Tiileriparka :(

Täällä voit keskustella ja esittää kysymyksiä muistakin merkeistä kuin Mercedes-Benzistä.
Vastaa Viestiin
Avatar
Eldorado
remprantti
Viestit: 9577
Liittynyt: 29.5.2006 19:11
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Eldorado »

Onnea tiilerille uuden auton johdosta!
kulkupelit: Terässiipi vm.-89 "sininen salama" & jaaris vm.-02 "kikotin"
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29054
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

luulin että koskee kaikkia näitä 1.9 tiisseleitä
AAZ ja ... oliko 1Y vai 1Z ? Niissä pultti ei kestä. :D
Onko siinä jo kallistuksenvakaimen tanko? Jos on, niin on melko hyvä ajaa.
Oho, enpä ole alle kurkkinut ... ei tämä mitenkään paha ole ajaa.
Sopivan epätasaisella alustalla Skoda kiikkuu eteen-taakse-suunnassa jota esim. Mersu ei tee ja kuopissa rominoita on vähän niinkuin tasonsäätöiskarien alapäät olisivat väljät. :lol: Ei ihmekään, rengastus on kai jotain 165/65/13 kokoa. :shock:
Ohjaus ja ohjattavuus tuntuu olevan kelvollisessa kuosissa ja maantiellä voi ajella rennosti.
Muuten, ne nappulat ovat valoja varteen. Toisesta syttyyy parkit ja toisesta ajovalot. Ajovalot taas vaati parkkikytkimen painamista.
Arvaan, että autossasi on ajovaloautomattiikka. Muutenhan edellinen omistaja olisi ilmeisesti opastanut sen nappulatalouden käyttöä.
Ajovaloautomatiikka on.
Ei syttyneet kaukovalot joten painelin nappeja muutamaan kertaan selkeässä epäjärjestyksessä :arrow: kaukovalot löytyi. 8)

Ostin Skodan autoliikkeestä, ei lie myyjäkään tiennyt valonappien toiminnasta. Enkä kysynyt. :D
Avatar
Pappi
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 10554
Liittynyt: 30.9.2005 17:14

Viesti Kirjoittaja Pappi »

www.tankkaus.com selasin tuossa aikani kuluksi... Tuommoset skodat menee noin 5:n litran keskikulutuksella. Tuohan on niinku rahaa laittais pankkiin kun tuolla ajaa 8)
Skodillac: Kuva Origami: Kuva
Avatar
Jarno.V
Opel - spesialisti
Viestit: 1021
Liittynyt: 30.9.2005 18:12
Paikkakunta: Oulun seutu tällä kertaa

Viesti Kirjoittaja Jarno.V »

Ettei tuossa ois samanlainen "muisti" tihkurele kuin mk3 golf, eli se jää sille välille kun viikseä käyttää ja jättää tihkuasentoon?

Onko tuolla polon kanssa mitään tekemistä alustan osalta vai vieläkö tuo on tsekkisuunnittelua?

Itsehän myös liityin VAG kantaan tdi leonin voimin 8)
auto ollut 3 viikkoa jona aikana mm:
-kampuran stefa vaihettu
-etuvakaajan puslat
-kontin kaasupumput
-vakkari laitettu
-kaukosäätö k-lukko asennettu
-lämpöanturi piti uusia että sai lämmöt yli 70(oli huono ajottaa pumppua)
-mataluusjouset laitettu(eibach -30mm) ja suunnattu

Pörhöllä(varaosissa) on käyty niin tiuhaan että se meinas mulle perustaa piikin..
Noh ei tällä oo ajettukkaan ku 280tkm :roll:
Jos ei kulje niin kromaa se.
v6sa
Mesen Viron suurlähettiläs
Viestit: 195
Liittynyt: 10.10.2005 10:19
Paikkakunta: Kernu

Viesti Kirjoittaja v6sa »

dealer kirjoitti: ...
Ei ihmekään, rengastus on kai jotain 165/65/13 kokoa. :shock:
...
Itse asiassa 165/70R13. Mutta siskon auton kokemuksen mukaan /80 auttaa mukavuuden löytämisessä. Siskolla on alla 155R13 ja hyvin menee.

Eihän niillä skodillakeilla ole muuta, kun puhkiruostuva takaluukku ja kulutustavaraa olevat etunivelet. Niin ja äänieristyksen puuttuminen. Hyvin kuuluuu ajoäänet sisälle. :twisted:

Mutta hyvä se on ajaa jossain korvessa, jossa tietä joko ei ole tai se muistuttaa etäisesti kuku-uraa. Pehmeä ja pitkäliikkeinen jousitus sekä melko korkea maavara tekee ajamisesta vaivatonta, mikäli tehostamattomalla autolla ajamist voi vaivattomaksi kuvailla...
ArzieX
ATK-guru
Viestit: 284
Liittynyt: 12.9.2007 19:18

Viesti Kirjoittaja ArzieX »

dealer kirjoitti:
luulin että koskee kaikkia näitä 1.9 tiisseleitä
AAZ ja ... oliko 1Y vai 1Z ? Niissä pultti ei kestä. :D
AAZ taitaa olla se tunnetuin. Noissa TDI koneissa kestää sitten paremmin, samaten vapareissa. Eipä se kallis osa ole vaihtaa hihnanvaihtojen yhteydessä, vaikka hakis marmoritiskiltä, ja sitten se kyllä kestää. Ongelmahan on siinä, että se tahtoo uudestaan kiristäessä venyä ja hihnapyörä alkaa vipattaa tai koko pultti katkeaa.
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29054
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Ettei tuossa ois samanlainen "muisti" tihkurele kuin mk3 golf, eli se jää sille välille kun viikseä käyttää ja jättää tihkuasentoon?
Häh ? :shock:
mikäli tehostamattomalla autolla ajamist voi vaivattomaksi kuvailla...
Kyllä tässä on ohjaustehostin jos sitä tarkoitit ? :D
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29054
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Ongelmahan on siinä, että se tahtoo uudestaan kiristäessä venyä ja hihnapyörä alkaa vipattaa tai koko pultti katkeaa
Itse asiassa pulttia ei tarvitse irrottaa esim. jakopääremontin takia.
Se vaan ei kestä kahta hihnanvaihtoväliä ellei ole hyvää onnea.
ArzieX
ATK-guru
Viestit: 284
Liittynyt: 12.9.2007 19:18

Viesti Kirjoittaja ArzieX »

dealer kirjoitti:
Ettei tuossa ois samanlainen "muisti" tihkurele kuin mk3 golf, eli se jää sille välille kun viikseä käyttää ja jättää tihkuasentoon?
Häh ? :shock:
Joo eli laitat tihkun päälle, otat pois, odotat haluamasi viiveen ja laitat takaisin päälle. Maksimiviivettä en muista. Ei se pitkä ole.
Kuvaja
Hellan Myllyttäjä
Viestit: 473
Liittynyt: 02.8.2007 16:22
Paikkakunta: p-pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja Kuvaja »

dealer kirjoitti:
Ettei tuossa ois samanlainen "muisti" tihkurele kuin mk3 golf, eli se jää sille välille kun viikseä käyttää ja jättää tihkuasentoon?
Häh ? :shock:
siis käytät tihkuasenossa ja sitten vaikka 5s päästä uudestaan, niin tihku on nyt ajastettu toimimaan 5s välein :? noikos se meni...se ol vuosi 96 ku viimeksi moisen ihmeen näin :wink:

EDIT: aha artziex ol noppeempi :shock:
Viimeksi muokannut Kuvaja, 22.2.2008 20:23. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
v6sa
Mesen Viron suurlähettiläs
Viestit: 195
Liittynyt: 10.10.2005 10:19
Paikkakunta: Kernu

Viesti Kirjoittaja v6sa »

Jaa, se on se ökymalli, oikein tehstetulla ohjauksella ja kaikki...
8)
ArzieX
ATK-guru
Viestit: 284
Liittynyt: 12.9.2007 19:18

Viesti Kirjoittaja ArzieX »

dealer kirjoitti:
Ongelmahan on siinä, että se tahtoo uudestaan kiristäessä venyä ja hihnapyörä alkaa vipattaa tai koko pultti katkeaa
Itse asiassa pulttia ei tarvitse irrottaa esim. jakopääremontin takia.
Se vaan ei kestä kahta hihnanvaihtoväliä ellei ole hyvää onnea.
Niin ei tartte, mutta jotkut ovat sen irroittaneet ja seuraukset on mitä on. Joku vag-guru jutteli joskus että -95 eteenpäin olisi vahvemmat pultit mutta tiedä siitä sitten. Mulla oli Vento TD niin mistään en löytänyt merkintää että pultti olisi vaihdettu joskus hihnanvaihdon yhteydessä. Hihnapyörät ei kyllä vipattaneet yhtään ja 340tkm oli ajettu kun myin pois.
Avatar
Andy
Viestit: 777
Liittynyt: 13.10.2005 13:07

Viesti Kirjoittaja Andy »

Hmm... foorumillahan pyörii kaikenlaisia keräyksiä. Mitäs jos pistettäis keräys pystyyn ja ostettais tiilerille oikea AUTO :abs: :asd: :hehku:
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29054
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

No olipa uutta minulle tuo tihkuajastimen toiminta, kiitos neuvoista.
Kyllä se noin ilmeisesti toimii skootassakin.

Niissä "heikkopulttisissa konemalleissa" on pultteja katkeillut aina joskus - itse olen remontoinut joitain koneita sen takia, viimeksi AAZ Transporterin.
Remontti meni erään toisen korjaamon laskuun, he eivät olleet vaihtaneet pulttia edellisessä hihnanvaihdossa.
Pultti kesti noin 178000 km eikä sitä siis välillä irroteltu.

Sellainen pultti jossa on keskellä korkeampi "nyppy" on kestävämpää mallia jos oikein muistan ?
Hmm... foorumillahan pyörii kaikenlaisia keräyksiä. Mitäs jos pistettäis keräys pystyyn ja ostettais tiilerille oikea AUTO
On mulla jo, onon ... autokin. :D
audimies
Mopomiesten kuningas
Viestit: 3068
Liittynyt: 17.11.2006 18:42
Paikkakunta: 300km turusta, hesasta ja oulusta
Viesti:

Viesti Kirjoittaja audimies »

Jarno.V kirjoitti:Ettei tuossa ois samanlainen "muisti" tihkurele kuin mk3 golf, eli se jää sille välille kun viikseä käyttää ja jättää tihkuasentoon?

No se muistilla oleva tihku oli jo golffin kakkosessa! :wink:
Avatar
Vensku_
aktiivimeseläinen
Viestit: 2255
Liittynyt: 02.8.2007 12:58
Paikkakunta: Inksa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Vensku_ »

audimies kirjoitti:No se muistilla oleva tihku oli jo golffin kakkosessa! :wink:
Ainut asia, josta olen katkera vag konsernille... :no: (ku itellä ei oo mitää säätöjä... :( )
Sprinter W902 208D '96 om601
Sprinter W903 310D '97 om602
Muita häkkyröitä:
BMW 530d Touring '99, Mazda 323 1,5 '89,
Mitsut: Galant 2,4GDI A '00, Galant 2,0 Stw '98, Galant 2,0 A GLS '97, Lancer GLXi 1,5 '91
ranex
Viestit: 372
Liittynyt: 06.1.2007 19:36
Paikkakunta: Pyhäselkä

Viesti Kirjoittaja ranex »

onneks olkoo skodinlagista, itekkin just nettiautosta ettimässä sokotaa vois skodalla ajaa 9kk vuodesta ja mersulla loput 3 kk. ai miksikö no siksi että mersua tarviin jäärata-auton veturiks.
harkitsin jo aikoinaan uuven farkkupaku felisian ostoa, mutta onneksi järkiydyin ja nyt vasta taijan hankkia moisen kulkineen.

onko muuten sokota.fi foorumia olemassa, tälläistä rennompaa vaihtoehtoa???
Mikko K
Mersutohtori
Viestit: 1495
Liittynyt: 30.9.2005 12:32
Paikkakunta: Outokumpu

Viesti Kirjoittaja Mikko K »

Jos Tiileri vuoden ajaa Skeidalla ostetaan SYNTYMÄPÄIVÄ kakku ja siihen yksi iso kynttilä :roll:
Datsun Bluebird
Mb Vito
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29054
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Jos Tiileri vuoden ajaa Skeidalla ostetaan SYNTYMÄPÄIVÄ kakku ja siihen yksi iso kynttilä
Koitetaan muistaa :idea: :lol: kai sitä välillä saa mersunki ratissa istua ? :(
Avatar
Vesqju
aktiivimeseläinen
Viestit: 2266
Liittynyt: 02.10.2005 17:20
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Vesqju »

Loistava ja JÄRKI valinta.... :ope:
S 212 350 CDI Avantgarde Sport -11

:boing_boing:

[miitit]011111111111001001110101[/miitit]
Mikko K
Mersutohtori
Viestit: 1495
Liittynyt: 30.9.2005 12:32
Paikkakunta: Outokumpu

Viesti Kirjoittaja Mikko K »

Saahan sitä myös mersuilla :lol:
Järki valinta työ ajoon ja muuhunkin. 1.25 dieselin hinta meillä tänään :lol: Skodan tankatessa on :P herkässä :wink:
Datsun Bluebird
Mb Vito
Avatar
190dee
ST-mies
Viestit: 492
Liittynyt: 05.7.2007 21:29
Paikkakunta: Koskenkorva

Viesti Kirjoittaja 190dee »

minen oikeen ymmärrä miksei sitä kampiaksilan pulttia voi aina vaihtaa nokkaremmin kanssa maksaahan se pultti kaikki kaks euroo :shock: no kaippa nuo volkkarin miehet on sitte vähän nuukia. no ei siinä mittää komia koora on tiilerillä taitaa olla kova sana maailmaa vastaan tuollainen En Vanerhelvete nykypäivänä.
[miitit]0000000111111111001110001[/miitit]
MB 190 3.0 TD IC
Sprinter 316cdi
MB 508D "Silakka"
Avatar
jovihava
Vanha Jäärä <br> Pimppaaja
Viestit: 7412
Liittynyt: 31.3.2007 23:22
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja jovihava »

:shock:
® Mesen linttaklubi
-Kuluttaa muttei kulje
AM
Mr.Tuning
Viestit: 5932
Liittynyt: 01.10.2005 19:17
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja AM »

:shock:
jeemu
Viestit: 763
Liittynyt: 08.11.2007 1:17
Paikkakunta: Kalajoki

Viesti Kirjoittaja jeemu »

Ihan asia peliltähän se näytti, vähän näyttää imuria niin avot :)
No low rev diesels just "KAMMIO POWER" +7000RPM
www.prokuvaukset.com
h5
Viestit: 4074
Liittynyt: 01.10.2005 18:30

Viesti Kirjoittaja h5 »

jovihava kirjoitti::shock:
AM kirjoitti::shock:
:shock:

Niin ******** ettei sanotuksi saa.

:huh: Onks tää joku piilokamera tai jotain...


(*********=järkevää)
Viimeksi muokannut h5, 22.2.2008 21:25. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
Harald
Viestit: 270
Liittynyt: 21.11.2007 11:52
Paikkakunta: Utsjoelta etelään

Viesti Kirjoittaja Harald »

:shock:


...



No ei kai :D

Siviilirohkeutta vaativa valintahan tuo on ajonsa puolesta Mersuihin tottuneelle. Tekniikka lienee huollettuna lujaa kuin mikä ja ennenkaikkea halpoja kilsoja kai tässä haettiin.

Jahka tiileri ajat muutaman tuhat kilsaa tuolla niin laitahan käyttökuluja. Itelläni oli ennen Mersua Pösö 106 1,5D paku. Käyttökuluista mainittakoon että paras tankillinen oli 3,84l/100km, verot tais olla luokkaa 44 eypoa / vuosi :hihihi:
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29054
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

minen oikeen ymmärrä miksei sitä kampiaksilan pulttia voi aina vaihtaa nokkaremmin kanssa maksaahan se pultti kaikki kaks euroo
Lähinnä tietämättömyyttähän se on että jätetään vaihtamatta, tuskin kellään hinnasta kiinni.
Jahka tiileri ajat muutaman tuhat kilsaa tuolla niin laitahan käyttökuluja
Juups, tarkoitus on pitää kulutusta silmällä ... mitä kaikkea muutakin kuin polttoainetta sitten mahtaa mennäkään.

Ei löytyny pumpunpäältä syöttöruuvia :supersad: kait Pasi pystyy ajamaan tähän tikituninkia +30kW / 60Nm ? :(
Töpseli vaikka .... pakoputkenpäähän ja siittä uutta ohojelmaa sissään ? 8)
Eekeeärrä on jo teaktivoitu, ainaki joku letku roikku irrallaan tuola konetilasa. :?
ArzieX
ATK-guru
Viestit: 284
Liittynyt: 12.9.2007 19:18

Viesti Kirjoittaja ArzieX »

Nii tämmösissä on joku Lucasin pumppu eikä Bosch :|
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29054
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Lucasin pumppu
:axe:
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Keskustelua muista merkeistä”