100€ sille joka..

Katso myös W201.
Vastaa Viestiin
^Larke^
Viestit: 101
Liittynyt: 18.4.2006 11:16
Paikkakunta: Hämeenkyrö

100€ sille joka..

Viesti Kirjoittaja ^Larke^ »

Selvittää mikä vaivaa C200 Mersua. vm 95 ja moottori se aito ja alkuperänen 200D eli OM 601.

Oireet:
Vetää erittäin huonosti, ja jos kierroket käy yli 4500rpm sammuu ja joutuu sahaan käymää.. suodatin aina tyhjä kun sammunut. jos ajaa nii ettei käytä kierroksia yli 3000 pääsee helposti 10km :shock:

sellainen oire vielä että tankista kuuluu kova pulina, ja jos tankki on laitettu melkein täyteen ja ajaa hetken matkaa ni sylkäsee korkin avattua n.2ltr polttoainetta tankista ulos. :?

Tehty:Vaihdettu uusi P-A siirtopumppu ja ylivirtaus venttiili.
tankki ja putkistot puhdistettu. :wink: Alkaa pikkuhiljaa menee hermot kun autolla tarttis vähä ajellakkin.. :evil: :evil:
Rässi66
Viestit: 4750
Liittynyt: 30.9.2005 1:04
Paikkakunta: Wempääwä

Viesti Kirjoittaja Rässi66 »

Olikos siinä tankissa semmosta huohotinletkua?
Jaa, kai se oli tuossa tankki+putkistot kohdassa jo putsattukki...
Pro HVM
Avatar
Lucky-Dog
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 7715
Liittynyt: 19.9.2005 21:05
Paikkakunta: Alabama / Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja Lucky-Dog »

Pa. letku menee "littuun" ja loppuu löpön saanti kovemilla kierroksilla tms.
, vai onko kaikki ns. kovia putkia joiden pitääkin olla ?

Kulkeeko ja toimiiko ilman tankin korkkia ?
Jos ei niin tankki ei saa korvausilmaa.
They call me....Lucky-DoOOOG every place where i go....
http://www.mbkoskinen.fi
^Larke^
Viestit: 101
Liittynyt: 18.4.2006 11:16
Paikkakunta: Hämeenkyrö

Viesti Kirjoittaja ^Larke^ »

Juu kyl ne putket tutkittii etupäässä.. ja kaikki on auki.. on korkki auki tai ei ni saman lailla toimii..:D

8)
Avatar
dry
Tolokun mies
Viestit: 4442
Liittynyt: 24.11.2005 21:34

Viesti Kirjoittaja dry »

Polttoainepumppu syöttää väärään suuntaan ainetta :shock:
® Mesen linttaklubi
- pidetään lintat liikkeellä -
Nelejä ässää, S124, SE, SE ja S203
Mesejä ainoastaan
Viestit: 63
Liittynyt: 01.5.2006 15:58
Paikkakunta: L-Suomi

100

Viesti Kirjoittaja Mesejä ainoastaan »

Huomenta
Vihdoinkin meikäläinenkin pääsee tienaamaan edes satasen, edellisestä kerrasta onkin jo vuosia.

Tauti:
Tankin imusiivilä aivan tukossa, jolloin alipine imee ilmaa vähän löysällä olevista lähtöputken klemmareista.
Tankin huohottimessa (ainakin 124 Farkussa) on takaiskuventtili (ehkä vähän jumissa) en kerkee tarkemmin selittään. mut salii paineen tankkiin ettei lämpiävä aine ihan heti tule ulos.---- kun imee ilmaa niin tulee painetta tankiin.
Kierroksilla kulutus suurempi , jolloin suodattimen reservi loppuu ja pumppu saa ilmaa ---- kone sammuu.

Tai naftaputki vähän rikki pohjasta josta saa ilmaa ( takapyörän edestä)

Lääkkeet:
Pikkuletkulla ainetta pois tankista.
iso astia alle ja tankin pohjasta suodatin irti ja perustellinen putsaus.
putsaa se urakin ja puhaltaa siirtopumpun päästä lopt kurat lattialle
Tarkista lähtöletku ja kiristä klemmarit
Kasaus
Ja eikun ajoa
Avatar
xr
ohjelmoija
Viestit: 1832
Liittynyt: 04.12.2005 5:01
Paikkakunta: Eteläpohjanmaa

Viesti Kirjoittaja xr »

vuotaa suutimien ohi puristus paineet tankkiin :huh:
keijoallan
Viestit: 42
Liittynyt: 08.12.2006 22:41
Paikkakunta: vantaa

Viesti Kirjoittaja keijoallan »

^Larke^ kirjoitti:Juu kyl ne putket tutkittii etupäässä.. ja kaikki on auki.. on korkki auki tai ei ni saman lailla toimii..:D

8)
tere!oletko katsonut ilmanpuhdistimen?tarkista sekin!
Avatar
lowmans
Joutokäynti-spesialisti
Viestit: 400
Liittynyt: 07.10.2006 17:42
Paikkakunta: kemi

Viesti Kirjoittaja lowmans »

ne siirtopumpun kalvoventtiilikki kannattaa tarkistaa ovat varmaan rikkoontuneet jo..
kaiken minkä huollan myös korjaan!
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W124 moottori”