Löytyykö kokemuksia *Peugeot 406 HDi*?
Löytyykö kokemuksia *Peugeot 406 HDi*?
Tällaisista 406 HDi pököteistä tahtoisin saada jonkinmoisia käyttäjäkokemuksia, koska jostain kumman syystä tunnen suurta vetovoimaa kyseistä automallia kohtaan
Vakavassa harkinnassa olisi hankkia käyttöpeliksi farkku 406, vm 2001...2004 välimaastosta. Mitään tiettyä ei ole katsottuna, mutta hintaluokka huomioiden auto olisi ajettu 250-350 tkm väliin.
406:ssa minua miellyttää ulkonäkö (facelift-malli), ajo-ominaisuudet ja asialliset tilat. Vastaavasti sitten arveluttaa viat ja varaosien hinnat.
Joskus omistin Renault Laguna 1.9 dTi:n, joka ei osoittautunut järin luotettavaksi ajokiksi. Onko tuollainen pösö sitten yhtään sen kummempi??? Jotkut "viisaammat" ovat jopa väittäneet 406-mallia melko onnistuneeksi ja suhteellisen vähävikaiseksi autoksi Onkohan sitten tuossakaan väittämässä mitään perää?
Jos kyseisestä automallista löytyy kokemusta/tietoa, niin jakaisitteko niitä myös minulle... Automalli olisi sinänsä todella houkutteleva, mutta yhden ranskalaisen antamat huonot kokemukset vähän pelottavat vaikka eri automerkistä onkin kysymys
Vakavassa harkinnassa olisi hankkia käyttöpeliksi farkku 406, vm 2001...2004 välimaastosta. Mitään tiettyä ei ole katsottuna, mutta hintaluokka huomioiden auto olisi ajettu 250-350 tkm väliin.
406:ssa minua miellyttää ulkonäkö (facelift-malli), ajo-ominaisuudet ja asialliset tilat. Vastaavasti sitten arveluttaa viat ja varaosien hinnat.
Joskus omistin Renault Laguna 1.9 dTi:n, joka ei osoittautunut järin luotettavaksi ajokiksi. Onko tuollainen pösö sitten yhtään sen kummempi??? Jotkut "viisaammat" ovat jopa väittäneet 406-mallia melko onnistuneeksi ja suhteellisen vähävikaiseksi autoksi Onkohan sitten tuossakaan väittämässä mitään perää?
Jos kyseisestä automallista löytyy kokemusta/tietoa, niin jakaisitteko niitä myös minulle... Automalli olisi sinänsä todella houkutteleva, mutta yhden ranskalaisen antamat huonot kokemukset vähän pelottavat vaikka eri automerkistä onkin kysymys
Ford Mondeo 2.0 TDCi Ghia Wagon A - 08
Saab 9-3 Sportsedan 2.0t A -05
Datsun 100A - 75
Saab 9-3 Sportsedan 2.0t A -05
Datsun 100A - 75
- Easy Rider
- hupimestari
- Viestit: 8062
- Liittynyt: 05.7.2007 19:15
- Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla
Isäukkelilla ollu v. -96 uuvesta alakaen kahen litran tärpättiversio, eikäpä tuo oo juur pajalla maannu. Ajettuna nyt maltilliset 250tkm luulisin. Takapömpeli on kahiste lahonnu putkistosta, muuten pikkuvikoja ja normaalia kulumaa. Takalaakeria taisin joskus uusia ja auraustankoja menee. Putken surmaksi on kai koitunut lyhyt työmatka ja kertyvä kondenssi. Miten lie sitten vikaherkempiä uuvemmat ja dieselinä, en tiiä.
Dieselissä saatto olla semmonen "omasuoja", että hihnan pettäessä katkiaa yleensä vain keinut eikä venttiilit. Saatto olla kyllä joku muukin Pösön diesel, ammattimiehet oikaissee.
Mieluummin ite ottasin pitkin hampain Pösön ku Rellun. Isoisä jo sano että kyllähän se ranskalainen kortongin jollain lailla tekkee, mutta autot se sais jättää tekemätä. Ranskalaiset autot on ku ranskalaiset akat. Kottiin ei uskalla viiä eikä itelle ottaa, raha niille kelepaa, kauniita on kattella, aina jostain kitisee ja kiukuttellee sekä tekkee pänksit arvaamata. Mutta ku oikeen polokee niin antaahan ne hyvät kyyvit.
Dieselissä saatto olla semmonen "omasuoja", että hihnan pettäessä katkiaa yleensä vain keinut eikä venttiilit. Saatto olla kyllä joku muukin Pösön diesel, ammattimiehet oikaissee.
Mieluummin ite ottasin pitkin hampain Pösön ku Rellun. Isoisä jo sano että kyllähän se ranskalainen kortongin jollain lailla tekkee, mutta autot se sais jättää tekemätä. Ranskalaiset autot on ku ranskalaiset akat. Kottiin ei uskalla viiä eikä itelle ottaa, raha niille kelepaa, kauniita on kattella, aina jostain kitisee ja kiukuttellee sekä tekkee pänksit arvaamata. Mutta ku oikeen polokee niin antaahan ne hyvät kyyvit.
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
Itselläni ei ole kokemusta 406 pugeista, mutta voin yrittää velipojiltani tiedustella nuota vikatietoja. Semmoinen muistikuva olisi nuosta HDi konehista, jotta ei tahdo kylmillä keleillä tuottaa sitä "hukkalämpöä" mitä kaivattaisiin siellä kabiinin puolella (näin olen siis kuullut vanhemmalta veljeltäni joka oli muinoin Tampereen automaassa töissä)...
Iisi, saako tämän:
Iisi, saako tämän:
Lainata esim. päivän vitsi topic:iin/ omaan käyttöön (muunneltuna tietysti)?Isoisä jo sano että kyllähän se ranskalainen kortongin jollain lailla tekkee, mutta autot se sais jättää tekemätä. Ranskalaiset autot on ku ranskalaiset akat. Kottiin ei uskalla viiä eikä itelle ottaa, raha niille kelepaa, kauniita on kattella, aina jostain kitisee ja kiukuttellee sekä tekkee pänksit arvaamata. Mutta ku oikeen polokee niin antaahan ne hyvät kyyvit.
EX W115 280E TC -75 (Avatar)
S123 300TD -84 Antiikkiromu
W126 500SE -83 Antiikkiromu
® Mesen linttaklubi
® Mesen V8 Klubi
No fiberglass shit, just rusty steel!
S123 300TD -84 Antiikkiromu
W126 500SE -83 Antiikkiromu
® Mesen linttaklubi
® Mesen V8 Klubi
No fiberglass shit, just rusty steel!
- Easy Rider
- hupimestari
- Viestit: 8062
- Liittynyt: 05.7.2007 19:15
- Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla
Takkare pokkare.Easy Rider kirjoitti:Siinähän käytät.
EX W115 280E TC -75 (Avatar)
S123 300TD -84 Antiikkiromu
W126 500SE -83 Antiikkiromu
® Mesen linttaklubi
® Mesen V8 Klubi
No fiberglass shit, just rusty steel!
S123 300TD -84 Antiikkiromu
W126 500SE -83 Antiikkiromu
® Mesen linttaklubi
® Mesen V8 Klubi
No fiberglass shit, just rusty steel!
Joskus omistin Renault Laguna 1.9 dTi:n, joka ei osoittautunut järin luotettavaksi ajokiksi. Onko tuollainen pösö sitten yhtään sen kummempi???
Pösö on parempi.
Onnistunut kyllä, onhan niissä vikojakin mutta ei mahdoton ylläpitää.Jotkut "viisaammat" ovat jopa väittäneet 406-mallia melko onnistuneeksi ja suhteellisen vähävikaiseksi autoksi Shocked
Vähän riippuu odotuksista ja yksilöstä.
Etuvetosiahan neOnkohan sitten tuossakaan väittämässä mitään perää?
Harju on ajanut nyt pitkän tovin 406 pösöllä... Kannattaa häneltä kysästä, mitä mieltä on autosta. Itse pidän 406:sta ajolleen erittäin hyvänä autona. Nettiautoa kun kahtelee niin tietä ovat nähneet, joten ihan p*skata autosta tuskin on kyse.
Varusteita tuppaa olemaan yli oman tarpeen ja hinnatkin lompakolle ystävälliset.
Tuommonen tuli joskus koeajettua...
viewtopic.php?t=2190
Niin, Pösö ei kovinhaan hanakka ruostumaan
Varusteita tuppaa olemaan yli oman tarpeen ja hinnatkin lompakolle ystävälliset.
Tuommonen tuli joskus koeajettua...
viewtopic.php?t=2190
Niin, Pösö ei kovinhaan hanakka ruostumaan
- thabandit^
- Viestit: 844
- Liittynyt: 12.12.2006 20:21
- Paikkakunta: Nomansland
Jossain toisaallakin mainostin kaverin isän 470tkm ajettua pököttiä. Ajolleen ihan jees, tosin etuiskarit alkoivat olla finaalissa. Kummasti tuolla vain tuli amazoni trailerilla perässä. Autom. ilmastointi ja niin edespäin, ihan hauska kapine. Kuulemma toiminutkin varsin luotettavasti, perushuolloilla päästy. Moottorin vikavalo tillottanut jo vuosia, mutta ei ole tietoa, miksi se palaa. Auto toimii normaalisti kuitenkin. Ruoste ei tuossa ole ongelmana, vain merkit alkaa putoilla.
530d Touring -01
250EXC-F -04
250EXC-F -04
Mie oon tosiaan kuullu tuosta 406-mallista lähinnä pelkkää positiivista. Normaali kulutusosaa niihin joutuu vaihtelemaan, kuten mihin tahansa muuhunkin autoon. Perusrakenteeltaan ja tekniikaltaan ilmeisesti melko kestäviä autoja. Sähköviatkaan eivät ilmeisesti näitä ole pahemmin rassanneet, kuten pösöissä monesti on ollut tapana!
Siltikin nuo kuulopuheet arveluttavat, koska kuitenkin on kyse ranskalaisesta autosta Eihän tuo luotettavuus tietenkään yllä tällaisen 124-mersun tasolle, mutta tuskinpa mikään muukaan yltää... Kovia kilometrilukemia noillakin silti ajetaan kun nettiautoa selailee
Tähän mennessä yllättävänkin positiivista ollut suhtautuminen tällaiseen patonkimaan tuotteeseen. Lisää tietämyksiä, tuntemuksia ja ehkäpä jopa kokemuksia kehiin!
Lisäksi ihan mielenkiinnosta tiedustelisin minkälaisia ovat kestävyydeltään nuo pököteissä käytetyt automaattilaatikot? Jonkin verran on tullut nettiautossa myös vastaan 406 HDi:tä automaatilla varustettuna...
Siltikin nuo kuulopuheet arveluttavat, koska kuitenkin on kyse ranskalaisesta autosta Eihän tuo luotettavuus tietenkään yllä tällaisen 124-mersun tasolle, mutta tuskinpa mikään muukaan yltää... Kovia kilometrilukemia noillakin silti ajetaan kun nettiautoa selailee
Tähän mennessä yllättävänkin positiivista ollut suhtautuminen tällaiseen patonkimaan tuotteeseen. Lisää tietämyksiä, tuntemuksia ja ehkäpä jopa kokemuksia kehiin!
Lisäksi ihan mielenkiinnosta tiedustelisin minkälaisia ovat kestävyydeltään nuo pököteissä käytetyt automaattilaatikot? Jonkin verran on tullut nettiautossa myös vastaan 406 HDi:tä automaatilla varustettuna...
Ford Mondeo 2.0 TDCi Ghia Wagon A - 08
Saab 9-3 Sportsedan 2.0t A -05
Datsun 100A - 75
Saab 9-3 Sportsedan 2.0t A -05
Datsun 100A - 75
KOkemuksia sedän 406 HDi:stä.
Siis pösön dieseleillä on ajettu paljon kilsoja keskimäärin. Keskiarvoja vähentää mittarin nollaantuminen 400 tkm. jälkeen, jotenka 150 ajetut ovat 550 tkm. ajettuja.
Auto on nykyaikaisen oloinen: dieselit ovat hyviä ja kestäviä. Tärkein huoltokohde lienee kampiakselin hihnapyörä.
Erittäin taloudellinen moottori. Hiljainen auto ja hyvä ajaa.
W124:sessa on sellaisia ongelmia, joita pösössä ei ole, mutta tietysti myös päinvastoin. Hyvät varusteet ja nykyajan tekniiikan saa hyvän W124:sen hinnalla. Kori on hyvä ulkomuodoltaan ja ruostekestävyydeltään. Aliarvioitu kulkine mielestäni kaiken kaikkiaan.
Ja lämmintä tulee ainakin setäni 2002-mallin dieselissä yllättävän nopeasti sisään-vaikka moottorinlämpötila ei nouse nopeaan, niin lämpöä kyllä tulee. Olen jopa epäillyt siinä olevan jotkut sähkövastukset, sillä niin nopeasti lämpöä saa kabiiniin. Pitää vaan aina muistaa laittaa sivuikkunaan suunnatut suulakkeet puoleen väliin, niin silloin saa lämpöä myös jalkatilaan-tätä ei moni tiedä.
Siis pösön dieseleillä on ajettu paljon kilsoja keskimäärin. Keskiarvoja vähentää mittarin nollaantuminen 400 tkm. jälkeen, jotenka 150 ajetut ovat 550 tkm. ajettuja.
Auto on nykyaikaisen oloinen: dieselit ovat hyviä ja kestäviä. Tärkein huoltokohde lienee kampiakselin hihnapyörä.
Erittäin taloudellinen moottori. Hiljainen auto ja hyvä ajaa.
W124:sessa on sellaisia ongelmia, joita pösössä ei ole, mutta tietysti myös päinvastoin. Hyvät varusteet ja nykyajan tekniiikan saa hyvän W124:sen hinnalla. Kori on hyvä ulkomuodoltaan ja ruostekestävyydeltään. Aliarvioitu kulkine mielestäni kaiken kaikkiaan.
Ja lämmintä tulee ainakin setäni 2002-mallin dieselissä yllättävän nopeasti sisään-vaikka moottorinlämpötila ei nouse nopeaan, niin lämpöä kyllä tulee. Olen jopa epäillyt siinä olevan jotkut sähkövastukset, sillä niin nopeasti lämpöä saa kabiiniin. Pitää vaan aina muistaa laittaa sivuikkunaan suunnatut suulakkeet puoleen väliin, niin silloin saa lämpöä myös jalkatilaan-tätä ei moni tiedä.
Pihalla on ollut monenlaisia Volovoja, w124:sia hyviä, huonoja ja yks tosi hyvä, w202, w201 ja jotain muitakin merkkejä on tullut koitettua. Autokuume iski aina parin kuukauden omistuksen jälkeen, nyt olen ajellut pösöllä puolisen vuotta ja n.25tkm eikä autokuumeesta tietoakaan
Laitetaas pari kuvaa
Auto vm-01 2,0hdi ajettu nyt joku 335tkm, keskikulutukseen olen pettynyt talvi pakkasilla...meinaa mennä yli 6 litran . Lämmintä tulee kapiiniin niinkkuin kaikkiin moternimmalla tekniikalla oleviin dieseleihin iliman vepastua eli hiukka hitaasti, mutta maantiellä pärjää yli 3kympin pakkasillakin.
Jonkun verran ajavana arvostan hyvää ajettavuutta ja hiljaisuutta. Mikäli auto on liukkaalla aivan kauhia ajaa on takaapään kulumat vit...vihtaksellaan.
Remonttiakin on tehty Pissapoika on tukkeutunut kolomesti ja nyt kitajaa laturin remminkiristin.
Omat valot ei oo mikkää parhaat, mutta lääkkehiähän on
Se aika mikä mersu kaupoilla menee ovitiivisteitä käännellessä ja housun polovia kuratessa, voi pösö kaupoilla käyttää esim. myyjän tarjoamien viinin ja patongin nauttimiseen.
"KULUKEE KUIN 300DT JA KULUTTAA KUIN 200D
Laitetaas pari kuvaa
Auto vm-01 2,0hdi ajettu nyt joku 335tkm, keskikulutukseen olen pettynyt talvi pakkasilla...meinaa mennä yli 6 litran . Lämmintä tulee kapiiniin niinkkuin kaikkiin moternimmalla tekniikalla oleviin dieseleihin iliman vepastua eli hiukka hitaasti, mutta maantiellä pärjää yli 3kympin pakkasillakin.
Jonkun verran ajavana arvostan hyvää ajettavuutta ja hiljaisuutta. Mikäli auto on liukkaalla aivan kauhia ajaa on takaapään kulumat vit...vihtaksellaan.
Remonttiakin on tehty Pissapoika on tukkeutunut kolomesti ja nyt kitajaa laturin remminkiristin.
Omat valot ei oo mikkää parhaat, mutta lääkkehiähän on
Se aika mikä mersu kaupoilla menee ovitiivisteitä käännellessä ja housun polovia kuratessa, voi pösö kaupoilla käyttää esim. myyjän tarjoamien viinin ja patongin nauttimiseen.
"KULUKEE KUIN 300DT JA KULUTTAA KUIN 200D
Tuo koskee ainaki ph1 mittaristoa. Ilmeisesti ph2 tämä ei koske. Ainakin itse olen ajanut 468tkm ajettua 2.0HDI vuodelta -03.kardaani kirjoitti:KOkemuksia sedän 406 HDi:stä.
Siis pösön dieseleillä on ajettu paljon kilsoja keskimäärin. Keskiarvoja vähentää mittarin nollaantuminen 400 tkm. jälkeen, jotenka 150 ajetut ovat 550 tkm. ajettuja.
Itse olen ajojani ajellut w124 mersulla ja 406- sekä 405-pösöllä ja henkilökohtaisesti olen sitä mieltä että 406 hakkaa mannelavetin joka suhteessa!
Onhan tuollainen W124 kova rauta edelleen verrattuna moneen uudempaankin automalliin. Farmarikorina todella käytännöllinen auto. Luotettavuus on sitä luokkaa, että tuskin toista vastaavaa tilalle edes löydän! Kulutus ei todellakaan vastaa nykydieseleitä ja korkean painon vuoksi verokin on melko suuri, laiskakin se on. Näille tosin tuo vastapainoa vähäinen korjaamisen tarve, ainakin toistaiseksi...Slaiho kirjoitti:Itse olen ajojani ajellut w124 mersulla ja 406- sekä 405-pösöllä ja henkilökohtaisesti olen sitä mieltä että 406 hakkaa mannelavetin joka suhteessa!
Tuollainen 406 edustaa jo uudempaa aikakautta verrattuna 80-luvulla suunniteltuun rönttään Siinä mielessä en yhtään ihmettele, jos se hakkaa W124:n joka suhteessa (tuota tosin itse rohkenen hieman epäillä). Tuolla ikäerolla näin luulisi asian ainakin olevan
Minulla ei mersusta edelleenkään ole pahaa sanottavaa, mutta jotenkin haluttais taas kokeilla jotain uutta ja erilaista... Näissä autonvaihtosuunnitelmissa ei varmaankaan ole tasan mitään järkeä, mutta minkäs sitä luonteelleen voi
Jos tässä nyt jossain vaiheessa autonvaihto toteutuu ja siirtyminen pösön rattiin tapahtuu, niin ainahan tuollaisen 124-korisen mersun löytää jos haluaa palata takaisin entiseen
Ford Mondeo 2.0 TDCi Ghia Wagon A - 08
Saab 9-3 Sportsedan 2.0t A -05
Datsun 100A - 75
Saab 9-3 Sportsedan 2.0t A -05
Datsun 100A - 75
Kyllähän noissa mersuissa on jotain semmosta, mikä pistää miettimään vaikka ja mitä. Onneksi työkaverilla on 124, jolla joskus taitetaan matkaa.
Toisaalta, tiiä vaikka tässä tulee vielä toisen tiisselin hankkiminen talouteen Siitä sitten lisää jos tulee asia ajankohtaiseksi
Muistan kun taannoin Mondeota kauppasin. Ostajaehokkaalla oli rapiat 600tkm ajettu 406 ja tuumasi, että eipä tuo kummene vaihtaa Pösöstä Foortiin...
Toisaalta, tiiä vaikka tässä tulee vielä toisen tiisselin hankkiminen talouteen Siitä sitten lisää jos tulee asia ajankohtaiseksi
Muistan kun taannoin Mondeota kauppasin. Ostajaehokkaalla oli rapiat 600tkm ajettu 406 ja tuumasi, että eipä tuo kummene vaihtaa Pösöstä Foortiin...
HAHAA!
Kyllä! Ilmassa on pieni katkeruuden tuoksu tältä suunnalta. Koska vähempi nuihin pösön korjauksiin/huoltoihin on mennyt rahaa kuin tuon satalankun vastaaviin.
Mutta onko w210 tai w202 vaihtoehto? Nekään ei hinnankiroissa nykypäivänä ole?
Toki jos realistisia ollaan niin vaikea on vertailla autoja joista toinen on teknisesti 80-luvulla ja toinen hipoo 2000-lukua.
Ja jos hintahaarukkana olisi 4000-5000€ niin nuista kahdesta (pösö & 124) moni ihminen päätyisi varmasti pösöön.
Kyllä! Ilmassa on pieni katkeruuden tuoksu tältä suunnalta. Koska vähempi nuihin pösön korjauksiin/huoltoihin on mennyt rahaa kuin tuon satalankun vastaaviin.
Mutta onko w210 tai w202 vaihtoehto? Nekään ei hinnankiroissa nykypäivänä ole?
Toki jos realistisia ollaan niin vaikea on vertailla autoja joista toinen on teknisesti 80-luvulla ja toinen hipoo 2000-lukua.
Ja jos hintahaarukkana olisi 4000-5000€ niin nuista kahdesta (pösö & 124) moni ihminen päätyisi varmasti pösöön.
Nää on makuasioita ja tarveasioita, jos joku haluaa ajaa mahd.halvalla, niin sitten ajetaan esim. pakuksi rekisteröidyllä skoodalla, mutta se ei käy kaikille perheille. Jos halutaan ajaa W124:sella, niin sitten tyydytään laiskuuteen (ei turbot) ja onnettomaan alavääntöön, mutta muuten miellyttävään kyytiin pl. useat valitukset ohjauksen puoltamisesta. JOs halutaan alkuperäinen turbod, niin sitten kulutus pompsahtaa auttamatta sinne vähintään 8 litraan. Ei siinä mitään. Kyllä mersu W124 on hieno peli, mutta enpä haukkuisi Pösöä aivan huonoksi vain siksi, että se on ranskalainen.
Jos halutaan W124:sta "uudempaa" tekniikkaa mersujen muodossa, niin siinä vaiheessa kannattaa miettiä myös muita vaihtoehtoja.
Pösön edut esim. W210 nähden:
-edullisempi
-menee helpommin suoraan myös kaltevilla teillä
-KORIN RUOSTEENSIETOKYKY!!!!!!!!
-ei suuttimien vuotoa!!!
-ei ainakaan yhtä kova syömään alustan osia.
-voi antaa myös kaverille lainaksi:)
Vaikka olen itse vahvasti mersumies, niin pitää silti olla objektiivinen
"Parhaat ranskalaiset saa grilliltä" -tyypit ei ole edes välttämättä ajaneet koskaan ranskalaisilla autoilla.
Jos halutaan W124:sta "uudempaa" tekniikkaa mersujen muodossa, niin siinä vaiheessa kannattaa miettiä myös muita vaihtoehtoja.
Pösön edut esim. W210 nähden:
-edullisempi
-menee helpommin suoraan myös kaltevilla teillä
-KORIN RUOSTEENSIETOKYKY!!!!!!!!
-ei suuttimien vuotoa!!!
-ei ainakaan yhtä kova syömään alustan osia.
-voi antaa myös kaverille lainaksi:)
Vaikka olen itse vahvasti mersumies, niin pitää silti olla objektiivinen
"Parhaat ranskalaiset saa grilliltä" -tyypit ei ole edes välttämättä ajaneet koskaan ranskalaisilla autoilla.
Noooo, on sitä vääntöä kuitenkin mukavammin kuin vanhemmassa veljessä 123:ssa ... mutta eihän tässä siitä ollut kyseJos halutaan ajaa W124:sella, niin sitten tyydytään laiskuuteen (ei turbot) ja onnettomaan alavääntöön
Omasta mielestäni vääntö on kummankin korimallin ei-ihan-pienimmissä dieselmoottoreissa normiajoon riittävä kaiken ollessa kunnossa.
Ei, tosin taka-auraustangot ovat 406 heikko kohta ja se on sitten kiusallisesti aina nelipyöräsuuntauksen tarve kun tangon vaihtaa.-ei ainakaan yhtä kova syömään alustan osia.
Joustintukien kääntölaakereita menee myös.
Alapalloja ja "narinaheloja" / raidepäitä vähemmän.
Onhan noita yksi (1) yli 500tkm ajettu 406 myynnissä Nettiautossa että ajetaan niilläkin
Luulisin että se joka voi ajatella maksavansa 124:stä noin paljon ostaa aika varmasti sellaisen.Ja jos hintahaarukkana olisi 4000-5000€ niin nuista kahdesta (pösö & 124) moni ihminen päätyisi varmasti pösöön.
Se joka etsii autoa tuosta hintaluokasta eikä halua tiettyä merkkiä ei varmasti osta 124:ää.
4-5000 eurolla saa jo liki ajamattoman 406 hoodeeiin, omasta maksoin 2500€, ajettu se n.315tkm, yks omistaja, täys merkkiliikkeen huoltokirja, perusvarusteinen (automaatti-ilmastointi, sadetunnistin jne.), juuri tyyppivikoja korjailtu ja 8 kesärengasta+kelvottomat uudet nokian kitkat.
Ykskaks ja neliästä löyty kiva kuva ovitiivisteen alta
Ykskaks ja neliästä löyty kiva kuva ovitiivisteen alta
Minkälaisia sitten mahtavat olla nuo Peugeotissa käytettävät automaattilaatikot? Olisiko kenelläkään niistä mitään kerrottavaa
Automaattilaatikolla varustettu olis tietenkin mieluisin vaihtoehto, mutta eipä sellaiseen viitsi sekaantua mikäli ihan susia ovat
Automaattilaatikolla varustettu olis tietenkin mieluisin vaihtoehto, mutta eipä sellaiseen viitsi sekaantua mikäli ihan susia ovat
Ford Mondeo 2.0 TDCi Ghia Wagon A - 08
Saab 9-3 Sportsedan 2.0t A -05
Datsun 100A - 75
Saab 9-3 Sportsedan 2.0t A -05
Datsun 100A - 75
eipä toi naapurin 406 hdi kovin luotettavaa kuva ole antanu
joku hihnapyörä korkkannu aina 10-15 tonnia ennen oikeeta jakopää vaihto ajankohtaa
sit ajonesto tempunnu monia kertoja jne.....
joku hihnapyörä korkkannu aina 10-15 tonnia ennen oikeeta jakopää vaihto ajankohtaa
sit ajonesto tempunnu monia kertoja jne.....
opel astma 1.6i 8v -96
Ex autoja ollu iso määrä pari w124 diesel mersuakin ollu
[miitit]0000000000000111000000[/miitit]
Ex autoja ollu iso määrä pari w124 diesel mersuakin ollu
[miitit]0000000000000111000000[/miitit]
Niin on paperilla, mutta jos sitä tarvitaan, niin kierrättää on moista konetta pakko kuin bensaa. Valitettavasti vääntöä ei ole käytössä normaalilla kierrosalueella w124:sen tapauksessa. Mitä tuossa on ajellut jonkin verran W124 250 D:llä, niin herkkä on nurkissa sammumaan, jos sattuu W123:seen tottuneena ajelemaan. Eniten minua on häirinnyt W124:sissa juuri se voimattomuus ja hengettömyys alakierroksilla-yläkierroksethan siinä toimiikin mainiosti, mutta normaalissa ajossa tosiaan tuntuu, että aina on liian iso vaihde päällä. Ei se W123:nenkään mikään tykki ole, mutta siinä on sellaista perussitkeyttä eli käytännön voimaa.Noooo, on sitä vääntöä kuitenkin mukavammin kuin vanhemmassa veljessä 123:ssa
Mutta kyllä minulle riittää W124:stenkin vääntö ei siinä mitään. Kiihtyvyys välillä 60-90km/h on perheemme ruuvaamattomilla W123 300 D ja W124 300 D muutaman vuoden mittausten mukaan ihan sama, kun lähdetään tasanopeudella. Mutta valitettavasti on mainittava, että entinen 1987 1.2-litran Corsa oli tuolla välillä yhtä nopea(tai hidas, miten sen nyt ottaa)
Vääntö alakierroksilla 124 250-300D:ssä kestää oikein hyvin vertailun muihin vaparidieseleihin.Niin on paperilla, mutta jos sitä tarvitaan, niin kierrättää on moista konetta pakko kuin bensaa. Valitettavasti vääntöä ei ole käytössä normaalilla kierrosalueella w124:sen tapauksessa.
Talviaikaan 300D:ssä ei tule edes käytettyä ykköstä ja lähes tyhjäkäyntikierroksilta lähtee nöyrästi vetämään isollakin vaihteella.
Itselläni on ollut pari 300D 123:a, minulle ei oikein mene läpi puheet siitä että niiden moottorit ovat käytännössä vääntävämpiä.
Ehkä tuollainen tunne tulee siitä että OM617 ei kierroksilla tarjoa juurikaan mitään - siihen nähden alakierrosten vääntö on kyllä hyvä.
Helppo noilla molemmilla on ajaa ja satakakskolmosen puikoissa fiilis on vielä vähintäänkin kertaluokkaa korkeammalla ... vaikka olisi 200D pellin alla.
Paljonko ? Kolmosvaihteella ?Kiihtyvyys välillä 60-90km/h on perheemme ruuvaamattomilla W123 300 D ja W124 300 D muutaman vuoden mittausten mukaan ihan sama
Näin !Missään vapari 124 tai 123 mallissa ei ole käytännön voimaa! toki ei missään muussakaan saman aikakauden vaparidiisselissä
Niinpä4-5000 eurolla saa jo liki ajamattoman 406 hoodeeiin, omasta maksoin 2500€, ajettu se n.315tkm, yks omistaja, täys merkkiliikkeen huoltokirja, perusvarusteinen (automaatti-ilmastointi, sadetunnistin jne.), juuri tyyppivikoja korjailtu ja 8 kesärengasta+kelvottomat uudet nokian kitkat ja etuveto.
Olen ajanut vain yhtä Peugeot 406 Hdi-autoa. Ja juuri tällä 110 Hv-moottorilla. Miellyttävä erittäin monin puolin, mutta jos kakkonen erehtyy laatikkoon kun hidastellaan kävelyvauhtiin, niin se on ravistelun paikka ja selvä kuollut kohta väännössä. Maksimiväännöt on käytössä alhaalla cdi-moottoreissa, mutta alhaalta löytyy kohta, jossa turbo ei ole hereillä. Jos vaihtaisin merkkiä ja auto pitäisi olla diesel, niin Peugeot Hdi olisi vahvoilla, sillä ominaisuuksiin nähden hinta on sopiva!Missään vapari 124 tai 123 mallissa ei ole käytännön voimaa! toki ei missään muussakaan saman aikakauden vaparidiisselissä Wink
Tulokset taitavat olla jossain 60-90 Km/h topickeissa-en muista kummalla foorumilla ovat. Mutta jos oikein muistan, niin ajat olivat huonoja (n. 6,5-7 s.) moniin muihin vastaaviin autoihin verrattuna-näitähän ei ole ruuvailtu, joita vertasin. Toinen vanhempien W124 300 D onkin ruuvattu, mutta sitä en ole tainnut mitata, mutta reippaampihan se on..selvästikkin. Käynpä tänään koittamassa W124 250 D ruuvaamatonta illalla-se tuntuu jotenkin niin laimealta, että sitä ei varmasti ole ruuvattu. Pösö 406 hdi suorittanee kyseisen välin n. 4,5-5 sekunnin kohdille arvioni mukaan, kun lähdetään tasanopeudesta liikkeelle. Volvo V70 D5 (163 hv) 2004 latoi tuon välin 3,5 sekunttiin ja se tuntuikin, että auto kiihtyy vähintään riittävästi vakioautoksi.Paljonko ? Kolmosvaihteella ?
Vanhemmissa pösöissä oli tuollainen ihmeellinen näppäiltävä ajonestosysteemi, joka poistui kyllä uudempien myötä. Olen kyllä kuullut manintoja, siitä, että menisi uudemmissakin ajonesto päälle, kun ottaa akun irti, jos ei osaa tehdä tiettyjä toimenpiteitä, mutta nämä pösö-foorumilla kuultuja ja eivät ole toteutuneet setäni auton kohdalla.eipä toi naapurin 406 hdi kovin luotettavaa kuva ole antanu
joku hihnapyörä korkkannu aina 10-15 tonnia ennen oikeeta jakopää vaihto ajankohtaa
sit ajonesto tempunnu monia kertoja jne.....
Hihnanvaintovälihän on 120 tkm, joten kovin usein sitä hihnapyörää ei tarvitse vaihtaa. Luulen, että usein ongelma on lisäksi siinä, että hihnapyörän tilalle laitetaan se halvempi hihnapyörä, eikä sitä oikeaa yli puolet kalliimpaa, joka kestäisi enemmän Mutta tyyppiviaksi sen voisi mainita.
Dealer mainitsikin tuossa taannoin, että pösön suuttimien kanssa ei olisi sellaista vuotamisongelmaa kuin mesen vastaavissa. Vaikka Lintonen ei olekkaan pösökorjaamo, niin ei suuttimista ole kuulunut minun korviini muualtakaan moitteita. Liekkö niissä noita hehkujen takertumisongelmiakaan? 406:sen osat ovat lisäksi melko edullisia yleisestiottaen, vaikka aivan mersun alhaisiin huolto-osien hintoihin eivät pääsekkään. Kilometrejä pösön dieselit ovat kasanneet kiitettävästi, mutta tosiaan ainakin vanhempien mittareiden nollaantuminen 400 tkm. kohdalla antaa vaikutuksen, että joillakin yksilöillä olisi ajettu vain vähän.
TUo Harjun pökötti oli ainakin mulle yllätys. Lähinnä se, että tuohon hintaan saa nuinkin nykyaikaisen auton ja kivasti himmeleitä kaupanpäälle. On hiljainen, ei ruostu, ERITTÄIN pikkuruokainen, mun mielestä hyvän näköinen... Sitten niitä showstoppereita: etuvetoinen, ratin ympärys täynnää kaikkee, no viiksiä, etuvetoinen, ei automaagia, etuvetoinen, ratin ympärys täynnää kaikkee, no viiksiä, etuvetoinen, ei automaagia, etuvetoinen... Tuossa tuli heti 9 hyvää syytä hankkia tuon sijasta väykky. Tilaa on maailman eniten ja taloudellinen, lämmönsäätö molemmille puolille ja pellitkin kevenee koko ajan niin varmaan taloudellisuuskin vaan paranee
Meni vähän ooteeksi mutta suotakoon se nyt bannien pelossa
Meni vähän ooteeksi mutta suotakoon se nyt bannien pelossa
Ei ole.Liekkö niissä noita hehkujen takertumisongelmiakaan?
Cordoban 66 kW AHU oli mieluisan voimakkaasti vääntävä maaniteajossa, 2000 kierroksesta potku.Olen ajanut vain yhtä Peugeot 406 Hdi-autoa. Ja juuri tällä 110 Hv-moottorilla. Miellyttävä erittäin monin puolin, mutta jos kakkonen erehtyy laatikkoon kun hidastellaan kävelyvauhtiin, niin se on ravistelun paikka ja selvä kuollut kohta väännössä. Maksimiväännöt on käytössä alhaalla cdi-moottoreissa, mutta alhaalta löytyy kohta, jossa turbo ei ole hereillä. Jos vaihtaisin merkkiä ja auto pitäisi olla diesel, niin Peugeot Hdi olisi vahvoilla, sillä ominaisuuksiin nähden hinta on sopiva!
Ahtopainetunnistimen letkussa oli reikä jonka korjaaminen vähensi vääntöä selvästi mutta teki siitä sivistyneemmin esille tulevaa.
Kaupunkipyöriityksessä AHU ei ollut helppo kone, vääntöpotkusta sutimaan ja kakkosella ei pääse alakierroksilta (1000+) mihinkään.
Kaverilta (autokorjaamoyrittäjä) asiaa kyselin, ja tiesi kertoa että 2.0 HDi koneista lentää männät jossain vaiheesa pihalle.
EX W115 280E TC -75 (Avatar)
S123 300TD -84 Antiikkiromu
W126 500SE -83 Antiikkiromu
® Mesen linttaklubi
® Mesen V8 Klubi
No fiberglass shit, just rusty steel!
S123 300TD -84 Antiikkiromu
W126 500SE -83 Antiikkiromu
® Mesen linttaklubi
® Mesen V8 Klubi
No fiberglass shit, just rusty steel!