Taitaapi olla kansi rikki (M102)

Katso myös W201.
Vastaa Viestiin
Roisto
Herrasmies
Viestit: 5208
Liittynyt: 03.10.2005 16:12
Paikkakunta: Uuleopori

Taitaapi olla kansi rikki (M102)

Viesti Kirjoittaja Roisto »

Terve,

Taas tämmöistä joutavaa tupinaa maanantaiaamun ratoksi.

Tuolla mersufoorumin puolella joku valitteli, ettei 230:ssä pysy nesteet sisällä. Kansipahvia epäilivät ja neuvoivat, että kannattaa testata ajon jälkeen seuraavana aamuna, kun kone on taas kylmä, löytyykö paisuntasäiliöstä painetta.

Paranoidisena pessimistinä sitten tänä aamuna ennen käynnistämistä kävin raottamassa paisuntasäiliön korkkia ja kuuluihan sieltä pieni "tups". Ei sieltä tietenkään mitään pärskeitä lentänyt ja korkkikin pysyi lapasessa... But still. :nocando:

Pitänee tässä pakokaasutestin yhteydessä pyytää asentajaa haistelemaan myös sitä paisarin sisältöä.

Hölmöintähän tässä on, että männä kesänä käytin sen kannen irti muista syistä, enkä tietenkään testauttanut, onko se ehjä. :ttu: Plaanautin kyllä tiivistepinnan. Toisaalta mikään mäntä ei näyttänyt olevan kuin "pesun jäljeltä", joten ei siellä vielä mitään isoja vuotoja näyttänyt olevan.

Ennen remonttia tosin napsahti ylävesiletkun kiristin poikki ja kone pukkasi nesteet pihalle. Tuon jälkeen ei jäähdytys meinannut kunnolla toimia vaan lämpömittari toimi myös ulkolämpömittarina – kuumalla se oli ylempänä ja viileämpänä päivänä alempana. Ilmeisesti ilmakuplat kierrossa häiritsevät myös jäähdytysta ja lämppärin toimintaa. Eli vihjeitä vian olemassaolosta kyllä olisi.

Taas tullee todistettua se tosiasia, että kun tekee remontin ensin halvalla, niin sitten se pitää vissiin tehdä uudemmin kalliimmalla. :( Jos kansi menee uusiksi, niin pirkele kyllä vaihdan siihen nuo uudet nokkahilppeet.

t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
Avatar
Lucky-Dog
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 7715
Liittynyt: 19.9.2005 21:05
Paikkakunta: Alabama / Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja Lucky-Dog »

Paisuntasäiliössä on painekorkki 1,2 - 1,5 bar.
They call me....Lucky-DoOOOG every place where i go....
http://www.mbkoskinen.fi
HVM

Viesti Kirjoittaja HVM »

Lucky-Dog kirjoitti:Paisuntasäiliössä on painekorkki 1,2 - 1,5 bar.
Miula merkkailee C pihaa tilkalla nestettä kun auto seisoo yön yli. Ylivuotoletkulta tulee selvä vana maahan, mutta nestettä en ole autoon lisännyt koskaan ja se jäähtyy ja lämpiää hyvin. Korkki vissiin falskaa minullakin.

Elä Risto panikoi vielä. :wink:

Ostaskohan tänään jopa sen korkin? :shock:
Roisto
Herrasmies
Viestit: 5208
Liittynyt: 03.10.2005 16:12
Paikkakunta: Uuleopori

Viesti Kirjoittaja Roisto »

Lucky-Dog kirjoitti:Paisuntasäiliössä on painekorkki 1,2 - 1,5 bar.
Niinhän siinä on (mulla on 140 numeroinen eli 1,4 baarin korkki). Tietenkin korkki pitää ylipaineen systeemissa mutta mistä se tulee, jos neste lämmetessään laajenee, niin vastaavastihan se kylmetessään suoistuu.

Yksi syy tuohon paineen nousuun lienee se, että kotopuolessa Taivalkoskella lisäilin nestettä 15 graadin pakkasessa ja tuo tämän aamun testaus tapahtui tallissa noin kolmekymmentä astetta lämpimämmissä oloissa. :D Pitää testata huomenaamuna uudestaan.

Eikö tästä saakkaan kunnon paniikkia päälle. :lol:

t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
Roisto
Herrasmies
Viestit: 5208
Liittynyt: 03.10.2005 16:12
Paikkakunta: Uuleopori

Viesti Kirjoittaja Roisto »

HVM kirjoitti:Miula merkkailee C pihaa tilkalla nestettä kun auto seisoo yön yli. Ylivuotoletkulta tulee selvä vana maahan, mutta nestettä en ole autoon lisännyt koskaan ja se jäähtyy ja lämpiää hyvin. Korkki vissiin falskaa minullakin.
Mulla vuotaa eniten jäähdyttimen alapäässä olevasta ihme liittimestä. Kiristelin sitä kerran mutta kyllä se kosteana pysyy. Samoin on kosteana ylävesiletkun jäähdyttimen pää.

Pitänee tässä vielä välttää vilkkaan mielikuvituksen möröiltä ja vaihtaa jossain välissä se lämppärin kenno. Eilen köröttelin pari tuntia 18 asteen pakkasessa ja tunnin ajon jälkeen sai ottaa hanskat pois. :x Liian lämmin ei ollut vaikka väänsi lämmön täysille.

t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
Avatar
Lucky-Dog
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 7715
Liittynyt: 19.9.2005 21:05
Paikkakunta: Alabama / Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja Lucky-Dog »

Roisto kirjoitti: Eikö tästä saakkaan kunnon paniikkia päälle. :lol:

t.
Risto
Kyllä sä saat, jatka vaan miettimistä..... :happy:
They call me....Lucky-DoOOOG every place where i go....
http://www.mbkoskinen.fi
Jube
Kemijärven Isäntä
Viestit: 4230
Liittynyt: 01.3.2006 18:55

Viesti Kirjoittaja Jube »

Ja mulla ois sitte se m102 kansi.
-87 2.0 koneesta. (Tiedä sitte passaako) :roll:
Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
BMW e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Avatar
romu
Orkkis-entusiasti
Viestit: 1172
Liittynyt: 01.10.2005 0:42
Paikkakunta: OULAINEN

Viesti Kirjoittaja romu »

Sanoisin olevani joissakin asioissa tarkka, mutta kyllä Roisto vetää kärkisijat. :D
Avatar
Jarno.V
Opel - spesialisti
Viestit: 1021
Liittynyt: 30.9.2005 18:12
Paikkakunta: Oulun seutu tällä kertaa

Viesti Kirjoittaja Jarno.V »

Lohkolämppäri lämmittää sen verran että kaikissa omissa autoissa on ollut painetta ennen käynnistystä.(vai oliko se lohkossa kiinni?)
Jos ei olis painetta niin sillonhan se vuotais.
Käynnistä auto ilman korkkia, kyllä muuten huomaa jos kusee palotilaan. 8)
Jos ei kulje niin kromaa se.
Roisto
Herrasmies
Viestit: 5208
Liittynyt: 03.10.2005 16:12
Paikkakunta: Uuleopori

Viesti Kirjoittaja Roisto »

romu kirjoitti:Sanoisin olevani joissakin asioissa tarkka, mutta kyllä Roisto vetää kärkisijat. :D
Kun HVM:kin sai ässänsä taas tulille, niin pitäähän täällä jollain olla joku pikku paniikki ja luulotauti päällä. :D

Kuulostellaan ja katsastellaan. Aina sitä omaa työtään sen verran epäilee, vaikkei taskuosia jäisikään. :wink:

t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W124 moottori”