Pakosarjan tiivistys

Katso myös W201.
Vastaa Viestiin
Roisto
Herrasmies
Viestit: 5197
Liittynyt: 03.10.2005 16:12
Paikkakunta: Uuleopori

Pakosarjan tiivistys

Viesti Kirjoittaja Roisto »

Terve,

Uskaltaako pakosarjan asennuksessa käyttää sitä tiivistysmönjää, joilla tiivistetään pakoputkia / tukitaan niistä vuotoja?

Oma pakosarja ei meinaa kunnolla asettua paikoilleen vaan tupsuttaa pikkuisen. Pakosarja pitäisi olla ehyt (hitsattu) ja laippakin on oikaistu. Ongelmana lienee kannen puoli, koska siellä on ihme syöpymiä, eikä tiiviste ilmeisesti saa kunnon kontaktia kanteen.

t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
Rässi66
Viestit: 4750
Liittynyt: 30.9.2005 1:04
Paikkakunta: Wempääwä

Viesti Kirjoittaja Rässi66 »

Kai sitä uskaltaa, mutta voi olla ettei pidä sekään.
Paras olisi ottaa kansi käteen ja kiikuttaa plaanattavaksi koneistamolle....
Pro HVM
Avatar
Julli
Viestit: 132
Liittynyt: 19.2.2006 13:56
Paikkakunta: Tornio

Viesti Kirjoittaja Julli »

Itse laitoin ohuen kerroksen sellaista kuparin väristä tiivisteliimaa tiivisteen molemmin puolin. Kehuu lämmönkestäväksi ja ei ole kyllä vuotanut.
W211 270 CDI
ex. W124 "vanha läähättäjä" 200DT 155 kW
Roisto
Herrasmies
Viestit: 5197
Liittynyt: 03.10.2005 16:12
Paikkakunta: Uuleopori

Viesti Kirjoittaja Roisto »

Rässi66 kirjoitti:Kai sitä uskaltaa, mutta voi olla ettei pidä sekään.
Paras olisi ottaa kansi käteen ja kiikuttaa plaanattavaksi koneistamolle....
Kävi mielessä viime kesänä, kun kansi oli irti – tosin vasta kasaamisvaiheessa. Tuokin olisi tieten maksanut sen satasen verran. :( Pakosarjan ja kannen oikaisu kustansi vajaat pari sataa.

Ei se riitä, että on tyhmä vaan pitää olla vielä hölmö. :D
Julli kirjoitti:Itse laitoin ohuen kerroksen sellaista kuparin väristä tiivisteliimaa tiivisteen molemmin puolin. Kehuu lämmönkestäväksi ja ei ole kyllä vuotanut.
Jaa'a. Olisi minulla sitäkin tuolla peräkontissa. :?

t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
Matti
Viestit: 252
Liittynyt: 14.12.2005 18:27

Viesti Kirjoittaja Matti »

En tiedä kannattaako lohkon ja pakosarjan väliin mitään möhnää laittaa, mutta toisaalta jos sillä saa sen tiiviiksi, niin ei kai siitä mitään haittaakaan ole, vai?

Pultteihin kannattaa varmaan laittaa sitä kuparitöhnää, että lähtee paremmin auki, jos tarvii joskus aukoa.
Avatar
petska
Morkoolimies
Viestit: 604
Liittynyt: 06.10.2005 20:48
Paikkakunta: kalajoki

Viesti Kirjoittaja petska »

minulla ei edellissä bensiini 190E kestänyt pakosarjan tiivisteet niin vaihdoin taka pöntön niin johan alkoi pelaan....pönttö tukossa ja pakosarjan tiiviste poksahti.... :lol:
Pitäähän joka pojalla pappatunturi olla varsinkin jos on vaarana et käyttöautona oleva vanha mersu posahtaa...
Roisto
Herrasmies
Viestit: 5197
Liittynyt: 03.10.2005 16:12
Paikkakunta: Uuleopori

Viesti Kirjoittaja Roisto »

petska kirjoitti:minulla ei edellissä bensiini 190E kestänyt pakosarjan tiivisteet niin vaihdoin taka pöntön niin johan alkoi pelaan....pönttö tukossa ja pakosarjan tiiviste poksahti.... :lol:
Mielenkiintoinen ajatus tuokin. :idea: Takapönttö on kyllä tuore mutta katti ja keskipönttö jo aikaa nähneitä. Pitänee tässä kelien sulettua joskus antaa vähän enemmän hanaa ja poltella karstoja katsastustakin ajatellen. :D

t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
Avatar
petska
Morkoolimies
Viestit: 604
Liittynyt: 06.10.2005 20:48
Paikkakunta: kalajoki

Viesti Kirjoittaja petska »

oli joku välilevy irti ja tulppas putken.... :lol:

Erään Ex työkaverin opelissa oli käynyt samalla lailla kun ei kulkenut... :lol:

nykyisessä autossa ei ongelmaa... :lol:
Pitäähän joka pojalla pappatunturi olla varsinkin jos on vaarana et käyttöautona oleva vanha mersu posahtaa...
Avatar
jari_w123
Mersutohtori
Viestit: 1919
Liittynyt: 11.2.2006 0:35
Paikkakunta: kokkola

Viesti Kirjoittaja jari_w123 »

Uskaltaa laittaa tiivistys möhnää pakosarjan ja kannen väliin.Moniin asiakkaitten autoihin olen laittanut tiiviyden varmistamiseksi.
W123 300TD farkkupaku
W123 300 turbodiesel sedan
Roisto
Herrasmies
Viestit: 5197
Liittynyt: 03.10.2005 16:12
Paikkakunta: Uuleopori

Viesti Kirjoittaja Roisto »

Terve,
jari_w123 kirjoitti:Uskaltaa laittaa tiivistys möhnää pakosarjan ja kannen väliin.Moniin asiakkaitten autoihin olen laittanut tiiviyden varmistamiseksi.
Ahaa. Kiitti tiedosta. Onko niissä ollut katalysaattoria?

Jossain korjausoppaassa varoiteltiin, ettei tiivistemassoja saisi käyttää katin yläpuolella. Liekö kielletty varmuuden varalta kaikki, ettei joku torspo tiivistä jollakin silikonipitoisellä mönjällä, joka särkee lambdan. :nocando:

Tiivistelin tuossa loppupään putkistoa mutta pakosarjaan en vielä kajonnut. Yksi vaihtoehto voisi olla tarviketiivisteiden osto. Alkuperäisethän on tehty kahdesta tosi ohuesta pellistä. Jos vähän paksummilla saisi tukittua niitä koloja...

t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
Avatar
Sivonen
Viestit: 4939
Liittynyt: 20.9.2005 20:48
Paikkakunta: Jämsänkoski City
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sivonen »

Loctitellä on semmoista hyvää mönjää, joka kestää about 280 astetta lämpöä. Sitä minä tuuppasin Mersun pakosarjantiivisteisiin. Semmoinen musta, normaali silikoonituupia vähän pienempi putkilo. Sisältää ponnekaasua, eli toimii kuten uretaanipurkki, pisteet siitä(kin). :D
® Mesen linttaklubi
-Jokaisella kukalla on juuret

Kuva
Roisto
Herrasmies
Viestit: 5197
Liittynyt: 03.10.2005 16:12
Paikkakunta: Uuleopori

Viesti Kirjoittaja Roisto »

Terve taas,

Ja kiitos vinkeistä. Taitaapa sittenkin olla nuo pakosarjan laipat tiiviit. Tein putkenpätkästä stetoskoopin, jolla kuulostelin pakosarjan tienoita ja vikapää taitaa olla jo kertaalleen hitsattu pakosarja. :x Edellisen hitsauksen saumasta tupsuttaa.

Pitänee käydä paikallisella pajalla, josko siellä olisi joku, joka saisi tuon hitsattua kuntoon. Jos ei ole, niin sitten on kai ostettava jostain ehjä pakosarja.

t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
Roisto
Herrasmies
Viestit: 5197
Liittynyt: 03.10.2005 16:12
Paikkakunta: Uuleopori

Viesti Kirjoittaja Roisto »

No niin. Nyt on ostettu taas yksi pakosarja. On -87 2-litraisesta mutta pikakatselulla näyttäisi sopivalta. Pitää vielä vertailla tuon ensimmäisen rikkinäisen mittoihin. Uusi tulokas on ilmeisesti kanta-autoaan tuoreempi, koska siinä on jo ne vahvisterivat ja maali niin tuore, että hyvä että on kerinnyt kuivua. :D

Pääsiäisen pyhinä tutkiskelin varaosanumeroita ja melkein joka koneelle oli omanlaisensa, vaikka pohjana on se sama M102. Omituista. :nocando:

t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W124 moottori”