Millainen on 200 E-16 venttiilinen moottori?
Millainen on 200 E-16 venttiilinen moottori?
Millainen pata:luotettavuus, kesto, voiman riittävyys W124-koriin, kulutus yms.
Pata kestää Tammer-dieselin moottorivelhojen mukaan keveästi 500 tkm.
Tehot riittää hyvin kaupunkipyöritykseen 4-nopeuksisella automaatilla, pitkän matkan laukotukseen 5-nopeuksinen käsivalintainen vaihdelatikko on parempi.
Satasen nopeudessa automaatilla kiemuroita 3000, keppimallilla niitä tarvitaan n. 2500.
Automaatti kuluttaa kaiken minkä sille antaa, eli sievästi rajoitusten mukaan ajellessa 7.0 ltr/100km, kaupukiajossa n 10ltr/100km
Kulkua on kotitarpeiksi, kiihtyy nopeammin kuin kuski, paitsi silloin kun tyhjäkäynti katoaa mystisesti n. 5 krt vuodessa; lämpötilan ollessa +6c. Muissa lämpötiloissa käy ja kukkuu kuin singeri.
Bensamersun jos ostaa, saa kaupanpäälle bensamallin oikut. Taitaa koskea MB-bensa malleja.
Eli, jos on tiedossa kaupunkiajoa, mukavuudenhaluiselle automaatti on ehdoton, polkuauto on sitten niille, joita ei polvivaivat ja tenniskyynärpää vaivaa.
Tehot riittää hyvin kaupunkipyöritykseen 4-nopeuksisella automaatilla, pitkän matkan laukotukseen 5-nopeuksinen käsivalintainen vaihdelatikko on parempi.
Satasen nopeudessa automaatilla kiemuroita 3000, keppimallilla niitä tarvitaan n. 2500.
Automaatti kuluttaa kaiken minkä sille antaa, eli sievästi rajoitusten mukaan ajellessa 7.0 ltr/100km, kaupukiajossa n 10ltr/100km
Kulkua on kotitarpeiksi, kiihtyy nopeammin kuin kuski, paitsi silloin kun tyhjäkäynti katoaa mystisesti n. 5 krt vuodessa; lämpötilan ollessa +6c. Muissa lämpötiloissa käy ja kukkuu kuin singeri.
Bensamersun jos ostaa, saa kaupanpäälle bensamallin oikut. Taitaa koskea MB-bensa malleja.
Eli, jos on tiedossa kaupunkiajoa, mukavuudenhaluiselle automaatti on ehdoton, polkuauto on sitten niille, joita ei polvivaivat ja tenniskyynärpää vaivaa.