin kalliimmalla. Jos kansi menee uusiksi, niin pirkele kyllä vaihdan siihen nuo uudet nokkahilppeet.
t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
- Lucky-Dog
- <b>Ylläpitäjä</b>
- Viestit: 7715
- Liittynyt: 19.9.2005 21:05
- Paikkakunta: Alabama / Seinäjoki
Paisuntasäiliössä on painekorkki 1,2 - 1,5 bar.
They call me....Lucky-DoOOOG every place where i go....
http://www.mbkoskinen.fi
http://www.mbkoskinen.fi
Miula merkkailee C pihaa tilkalla nestettä kun auto seisoo yön yli. Ylivuotoletkulta tulee selvä vana maahan, mutta nestettä en ole autoon lisännyt koskaan ja se jäähtyy ja lämpiää hyvin. Korkki vissiin falskaa minullakin.Lucky-Dog kirjoitti:Paisuntasäiliössä on painekorkki 1,2 - 1,5 bar.
Elä Risto panikoi vielä.
Ostaskohan tänään jopa sen korkin?
Niinhän siinä on (mulla on 140 numeroinen eli 1,4 baarin korkki). Tietenkin korkki pitää ylipaineen systeemissa mutta mistä se tulee, jos neste lämmetessään laajenee, niin vastaavastihan se kylmetessään suoistuu.Lucky-Dog kirjoitti:Paisuntasäiliössä on painekorkki 1,2 - 1,5 bar.
Yksi syy tuohon paineen nousuun lienee se, että kotopuolessa Taivalkoskella lisäilin nestettä 15 graadin pakkasessa ja tuo tämän aamun testaus tapahtui tallissa noin kolmekymmentä astetta lämpimämmissä oloissa. Pitää testata huomenaamuna uudestaan.
Eikö tästä saakkaan kunnon paniikkia päälle.
t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
Mulla vuotaa eniten jäähdyttimen alapäässä olevasta ihme liittimestä. Kiristelin sitä kerran mutta kyllä se kosteana pysyy. Samoin on kosteana ylävesiletkun jäähdyttimen pää.HVM kirjoitti:Miula merkkailee C pihaa tilkalla nestettä kun auto seisoo yön yli. Ylivuotoletkulta tulee selvä vana maahan, mutta nestettä en ole autoon lisännyt koskaan ja se jäähtyy ja lämpiää hyvin. Korkki vissiin falskaa minullakin.
Pitänee tässä vielä välttää vilkkaan mielikuvituksen möröiltä ja vaihtaa jossain välissä se lämppärin kenno. Eilen köröttelin pari tuntia 18 asteen pakkasessa ja tunnin ajon jälkeen sai ottaa hanskat pois. Liian lämmin ei ollut vaikka väänsi lämmön täysille.
t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
- Lucky-Dog
- <b>Ylläpitäjä</b>
- Viestit: 7715
- Liittynyt: 19.9.2005 21:05
- Paikkakunta: Alabama / Seinäjoki
Kyllä sä saat, jatka vaan miettimistä.....Roisto kirjoitti: Eikö tästä saakkaan kunnon paniikkia päälle.
t.
Risto
They call me....Lucky-DoOOOG every place where i go....
http://www.mbkoskinen.fi
http://www.mbkoskinen.fi
Kun HVM:kin sai ässänsä taas tulille, niin pitäähän täällä jollain olla joku pikku paniikki ja luulotauti päällä.romu kirjoitti:Sanoisin olevani joissakin asioissa tarkka, mutta kyllä Roisto vetää kärkisijat.
Kuulostellaan ja katsastellaan. Aina sitä omaa työtään sen verran epäilee, vaikkei taskuosia jäisikään.
t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)