Lämmöt + mittarit

Katso myös W201.
Vastaa Viestiin
Roikeli
Viestit: 1
Liittynyt: 09.10.2007 10:27

Lämmöt + mittarit

Viesti Kirjoittaja Roikeli »

Terve

Kakkosneloseen 200D vm -90 iski ongelmavyyhti. Lämmöt huiskaavat normaaliajossa 95 asteen paikkeilla. Ei väliä ajaako motaria 130 km/h vai kaupungissa.

Lisäksi lankku ei tunnu tykkäävän pitkistä työrupeamista. About tunnin ajon jälkeen öljymäärän valo alkaa palamaan pätkittäin, matkamittari ja trippi pysähtyvät lähteäkseen uudestaan käyntiin jos pitää parin tunnin tauon ja lämpömittarin viisarikin saattaa hyppiä kuin aropupu. Välillä pohjilta maksimiin ja välillä tekee vain pientä nopeaa liikettä. Vedessä tai öljyssä ei ole merkkejä toistensa läsnäolosta naapurin asuinsijoilla. Mistähän ihmeen päästä tätä kannattaisi alkaa selvittämään? Kaikki kiinni sähköviasta mittaristossa? Muut ongelmat paitsi korkea lämpö ilmenevät vasta yli tunnin ajon jälkeen...
Avatar
Jiitek
aktiivimeseläinen
Viestit: 2352
Liittynyt: 18.12.2005 11:10
Paikkakunta: Oulunseutu

Viesti Kirjoittaja Jiitek »

Tuolta välistä napataan matka- ja trippimittari viat erilleen.
Niissä on jokin mekaaninen vika ja se ei liity muihin viisareiden pomppimisiin ja valojen vilkutteluihin.

Todennäköisesti matkamittarirummun vetopyörä suttaa satunnaisesti. Saattaa hyvinkin olla, että vika ilmenee juuri silloin kun mittarivalot, lämppäri yms ovat lämmittäneet mittaristoa sen verran, että ongelma tulee esille.

Se pahenee aikaa myöten eikä korjaannu ilman mittariston purkamista.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W124 moottori”