C 220 D vai Passat TDI 66kw vai joku muu?
- Josef Matula
- Viestit: 121
- Liittynyt: 04.10.2005 18:59
C 220 D vai Passat TDI 66kw vai joku muu?
Eli autokuume vaivaa taas. Tänään oon paria vaihtoehtoa katsonut.
Mersu C220D aut. esprit vm 94 mittarissa reilu 240tkm. Oikein siisti ja tukevan tuntuinen, laatikko pelaa jne. Tuontiauto, kori siisti, takalokasuojan kaaressa pikku kukka. Pyyntihintaa reilu 9000,-
Vw Passat 1.9 TDI 66kw, vm 99. Suomiauto, 2 om. ajettu vajaa 260tkm. Juuri kats. ja huollettu, etupään nivelet vaihdettu jne. Täydellinen huoltohistoria. Pyyntihinta 8000,- luokkaa.
Mitäs mieltä olette, puolueettomia mielipiteitä kaivataan
Mersu C220D aut. esprit vm 94 mittarissa reilu 240tkm. Oikein siisti ja tukevan tuntuinen, laatikko pelaa jne. Tuontiauto, kori siisti, takalokasuojan kaaressa pikku kukka. Pyyntihintaa reilu 9000,-
Vw Passat 1.9 TDI 66kw, vm 99. Suomiauto, 2 om. ajettu vajaa 260tkm. Juuri kats. ja huollettu, etupään nivelet vaihdettu jne. Täydellinen huoltohistoria. Pyyntihinta 8000,- luokkaa.
Mitäs mieltä olette, puolueettomia mielipiteitä kaivataan
Viimeksi muokannut Josef Matula, 20.2.2006 14:10. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Olikos se Passatissa se keulan vaihtoväli noin 30tkm? Riippuu varmaan auton käytöstäkin, mutta näin olen kuullut väitettävän. Vai onko niihen saatavilla jo jotain kestävämpää "heavy duty"-sarjaa?
Passattihan on ihan kiva ja tyylikäs auto, ei siinä mitään. Oma valinta kallistuisi mersuun, pelissä on kyllä varmaan aikalailla tunnettakin.
Passattihan on ihan kiva ja tyylikäs auto, ei siinä mitään. Oma valinta kallistuisi mersuun, pelissä on kyllä varmaan aikalailla tunnettakin.
Jos siihen pasaattiin on laitettu tarvikekepit keulaan niin vuoden päästä saat vaihtaa uudet. Orkkikset maksaa puolta enemmän, mutta kestävätki sitten sen pari satkua ajella. Vaikka kaikilla on sama valmistaja (TRW ja LMO), laadussa on se ero. Nuista jos pitäs valita, niin ottasin mersun. Vaikka ei tommonen passattikaan olis paha ylläpitää.
E290 Turbodiesel Avantgarde
Audi A4 2,8 quattro tiptronic
Audi A4 2,8 quattro tiptronic
Jos tuhannen euron lisäsijoituksella saa mersun, niin asia on minusta harvinaisen selvä. Varsinkin kun kilometrit ovat noinkin vähäiset. Ainakin itse huomaan aika selvän eron ajonautinnossa mersun ja volkkarin välillä.
Tuo Ceemeli on melko perusvarmaa tekniikkaa. Kompastuskiviä ei taida olla kuin hieman turhan tiukkaan väännetyt hehkut, (jotka saattavat olla juuri vaihdetut tai noilla kilometreillä näillä hetkillä menossa) Jos tuossa on luukaksen pumppu, niin silloin saattaa asiaa tulla myös Kuopion dieselhuoltoon. Pumpun kunnostus maksaa muutamia satasia.
Tuo Ceemeli on melko perusvarmaa tekniikkaa. Kompastuskiviä ei taida olla kuin hieman turhan tiukkaan väännetyt hehkut, (jotka saattavat olla juuri vaihdetut tai noilla kilometreillä näillä hetkillä menossa) Jos tuossa on luukaksen pumppu, niin silloin saattaa asiaa tulla myös Kuopion dieselhuoltoon. Pumpun kunnostus maksaa muutamia satasia.
MB E 300D -93
MB E 320cdi -99
MB E 320cdi -99
Re: C 220 D vai Passat TDI 66kw
Juuri eilen keskustelin Passat-kuskin kanssa siitä, miten hänen autonsa saataisiin päivitetyksi tähtimerkkiin. Minä en ollut aivopesemässä vaan hän oli ihan itse keksinyt tämän loistavan idean. Pääsyynä keksinnön syntymiselle on, että Passat on ollut melkoisen paljon pajalla kaikenmaailman pikkujuttujen vuoksi ja lisäksi siitä on tullut viime aikoina melkoinen "helistin". Kyseessä olevalla Passatilla on ajettu jotakuinkin saman verran kuin mainitsemallasi yksilöllä. Lisäksi henkilö on seurannut muutama kymmenen tuhatta edellä kulkevan Passatin taivalta ja huomannut että tuo auto on repsahtanut tietyn pisteen jälkeen erittäin nopeasti.Marko M kirjoitti:Eli autokuume vaivaa taas. Tänään oon paria vaihtoehtoa katsonut.
Mersu C220D aut. esprit vm 94 mittarissa reilu 240tkm. Oikein siisti ja tukevan tuntuinen, laatikko pelaa jne. Tuontiauto, kori siisti, takalokasuojan kaaressa pikku kukka. Pyyntihintaa reilu 9000,-
Vw Passat 1.9 TDI 66kw, vm 99. Suomiauto, 2 om. ajettu vajaa 260tkm. Juuri kats. ja huollettu, etupään nivelet vaihdettu jne. Täydellinen huoltohistoria. Pyyntihinta 8000,- luokkaa.
Mitäs mieltä olette, puolueettomia mielipiteitä kaivataan
Vastannee kysymykseesi.
-T
Re: C 220 D vai Passat TDI 66kw
No, puolueetonta mielipidettä on turha toivoa Osta mersuMarko M kirjoitti:Mitäs mieltä olette, puolueettomia mielipiteitä kaivataan
Kaverilla on muutaman vuoden ikäinen 1.8T farkku ja siinä ei ole ollut oikeastaan mitään vikaa. Toisella kaverilla oli samanlainen sedani ja se taas viihtyi pajalla enemmän kuin ajossa
Osta vaan se mersu, vaikkei tuo Passattikaan ole kohtuuttoman kallis ylläpidettävä pl. ne kiusalliset etupään nivelet.
Jos oikein tosissaan pitäisi sanoa noista mielipide kumpi ottaa, pitäisi päästä ajamaan ja tutkimaan nosturilla / testerillä.
Tuloksena voisi olla jopa "älä osta kumpaakaan".
Jos oikein tosissaan pitäisi sanoa noista mielipide kumpi ottaa, pitäisi päästä ajamaan ja tutkimaan nosturilla / testerillä.
Tuloksena voisi olla jopa "älä osta kumpaakaan".
oulaistenliikenne.fi
- Josef Matula
- Viestit: 121
- Liittynyt: 04.10.2005 18:59
Hämmenetääs soppaa vähän lisää:
Ford Focus Ghia 1.8 TCI 2000, ajettu 170tkm, huoltokirjat, ovet jne EI ruosteessa, liekö jo korjattu? Oikein hyvän tuntunen myös, joskin vähän trakrorimainen Ilmastointi jne. Jakohihna vaihdettu juuri ja huollettu muutenkin.
Peugeot 406 HDI 1999, ajettu 300tkm. Taksi, mutta täydellisellä huoltohistorialla, jne. Yht. 2 om. Todella hyvän tuntuinen ajolleen ja koriltaan myös siisti. Automaatti-ilmastointi jne.
Mersu tästä nelikosta selvästi kallein seuraavana Focus, Passatti ja halvin on Peugeot.
Passatin miinuksia on ilmastoinnin puute, kesärengaskauppaan joutuu heti ja jakohinhan vaihto ihan kohta.
Focuksessa ei oikestaan mitään muuta vikaa kuin että on Ford
Pösössä hyvät renkaat, jakohinhan vaihtoon 90tkm.
Mersu nyt tietenkin on hyvä, mutta ilmastointi puuttuu ja moottori vanhanaikanen muihin verrattuna sekä hyvässä että pahassa
Kaikissa seurava katsastus ajankohtainen vasta vuoden päästä.
Ford Focus Ghia 1.8 TCI 2000, ajettu 170tkm, huoltokirjat, ovet jne EI ruosteessa, liekö jo korjattu? Oikein hyvän tuntunen myös, joskin vähän trakrorimainen Ilmastointi jne. Jakohihna vaihdettu juuri ja huollettu muutenkin.
Peugeot 406 HDI 1999, ajettu 300tkm. Taksi, mutta täydellisellä huoltohistorialla, jne. Yht. 2 om. Todella hyvän tuntuinen ajolleen ja koriltaan myös siisti. Automaatti-ilmastointi jne.
Mersu tästä nelikosta selvästi kallein seuraavana Focus, Passatti ja halvin on Peugeot.
Passatin miinuksia on ilmastoinnin puute, kesärengaskauppaan joutuu heti ja jakohinhan vaihto ihan kohta.
Focuksessa ei oikestaan mitään muuta vikaa kuin että on Ford
Pösössä hyvät renkaat, jakohinhan vaihtoon 90tkm.
Mersu nyt tietenkin on hyvä, mutta ilmastointi puuttuu ja moottori vanhanaikanen muihin verrattuna sekä hyvässä että pahassa
Kaikissa seurava katsastus ajankohtainen vasta vuoden päästä.
Peugeot lienee porukan paras kyydeilleen / ajolleen.
Moottorin ominaisuudet oikein mukavat.
Tyyppivikoja; takaraidetangot, "narinanivelet", polttoaineen siirtopumppu.
Joskus myös kampiakselin värinänvaimennin, kaksoismassavauhtipyörä.
Ford, jos on ruosteeton, omaa yhden hankalamman tyyppivian; vetoakselit.
Fordissa on eniten melua sisällä.
Molemmissa saa hyvin rahoilleen vastinetta.
Moottorin ominaisuudet oikein mukavat.
Tyyppivikoja; takaraidetangot, "narinanivelet", polttoaineen siirtopumppu.
Joskus myös kampiakselin värinänvaimennin, kaksoismassavauhtipyörä.
Ford, jos on ruosteeton, omaa yhden hankalamman tyyppivian; vetoakselit.
Fordissa on eniten melua sisällä.
Molemmissa saa hyvin rahoilleen vastinetta.
oulaistenliikenne.fi
- Jarno.V
- Opel - spesialisti
- Viestit: 1021
- Liittynyt: 30.9.2005 18:12
- Paikkakunta: Oulun seutu tällä kertaa
Sedän juuri tuollaisesta focuksesta(ajettu 220tkm) hajosi pumppu(sähköpuoli), sammui laakista. Vikakoodeja oli liki kaikista pumpun antureista/säätäjistä. En tiedä oisko sen saanut korjattua, uusi pumppu foordin kautta asennettuna 1900€. Boschin pumppu näky olevan, tietty näitä menee muistakin merkeistä mutta kyseinen heppu ei kyllä ollut kovin tyytyväinen.
Intoa lisäsi kun foorti korjasi ne ovien ruosteet(kuskin ovi uusi) ja maalasi auton seepraksi.
Itse nuista kyllä passatin ostaisin, VAG-taudista ei liene parannuskeinoa?
Intoa lisäsi kun foorti korjasi ne ovien ruosteet(kuskin ovi uusi) ja maalasi auton seepraksi.
Itse nuista kyllä passatin ostaisin, VAG-taudista ei liene parannuskeinoa?
Peugeotit on kyllä hyvillä varusteilla, mitä tuossa pikaisesti katselin www.mecar.fi sivustoa. Hintakin tippuu siedettävälle tasolle yllättävän äkkiä. Millainen sitten on lienee arvonalennus edelleen? Paljonhan ne noillakin ajaa... Pitäiskö käydä tyypittämässä joku ja tehä raportti tälle päivää...
Millaiset erot on sitten 1.9, 2.1 koneilla. Uudemmat on sitten HDi myllyjä? Silmää miellyttävä muotoilu tuollaisessa sedanissa...
Millaiset erot on sitten 1.9, 2.1 koneilla. Uudemmat on sitten HDi myllyjä? Silmää miellyttävä muotoilu tuollaisessa sedanissa...
1,9 on 8V ja 2,1 12V. Tehot 90 ja 110. 2.1 on melko kiukkunen lähtemään lyhyiden välitysten ansiosta. Hommaat semmosen 2,1TD:n ST tai SV varusteilla, löytyy automaattiset pyyhkimet ja muut mukavat. HDi syö naftaa 2-3 litraa sataselle vähemmän. 90heppanen on laiska, kannattaa keskittyä 110 heppasiin.
E290 Turbodiesel Avantgarde
Audi A4 2,8 quattro tiptronic
Audi A4 2,8 quattro tiptronic
- Josef Matula
- Viestit: 121
- Liittynyt: 04.10.2005 18:59