Vaikuttaako pumpun ruuvaus negatiivisesti pakokaasupäästöihin?
Tuo omani on vielä jokin vähäpäästöinen tjsp., niin arveluttaa nuo säätöhommat.
Onkos näissä jotain egr-systeemejä tms., joita tukkimalla saisi "tehoa" lisää?
E200 diesel ´95 ja päästöt
- Arto N
- Betonileipuri <br> Miele-mies
- Viestit: 3204
- Liittynyt: 14.10.2005 8:25
- Paikkakunta: Kangasala
Tästä asiasta löytyy kyllä tietoa täältä.
Armoitettu pumpunruuvvaaja ppd on pusannu jo joka toisen tiisselimersun pumpun tällä foorumilla
Asia taitaa olla sillä lailla että kun tuolta ppd:n pajalta taas lähtee tuollainen vanhemman puoleinen tiisselimersu pienen päivityksen jälkeen niin saattahan sitä savua tulla hieman enemmän kuin sinne mennessä.
Usein vielä hymyilyttääkin tuo kotimatka.
Joka risteyksessä tulee painettua kaasua ja nautiskeltua suorituskyvystä mitä todella ON tullut lisää. Joka muuta väittää niin valehtelee.
Katsatukseen tuskin kannattaa autoa heti viedä - sitten kun sen aika tulee niin ohjeiden mukaan pienentää syötön viherpipertäjä-asentoon
Tuo EGR:n tukkiminen kannattaa joka tapauksessa tehdä vaikkei muuta tekisikään. Siitäkin löytyy haulla juttua ja parhaassa tapauksessa jopa ohjeet kirurgiseen toimenpiteeseen.
Armoitettu pumpunruuvvaaja ppd on pusannu jo joka toisen tiisselimersun pumpun tällä foorumilla
Asia taitaa olla sillä lailla että kun tuolta ppd:n pajalta taas lähtee tuollainen vanhemman puoleinen tiisselimersu pienen päivityksen jälkeen niin saattahan sitä savua tulla hieman enemmän kuin sinne mennessä.
Usein vielä hymyilyttääkin tuo kotimatka.
Joka risteyksessä tulee painettua kaasua ja nautiskeltua suorituskyvystä mitä todella ON tullut lisää. Joka muuta väittää niin valehtelee.
Katsatukseen tuskin kannattaa autoa heti viedä - sitten kun sen aika tulee niin ohjeiden mukaan pienentää syötön viherpipertäjä-asentoon
Tuo EGR:n tukkiminen kannattaa joka tapauksessa tehdä vaikkei muuta tekisikään. Siitäkin löytyy haulla juttua ja parhaassa tapauksessa jopa ohjeet kirurgiseen toimenpiteeseen.
® Mesen linttaklubi
-
- Viestit: 541
- Liittynyt: 02.6.2006 22:43
- Paikkakunta: 97940
Kyllähän se vaikuttaa päästöihin, syöttöruuvia aukaistiin ppd toimesta sen verran, että just just menee päästöistä läpi. Sitä voimaahan ei tule paperille paljoa lisää, mutta ajossa sen tuntee positiivisena yllätyksenä.
Niin ja se kulutus tippui 1L verran sekalaisessa ajossa ja maantiellä.
Niin ja se kulutus tippui 1L verran sekalaisessa ajossa ja maantiellä.
Viimeksi muokannut 300 D farkku, 30.6.2007 13:15. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Näillä mennään.
BMW 330 D -03, 286hp/668nm
BMW 335i -07, 414hp/572nm
50 prossaa jostain on parempi, kuin 100 prossaa ei mistään....
BMW 330 D -03, 286hp/668nm
BMW 335i -07, 414hp/572nm
50 prossaa jostain on parempi, kuin 100 prossaa ei mistään....
-
- Viestit: 541
- Liittynyt: 02.6.2006 22:43
- Paikkakunta: 97940
Kyllä muuten saa. koko vuoden köröttelee ja vie sitten leimalle sellaisenaan, niin päästöt oli 5,2...ei ollut oman perheen kulkuneuvo vaan tutun.AM kirjoitti:Eipä 200D:stä ihan helpolla edes saa sellaista ettei menisi päästömittauksista läpi. Ja nuo -95 mallin päästörajat taitaa olla ihan samat kuin vanhemmissakin kakkosnelosissa?
Mutta taisit kylläkin tarkoitaa, että ihan ruuvaamalla.
Näillä mennään.
BMW 330 D -03, 286hp/668nm
BMW 335i -07, 414hp/572nm
50 prossaa jostain on parempi, kuin 100 prossaa ei mistään....
BMW 330 D -03, 286hp/668nm
BMW 335i -07, 414hp/572nm
50 prossaa jostain on parempi, kuin 100 prossaa ei mistään....
No ammattilaiset erikseen Ja saahan siitä, muttei ihan yhden tai kahdenkaan kierroksen pyöräytyksellä...Kunnolla karstat pois putkesta ja ilmanputsari hyllyyn niin kärsii ruuvailla aika paljonpp d kirjoitti:Saapii siittäAM kirjoitti:Eipä 200D:stä ihan helpolla edes saa sellaista ettei menisi päästömittauksista läpi. Ja nuo -95 mallin päästörajat taitaa olla ihan samat kuin vanhemmissakin kakkosnelosissa?