Ostin W 203 200CDI -02

Vastaa Viestiin
finaali
Viestit: 12
Liittynyt: 19.5.2006 9:12
Paikkakunta: 358

Ostin W 203 200CDI -02

Viesti Kirjoittaja finaali »

Toimiikohan nämä pikkumersut sitte ollenkaan?Kuulostaa että on aina jotakin vikaa jossainpäin autoa!Itellä pari viimestä vuotta ollut W140
S 280,jossa ei minkään valtakunnan vikaa.Nyt vaihdettu kansanauto W 203 200 cdi.Kiitos!
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29070
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Pahapa sitä on mennä sanomaan miten ne toimii - mutta ajan kanssahan se selviää. :D
Jokatapauksessa onnea ja vikatilattomia kilometrejä uudelle ajokille.
Avatar
eerola
Herrasmies
Viestit: 1674
Liittynyt: 23.1.2006 20:50
Paikkakunta: Pirkanmaa
Viesti:

Re: Ostin W 203 200CDI -02

Viesti Kirjoittaja eerola »

finaali kirjoitti:Toimiikohan nämä pikkumersut sitte ollenkaan?...
Toimii. Vaikka näkemättä on tietenkin aika vaikea sanoa, minkälaisesta yksilöstä on kyse. Ainoat oikeat viat minulla ovat kahden 203:n aikana olleet:

1) Sähköpenkin kontrollimoduuli sippasi.

2) Ilmastoinnin säätötanko sanoi "naps", jonka jälkeen se vaihdettiin kestävämpään.

3) Ruiskutin väärää lubrikanttia oven tuulihakaan, mikä ei ollut 5 sekuntia ruiskutuksen jälkeen enää likikään niin hyvän tuntuinen ajatus.

Muu ruuvaaminen on ollut huoltoa, eli ennakoivaa hoitoa, ettei vikoja pääse syntymään.

Lisäksi noista menee narinaniveliä. Minulla ei ole vielä mennyt.
-T

Kuva
hanse
Viestit: 176
Liittynyt: 01.1.2007 20:19
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja hanse »

Tää foorumin lukeminen on vähän kuin lukisi lääkärikirjaa.... tännehän kirjoitellaan yleensä kun jotain on pielessä ja tulee helposti sellainen tunne että autot on pelkkiä vikoja täynnä.
Olen omalla 200 CDI:llä ajanut yli 90 tkm (kokonaislukema 152 tkm, mutta voi olla enemmänkin)

Remontit: -takajousi poikki
-sivuttaiskiihtyvyysanturi rikki
-termostaatti vaihdettu
-ilmastoinnin vipu vaihdettu
-narinanivelet vaihdettu
-2 kumipuslaa ja koiranluut vaihdettu eteen
-tasauspyörästön stefat vaihdettu
-toisen takaoven kaiutin vaihdettu

Lisäksi jarrupaloja ja -levyjä vaihdettu ja huoltoon kuuluvaa tavaraa. Eiköhän nämä ole sellaista autojen keskitasoa tai vähän paremmalla puolella vikojen suhteen. Näin näyttäisi myös erilaiset saksalaistilastot kertovan.
Daimler
Laksatiivi-spesialisti
Viestit: 3246
Liittynyt: 19.9.2005 20:21

Viesti Kirjoittaja Daimler »

hanse kirjoitti: -sivuttaiskiihtyvyysanturi rikki
Mikä tuon anturin tarkoitus on? :shock:
Avatar
Meissenkeri
Viestit: 3837
Liittynyt: 15.8.2006 2:10
Paikkakunta: pohjolan pääkaupunki

Viesti Kirjoittaja Meissenkeri »

Daimler kirjoitti:
hanse kirjoitti: -sivuttaiskiihtyvyysanturi rikki
Mikä tuon anturin tarkoitus on? :shock:
Veikkaisin että kun tuota anturitietoa verrataan ratin asentotietoon, niin ajonvakautusjärjestelmä tietää että onko auto sivuluisussa.
hanse
Viestit: 176
Liittynyt: 01.1.2007 20:19
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja hanse »

Joo suurinpiirtein noin, elikkä se tunnistaa auton sivuluisun. Jos anturi on rikki, niin niin näyttö herjaa: "ESP visit workshop" Aiheesta löytyy foorumeilta juttua.
hanse
Viestit: 176
Liittynyt: 01.1.2007 20:19
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja hanse »

Täytyy vielä lisätä tuohon aikaisemmin kirjoittamaani vikalistaan että kuljettajan penkin sähkösäätö poltti sulakkeita, mutta vika tuli kuntoon irroittamalla penkki ja voitelemalla hyvin kaikki säätöön kuuluva mekaniikka. Muutenkin kaikki viat olen pystynyt korjaamaan itse, paitsi että sivuttaiskiihtyvyysanturi vaihtui vahingossa Veholla kun tarkistivat ovatko myymässä minulle oikeaa osaa - 5 min/60 EUR.
Avatar
libzane1
Viestit: 276
Liittynyt: 22.10.2010 13:57
Paikkakunta: lappeenranta

Viesti Kirjoittaja libzane1 »

MAF ja BLEED valve osat vaihettu ns ylimääräisinä huoltoina
versifier_m
Viestit: 1
Liittynyt: 12.12.2010 21:46
Paikkakunta: Kuopion seutu

Mikä on tämä putki?

Viesti Kirjoittaja versifier_m »

Ostinpa siis ensimmäisen mersuni, vm.02 C220cdi farkun, ja epäonnisesti alkoi yhteinen taival.
Kyseessä siis musta putki (ilmeisesti alumiinia, halkaisija n.10mm) joka tulee konehuoneessa vänkärin puolen ajovalo umpion kohdilla aika alhaalta, sitten umpion vierestä ulos ja tekee syylärin edessä pari u-lenkkiä ja kulkee kuskin puolen valon vierestä konehuoneeseen (jossa muuttuu kudospäällysteiseksi ja katoaa pakosarjan puolelle.)
Ko. rööri oli ilmeisesti asentajan (tai edellisen omistajan) huolimattomuutta jäänyt hankaamaan teräväreunaiseen muoviin, ja hankautui tietenkin puhki, vuotaa jotain öljymäistä nestettä ainakin viskositeettinsa puolesta.
Pikapaikkauksena tien päällä kumia+klemmari, ja ehjänä kotiin....

Edit: Ja kyseessähän oli/on mitä ilmeisimmin ohjaustehostajan pumpun öljyn lauhdutusputki tai jtn sinnepäin..mitähän maksaa marmoritiskillä? Vois tietysti ostaa putkea ja taivutella itsekin, kun luulepnpa että se hinta on melko suolainen.. :roll:
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W203 / R170, sedan, farmari, avo”