Auton fiksaaminen ennen myyntiä...(mestariteos)

Täällä voit keskustella ja esittää kysymyksiä muistakin merkeistä kuin Mercedes-Benzistä.
Vastaa Viestiin
Avatar
Pappi
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 10554
Liittynyt: 30.9.2005 17:14

Auton fiksaaminen ennen myyntiä...(mestariteos)

Viesti Kirjoittaja Pappi »

Sattuipa netissä silmiini moinen viritelmä...

www.nettiauto.com/525855 On vähän maalia menny sinne ja tänne...

Sana on vapaa, millaisia fiksauksia olette itse tehneet tai kohdanneet autoa myydessä / ostaessa?
Skodillac: Kuva Origami: Kuva
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29055
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Jaahas, sitä on nettiautoa selailtu hakusanalla "Peugeot". :roll:
Jo on Pappiki alas vajonnut. :shock:

jotenki ymmärtäs jos ville :lol: mutta että pappi....
oulaistenliikenne.fi
Avatar
Ville S.
VAG asiantuntija
Viestit: 544
Liittynyt: 01.10.2005 11:54
Paikkakunta: Ylivieska

Viesti Kirjoittaja Ville S. »

pirun tiileri jos ei lopeta pottuilua niin...

Pösö on hyvä auto! Laitas pappi semmonen niin pidetää kokoontumisajot kummelityyliin siinä onko se ny piipsjärvi vai mikä kerpele joka ruopattiinki muutama vuosi sitten. :lol:

dealer voi sitte tulla sukisukilla hinaamaan meijät ylös sieltä. :oops:
E290 Turbodiesel Avantgarde
Audi A4 2,8 quattro tiptronic
Avatar
Pappi
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 10554
Liittynyt: 30.9.2005 17:14

Viesti Kirjoittaja Pappi »

Itse asiassa olen selityksen velkaa, jotta voin mennä Dealerin luo rinta rottingilla.

Katselin tuossa vanhoja tilitapahtumia ja sattui silmään vuosi sitten emännälle maksamani summa, jolla möimme oman 309 Pösön pois.

Ei olis tänä päivänä saanut kuin osan toteutuneesta kauppahinnasta.

Olihan siinä ihan hyvät penkit, mutta siihen sitten jäi... Muuten en oikeen tykänny.

Se auto muuten fiksattiin myyntikuntoon ihan vaan pikapesulla ja imuroinnilla... Ensimmäinen ostaja haki pois. Haukiputaalta asti!
Skodillac: Kuva Origami: Kuva
Daimler
Laksatiivi-spesialisti
Viestit: 3246
Liittynyt: 19.9.2005 20:21

Viesti Kirjoittaja Daimler »

Hehheh;uus työautoni on pösö boxer 2.8HDi,ajettu ruhtinaalliset 30.000 km ja auto syö runsaasti jäähdytysnestettä..tyyppivika kuulemma...Muuten Hdi on kivan vääntävä mutta etupyörät ei käänny juuri lainkaan. :shock:
Avatar
Aku P
Perniön Pulitzer
Viestit: 1204
Liittynyt: 30.9.2005 13:07
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Aku P »

Pappi kirjoitti: Olihan siinä ihan hyvät penkit, mutta siihen sitten jäi... Muuten en oikeen tykänny.!
Älässano. Mulla on kokemuksia 309:sta ja 405:sta. Muikeita ajettavia mutkaisella tiellä molemmat - vielä kun se 405 kaasutinkoneineen olisi lähtenyt puolilämpimänä käyntiin alta 20 min sahauksella, niin olisin antanut autosta hyvinkin miellyttävän kulkupelin arvosanan.

Noin muuten ei ole tulltu paljon autoa fiksailtua. Viimeksi vaihtaessa en tehnyt mitään, vaan autosta sai ihan kohtuullisen hyvityksen kaikkine savikerroksineen päivineen. Sitten vaan pummin liikkeeltä muutaman muovikassin, joihin keräsin irtorojut autosta ennen kuin lähdin uudella kotiin päin... :roll:
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220 SeB -64 projekti

EX: BMW 520i -84
EX: MB 190 -89
EX: MB 300TE 4matic -89
EX: Land Rover Discovery Tdi -97
Tommi P
Viestit: 105
Liittynyt: 07.10.2005 18:44
Paikkakunta: Siilinjärvi

Viesti Kirjoittaja Tommi P »

Intissä muinoin fiksasin Gaz 66:n maastoväreillä paraatia varten :lol: Toimenpide tapahtui vesisateessa, taivasalla, pensselillä, tietysti. Jotta hommaan saatiin vähän lisää sitä oikeaa inttimeininkiä, meni kiesi ajokieltoon ennen paraatia, ja jäi siis kasarmille seisomaan :ttu:
Avatar
styke
sunni-meseläinen
Viestit: 234
Liittynyt: 01.10.2005 12:50
Paikkakunta: Wanda/Backas

Viesti Kirjoittaja styke »

Hihiii..Tämä on tietysti niin että joudun työkseni fiksaamaan auton myyntikuntoon :lol: :lol:
Ja usein kyllä näkee, että immeiset ovat itse jostain supsutelleet vaihdokkiansa, kun tarjoavat sitä vaihtoon.
Meillä kylläkin on hieman kalliimpaa kalustoa kuin tuo pökötti joten kunto on parempi :roll:
Meillä on sellanen motto:
"hyvin pesty on puoliksi meikattu"
Kun myyt autoa ja haluat sen olevan edustavampi :arrow: Pese se,imuroi,pyyhi pölyt,pese lasit se tekee paljon,ja kun lattiamatot on siistit/ehjät ja suunnilleen kaikki samanlaisia se on hyvä merkki.
Se mikä autosta tekee myyvän on se ensi silmäys...
:idea: Kun autosi on puhdas ja lasit kirkkaat voi jäädä parit naarmut näkemättä maalipinnasta sekä tuulilasista :idea:
Chevrolet Corsica -92
Plymouth Duster -73
Kuva
HVM

Viesti Kirjoittaja HVM »

Tuommonen pösö 309 on varmaankin mualiman ainut avoauto jossa on katto. :idea: Kaveri osti joskus mualiman aikaan moisen ritsan uutena, kajuutassa tarkeneminen loppuu noin +5 pekkerellin kohdalla. :lol:

309 on myös ylistyslaulu muoville, jos tarkastellaan kojelautaa. :x
Avatar
J.T.S
Peräkylän pimentäjä
Viestit: 3429
Liittynyt: 30.9.2005 12:37
Paikkakunta: Syrjäkylä

Viesti Kirjoittaja J.T.S »

309:si pökötti. :? Siis häh? Mitenkä nuo ranskalaaset oikeen meinoovat tämän nimevämis homman totteuttoo?. Ensinkö tuli 309:n, sitten 306:si ja nyt 307:n. :roll: Mitä seuraavaksi. 308:n ehkä, mutta sitten. :? :idiot: Eikö olisi paljon helpompaa numeroida autojen mallisarjat vaikka pienemmästä suurempaan. Jos siis peräkkäisiä numeroita käytetään. :ttu:
:lol:
Boss
Luupiä
Viestit: 6283
Liittynyt: 14.10.2005 8:58

Viesti Kirjoittaja Boss »

J.T.S kirjoitti:309:si pökötti. :? Siis häh? Mitenkä nuo ranskalaaset oikeen meinoovat tämän nimevämis homman totteuttoo?. Ensinkö tuli 309:n, sitten 306:si ja nyt 307:n. :roll: Mitä seuraavaksi. 308:n ehkä, mutta sitten. :? :idiot: Eikö olisi paljon helpompaa numeroida autojen mallisarjat vaikka pienemmästä suurempaan. Jos siis peräkkäisiä numeroita käytetään. :ttu:
:lol:
No eihän tuassa mitään logiikkaa olekkaan....vai tipahtiko ne hihnalta vika järjestyksessä, eli 309 oli tarkoitus lanseerata joskus vuonna 2010.
Älköön nyt kukaan vaan pököttiä ala hankkimaan, siis jos noista aletaan jutella niin Dealerin suzukikin on jo auto....samana päivänä ei pösöstä voi puhuakaan.
(ei minulla mitään alkoholiongelmaa ole, ongelmia alkoholin kanssa on vaan absolutisteilla)
Avatar
Aku P
Perniön Pulitzer
Viestit: 1204
Liittynyt: 30.9.2005 13:07
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Aku P »

J.T.S kirjoitti:309:si pökötti. :? Siis häh? Mitenkä nuo ranskalaaset oikeen meinoovat tämän nimevämis homman totteuttoo?. Ensinkö tuli 309:n, sitten 306:si ja nyt 307:n.
30x onkin poikkeava. Muutenhan logiikka on ollut, että eka luku kertoo kokoluokan ja viimeinen evoluutioasteen. Esimerkiksi on ollut 403,405 ja nyt 406. Meitilläkin on ollut joskus 304 -- jonka jälkeen tuli 305 ja sitten se luopio 309. Pikkuautoissa taas on ollut 104, nyt 106 ja vähän isommissa 205, nyt 206.

Ei silti. Kyllä mulla on vähän tykästymistä noihin pösöihin. Rellu ei ole jaksanut ikinä oiken innostaa, mutta PSA-tuotteet, etenkin ne aiemmat, ovat olleet kiintoisia. Ja hyvät kyydit ja vahvat dieselit.
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220 SeB -64 projekti

EX: BMW 520i -84
EX: MB 190 -89
EX: MB 300TE 4matic -89
EX: Land Rover Discovery Tdi -97
Avatar
NicNac
Hemmittäjä
Viestit: 2942
Liittynyt: 12.11.2005 22:49

Viesti Kirjoittaja NicNac »

eikös tuo 309 oo talbotille suunniteltu malli,mutta päättivät laittaa pillit pussiin ennen auton tuotantoon laittoa....eli 309 on guuda... :lol: :lol: :lol: :lol:
-Reikä-Klubi®-
-Lintta-AATELINEN- Kuva
Boss
Luupiä
Viestit: 6283
Liittynyt: 14.10.2005 8:58

Viesti Kirjoittaja Boss »

Eikös se ollut peugeot 104 josta alettiin valmistaa talbot sambaa....jota ei kai suomeen koskaan tuotu??
(ei minulla mitään alkoholiongelmaa ole, ongelmia alkoholin kanssa on vaan absolutisteilla)
Avatar
Kaapo
<b>R.I.P.</b> <br>mese honorary member
Viestit: 5070
Liittynyt: 29.9.2005 11:11
Paikkakunta: Tärviö

Viesti Kirjoittaja Kaapo »

Pösö 309:n oli määrä nähdä tulevaisuutensa Talbotina, mutta merkki otti ja hävisi kartalta. Ja ken on omistanut esim. 1510:n, niin voi sanoa että aivan syystä. Aina kamala tekele tämä ex-Chrysler-Simca oli.
Pari hyvää pointtia Ukin-versiosta tästä autosta löytyi. Penkit olivat vallan kelpoisat, toki Saabista lainatut. Tilaa oli mukavasti. Sisusta oli tukevan oloinen, ei rämissyt vielä 290.000 km jälkeen. Siinä ne hyvät puolet sitten olivatkin.

Pösö 309 on myös tuttu, velipojalla moinen oli. Suht. kiva ajaa, mutta aivan hirveä helistin. Sisusta rämisi jo tasaisella moottoritiellä ja kun talvipakkasella päästi mukulakivellä niin Peltorieita tuli ikävä. Tuntui, että auto leviää just käsiin. No, ei E-mallin Kadett ollut yhtään parempi.
Jotain tuttua oli myös vanhasta Talbotista eli jumittava kaasutin, toivoton vaihteensiirto ja huippukankea ohjaus.
W140 S 300 TD * V126 300 SEL * W460 230 GEA * Royal Enfield 1954
HVM

Viesti Kirjoittaja HVM »

Tuli noista Kaapon höpinöistä mieleen joskus omistamani mikälie rysleri ollu. Ei muistuttanyt näitä Ranskan vispilöitä, muttei myöskään ömeerikkalaisia. Noloskone, joku 2-2,5 litraa muistaakseni? :roll:

No ottipa hullulta sitten ja palo hermo siihen venttiilien rallatukseen, kiristelin "opinnäytetyönä" venttiilivälykset sentistä 0,15 arvoihin. No sitten palo venttiilit ja ne ei rallattanu enää yhtään, helepotti. :lol:
Boss
Luupiä
Viestit: 6283
Liittynyt: 14.10.2005 8:58

Viesti Kirjoittaja Boss »

Meikäläisellä ei tule mitään hyrsleriä mieleen joka sattuisi tohon väliin, eli ei ranskalainen eikä ameriikanrauta? Ainut mitä muistan on nuo GTS:sät ja GS:sät....80-90 luvun vaihteesta...
(ei minulla mitään alkoholiongelmaa ole, ongelmia alkoholin kanssa on vaan absolutisteilla)
HVM

Viesti Kirjoittaja HVM »

Yritin kuuklettaa kuvaa, ei riitä taito yksilöidä hakua. :evil: Kyseessä on siis suurempi auto kuin esim. 1510-ritsa, ja malli on sedan. :roll:
Avatar
Kaapo
<b>R.I.P.</b> <br>mese honorary member
Viestit: 5070
Liittynyt: 29.9.2005 11:11
Paikkakunta: Tärviö

Viesti Kirjoittaja Kaapo »

HVM kirjoitti:Yritin kuuklettaa kuvaa, ei riitä taito yksilöidä hakua. :evil: Kyseessä on siis suurempi auto kuin esim. 1510-ritsa, ja malli on sedan. :roll:
Se on varmasti Chrysler 160 tai 180, sellainen ison Sunbeam Avengerin tai Vauxhall Vivan näköinen laitos. Kaverilla oli sellainen valkoinen punaisella vinyylikatolla. Ranskan rysleri se oli.
W140 S 300 TD * V126 300 SEL * W460 230 GEA * Royal Enfield 1954
HVM

Viesti Kirjoittaja HVM »

Kaapo kirjoitti:
HVM kirjoitti:Yritin kuuklettaa kuvaa, ei riitä taito yksilöidä hakua. :evil: Kyseessä on siis suurempi auto kuin esim. 1510-ritsa, ja malli on sedan. :roll:
Se on varmasti Chrysler 160 tai 180, sellainen ison Sunbeam Avengerin tai Vauxhall Vivan näköinen laitos. Kaverilla oli sellainen valkoinen punaisella vinyylikatolla. Ranskan rysleri se oli.
No entäs se kuva? Semmonen se varmaan oli. :idea:
Avatar
Kaapo
<b>R.I.P.</b> <br>mese honorary member
Viestit: 5070
Liittynyt: 29.9.2005 11:11
Paikkakunta: Tärviö

Viesti Kirjoittaja Kaapo »

Kuva

Tuossa varmaan näkyvät ne venttiilitkin :lol:
W140 S 300 TD * V126 300 SEL * W460 230 GEA * Royal Enfield 1954
Boss
Luupiä
Viestit: 6283
Liittynyt: 14.10.2005 8:58

Viesti Kirjoittaja Boss »

Jaa, vai tuammoonen....kovasti sumppia muistuttaa. Minen nää venttiiilöitä, mutta jos ne kerran on palaneet poroksi :lol:
(ei minulla mitään alkoholiongelmaa ole, ongelmia alkoholin kanssa on vaan absolutisteilla)
HVM

Viesti Kirjoittaja HVM »

Jotain samaa on, valot olivat tosin omassani tuplalampuilla. Ei semmosta muuta kuin luurankokuvaa olisi? :lol:
Avatar
Kaapo
<b>R.I.P.</b> <br>mese honorary member
Viestit: 5070
Liittynyt: 29.9.2005 11:11
Paikkakunta: Tärviö

Viesti Kirjoittaja Kaapo »

Kuva

Ei ollut nyt tuplavaloilla, mutta tuohon ne voi kuvitella. Ja tuohan oli ties mikä eri puolilla Eurooppaa... Simca, Chrysler, Talbot-Simca, Talbot, Rootes-Chrysler jne :shock:
W140 S 300 TD * V126 300 SEL * W460 230 GEA * Royal Enfield 1954
HVM

Viesti Kirjoittaja HVM »

Kyllä se oli tuommonen Kaapo, joku ökymalli vaan kun siinä oli lyyssipenkit ja ne tuplalamput.

Mualiman kovin korppusaha, ei räplätä petonimyllykään niin paljoa kuin tuommonen rysleri. :shock:
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Keskustelua muista merkeistä”