Dieselin tankkaaminen "tökkii"

Vastaa Viestiin
creep
Viestit: 17
Liittynyt: 22.9.2006 7:12
Paikkakunta: Nurmijärvi

Dieselin tankkaaminen "tökkii"

Viesti Kirjoittaja creep »

Itselläni kun ei o aikaisempaa omistuskokemusta henkilöauto-dieselvehkeestä kysynkin, kuinka normaalia on että tankkauksen yhteydessä about puolen tankin täytön jälkeen pistooli ryhtyy katkomaan syöttöä, tämä ongelma ei ole asemakohtainen.
Muistaakseni kuorma-autoja jne tankatessa tätä ilmiötä ei ollut. Systerin venettä tankatessa ilmeni samoja ongelmia, mutta siellä olikin se tankin "huohotusputki" solmussa.
Voisiko jo rakkaaksi tulleessa w203:ssani olla vastaavanlainen ongelma? :)

Kaverit kävi aikoinaan tankkaamassa taksejaan nissä rekoille tarkotetuissa d-pisteissä josta aineen sai tankkiin jokseenkin jouheammin. Ei ainkaan mun pelillä tässä vaiheessa onnistuisi edes ajatuksena.

Odottelen tähän väliin sitä kokemuksen ja tietämyksen syvää rintaääntä ;)
Avatar
mercedes
saunakarhu
Viestit: 557
Liittynyt: 12.2.2006 16:51
Paikkakunta: rannikolla
Viesti:

Viesti Kirjoittaja mercedes »

Asiasta mitään tietämättä veikkaan että huohotinputki tukossa.
Värähtely on liike, joka ei tiedä, mihin suuntaan sen pitäisi mennä...
Avatar
Boogie
Viestit: 90
Liittynyt: 04.5.2006 11:25
Paikkakunta: Kaarina - Piispanristi

Viesti Kirjoittaja Boogie »

Muistaakseni kaikissa mersuissa mitä mulla on ollut on samaa propleemia ilmentynyt jos työntää pistoolin kahvaa myöden rööriin . Siks mulle onkin tullut tavaksi laittaa se silleen mukavasti hieman väljemmin siihen jolloin juohevasti lorisee laakista täyteen asti ja silti katkaisu toimii normaalisti .
Jos viina menee väärään kurkkuun , tulee väärä mies känniin !
Roisto
Herrasmies
Viestit: 5208
Liittynyt: 03.10.2005 16:12
Paikkakunta: Uuleopori

Viesti Kirjoittaja Roisto »

Heh. :D Olen tottunut tankkaamaan tuota omaa kotteroani työntämällä kärsän niin pitkälle kuin se menee ja linttaamalla liipaisimen pohjaan. Tuossa kun on suora putki tankkiin ilman sen kummempia kiemuroita (ja vielä bensamalli). Kerran olin sitten liikkeellä serkkupojan C220 D farkulla ja itku meinasi päästä tankilla. Vaikka missä asennossa ja miten ylhäällä piti pistoolia, niin aina napsahteli. :( Ilmeisesti C:ssä on tankki jotenkin kaksiosainen ja liekö niiden välillä jopa joku pumppu, joka tasaa ainetta tankkien välillä. Kuulin serkulta, että sillä itsellä on tapana pitää auto käynnissä tankkauksen ajan, koska siten se kuulemma imee aineen paremmin. Liekö syynä tämä pumppu. :nocando:

En ole kyllä tämän pumpun olemassaoloa tarkistanut mistään dokumenteista, joten suhtautukaa varauksella. :D

t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
Avatar
Joker
Viestit: 112
Liittynyt: 02.2.2006 11:43
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Joker »

Aika lailla saa kikkailla omassa bensamallisakin että saa aineen menemään tankkiin ja sama homma oli ex W203:ssa.
S205 C220d AMG -15

Ex. W204 C200cdi At. -08
S203 C220cdi -05
w203 C200K At. -02
W203 C180 -01
W212 facelift E200cdi BE A Business (MY13.B)At. -13
Avatar
J.T.S
Peräkylän pimentäjä
Viestit: 3429
Liittynyt: 30.9.2005 12:37
Paikkakunta: Syrjäkylä

Viesti Kirjoittaja J.T.S »

Joker kirjoitti:Aika lailla saa kikkailla omassa bensamallisakin että saa aineen menemään tankkiin ja sama homma oli ex W203:ssa.
Minulla tätä ongelmaa ei ole esiintynyt kuin neste-ketjun huolto-asemilla. :shock: Kaikkialla muualla tankkaaminen onnistuu vallan mainiosti, mutta erehdyppäs nesteelle, ei hyvä tavaton. :lol:
BMW 318d -09
creep
Viestit: 17
Liittynyt: 22.9.2006 7:12
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja creep »

J.T.S kirjoitti:
Joker kirjoitti:Aika lailla saa kikkailla omassa bensamallisakin että saa aineen menemään tankkiin ja sama homma oli ex W203:ssa.
Minulla tätä ongelmaa ei ole esiintynyt kuin neste-ketjun huolto-asemilla. :shock: Kaikkialla muualla tankkaaminen onnistuu vallan mainiosti, mutta erehdyppäs nesteelle, ei hyvä tavaton. :lol:
Hassua kyllä, mulla ainakin Klaukkalan kylmäaseman pistoleero jakeli paremmin kuin esim. Petikon Jetin. Mutta siltikään ei saatu täyteen vaikka "liruttelin" ~10l lopusta. Pitää näemmä reenaa lisää, tai tarkastuttaa huohotinputki.
Avatar
dry
Tolokun mies
Viestit: 4442
Liittynyt: 24.11.2005 21:34

Viesti Kirjoittaja dry »

Minulla tökkii pensan tankkaaminen. Aine soljuu liiankin kevyesti tankkiin ja kuluu sieltä lähes yhtä nopeasti pois :evil:
® Mesen linttaklubi
- pidetään lintat liikkeellä -
Nelejä ässää, S124, SE, SE ja S203
Avatar
Keba
Viestit: 17
Liittynyt: 25.7.2007 23:42
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Keba »

Tuttu juttu
salesone
Viestit: 256
Liittynyt: 31.10.2005 22:41
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja salesone »

Tämähän on ainaki ceessä ominaisuus näköjään!

Pistooli niin sanotusti "huulille" niin että ne pistoolin alapinnalla olevat kyhmyt ei oo vielä siinä täyttöputkessa asti ni pelaa.. Vielä jos pikkusen sitä pistoolin peräosaa kiertää auton perää kohti ni jopas onnistuu komiasti!

Meni muutama tankkauskerta opetellessa mutta nyt menee joka kerta ilman katkoja täyteen asti. 8)

Kokeilkaa!

Ja risto, ceessä on ainaki itellä kaksosanen tankki, juuri männä viikolla sitä ihmettelin ku pakoputkee pajotin..
Ajossa: S203 220cdi A -05, W211 E55 AMG "mörkö" -05

Ex:
-S202 200cdi A -00
-W202 200cdi A -99
-S203 270cdi A -05
-W203 230 V6 -05
-W202 280 A -93
-W202 220d -98
-W201 190d -84
creep
Viestit: 17
Liittynyt: 22.9.2006 7:12
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja creep »

Jeps, tyyli tullut tutuksi nyt tämän reilun vuoden aikana :)
Avatar
libzane1
Viestit: 276
Liittynyt: 22.10.2010 13:57
Paikkakunta: lappeenranta

Viesti Kirjoittaja libzane1 »

nokkakannulla tuloo ainnai täytee
Avatar
cmeli
aktiivimeseläinen
Viestit: 1080
Liittynyt: 03.2.2006 13:19
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja cmeli »

Tyyppivika :roll: Joskus kesäkuumalla olen saanu tankattua liipasin pohjassa koko tankillisen.
ajossa BMW X3 2.0dXdrive, ex: w205, 220cdi, w204,180cdi A facelift, W203, 220cdi facelift, bmw 118d, bmw 320d, W203 C200K aut, w202 200cdi aut, w202 280 aut.+ useita merkkejä joita ei autoksi kannata kutsua.
Avatar
XUX63
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 9732
Liittynyt: 30.9.2005 10:55
Paikkakunta: 90560

Viesti Kirjoittaja XUX63 »

Minä en tökkää pistoolia ihan syvälle ja laitan korkin liipasimen väliin. Siinä se sitten rauhassa lirutteleen niin että ehtii sivummalla lyhyen sikaarin turrauttaa :wink:
Pirkka-Tesla eli Opel Ampera -12 sähkölelu.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus :)
W126 300SD -84 talviunilla.
EQE Työautona.

Kuva
Avatar
libzane1
Viestit: 276
Liittynyt: 22.10.2010 13:57
Paikkakunta: lappeenranta

Viesti Kirjoittaja libzane1 »

Hmm eilen sain mahtumaan 62,5 litraa tankkiin, ajotietokone kertoi että vielä 20 km olis päässy. eikäs näissä w203 200 cdi ssä ole 60 litran tankki? melkein naurunhiprakka tuli kun ekaa kertaa elämässä sai dieselauton takkiin menemään 80 € :D vanhaan volvoon ei kyllä ikinä selvinny alle satasen
Avatar
CDI203
Mesen Bill Gibbons
Viestit: 4257
Liittynyt: 04.6.2008 19:51
Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

libzane1 kirjoitti:Hmm eilen sain mahtumaan 62,5 litraa tankkiin, ajotietokone kertoi että vielä 20 km olis päässy. eikäs näissä w203 200 cdi ssä ole 60 litran tankki? melkein naurunhiprakka tuli kun ekaa kertaa elämässä sai dieselauton takkiin menemään 80 € :D vanhaan volvoon ei kyllä ikinä selvinny alle satasen
68L tankanut 203 tankiin monesti ja vielä on ollut käynissä tankatessa
mikä helpotta sittä(kun on käynnissä niin ei ala katkomaan tankkausta)
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4 ;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros

Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Avatar
Håkke
Tolokun mies
Viestit: 768
Liittynyt: 02.10.2005 18:17
Paikkakunta: Espoonlahti

Viesti Kirjoittaja Håkke »

J.T.S kirjoitti:
Joker kirjoitti:Aika lailla saa kikkailla omassa bensamallisakin että saa aineen menemään tankkiin ja sama homma oli ex W203:ssa.
Minulla tätä ongelmaa ei ole esiintynyt kuin neste-ketjun huolto-asemilla. :shock: Kaikkialla muualla tankkaaminen onnistuu vallan mainiosti, mutta erehdyppäs nesteelle, ei hyvä tavaton. :lol:
Tuosta syystä en tankaa Nesteellä, muilla asemilla ei ole samaa ongelmaa. aika paljon tulee teboilia käytettyä, eikä siellä ole mitään onglemaa. 67 litraa on naftaa mahtunut tankkiin
///AMG Owners Club Finland
S203 CDI AMG -03
EX W203 220 CDI -00
EX S202 Kompura -98
yhdyssanapoliisi
Viestit: 42
Liittynyt: 06.3.2007 9:30

Viesti Kirjoittaja yhdyssanapoliisi »

mercedes kirjoitti:Asiasta mitään tietämättä veikkaan että huohotinputki tukossa.
Näin oli ainakin omassa autossani (200 CDI -03). Huohotinputki on nyt just putsattu paineilmalla ja voi hyvä elämä sitä "nautintoa" kun huljahti reilut 50 litraa tankkiin yhdellä yrittämällä niin että heilahti. Eikä pätkinyt ollenkaan. Tottakai se viimeinen 5 litraa täytyy edelleen liruttaa... Pidin tätäkin tankkauksen vikurointia/vikaa vuositolkulla "ominaisuutena" mutta onneksi nyt viimein helpotti. :P
Avatar
Pappi
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 10588
Liittynyt: 30.9.2005 17:14

Viesti Kirjoittaja Pappi »

Diesel taitaa "vaahdota" jonkin verran. Kerran erehdyin kokeilemaan tankkaamista suurtehomittarista 8) Kerran käytin liipasinta pohjassa ja se oli siinä :roll: Olisi pitänyt ajatella muutaman kerran . . .
Avatar
antti86
valontuoja
Viestit: 976
Liittynyt: 12.8.2006 18:49
Paikkakunta: Kalajoki

Viesti Kirjoittaja antti86 »

Pappi kirjoitti:Diesel taitaa "vaahdota" jonkin verran. Kerran erehdyin kokeilemaan tankkaamista suurtehomittarista 8) Kerran käytin liipasinta pohjassa ja se oli siinä :roll: Olisi pitänyt ajatella muutaman kerran . . .
väykyn tankkasin koko kesän suurtehomittarista ei ongelmia. normaalimittarista tankatessa sen jälkeen tuntuu menevän ikuisuus :lol:
S124 230TE EX
S124 250TDA 20V
S123 300TETA
W163 320E
yhdyssanapoliisi
Viestit: 42
Liittynyt: 06.3.2007 9:30

Viesti Kirjoittaja yhdyssanapoliisi »

antti86 kirjoitti:
Pappi kirjoitti:Diesel taitaa "vaahdota" jonkin verran. Kerran erehdyin kokeilemaan tankkaamista suurtehomittarista 8) Kerran käytin liipasinta pohjassa ja se oli siinä :roll: Olisi pitänyt ajatella muutaman kerran . . .
väykyn tankkasin koko kesän suurtehomittarista ei ongelmia. normaalimittarista tankatessa sen jälkeen tuntuu menevän ikuisuus :lol:
Mutta mahtaako W203 ottaa vastaan dieseliä yhtä ahneesti kuin Väyrynen? :?: Nämä "nykyajan" autot tuntuvat olevan huonoja tankata, melkeimpä merkistä riippumatta... :( Hyvä oli aikanaan myös W124 tankata rekkojen tankkauspisteissä: nopsasti vaan tankki täyteen dieseliä ja takaisin baanalle :P Ehkä "Paavo" vielä on sitä sukupolvea että tankkaus suurnopeuspistoolilla onnistuu. Pidä hyvä huoli Väyrysestäsi :wink:
Avatar
libzane1
Viestit: 276
Liittynyt: 22.10.2010 13:57
Paikkakunta: lappeenranta

Viesti Kirjoittaja libzane1 »

yhdyssanapoliisi kirjoitti:
antti86 kirjoitti:
Pappi kirjoitti:Diesel taitaa "vaahdota" jonkin verran. Kerran erehdyin kokeilemaan tankkaamista suurtehomittarista 8) Kerran käytin liipasinta pohjassa ja se oli siinä :roll: Olisi pitänyt ajatella muutaman kerran . . .
väykyn tankkasin koko kesän suurtehomittarista ei ongelmia. normaalimittarista tankatessa sen jälkeen tuntuu menevän ikuisuus :lol:
Mutta mahtaako W203 ottaa vastaan dieseliä yhtä ahneesti kuin Väyrynen? :?: Nämä "nykyajan" autot tuntuvat olevan huonoja tankata, melkeimpä merkistä riippumatta... :( Hyvä oli aikanaan myös W124 tankata rekkojen tankkauspisteissä: nopsasti vaan tankki täyteen dieseliä ja takaisin baanalle :P Ehkä "Paavo" vielä on sitä sukupolvea että tankkaus suurnopeuspistoolilla onnistuu. Pidä hyvä huoli Väyrysestäsi :wink:
Ei mahu ainakaa tepoilin suurtehomittarin pistooli toho tankin reikää ;l että saapiha sitä kintuile ruplutella mänemää :F
Avatar
simoks
Retro-HVM
Viestit: 791
Liittynyt: 30.10.2010 17:56
Paikkakunta: Toijala

Viesti Kirjoittaja simoks »

Itellä justiin väykky ja saa kyllä losottaa aina kerrasta täyteen asti, ei katko. Ja tankkaus suurtehomittarista onnistuu kyllä :shock:
Avatar
libzane1
Viestit: 276
Liittynyt: 22.10.2010 13:57
Paikkakunta: lappeenranta

Viesti Kirjoittaja libzane1 »

Liekkö E läisessä isommat röörit sit. tarkootin tossa aikasemmassa tätä C-mallia
Kuva
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W203 / R170, sedan, farmari, avo”