Jos vaihtelemaan lähdetään, eikö tää 1995 tullut 6,5 l turbodieseli olis letukalta paras. Tehoja 195 hv ja vääntöä niin että tukka tärisee. Ja on miehekkäät äänet.


Onpa vaan tehoa niinku pienessä pitäjässäAku P kirjoitti: 6,5 l turbodieseli Tehoja 195 hv ja vääntöä niin että tukka tärisee. Ja on miehekkäät äänet.
 
  
 
Mutta mutta. Jos tosiaan haluat harrastaa jenkkidieseleitä, niin 5.7l on kyllä paras vaihtoehto, osat ovat edullisia, ja niitä saa olla myöskin vaihtelemassa sellaisella sopivalla intervallilla ettei pääse unohtumaan että miten se olikaan.Aku P kirjoitti:Niih, miksi sen pitää olla se verraten usein susi 5,7 l dieseli?
Jos vaihtelemaan lähdetään, eikö tää 1995 tullut 6,5 l turbodieseli olis letukalta paras. Tehoja 195 hv ja vääntöä niin että tukka tärisee. Ja on miehekkäät äänet.

Olisko sitä vääntöä ollut noin 500 Nm, muistini mukaan...ei se vanikaan paperien mukaan sillä koneella raketti ole, työkone mikä työkone. Silti käytännön ajossa huomaa että raakaa woimaa pellin alla on riittävästi.Jube kirjoitti:Onpa vaan tehoa niinku pienessä pitäjässäAku P kirjoitti: 6,5 l turbodieseli Tehoja 195 hv ja vääntöä niin että tukka tärisee. Ja on miehekkäät äänet.
Paljonko vääntöä?
Äänet on kyllä miehekkäät se on totta, mutta 6,5litran turboD ja 195hv
Noh luulis olevan kestävä ainakin ku litratehoja on kuitenkin 30hv. Jopa 200D:ssä on enemmän
jovihava kirjoitti: Mutta mutta. Jos tosiaan haluat harrastaa jenkkidieseleitä, niin 5.7l on kyllä paras vaihtoehto, osat ovat edullisia, ja niitä saa olla myöskin vaihtelemassa sellaisella sopivalla intervallilla ettei pääse unohtumaan että miten se olikaan.
 
  
Saiskos secciin pelkällä putkien vaihdolla yhtään jenkkikasimaisia ääniä? Nykysellään ei juuri muuta kuule ku pensapumpun sihinäMika.T kirjoitti:Kyllä se jenkkikasi käy niinkuin kasin kuuluu käydä.
Tosin siinäkään ei saa olla liian avarat putket, vaan sellainen matala hiljainen jyminä.
ei mitään rallipärinöitä niinkuin monessa on.

Se on siinä! Voiko muuta enää sanoa, ei pätki, eikä kalkata, niin kuin mersun V8-moottoritjameri kirjoitti:Oli tuosta Cadillacin moottorista puhetta, ohessa hiukan tunnelmaa aiheen tiimoilta
http://www.car-nection.com/ccof/sound.htm
 
  Oldsin V8 diesel oli ylivoimainen dieseli kaikin puolin tullessan markkinoille,kun muut olivat mallia indenor pösö/ford,mesen 4 ja 5 syl.mallit,jne.joka tapauksessa paljon pienempi tehoisia ja olihan jenkit autonkokoisia vielä silloin.Koneen kanssa oli toki ongelmia,usein tietämättömyyttä(väärä laatuista öljyä) mutta usein huolimattomuutta valmistajan puolelta,esim.painoltaan erikokoisia mäntiä asennettu tehtaalla.Ja ekat kun särkyi,taksit säikähti ja takuuaikana kuulemma startti pilotin kanssa tahallaan kilaittivat koneita.Maine levisi ja koneen maine oli poissa,jonkun aikaa.DX oli vahvennettu versio alkup.D koneesta.Tämä kone oikein hoidettuna kestää vuodesta toiseen olen itse nähnyt yli.500th.ajettuja yksilöitä,joten ok.siitä saatiin.Totta,ei mersun kone kestävyydeltään(senhän halusitte kuullakin
  Oldsin V8 diesel oli ylivoimainen dieseli kaikin puolin tullessan markkinoille,kun muut olivat mallia indenor pösö/ford,mesen 4 ja 5 syl.mallit,jne.joka tapauksessa paljon pienempi tehoisia ja olihan jenkit autonkokoisia vielä silloin.Koneen kanssa oli toki ongelmia,usein tietämättömyyttä(väärä laatuista öljyä) mutta usein huolimattomuutta valmistajan puolelta,esim.painoltaan erikokoisia mäntiä asennettu tehtaalla.Ja ekat kun särkyi,taksit säikähti ja takuuaikana kuulemma startti pilotin kanssa tahallaan kilaittivat koneita.Maine levisi ja koneen maine oli poissa,jonkun aikaa.DX oli vahvennettu versio alkup.D koneesta.Tämä kone oikein hoidettuna kestää vuodesta toiseen olen itse nähnyt yli.500th.ajettuja yksilöitä,joten ok.siitä saatiin.Totta,ei mersun kone kestävyydeltään(senhän halusitte kuullakin  )mutta mainettaan parempi mylly kuitenkin.6,2 ja 6,5 ovat työkaluihin tehtyjä koneita, 5,7DX on ainoa henkilöautoon suunniteltu kone,eli oikea vaihtoehto myös MB:n tähteä kuljettamaan.Onnea rakentamiselle!!
 )mutta mainettaan parempi mylly kuitenkin.6,2 ja 6,5 ovat työkaluihin tehtyjä koneita, 5,7DX on ainoa henkilöautoon suunniteltu kone,eli oikea vaihtoehto myös MB:n tähteä kuljettamaan.Onnea rakentamiselle!!http://mercefreaken.com/modellene/126/126.htmwesku kirjoitti:No nythän kävi niin että tuli myytyä tuo aiheena oleva mese...mutta tulipa ostettua samanlainen mutta 2.8l pensakonneella. Onkohan näiden välillä eroo perässä.? On muute aika kova peli
kulkeen...nyt en taia ihan het vaihtaa moottoria, totutellaan eka tähä ! Nii ja mitähän mahtaa olla tehoja tommottises pensaläjäs?

 Normaalistihan mersu on lähes äänetön,mutta putkella siitä saa houkuteltua tod kivat kasin äänet, ei kai henkilöauton ZILtonilta tarvitse kuulostaa
 Normaalistihan mersu on lähes äänetön,mutta putkella siitä saa houkuteltua tod kivat kasin äänet, ei kai henkilöauton ZILtonilta tarvitse kuulostaa   
  Jokohan niitä on rantautunut Suomeenkin?
  Jokohan niitä on rantautunut Suomeenkin?No on kyllä. Tuossa kaverin projekti.AM kirjoitti:Ohan jenkkilästä se mukava Cumminsin diesel mitä ovat viritelleet, aika isoja lukemia löytyy tehoistaJokohan niitä on rantautunut Suomeenkin?


