Mikä Vikana kun auto sammuu?
Mikä Vikana kun auto sammuu?
Omistan MB 230 E merkkisen bensakapistuksen. Siinä on pari kummallista vikaa:
1. Kun bensamittari menee alle 1/4 tankin, tyhjäkäynti alkaa oikkuilla. Se heijaa ylös ja alas ja auto sammuilee.
2. Usein kylmäkäynnistyksen jälkeen kun olen ajanut n. 5 km autosta katoaa veto ja se sammuu. Vaikka kaasua painaa, niin mitään ei tapahdu. Jos vauhti on kova saan hyvällä tuurilla startattua vauhdissa, muutoin kun on sammuttanut virran ja odottanut minuutin verran, auto hörähtää normaalisti käyntiin. Kummallista. Osaako joku viisas mersuguru neuvoa ?
1. Kun bensamittari menee alle 1/4 tankin, tyhjäkäynti alkaa oikkuilla. Se heijaa ylös ja alas ja auto sammuilee.
2. Usein kylmäkäynnistyksen jälkeen kun olen ajanut n. 5 km autosta katoaa veto ja se sammuu. Vaikka kaasua painaa, niin mitään ei tapahdu. Jos vauhti on kova saan hyvällä tuurilla startattua vauhdissa, muutoin kun on sammuttanut virran ja odottanut minuutin verran, auto hörähtää normaalisti käyntiin. Kummallista. Osaako joku viisas mersuguru neuvoa ?
Kiitos neuvoista ja tervetulotoivotuksista
Kokeilen heti ensimmäisenä tuota bensakorkkineuvoa. Oire on tosiaan ihan kummallinen. Ihan kun bensantulo lakkaisi tai sähköpuolella tapahtuu jotain mystistä. Bensasuodatinta en ole vaihtanut, sellainen on jo takakontissa hankittuna. Pitää vaihtaa sekin, niin on yksi asia suljettu pois.
Kiitos jo näistä neuvoista
Kokeilen heti ensimmäisenä tuota bensakorkkineuvoa. Oire on tosiaan ihan kummallinen. Ihan kun bensantulo lakkaisi tai sähköpuolella tapahtuu jotain mystistä. Bensasuodatinta en ole vaihtanut, sellainen on jo takakontissa hankittuna. Pitää vaihtaa sekin, niin on yksi asia suljettu pois.
Kiitos jo näistä neuvoista
- Kaapo
- <b>R.I.P.</b> <br>mese honorary member
- Viestit: 5070
- Liittynyt: 29.9.2005 11:11
- Paikkakunta: Tärviö
M102-mosa on aika tavalla sama kuin 103-kutvonen. Vaikka vika tuntuu olevan bensasaannissa, niin tsekkaa virranjakaja ja sen kansi. Kostea keli katkoo sytkää, jos siellä on pienikin murtuma. Käyntilämmön saavutettuaan kone siis stummappa kerran. Siis uusi kansi ja pyörijä kannataa kokeilla, ei ole kallista lystiä. Appiukolla on 2.3 TE ja vastaava oire lähti tuolla opilla kuin se kuuluisa kuppa Töölöstä.
Viimeksi muokannut Kaapo, 23.4.2007 12:21. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
W140 S 300 TD * V126 300 SEL * W460 230 GEA * Royal Enfield 1954