E200 diesel ´95 ja päästöt

Katso myös W201.
Vastaa Viestiin
Avatar
Joeli
Viestit: 747
Liittynyt: 07.1.2007 18:43
Paikkakunta: Heinävesi

E200 diesel ´95 ja päästöt

Viesti Kirjoittaja Joeli »

Vaikuttaako pumpun ruuvaus negatiivisesti pakokaasupäästöihin?

Tuo omani on vielä jokin vähäpäästöinen tjsp., niin arveluttaa nuo säätöhommat.
Onkos näissä jotain egr-systeemejä tms., joita tukkimalla saisi "tehoa" lisää?
Avatar
Arto N
Betonileipuri <br> Miele-mies
Viestit: 3204
Liittynyt: 14.10.2005 8:25
Paikkakunta: Kangasala

Viesti Kirjoittaja Arto N »

Tästä asiasta löytyy kyllä tietoa täältä.
Armoitettu pumpunruuvvaaja ppd on pusannu jo joka toisen tiisselimersun pumpun tällä foorumilla :D

Asia taitaa olla sillä lailla että kun tuolta ppd:n pajalta taas lähtee tuollainen vanhemman puoleinen tiisselimersu pienen päivityksen jälkeen niin saattahan sitä savua tulla hieman enemmän kuin sinne mennessä. :roll:

Usein vielä hymyilyttääkin tuo kotimatka. :roll:

Joka risteyksessä tulee painettua kaasua ja nautiskeltua suorituskyvystä mitä todella ON tullut lisää. :roll: Joka muuta väittää niin valehtelee.

Katsatukseen tuskin kannattaa autoa heti viedä - sitten kun sen aika tulee niin ohjeiden mukaan pienentää syötön viherpipertäjä-asentoon

Tuo EGR:n tukkiminen kannattaa joka tapauksessa tehdä vaikkei muuta tekisikään. Siitäkin löytyy haulla juttua ja parhaassa tapauksessa jopa ohjeet kirurgiseen toimenpiteeseen.
® Mesen linttaklubi
300 D farkku
Viestit: 541
Liittynyt: 02.6.2006 22:43
Paikkakunta: 97940

Viesti Kirjoittaja 300 D farkku »

Kyllähän se vaikuttaa päästöihin, syöttöruuvia aukaistiin ppd toimesta sen verran, että just just menee päästöistä läpi. Sitä voimaahan ei tule paperille paljoa lisää, mutta ajossa sen tuntee positiivisena yllätyksenä.

Niin ja se kulutus tippui 1L verran sekalaisessa ajossa ja maantiellä.
Viimeksi muokannut 300 D farkku, 30.6.2007 13:15. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Näillä mennään.
BMW 330 D -03, 286hp/668nm
BMW 335i -07, 414hp/572nm

50 prossaa jostain on parempi, kuin 100 prossaa ei mistään....
AM
Mr.Tuning
Viestit: 5932
Liittynyt: 01.10.2005 19:17
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja AM »

Eipä 200D:stä ihan helpolla edes saa sellaista ettei menisi päästömittauksista läpi. Ja nuo -95 mallin päästörajat taitaa olla ihan samat kuin vanhemmissakin kakkosnelosissa?
300 D farkku
Viestit: 541
Liittynyt: 02.6.2006 22:43
Paikkakunta: 97940

Viesti Kirjoittaja 300 D farkku »

AM kirjoitti:Eipä 200D:stä ihan helpolla edes saa sellaista ettei menisi päästömittauksista läpi. Ja nuo -95 mallin päästörajat taitaa olla ihan samat kuin vanhemmissakin kakkosnelosissa?
Kyllä muuten saa. koko vuoden köröttelee ja vie sitten leimalle sellaisenaan, niin päästöt oli 5,2...ei ollut oman perheen kulkuneuvo vaan tutun.

Mutta taisit kylläkin tarkoitaa, että ihan ruuvaamalla.
Näillä mennään.
BMW 330 D -03, 286hp/668nm
BMW 335i -07, 414hp/572nm

50 prossaa jostain on parempi, kuin 100 prossaa ei mistään....
Avatar
pp d
Dieselspesialisti
Viestit: 2340
Liittynyt: 25.11.2005 16:10
Paikkakunta: Ylivieska
Viesti:

Viesti Kirjoittaja pp d »

AM kirjoitti:Eipä 200D:stä ihan helpolla edes saa sellaista ettei menisi päästömittauksista läpi. Ja nuo -95 mallin päästörajat taitaa olla ihan samat kuin vanhemmissakin kakkosnelosissa?
Saapii siittä 8) :oops: 8)
No Merc at the moment
AM
Mr.Tuning
Viestit: 5932
Liittynyt: 01.10.2005 19:17
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja AM »

pp d kirjoitti:
AM kirjoitti:Eipä 200D:stä ihan helpolla edes saa sellaista ettei menisi päästömittauksista läpi. Ja nuo -95 mallin päästörajat taitaa olla ihan samat kuin vanhemmissakin kakkosnelosissa?
Saapii siittä 8) :oops: 8)
No ammattilaiset erikseen :wink: Ja saahan siitä, muttei ihan yhden tai kahdenkaan kierroksen pyöräytyksellä...Kunnolla karstat pois putkesta ja ilmanputsari hyllyyn niin kärsii ruuvailla aika paljon :roll:
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W124 moottori”