Laturin vaihto M103
Laturin vaihto M103
Onkos laturinhihnan löysääminen konstikas juttu m103:ssa? Langissa moottorin nokka on aika tupaten täysi
en erota jousta minkä löysäisi. Pitäs huomenna saaha tukittua uus laturi paikalleen ,kun entisessä laakeri kiljahtelee. 
Ensin löysätään kiristinmutikan keskellä oleva 19mm kannalla varustettu pultti.
Saattaa näkyä pikkuisen huonosti, mutta sieltä hihnan välistä se löytyy.
Sitten ruuvataan siitä ohjaustehostimen pumpun vieressä törröttävästä tapista 13mm avaimella kiristin löysälle.
Koitan löytää kuvia tuosta...
Tästä kuvasta näkyy nuo pultit...
Saattaa näkyä pikkuisen huonosti, mutta sieltä hihnan välistä se löytyy.
Sitten ruuvataan siitä ohjaustehostimen pumpun vieressä törröttävästä tapista 13mm avaimella kiristin löysälle.
Koitan löytää kuvia tuosta...
Tästä kuvasta näkyy nuo pultit...
Sen on varmaankin joku katkaissut aikaisemmin jos puuttuu.puuhapena kirjoitti:Tua noin, mulla olis tenavan laturin vaihto kans edessä,
ja (m103) kiristinhässäkästä puuttuupi tuo osa nro 231 kokonaan..
Onko paha rasti kotitumpelolle vai vienkö suoraan autosähköliikkeeseen laitettavaksi?
Eli todennäköisesti alettu ruuvata löysäämättä kiristimen keskipulttia
Saa hihnan vaihdettua ilman tuotakin, mutta hankalahkoa kun ei saa löysiä kiristimeen
Vajaan 30e maksaa uus kiristintanko KL:ssä.
Hihnan saa löysemmälle kun painaa kiristinrullaa, voimaa vaatii kyllä.puuhapena kirjoitti:Thanx. Siis laturi pitää ääntä, ja tarvis korjauttaa / vaihtaa mutta
kuinkahan tuon hihnan saa löysälle kun tuo tanko puuttuu?
Ja riittääkö pelkän tangon osto vai tarviiko ostaa koko kiristinmekanismi (180euroa)?
Tanko riittää, yleensä vain se on poikki mikäli olen oikein ymmärtänyt.
Mullakin noita tankoja ja kiritinsysteemejä olisi pari tuolla joutavana
Laturi vaihdettu mutta hihna jäi vinkumaan kun
en saanut kiristettyä tarpeeksi.. Vinkkejä olisko miten kiristää vaihtamatta
kiristinsysteemiä??
Turhaan muuten kajosin koko kiristimeen, tuossa Janin linkittämässä
kuvassa on englanniksi ohjeet miten -86 uudemmissa saa alemman laturin kiinnityspultin irrottamalla hihnan löysälle..

en saanut kiristettyä tarpeeksi.. Vinkkejä olisko miten kiristää vaihtamatta
kiristinsysteemiä??
Turhaan muuten kajosin koko kiristimeen, tuossa Janin linkittämässä
kuvassa on englanniksi ohjeet miten -86 uudemmissa saa alemman laturin kiinnityspultin irrottamalla hihnan löysälle..
Oi mikä ihana mies. Naisten ja eläinten ystävä ja ajaakin vielä Mercedes Bentsillä.
