Mitenkäs nuo ässän takakolmiot iskarin alla

Jousitus, iskunvaimentimet, nivelet, tukivarret
Vastaa Viestiin
supersepe
Viestit: 699
Liittynyt: 14.4.2008 8:07
Paikkakunta: Masku

Mitenkäs nuo ässän takakolmiot iskarin alla

Viesti Kirjoittaja supersepe »

Jos noita iskareita ja letkuja asentelee jossain vaiheessa takaisin päin,niin onkohan se alatukikolmio tai mikä se on nimeltään,niin vaieka tipauttaa alas tai onko taas vaikea toiseen suuntaan. Voisi rutkasti helpottaa iskariasennuksessa
touhottaja
Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
Viestit: 6067
Liittynyt: 07.3.2007 17:55

Re: Mitenkäs nuo ässän takakolmiot iskarin alla

Viesti Kirjoittaja touhottaja »

supersepe kirjoitti:Jos noita iskareita ja letkuja asentelee jossain vaiheessa takaisin päin,niin onkohan se alatukikolmio tai mikä se on nimeltään,niin vaieka tipauttaa alas tai onko taas vaikea toiseen suuntaan. Voisi rutkasti helpottaa iskariasennuksessa
heleppohan se takatukivarsi on sieltä alas laskee ja päin vaston laittaa takasin :wink:
supersepe
Viestit: 699
Liittynyt: 14.4.2008 8:07
Paikkakunta: Masku

Re: Mitenkäs nuo ässän takakolmiot iskarin alla

Viesti Kirjoittaja supersepe »

touhottaja kirjoitti:
supersepe kirjoitti:Jos noita iskareita ja letkuja asentelee jossain vaiheessa takaisin päin,niin onkohan se alatukikolmio tai mikä se on nimeltään,niin vaieka tipauttaa alas tai onko taas vaikea toiseen suuntaan. Voisi rutkasti helpottaa iskariasennuksessa
heleppohan se takatukivarsi on sieltä alas laskee ja päin vaston laittaa takasin :wink:
Onko vain ne pari pulttia auki ja sitten saranana tippuu :oops:
touhottaja
Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
Viestit: 6067
Liittynyt: 07.3.2007 17:55

Viesti Kirjoittaja touhottaja »

ei ny ihan sillee parane ottaa jos jousekki paikallaan :wink:
supersepe
Viestit: 699
Liittynyt: 14.4.2008 8:07
Paikkakunta: Masku

Viesti Kirjoittaja supersepe »

touhottaja kirjoitti:ei ny ihan sillee parane ottaa jos jousekki paikallaan :wink:
Jouset :oops: ,siis ihan pakko käydä kurkkaamassa ennen kuin sanon tuohon mitään, juu uh mutta olisiko mahdollista, etten olisi huomannut niitä :?:
supersepe
Viestit: 699
Liittynyt: 14.4.2008 8:07
Paikkakunta: Masku

Viesti Kirjoittaja supersepe »

Kävin loikoilemassa auton alla ja ei siellä jousia kyllä ole, kummallakaan puolella mutta sitä en tiedä kuuluisiko olla tämän systeemin kanssa :oops:
Roobert
Viestit: 331
Liittynyt: 03.3.2011 21:01

Viesti Kirjoittaja Roobert »

täytyyhän autossa nyt jouset olla hyvä mies.. :lol: joka tapauksessa, kun laitat niitä iskareita sinne paikoilleen (ja jousia) niin sen alatukivarren alle tunkki valmiiksi, ja sitten iskari yläpäästään ensin kiinni, jousi siihen alatukivarren päälle hollilleen ja sitten nostelet sillä tunkilla sen alatukivarren paikoilleen, iskarin alapää kiinni, tarkistat että jousi on hyvin paikallaan ja sitten alatukivarsi napaan kiinni.
touhottaja
Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
Viestit: 6067
Liittynyt: 07.3.2007 17:55

Viesti Kirjoittaja touhottaja »

ai perhan :oops: unohin sen jousi homman, eihän siinä tosiaan ole jenka jousia (hydropneumaattinen)
touhottaja
Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
Viestit: 6067
Liittynyt: 07.3.2007 17:55

Viesti Kirjoittaja touhottaja »

Roobert kirjoitti:täytyyhän autossa nyt jouset olla hyvä mies.. :lol: joka tapauksessa, kun laitat niitä iskareita sinne paikoilleen (ja jousia) niin sen alatukivarren alle tunkki valmiiksi, ja sitten iskari yläpäästään ensin kiinni, jousi siihen alatukivarren päälle hollilleen ja sitten nostelet sillä tunkilla sen alatukivarren paikoilleen, iskarin alapää kiinni, tarkistat että jousi on hyvin paikallaan ja sitten alatukivarsi napaan kiinni.
124:seen tuo ohje kyllä pättee mutta 126:seen ei jo senkin tautta että siinä on tukivarsi ja pyörän napa samassa paketissa ja iskari tilee tukivarren läpi ja alapuolelta kiinni varsinki jos pakettiin kuuluu jenka jousi :oops:
Roobert
Viestit: 331
Liittynyt: 03.3.2011 21:01

Viesti Kirjoittaja Roobert »

touhottaja kirjoitti:
Roobert kirjoitti:täytyyhän autossa nyt jouset olla hyvä mies.. :lol: joka tapauksessa, kun laitat niitä iskareita sinne paikoilleen (ja jousia) niin sen alatukivarren alle tunkki valmiiksi, ja sitten iskari yläpäästään ensin kiinni, jousi siihen alatukivarren päälle hollilleen ja sitten nostelet sillä tunkilla sen alatukivarren paikoilleen, iskarin alapää kiinni, tarkistat että jousi on hyvin paikallaan ja sitten alatukivarsi napaan kiinni.
124:seen tuo ohje kyllä pättee mutta 126:seen ei jo senkin tautta että siinä on tukivarsi ja pyörän napa samassa paketissa ja iskari tilee tukivarren läpi ja alapuolelta kiinni varsinki jos pakettiin kuuluu jenka jousi :oops:

onpas hyvä tietää tuo vastaisuudessa, luulin että systeemi on samaa tekoa kuin muissakin saman aikakauden mersuissa, mutta väärässä vissiin olin :lol: noo eipä siinä kun työntää tuon iskarin sitte tuosta tukivarren kolosta läpi. mitä meinaat jenkajousella? :oops:
supersepe
Viestit: 699
Liittynyt: 14.4.2008 8:07
Paikkakunta: Masku

Viesti Kirjoittaja supersepe »

mutta mitäs nyt sitten siitä mieltä, että voisiko ne pari isoa pulttia avata ja tippuuko se siitä sitten alas, jos iskari on esim alhaalta auki, toimiiko sen kolmion yksi kulma saranana. olisi vaan helpompi niitä letkuja sinne sitten joskus ruuvailla.
touhottaja
Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
Viestit: 6067
Liittynyt: 07.3.2007 17:55

Viesti Kirjoittaja touhottaja »

supersepe kirjoitti:mutta mitäs nyt sitten siitä mieltä, että voisiko ne pari isoa pulttia avata ja tippuuko se siitä sitten alas, jos iskari on esim alhaalta auki, toimiiko sen kolmion yksi kulma saranana. olisi vaan helpompi niitä letkuja sinne sitten joskus ruuvailla.
ota jarrusatula pois kumminki paikaltaan ja tue se varsi alta ettei ihan kynsille tule :wink: ja ruuvaat ensin tukivarren kiinnitys mutterit pois, jos nyt tukivarren kiinnitys ruuvit pyörii heleposti niin ota ruuvit pois ja varsi jää roikkumaan jousen, vakaajan ja seisontajarrun vaijerin varaan :wink:
supersepe
Viestit: 699
Liittynyt: 14.4.2008 8:07
Paikkakunta: Masku

Viesti Kirjoittaja supersepe »

touhottaja kirjoitti:
supersepe kirjoitti:mutta mitäs nyt sitten siitä mieltä, että voisiko ne pari isoa pulttia avata ja tippuuko se siitä sitten alas, jos iskari on esim alhaalta auki, toimiiko sen kolmion yksi kulma saranana. olisi vaan helpompi niitä letkuja sinne sitten joskus ruuvailla.
ota jarrusatula pois kumminki paikaltaan ja tue se varsi alta ettei ihan kynsille tule :wink: ja ruuvaat ensin tukivarren kiinnitys mutterit pois, jos nyt tukivarren kiinnitys ruuvit pyörii heleposti niin ota ruuvit pois ja varsi jää roikkumaan jousen, vakaajan ja seisontajarrun vaijerin varaan :wink:
jep, täytyy tutkailla tilannetta
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W126 / R & C 107 alusta”