BMWltä (super)turbo

Täällä voit keskustella ja esittää kysymyksiä muistakin merkeistä kuin Mercedes-Benzistä.
Vastaa Viestiin
Avatar
kilander
Kaakon Elvis
Viestit: 4352
Liittynyt: 30.9.2005 16:41
Paikkakunta: Itäraja.

BMWltä (super)turbo

Viesti Kirjoittaja kilander »

Uudessa Auto bild lehdessä esitellään BMW alpina d3.
Siinä kaksilitrainen moottori,josta otettu 200hv.vääntöä 410Nm/2000r/min.
Huippunop.238km/h,o-100km/h 7,4 s.
Kulutus 5,7 l/100km,ja ajettaessa 200km/h kulutus 10l./100km.
On vielä takavetoinen ja ihan auton näköinenkin.
Hinta saksassa 35 900euroa.
Tuohon hintaan jos sais suomessa,niin vois oikeesti harkita.
Mutta vaikka miten ollaan eu:ssa,niin taitaa suomi hinta olla ihan eri kymmenillä :( .
Luu on kovvoo ja koppi vuotaa
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
Avatar
veskola
V-klasse-spesialisti
Viestit: 1589
Liittynyt: 30.9.2005 10:45
Paikkakunta: Turun tienoo
Viesti:

Re: BMWltä (super)turbo

Viesti Kirjoittaja veskola »

Jotenkin huono 0...100 km/h aika kun tuo pakettiauto menee alle 9 sekunnin, taitaa olla bemarin testikuskissa vika. Tuolla teholla pitää henkilöauton mennä kuuteen sekuntiin.
Avatar
kilander
Kaakon Elvis
Viestit: 4352
Liittynyt: 30.9.2005 16:41
Paikkakunta: Itäraja.

Re: BMWltä (super)turbo

Viesti Kirjoittaja kilander »

veskola kirjoitti:Jotenkin huono 0...100 km/h aika kun tuo pakettiauto menee alle 9 sekunnin, taitaa olla bemarin testikuskissa vika. Tuolla teholla pitää henkilöauton mennä kuuteen sekuntiin.
Veikkaisin että tehtaan jäljiltä viritysvaraa=lastutus,mynäpumppu?
Luu on kovvoo ja koppi vuotaa
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
Avatar
J.T.S
Peräkylän pimentäjä
Viestit: 3429
Liittynyt: 30.9.2005 12:37
Paikkakunta: Syrjäkylä

Viesti Kirjoittaja J.T.S »

Asiasta moottorisahaan, mitäs voorumilaiset pitävät Lexuksen uudesta turupotiisselistä, piälle 170:ntä heppoo ja muuta tilpehööriäkin autosta löytynee. 8)
Huonompi homma vaan, kun tuo virallinen lexus myynti on siellä kaivokselassa. Täytynee jossain vaiheessa kysellä, josko paikalliset toyota-liikkeet välittäisivät ko. vechileitä. Mielestäni kiinnostava "jaappanin mersu"...
Niin on tuo pemarin "super turpokin" hieno. Ainut vaan, että mahtaa maksaa päälle 50:mppiä (ehkä kuusikin) in the vinlant. :?
Avatar
Leka
W123-Spesialisti
Viestit: 498
Liittynyt: 15.10.2005 18:17

Viesti Kirjoittaja Leka »

J.T.S kirjoitti:Asiasta moottorisahaan, mitäs voorumilaiset pitävät Lexuksen uudesta turupotiisselistä, piälle 170:ntä heppoo ja muuta tilpehööriäkin autosta löytynee. 8)
Siitä moottorista on ollut täällä jo kevyttä juttua: viewtopic.php?t=618

220 CDI:n voimavarat tulevat muuten nousemaan samalle tasolle ensi kesänä.
Avatar
Mariini
Herrasmies
Viestit: 1018
Liittynyt: 02.10.2005 17:17
Paikkakunta: Länsirannikko

Viesti Kirjoittaja Mariini »

Alpinahan on samaa settiä kuin Carlsson Mersulle eli viripaja. Jos Alpinan haluaa, lähin myynti on Ruotsissa, mutta hyvänä asiana on, että Suomen tulli ei erottele suuressa viisaudessaan Alpinaa tavallisesta BMW:n mallista.
Avatar
kilander
Kaakon Elvis
Viestit: 4352
Liittynyt: 30.9.2005 16:41
Paikkakunta: Itäraja.

Viesti Kirjoittaja kilander »

Siis meinaako Mariini että tuota d3 mallia ei tule virallisesti suomeen myyntiin?
Luu on kovvoo ja koppi vuotaa
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
Avatar
Melitos
Viestit: 2652
Liittynyt: 19.9.2005 19:53
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja Melitos »

Alpina ei ole viripaja vaan ihan oma itsenäinen autonvalmistaja. Niin ja suomessa ei ole maahantuojaa eli ei tule myyntiin tuo D3.

Samaan lopputulokseen (tehojen kannalta) pääsee varmasti ostamalla BMW 320d:n ja sippaamalla sen.
I drive an Opel. What's your excuse?
Avatar
Heikki H.
Häjy
Viestit: 843
Liittynyt: 29.9.2005 23:12
Paikkakunta: Kauhava

Viesti Kirjoittaja Heikki H. »

Ihmeen paljon ne alpinat näyttää pemarilta. Jos olisin bemarin joku johtaja niin haastaisin varmaan alppiinan miehet raastupahan. Noo, kukin tekee niinkuin haluaa.
Avatar
Melitos
Viestit: 2652
Liittynyt: 19.9.2005 19:53
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja Melitos »

Joo kyllähän niissä paljon on samaa näköä. Alpina teettää korit alihankintana BMW:llä. Alpina kuitenkin tosiaan on oma itsenäinen autonvalmistaja ja käyttää esim omia VIN-koodejaan yms.
I drive an Opel. What's your excuse?
pt
Viestit: 792
Liittynyt: 25.10.2005 15:23
Paikkakunta: Kouvola

Re: BMWltä (super)turbo

Viesti Kirjoittaja pt »

veskola kirjoitti:Jotenkin huono 0...100 km/h aika kun tuo pakettiauto menee alle 9 sekunnin, taitaa olla bemarin testikuskissa vika. Tuolla teholla pitää henkilöauton mennä kuuteen sekuntiin.
No kyllä on siinä ajassa tekemistä..

Taikka sitten pitää vaihtaa kaikki testikuskit.. Esim ST Focus menee 6,8s. Tasan 200heppainen Golf taitaa alkaa seiskalla, kuten Opelin vastaavat OPC mallit.

Isompana autona esim E320CDI menee 7,4sek, jossa tehoja 224 ja vääntöä 510Nm.
JPrinne
Viestit: 44
Liittynyt: 30.9.2005 11:09

Viesti Kirjoittaja JPrinne »

200hvx7,4s = 1480

Eli, jos tuo bemari painaan n. 1500kg on tuo kiihtyvyysarvo ihan odotettava.
Avatar
Jiitek
aktiivimeseläinen
Viestit: 2352
Liittynyt: 18.12.2005 11:10
Paikkakunta: Oulunseutu

Re: BMWltä (super)turbo

Viesti Kirjoittaja Jiitek »

kilander kirjoitti: Kulutus 5,7 l/100km,ja ajettaessa 200km/h kulutus 10l./100km.
.
Firman D4D corollassa taisi näyttää jotain 19-20 l/100km, kaasu pohjassa ja vauhtia. no ei aivan kahtasataa... Suljetulla alueella...
Avatar
veskola
V-klasse-spesialisti
Viestit: 1589
Liittynyt: 30.9.2005 10:45
Paikkakunta: Turun tienoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veskola »

JPrinne kirjoitti:200hvx7,4s = 1480

Eli, jos tuo bemari painaan n. 1500kg on tuo kiihtyvyysarvo ihan odotettava.
Mielenkiintoinen laskukaava :roll:

En tiennytkään että tuommonen bemari olisi noin painava, taitaa olla raudasta tehty...muutta en mää noista bemareistakaan mitään tiedä. Lisää tehoa sitten vain.
Avatar
Ville S.
VAG asiantuntija
Viestit: 544
Liittynyt: 01.10.2005 11:54
Paikkakunta: Ylivieska

Viesti Kirjoittaja Ville S. »

Golffikin painaa nykyään yli 1300kg. Tuo kaava muuten toimii monasti yllättävän hyvin, ainakin tehojen ja painojen ollessa arkiautotasolla.
E290 Turbodiesel Avantgarde
Audi A4 2,8 quattro tiptronic
tuikku
Mersutohtori
Viestit: 317
Liittynyt: 04.11.2005 21:45

Viesti Kirjoittaja tuikku »

Melitos kirjoitti:Alpina ei ole viripaja vaan ihan oma itsenäinen autonvalmistaja. Niin ja suomessa ei ole maahantuojaa eli ei tule myyntiin tuo D3.

Samaan lopputulokseen (tehojen kannalta) pääsee varmasti ostamalla BMW 320d:n ja sippaamalla sen.

Vakio BMV,ssä ahtimena Garret GT 17 B-tyyppinen ahdin.
Jos meinaa parinsadan tehoja pitemmän aikaa käytellä -> turbolader kaput.
Alpinassa on varmaan hiukan suurempi ahdin.
Pysytään me vaan mesessä. :-)
CdiTuikku Oy - cdi Mersujen sekä BMW,n ohjelmointia
Avatar
veskola
V-klasse-spesialisti
Viestit: 1589
Liittynyt: 30.9.2005 10:45
Paikkakunta: Turun tienoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veskola »

1950 / 8,9 = 219.10112359550561797752808988764 hv

Uskokoon ketä tahtoo 8)

tuikku: Mitä se B siinä ahtimen tyypissä tarkoittaa ?
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29054
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Tosiaan - ei ole ihmekään että viitoskoppainen Golf tuntuu kyydeilleen aika isolta autolta; paino rauhoittaa liikkeitä.
Avatar
Ville S.
VAG asiantuntija
Viestit: 544
Liittynyt: 01.10.2005 11:54
Paikkakunta: Ylivieska

Viesti Kirjoittaja Ville S. »

Veskola: Mun söpö esimerkiksi: 1600/190=8,4, Melko likellä totuutta, vaikka ei oo mitattu.

Juu se 1,4 Golf V liikkuu tosi rauhallisesti.
E290 Turbodiesel Avantgarde
Audi A4 2,8 quattro tiptronic
tuikku
Mersutohtori
Viestit: 317
Liittynyt: 04.11.2005 21:45

Viesti Kirjoittaja tuikku »

veskola kirjoitti:1950 / 8,9 = 219.10112359550561797752808988764 hv

Uskokoon ketä tahtoo 8)

tuikku: Mitä se B siinä ahtimen tyypissä tarkoittaa ?

A= tavan mallia suurempi kompressorin siipi+ilman otto
B= tavan mallia suurempi kompressorin siipi +ilman otto + Suurempi turbiinisiipi ja avarampi "pakopuoli".
Volkkarissa meinaa 38-39 mm pakopesää, elikkäs aika pieni vielä. Vrt. mesen gt18 = 40-41 mm. Tosin mesen moottorikin on hiukan suurempi ja max teho hiukan korkeammilla kierroksilla. Siitä huolimatta 200 hevosta on hiukan jo liikaa.
Hiukan ja Hiukan vielä, niin tulee luku täyteen.
Hiukan on huono sanavarasto.
CdiTuikku Oy - cdi Mersujen sekä BMW,n ohjelmointia
Avatar
veskola
V-klasse-spesialisti
Viestit: 1589
Liittynyt: 30.9.2005 10:45
Paikkakunta: Turun tienoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veskola »

Joo ei mistään GT < 28 ahtimesta kannata niin hirveitä tehoja kuin kaksataakin on ottaa jos meinaa pidempään ajella....tai no bensavenhkeissä ehkä voikin, ne kun toimivat miltei ilman ilmaa :shock:
JPrinne
Viestit: 44
Liittynyt: 30.9.2005 11:09

Viesti Kirjoittaja JPrinne »

Ville S. kirjoitti:Golffikin painaa nykyään yli 1300kg. Tuo kaava muuten toimii monasti yllättävän hyvin, ainakin tehojen ja painojen ollessa arkiautotasolla.
Kyllä tämä kaava toimii käytännössä ja myös teoriapuolella. Eikä mitään "yllätävän monasti", vaan se toimii aina, sillä fysiikan lait on ja pysyy :) Ja järkevillä toleransseilla tottakai, näsäviisaat eivät tiedä mikä on toleranssi.
Jos joku väittää muuta, niin oman auton paino tai tehot ei ole tiedossa. Kuski valehtelee tai on täysin tumpelo kiihdyttäjä. Auton voimansiirto on surkea tai turboviive on jotain superturbotasoa, jolloin huipputehoja ei saa koneesta alle 100km/h kaiveltua. :lol:

Mutta ihan sama mitä luulette tai väitätte, koska MINÄ tiedän :pappa:
Avatar
Melitos
Viestit: 2652
Liittynyt: 19.9.2005 19:53
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja Melitos »

Ettei lipsahda ooteen puolelle niin pistetäänpä tietoa BMW:n 120d ratakilpurista:

2 litraa, 245hv, 450Nm, 1135kg

http://www.autoblog.com/2005/12/30/upda ... mer-sport/

http://www.crash.net/news_view.asp?cid=26&id=123559

Aikamoinen peli... 8)
I drive an Opel. What's your excuse?
tuikku
Mersutohtori
Viestit: 317
Liittynyt: 04.11.2005 21:45

Viesti Kirjoittaja tuikku »

.
Joo
Hyvin on tehoja.

Tovottavasti nyt jo kohta pääsis itse samaan.
Tai ainaskin lähelle.
.
CdiTuikku Oy - cdi Mersujen sekä BMW,n ohjelmointia
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Keskustelua muista merkeistä”