300TD vai 320 CDi

Vastaa Viestiin
tatu
Viestit: 10
Liittynyt: 21.9.2007 19:07

300TD vai 320 CDi

Viesti Kirjoittaja tatu »

kummassa värkissä on enemmän vikoja ja onko ajettavuudessa minkään laisia eroja ?
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7099
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Re: 300TD vai 320 CDi

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

tatu kirjoitti:kummassa värkissä on enemmän vikoja?
CDI:ssä ehottomasti.
xin811
Viestit: 656
Liittynyt: 06.8.2007 14:05

Viesti Kirjoittaja xin811 »

mutta kyllä niittenki kans pärjää :roll:
Avatar
dry
Tolokun mies
Viestit: 4442
Liittynyt: 24.11.2005 21:34

Viesti Kirjoittaja dry »

Jos minä valitsisin niin kyllä uudemman ottaisin. Kannattaa lukea läpi dealerin ansiokas topikki cdi.-mersujen ongelmista ja koettaa ennakoida mahdolliset ongelmat. Mutta jos tykkäät itse laitella autoa niin vanhempi lie helpompi...
® Mesen linttaklubi
- pidetään lintat liikkeellä -
Nelejä ässää, S124, SE, SE ja S203
Avatar
Aki P
Mersuvelho
Viestit: 6069
Liittynyt: 06.11.2005 13:35
Paikkakunta: Überwiesca

Viesti Kirjoittaja Aki P »

300tdt: Kulutus 8-10L, luja? moottori jos ei kansivikoja lasketa, enemmän perustekniikkaa mitä cdi, mutta testeriä jo tarvitaan.

320Cdi: kulutus 6.5-8L. Voimaa kuin pienessä pitäjässä, luja moottori> kaikki ympärillä oleva tavara vaan pitää joskus tarkistaa, Cdi:lle tyypilliset jutut kun huolehtii niin ei tule niin kalliiksi, Koppa huomattavasti paremman näkönen face-liftissä :wink: diagnostiikka jonkin verran pitemmällä kuin vanhemmassa.

Vastaukseni: 270cdi lastulla :lol:
Mikko K
Mersutohtori
Viestit: 1495
Liittynyt: 30.9.2005 12:32
Paikkakunta: Outokumpu

Viesti Kirjoittaja Mikko K »

Kokemuksen mukaan CDI :!: Kulutus ero suuri :shock:
Ja vikojen kanssa pärjää jos on halu pärjätä :wink:
606:nen on hyvä viri käytössä , mutta vakiona syöppö :idea:
Datsun Bluebird
Mb Vito
xin811
Viestit: 656
Liittynyt: 06.8.2007 14:05

Viesti Kirjoittaja xin811 »

Ensimmäisenä varmaan kannattaa ohjelmoida se egr pois käytöstä :roll:
MbE-320Cdi
Viestit: 19
Liittynyt: 07.1.2007 16:31

Viesti Kirjoittaja MbE-320Cdi »

xin811 kirjoitti:Ensimmäisenä varmaan kannattaa ohjelmoida se egr pois käytöstä :roll:

Kiinnostaisi tietää että kuka/tai missä ton egr:n vois ohjelmoittaa pois käytöstä, vai onko se yleensä mahdollista...

Auto on 320Cdi -00
Avatar
Sami R
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 2751
Liittynyt: 20.12.2005 17:10
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Sami R »

Lastuttejalla voi kai erikseen tuon egr ohjelman ottaa pois käytöstä.
Samalla onnistuu toki muutkin säätötoimenpiteet. :wink: Digituningilla luulis onnistuvan.
Viimeksi muokannut Sami R, 17.2.2008 16:21. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
W124 E320 TE
VW 1200
Honda CBR 1000 F
tuikku
Mersutohtori
Viestit: 317
Liittynyt: 04.11.2005 21:45

Viesti Kirjoittaja tuikku »

MbE-320Cdi kirjoitti:
xin811 kirjoitti:Ensimmäisenä varmaan kannattaa ohjelmoida se egr pois käytöstä :roll:

Kiinnostaisi tietää että kuka/tai missä ton egr:n vois ohjelmoittaa pois käytöstä, vai onko se yleensä mahdollista...

Auto on 320Cdi -00

http://www.turbotec.com/Mika Karala.
Avatar
Ari66
Mesen Invaryhmä®
Viestit: 13054
Liittynyt: 29.9.2005 11:11
Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ari66 »

7,4-10,0 l/100 km (300 TDT).

...mikä ceeteeii.... joku ompelukone?


:D

* Adria Twin 600 SF *

http://www.mbclub.fi
Avatar
Tomaatti II
Kokkolan Kröönholmi
Viestit: 2439
Liittynyt: 11.7.2006 10:33
Paikkakunta: Kokkola

Viesti Kirjoittaja Tomaatti II »

Jaa-a, hyvä kysymys? Kyllähän vähemmällä polttoaineella enemmän voimaa tarjoava 320CDI on varsin houkutteleva. 300 Turbodiesel on mainio moottori, ja se 8l/100km sallii melko reipastakin liikennöintiä, varsinkin taajaman ulkopuolella.
Säännöllisesti huollettu, ja muutenkin hyvin pidetty yksilö jos olisi tarjolla kummallakin moottorivaihtoehdolla, lähtisin varmaankin uskaliaasti kokeilemaan taivalta CDI -tekniikka moottoritilassa.

Kumpikin tekniikka vaatii huolenpitoa! Ehkäpä CDI hieman vielä enemmän ennakoiden? Mersuja ovat kumpikin... :lol:

Onko katseltuna vaihtoehtoja, ja onko hinnassa minkälaista hajontaa tekniikasta riippuen?
Kuva
tatu
Viestit: 10
Liittynyt: 21.9.2007 19:07

Viesti Kirjoittaja tatu »

joo ei oo kateltuna [vielä]
Viimeksi muokannut tatu, 22.6.2008 21:04. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
tatu
Viestit: 10
Liittynyt: 21.9.2007 19:07

Viesti Kirjoittaja tatu »

nii... mutta asiasta toisee mitenkä toimii kattoluukku auki saa kyllä mutta mitenkäs sen ajelee kiinni
Avatar
Harald
Viestit: 270
Liittynyt: 21.11.2007 11:52
Paikkakunta: Utsjoelta etelään

Viesti Kirjoittaja Harald »

No napista vetäset toiseen suuntaan?? :D Mikä lie jumissa jos toiseen suuntaan liikkuu ja toiseen ei..

Mut ite aiheeseen niin kyllä kai sen CDI:n kans pärjää, joskus mietin että millä sitten ihmiset ajaa kun wanhat dieselit aikanaan hyytyvät... :roll:
tatu
Viestit: 10
Liittynyt: 21.9.2007 19:07

Viesti Kirjoittaja tatu »

jep... se luukkuhan aukee kahella tavalla siitä napista että miten sen saa niin tarkasti siihen keskelle asettumaan että onko siinä jotain sellaista kohtaa mihin se sitte niinku tökkää tai jottai vai pitääkö se vaa perstuntumalla ajella kohilleen
Avatar
Tomaatti II
Kokkolan Kröönholmi
Viestit: 2439
Liittynyt: 11.7.2006 10:33
Paikkakunta: Kokkola

Viesti Kirjoittaja Tomaatti II »

Eikös se nyt ole ihan sama, onko se luukku takareunastaan ylhäällä, vai onko se kokonaan tai osittain avattuna taakse. Kytkintä kun työntää eteenpäin, luukku menee kiinni, tai jokin on vialla. :roll:
Kuva
tatu
Viestit: 10
Liittynyt: 21.9.2007 19:07

Viesti Kirjoittaja tatu »

kiitoksia vinkistä nyt ossaan ajella sillä ikkunalla ja toimii hyvin
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W210 / W208, sedan, farmari, coupe, avo”