Akun kuva ja viesti visit workshop? Huom. hyvä akku! RATKESI

Vastaa Viestiin
kardaani
tolokun taksari
Viestit: 1476
Liittynyt: 06.6.2006 22:17
Paikkakunta: helsinki

Akun kuva ja viesti visit workshop? Huom. hyvä akku! RATKESI

Viesti Kirjoittaja kardaani »

Terve. Ystäväni 2005 vuoden E320 cdi ilmoitti tänään näytöllä, että visit workshop ja akun kuva ruudussa.
Autolla on ajettu uudesta saakka samalla omistajalla n 40 tkm. Akku vaihdettu alkuperäiseen vuosi sitten varmuuden vuoksi. Auto oli lähtenyt hyvin käyntiin.
Itse annoin neuvoksi sammuttaa auto ja katsoa josko viesti katoaa. Ei kai vaan vesijäähdytteinen laturi antanut periksi 5,5 vuotiaana vasta 40 tkm. ajettuna? En sitäkään ihmettelisi, kun autoon on vaihdettu näin vähillä kilsoilla sähköhydraulisen jarrun yksikkö ja joku istuintunnistin.
Mitkä ovat vikamahdollisuudet?
Ei tarvitse vastata, että auto pitää tutkia Starilla, sillä se tapahtuu luonnollisesti jo huomenna. Nyt on takoitus arvailla mahdollisia vikalähteitä ennakolta :wink:
Viimeksi muokannut kardaani, 03.12.2010 9:17. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
Sergey
VanneSpecialisti
Viestit: 7836
Liittynyt: 18.11.2006 16:27
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Sergey »

emmätiiä, oliko se kannattavaa laittaa alkuperänen akku? miks ei uutta?

:kuningasajatus: :niinpaniin: :rollin:
I started out with nothing. And I've still got most of it left!
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
Avatar
CDI203
Mesen Bill Gibbons
Viestit: 4253
Liittynyt: 04.6.2008 19:51
Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°

Re: Akun kuva ja viesti visit workshop? Huom. hyvä akku!

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

kardaani kirjoitti:Terve. Ystäväni 2005 vuoden E320 cdi ilmoitti tänään näytöllä, että visit workshop ja akun kuva ruudussa.
Autolla on ajettu uudesta saakka samalla omistajalla n 40 tkm. Akku vaihdettu alkuperäiseen vuosi sitten varmuuden vuoksi. Auto oli lähtenyt hyvin käyntiin.
Itse annoin neuvoksi sammuttaa auto ja katsoa josko viesti katoaa. Ei kai vaan vesijäähdytteinen laturi antanut periksi 5,5 vuotiaana vasta 40 tkm. ajettuna? En sitäkään ihmettelisi, kun autoon on vaihdettu näin vähillä kilsoilla sähköhydraulisen jarrun yksikkö ja joku istuintunnistin.
Mitkä ovat vikamahdollisuudet?
Ei tarvitse vastata, että auto pitää tutkia Starilla, sillä se tapahtuu luonnollisesti jo huomenna. Nyt on takoitus arvailla mahdollisia vikalähteitä ennakolta :wink:
tuliko varoitus punaisella?
vaihdettu akku oli tyypiä agm?
onko myös pikku akku vaihdettu? jos ei niin vika toden näköisesti siinä
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4 ;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros

Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29054
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Pikku akku rikki.
kardaani
tolokun taksari
Viestit: 1476
Liittynyt: 06.6.2006 22:17
Paikkakunta: helsinki

Viesti Kirjoittaja kardaani »

Ok. Mitä maksaa pikkuakku ja mikä sen merkitys on autossa?

En tiedä minkävärinen ilmoitus näyttöön tuli.
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29054
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

SBC jarrujen vara-akkuna kai se lähinnä on, maksaa 50-150 euroa riippuen haluaako alkuperäisen vai kelpaako tarvike.
Tarvikeakut on toimineet tuossa paikassa ihan hyvin.

Testailun voi aloittaa pikkuakun testaamisella, akkutesteri napoihin tai vaikka jännitteen mittaus.
Mitään muuta kuin sisäilmasuodattimen kotelo ei tarvitse irroitella mittauksen ja akun vaihdon ajaksi.

Nämähän on varmasti tiedossa paikassa johon kyseinen auto menee testiin, lähinnä lukijoiden tiedoksi kirjoittelen.
kardaani
tolokun taksari
Viestit: 1476
Liittynyt: 06.6.2006 22:17
Paikkakunta: helsinki

Viesti Kirjoittaja kardaani »

dealer kirjoitti:SBC jarrujen vara-akkuna kai se lähinnä on, maksaa 50-150 euroa riippuen haluaako alkuperäisen vai kelpaako tarvike.
Tarvikeakut on toimineet tuossa paikassa ihan hyvin.

Testailun voi aloittaa pikkuakun testaamisella, akkutesteri napoihin tai vaikka jännitteen mittaus.
Mitään muuta kuin sisäilmasuodattimen kotelo ei tarvitse irroitella mittauksen ja akun vaihdon ajaksi.

Nämähän on varmasti tiedossa paikassa johon kyseinen auto menee testiin, lähinnä lukijoiden tiedoksi kirjoittelen.
Kiitos nopeasta ja kattavasta vastauksesta. Minkäkokoinen tuo akku on fyysisesti ja ampeereineen? Kunhan itseäni kiinnostaa.
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29054
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Se on kokoa moottoripyörän akku ja muistaakseni 12Ah, kylmäkäynnistysvirta 170A.
kardaani
tolokun taksari
Viestit: 1476
Liittynyt: 06.6.2006 22:17
Paikkakunta: helsinki

Viesti Kirjoittaja kardaani »

Pikkuakkuhan se oli viallinen.
kardaani
tolokun taksari
Viestit: 1476
Liittynyt: 06.6.2006 22:17
Paikkakunta: helsinki

Viesti Kirjoittaja kardaani »

Ja mitä maksoi merkkiliikkeessä? No akku ja pientarvikkeet yhteensä 170 euroa ja työ 110 euroa-siis yhteensä 280 euroa-ei herranjestas sentään, ei mitään järkeä :shock:
Itse vastaavassa tapauksesssa olisin ostanut sen tarvikeakun ja kait sen itse olisi paikalleen saanut? Vai olisiko-en ole akun paikkaa nähnyt. Te, jotka olette tuon pikkuakun laittaneet paikoilleen, niin mitä sanotte 110 euron työn osuudesta :shock:
kaisjuh
Viestit: 13
Liittynyt: 20.10.2010 17:19

Viesti Kirjoittaja kaisjuh »

Minulle vaihdettiin juuri äskettäin se pikkuakku. Mersun akku + vaihtotyö n. 5 min. Hinta yhteensä 175,-.
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29054
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Te, jotka olette tuon pikkuakun laittaneet paikoilleen, niin mitä sanotte 110 euron työn osuudesta
En sano mitään mutta meillä työn osuus on luokkaa 20-35 euroa.
juti7
Viestit: 47
Liittynyt: 24.6.2006 10:11

Viesti Kirjoittaja juti7 »

Vaihdoin itse, akku 50,- ja työ 10 min.
Avatar
CDI203
Mesen Bill Gibbons
Viestit: 4253
Liittynyt: 04.6.2008 19:51
Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

dealer kirjoitti: En sano mitään mutta meillä työn osuus on luokkaa 20-35 euroa.
Siis Työ On ainakin halpaa :)
ei kannta juuri alkaa itse käsiä "likaaman"
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4 ;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros

Joskus. enimäkseen Eläkeellä
kardaani
tolokun taksari
Viestit: 1476
Liittynyt: 06.6.2006 22:17
Paikkakunta: helsinki

Viesti Kirjoittaja kardaani »

Juu, näin vähän epäilinkin. Kaveri oli jättänyt auton sinne, eikä ollut itse paikalla. En tiedä milä tuota hintaa sitten perustelisivat, jos kysyisi-varmaan on tehty vikadiagnoosien testaus ym. joista sitten hinta muodostuu :?:
Varsinainen lasku sisälsi akun hinnan 165 e ja pientarvikelisän 5 euroa ja sitten tosiaan tuon työn osuuden 110 euroa.
Timpve
Viestit: 6
Liittynyt: 09.4.2016 8:42
Paikkakunta: Kouvola

Punaista tauluun täälläkin

Viesti Kirjoittaja Timpve »

w211 240/2005 seisoi tallissa kuukauden käyttämättömänä, lähti hyvin käyntiin mutta visit workshop akunkuvalla kirkkaan punaisella ilmestyi mittaritauluun. Kun kääntää avaimen virta päälle asentoon ilmoittaa no malfunctions, eikä punainen ilmoitus näy, mutta kun starttaa, niin ennen kuin auto edes käynnistyy kunnolla syttyy punainen akun kuva näkyviin.

Molemmat akut ovat uudet, n. puolivuotta vanhat. Mitattu laturin toiminta, ok. Molemmat akut ladattu täyteen. Edelleen syttyy punainen akunkuva kun auton starttaa, kaikki toimii hyvin, ajossa ei mitään huomaa.

Olisiko kellään ehdotuksia mikä voisi olla vikana?
Sakari

Viesti Kirjoittaja Sakari »

Testerin päähän niin näkee mikä siellä ahdistaa. Perusjututhan ootte jo katsoneet näköjään.
Timpve
Viestit: 6
Liittynyt: 09.4.2016 8:42
Paikkakunta: Kouvola

Lisäys edelliseen

Viesti Kirjoittaja Timpve »

Tosiaan , kun avaimesta kääntää ekaan asentoon, niin ei ole häiriöitä, mutta kun kääntää toiseen, että virrat menee päälle ja valot syttyvät mittaristoon, niin silloin syttyy tuo akun kuva visit to workshop punaisella.

Eipä taida muuta voida, kuin käyttää piuhan päässä.

Kummia autoja nämä MB:t , yleensä hajoavat ajettaessa, mutta tämä yksilö hajoaa jo ajamattomuuttaankin :evil:
kumipää
Viestit: 503
Liittynyt: 19.10.2010 22:48
Paikkakunta: Kalajoki

Viesti Kirjoittaja kumipää »

Yksi tuollainen korjaantui mittarin vaihdolla, mitään vikakoodia ei tullut mistään, mutta akun valo paloi.
Mutta tutkikaa ensin kunnolla pirssi.
Star tunaukset ja bitti tuikkaukset
YV:llä kii
Timpve
Viestit: 6
Liittynyt: 09.4.2016 8:42
Paikkakunta: Kouvola

Viesti Kirjoittaja Timpve »

Kävin luettamassa vikakoodit, pikkuakku ja vaihtorele olivat häiriöilmoitukset.
Akku on uusi, joten rele jää syylliseksi.
Nollattiin häiriöt, niin eipä ole uudelleenkaan vika ilmaantunut.
Taisi muistista syttyä tuo herja.
Tiedänhän sitten, jos valo syttyy, niin rele pitää vaihtaa.
Näillä mennään toistaiseksi.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W211 / W209 / W219 sähkö”