W124 300CE-24, Perkl, kolmion takaa tuli makiasti eteen..

Vastaa Viestiin
kryptonite
aktiivimeseläinen
Viestit: 1311
Liittynyt: 20.1.2007 19:15
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kryptonite »

Ahaa ensimmäinen boxi olikin Reiserechnerin ohjainlaite.

mutta mitä tuo toinen boxi tekee, se on vielä mysteeri.
220.128 Black devil
kryptonite
aktiivimeseläinen
Viestit: 1311
Liittynyt: 20.1.2007 19:15
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kryptonite »

Nyt on vaihdettu seuraavaa:

-Kaasuläppäanturi
-Tyhjäkäytimoottori
Imuilman lämpötilan anturi
moottorin lämpötila-anturi (4-napa)
Eha, polttoaineen paineen säädin.
Ruiskutusboxi
lamda

Eikä mitään vaikutusta. Mulla alkaa palaa niin hihat tän romun kanssa.

Vaihtamatta on tasan tarkkaa mitä voisi vaikuttaa tyhjäkäyntiin, niin.
Kaasun asentoanturi
Ohjainlaite 1245450132 (ELECTRONIC ACCELERATOR)
määräjakaja
ilmamäärämittari

Ps olis vähän osia myynnissä..
220.128 Black devil
Avatar
hcmato
ST-mies
Viestit: 1147
Liittynyt: 21.7.2007 22:25
Paikkakunta: nivala

Viesti Kirjoittaja hcmato »

oliskos tää nyt sellaanen EI vähäpäästönen ja jopa vajaatoimisena myytävä :twisted:
® Mesen linttaklubi
Avatar
Ville S.
VAG asiantuntija
Viestit: 544
Liittynyt: 01.10.2005 11:54
Paikkakunta: Ylivieska

Viesti Kirjoittaja Ville S. »

Eihän siinä ny vaan ole jotain haperoa letkua jossain? Muutamaa pensamersua rapannut joskus ja kaikissa tyhjäkäyntivammasissa on ollu imuvuotoja... Iso HC ja matalat kierrokset joutokäynnillä viittaa imuvuotoon.
E290 Turbodiesel Avantgarde
Audi A4 2,8 quattro tiptronic
kryptonite
aktiivimeseläinen
Viestit: 1311
Liittynyt: 20.1.2007 19:15
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kryptonite »

Ville S. kirjoitti:Eihän siinä ny vaan ole jotain haperoa letkua jossain? Muutamaa pensamersua rapannut joskus ja kaikissa tyhjäkäyntivammasissa on ollu imuvuotoja... Iso HC ja matalat kierrokset joutokäynnillä viittaa imuvuotoon.
en osaa sanoa, muutaku sen että nypin kerran noita alipaineletkuja imusarjasta, ja käyni huononi. Ja tuntui sen verta hyvä alipaine imu sormenpäähän kun tukin reijän ettei tunnu että vika olisi siinä.

Minusta vikaa on joissa tässä

0005401817
1040740014
0000742813
1245450132
220.128 Black devil
Avatar
sonikki
aktiivimeseläinen
Viestit: 3219
Liittynyt: 09.9.2007 10:19
Paikkakunta: Katko

Viesti Kirjoittaja sonikki »

Alkaa kuullostamaa ihan normaalilta KE-Jetiltä ku korjauksii on palanu Hestecin tms. verran rahaa eikä vieläkään toimi :lol:

Ootko sä piuhojen päässä käyttäny? Ite tuli käytettyä aikaa, vaivaa ja rahaa ihan liika ko. laitoksee ja vasta tarkemmassa syynissä piuhojen päässä selvisi että juuri vaihdetun (tarvike)lambdan antama signaalijännite olikin liian heikko ECU:lle vaikka mittaamalla näytti ihan normaalilta. Uus lambda paikalleen ja kas kummaa viat oli kadoksissa :x
S212 E350 CDi -10
R230 SL500 -03
W639 116 CDi -11
Avatar
teppo21
Kuusenjalkainsinööri
Viestit: 2514
Liittynyt: 17.12.2007 18:23
Paikkakunta: Heinola

Viesti Kirjoittaja teppo21 »

Olikos tässä koneessa kuminen kaukalo siinä ennen imusarjaa :?:
...rikkinäisestä käyttökelvotonta...

:ope:

Pieni on kenties kaunista, mutta isossa on aina enemmän: W126 250DT, V123 240D Lang

® Mesen linttaklubi - Perille vie ja tyylillä.
MCoBFo300TEDBWIoPHC ®
kryptonite
aktiivimeseläinen
Viestit: 1311
Liittynyt: 20.1.2007 19:15
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kryptonite »

teppo21 kirjoitti:Olikos tässä koneessa kuminen kaukalo siinä ennen imusarjaa :?:
niinku täh?
220.128 Black devil
kryptonite
aktiivimeseläinen
Viestit: 1311
Liittynyt: 20.1.2007 19:15
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kryptonite »

Mittasin äsken vikakoodit. Autossa oli seuraavat vikakoodit:

Nämä tulivat aina takaisin vaikka kuittasi pois.

22 oxygen sensor heater voltage ilogical
17 Crankshaft position sensor faulty
9 left rear axle vehcle speed sensor from ABS/ASR control module or in 124 Chassis hall-effect spped sensor

Tämä ei tullut ainakaan heti takaisin, kun sen kuittaisi pois.

11 closed throttle recognition signal to engine control module (hfm-Sfi or left or right LH-SFI)
Viimeksi muokannut kryptonite, 26.7.2011 20:52. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
220.128 Black devil
Avatar
teppo21
Kuusenjalkainsinööri
Viestit: 2514
Liittynyt: 17.12.2007 18:23
Paikkakunta: Heinola

Viesti Kirjoittaja teppo21 »

kryptonite kirjoitti:
teppo21 kirjoitti:Olikos tässä koneessa kuminen kaukalo siinä ennen imusarjaa :?:
niinku täh?
No siinä ruiskumötikän ja imusarjan välissä, aattelin vaan että josko se olisi murtunut ja saisi siitä ilmaa sekaan :roll:
...rikkinäisestä käyttökelvotonta...

:ope:

Pieni on kenties kaunista, mutta isossa on aina enemmän: W126 250DT, V123 240D Lang

® Mesen linttaklubi - Perille vie ja tyylillä.
MCoBFo300TEDBWIoPHC ®
kryptonite
aktiivimeseläinen
Viestit: 1311
Liittynyt: 20.1.2007 19:15
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kryptonite »

kryptonite kirjoitti:Mittasin äsken vikakoodit. Autossa oli seuraavat vikakoodit:

Nämä tulivat aina takaisin vaikka kuittasi pois.

22 oxygen sensor heater voltage ilogical
17 Crankshaft position sensor faulty
9 left rear axle vehcle speed sensor from ABS/ASR control module or in 124 Chassis hall-effect speed sensor

Tämä ei tullut ainakaan heti takaisin, kun sen kuittaisi pois ja käytti autoa.

11 closed throttle recognition signal to engine control module (hfm-Sfi or left or right LH-SFI)
Kävin äsken vähän mittaamassa.. uudemman kerran muistakin nastoista.

eli missä nyt sitten on vika? sanokaa te mitä tulee nyt sitten vaihtaa?

mm onko tuo crankshaft sensori sama kuin A 0021539528 SENDER UNIT
CAMSHAFT POSITION SENDER UNIT? vai mikä osa?

http://partscatalog.ru/mercedes/1/car/1 ... 520/15/075

ilmeisesti kahta eri lamdaakin tarjolla..

http://partscatalog.ru/mercedes/1/car/1 ... 15S/49/030
Viimeksi muokannut kryptonite, 26.7.2011 21:29. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
220.128 Black devil
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29054
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

mm onko tuo crankshaft sensori sama kuin A 0021539528 SENDER UNIT
CAMSHAFT POSITION SENDER UNIT? vai mikä osa?
Ei vaan kampiakselin asentotunnistin, osa 22 eikös vaan.
kryptonite
aktiivimeseläinen
Viestit: 1311
Liittynyt: 20.1.2007 19:15
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kryptonite »

Ilmeisesti tuo kampiakselin asentotunnistin EZL antaa ajoitusta kipinävahvistimelle, eli kun ajoitus on päin persettä, kun anturi ei toimi, niin ei ihme kun auto ei toimi.


http://www.youtube.com/watch?v=RuIislTGOwA

http://www.w124performance.com/service/ ... 5-2133.pdf
220.128 Black devil
kryptonite
aktiivimeseläinen
Viestit: 1311
Liittynyt: 20.1.2007 19:15
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kryptonite »

jep jep. Lamda-anturi ja kampiakselin asentotunnistin tilattu.

A0095429117 lamda (bosch) 95€

A 0021539028, kampiakselin asentotunnistin 99€
220.128 Black devil
kryptonite
aktiivimeseläinen
Viestit: 1311
Liittynyt: 20.1.2007 19:15
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kryptonite »

Osat tulivat jo tänään ja mitä vähän tuossa katselin, niin kyinen kampiakseni anturi joka lähtee kipinävahvistimelta, niin menee sitten imusarjan alle, jonka jälkeen näkyvyys katoaa.

Osaako joku sanoa tuosta vaihdosta että saako sen alakautta vaihdettua?
Vai pitääkö perkl imusarja irroittaa?

Ohje ei kerro mitään!
http://www.w124performance.com/service/ ... 5-2133.pdf

Tuo perkl ohje ei kerro mitään. Ite olen nyt sairaslomalla, etten nyt vähään aikaan voi mitään tehdä kun iski tuossa selkään noidannuoli, mutta kun tässä toipuu, niin olisi hyvä tietää miten toimia.
220.128 Black devil
kryptonite
aktiivimeseläinen
Viestit: 1311
Liittynyt: 20.1.2007 19:15
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kryptonite »

autohan siis on 300CE-24V ASR:llä varustettu.

Ongelma on nyt että kun kaasupoljinta painaa, niin kaasuasentotunnistimessa ei mene vipu täyskaasustopparia vasten.Moottori ei tunnista täyttä kaasua tällöin. Toisin sanoen auto ei anna täyttä kaasua, kuin ainoastaan kickdownin kautta. Eli kaasupolkimen pitäisi nykäistä kaasuvaijeria enemmän, mutta sitä ei saa mitenkään säädettyä enempää kireämmälle, jos säätää niin vipu ei taas osu kaasupois stopparia vasten ja ei löydä tyhjäkäyntiasentoa, vaan kaasu jää tällöin päälle. niin sanotusti.

Aivan kuin jotain puuttuisi. Toi kaasuvaijerikin jää jotenkin ihan ihmeellisesti vapaaksi. Ei tule mitenkään kiinni tuohon tuulipeltiin. Aivan ihmeellinen.

Vaihdoin jo uuden kaasuvaijerinkin niin ihan sama tilanne.

Kuvia:

Vaijeri näyttää tältä, eikö tuohon tule mitään muuta kiinni?
Kuva

Ensimmäinen kuva kuinka vaijeri liittyy kaasupolkimeen

Kuva[url]

Kaasupoljin:

Kuva

Kaasuasentotunnistin, kaasupohjassa: Ei osu stoppariin (säätövara käytetty loppuun) mm uusi vaijerikin vaihdettu!

Kuva

Sitten osuu stoppariin, kun kickdown painettu pohjaan.

Kuva
220.128 Black devil
kryptonite
aktiivimeseläinen
Viestit: 1311
Liittynyt: 20.1.2007 19:15
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kryptonite »

Ei helvetti onko kenelläkään pienintä käsitystä että mikä kyseisen osan osakoodi on?


Kuva

kuten näkyy niin minulta tuo osa puuttuu esim, eikä uuttaa osaa tullut edes uuden kaapelin mukana.


Kuva
220.128 Black devil
kryptonite
aktiivimeseläinen
Viestit: 1311
Liittynyt: 20.1.2007 19:15
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kryptonite »

220.128 Black devil
kryptonite
aktiivimeseläinen
Viestit: 1311
Liittynyt: 20.1.2007 19:15
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kryptonite »

Onko ideoita mistä hakea vikaa,

Vikakoodit herjaa edelleen, vaikka kampiakselin asentotunnistin vaihdettu ja lamda.

testipistoke nasta 3= Fault code 22 oxygen sensor heater voltage illogical

Testipistoke nasta 8 = fault code 17 Cranksaftposition sensor faulty

Vikakuvaus:
-Auto käynnistyy hyvin oli kylmä tai kuuma
-Auto käy nätisti kylmänä
-Moottorin lämmittyä tyhjäkäynti putoaa, sammuilee, humppaa, ravistaa ja bensa haisee
-Tehot myös osittain kateissa.
-Moottoritieajossa tai maantieajossa toimii, ihan ok. Kiihtyvyys ehkä vähän laiska, kun tasainen maantie/ moottoritie vauhti, niin toiminnassa ei ongelmia.
-Korkea HC tyhjäkäynnillä. kierroksilla päästöt ok.

eli siis tarkat arvot olivat moottoritieajon jälkeen:

Tyhjäkäynti: HC= 258, CO= 0.16 , C02=14.11
kierroksilla 2000r/min: HC= 54, CO= 0.06 , C02=14.88 ,Lamda= 1.01



Vaihdettu:

-Moottorinlämpötila-anturi
-Imuilman lämpötila-anturi
-EHA, polttoaineen määrän säädin
-ruiskuboxi
-Lamda-anturi
-Lisäilmaluistin
-kaasuläppäanturin (toimivuus tarkastettu)
-Kampiakselin asentotunnistin
-Puola vaihdettu
-Pyörijä ja virranjakajankansi
-Tulpanjohdot
-Tulpat
-Ilmansuodatin
-Polttoainesuodatin
-Toista katalysaattoria kokeiltu.

Sen verta että varasin ajan Alppilan Boch car servicestä, sillä multa loppuu paukut. aika tosin on vasta 17.8 siihen asti voi ideoita jakaa avoimesti.
Viimeksi muokannut kryptonite, 02.8.2011 14:54. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
220.128 Black devil
Avatar
kuningatar
Viestit: 1358
Liittynyt: 20.10.2010 9:51
Paikkakunta: Järvenpää

Viesti Kirjoittaja kuningatar »

kryptonite kirjoitti:tänään tuli vaihdettua kampiakselin asentotunnistin ja lamda.

Edelleen valittaa vikakoodeja 22 ja 17

Eli asentotunnistin ja lamdan lämmitys.

Ja käynti edelleen päin persettä kylmänä.

Kävin varaamassa ajan alppilan bosch car serviceen.

Mee ihan arvailuksi.
Että oikein Alppilaan varasit ajan. Muista varata paksu nippu tuohisia mukaan, kun menet noutamaan mersua :shock: :wink: :roll:
Tinaruusun haltija :)

Miiteissä on tullut käytyä, päivitykset eivät enää toimi :)
kryptonite
aktiivimeseläinen
Viestit: 1311
Liittynyt: 20.1.2007 19:15
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kryptonite »

no jätin sinne vikakuvaukseen maininnan että mitä kaikkea olen vaihtanut ja tutkinut, niin pitäisi kyllä karsia tuota hintaa. joa hinta vastaa toista coupea niin jätän paskan sinne.
220.128 Black devil
Avatar
xr
ohjelmoija
Viestit: 1832
Liittynyt: 04.12.2005 5:01
Paikkakunta: Eteläpohjanmaa

Viesti Kirjoittaja xr »

http://www.ffp.fi/index.php?mid=2&pid=87

ojauspaineen säädin 8 rikastaa ja laihentaa seosta lämpötilan mukaan siihen pitää tulla virtaa 12v muuten ei toimi
joskus säätimen sisällä oleva kärki syöpyy jolloin seos jää rikkaalle ja on sitä koko kierrosalueella

eikö seos ruuvista saa säädettyä lämpimän konee tyhjäkäyntiä hyväksi

voi olla myös imuvuoto tai venttiili vika
kryptonite
aktiivimeseläinen
Viestit: 1311
Liittynyt: 20.1.2007 19:15
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kryptonite »

xr kirjoitti:http://www.ffp.fi/index.php?mid=2&pid=87

ojauspaineen säädin 8 rikastaa ja laihentaa seosta lämpötilan mukaan siihen pitää tulla virtaa 12v muuten ei toimi
joskus säätimen sisällä oleva kärki syöpyy jolloin seos jää rikkaalle ja on sitä koko kierrosalueella

eikö seos ruuvista saa säädettyä lämpimän konee tyhjäkäyntiä hyväksi

voi olla myös imuvuoto tai venttiili vika
Ohjauspaineensäädin on tietääkseni sama kuin eha?

Venttiilivika, niin eikö sen jo kuule käynnistä?

Nimittäin käy niin pirun nätisti ja tasaisesti kylmänä sen hetken ennen kuin lämpiää.
Venttiilivikaset mielestäni kyllä tekee muuta kuin käy nätisti.

-Imuvuotoa ei mielestäni ole, mutta en ole satavarmakaan.

http://www.ffp.fi/index.php?mid=2&pid=105
220.128 Black devil
kryptonite
aktiivimeseläinen
Viestit: 1311
Liittynyt: 20.1.2007 19:15
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kryptonite »

Kertokaas minulle että missä on vika kun tuo lamdan lämmitys ei toimi?
Viimeksi muokannut kryptonite, 02.8.2011 17:50. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
220.128 Black devil
Avatar
laineracing
Rasvanäppi
Viestit: 3104
Liittynyt: 12.11.2007 16:26
Paikkakunta: hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja laineracing »

Muistaakseni kansihommaa itekki ehdotellu,toivotaan että vika kuitenkin selviää....
kryptonite
aktiivimeseläinen
Viestit: 1311
Liittynyt: 20.1.2007 19:15
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kryptonite »

Selvitin ainakin yhden vian monista. Eli siis lamdan lämmitykselle ei tule jännitettä. Lamdan 3 johdota. Black/RED johdin on kuollut ja siihen pitäisi tulla 12V. Maa johto on kunnossa ja kuten on koaksiaali (lamdan mittausjohto)

Mutta mistä tulee musta punainen johdin. Mistä lamdan vastus ottaa virran? En tiedä onko johto poikki vai mikä, mutta virtaa ei tule. vika siis Musta/punaisessa johdossa.

Nyt olisi tiedolla kiire, niin jos saan auton kuntoon, niin perun alppilan huollon ja säästän omaisuuden.

Kiitos ja kumarrus tiedosta etukäteen.
220.128 Black devil
kryptonite
aktiivimeseläinen
Viestit: 1311
Liittynyt: 20.1.2007 19:15
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kryptonite »

http://www.w124performance.com/service/ ... se_box.pdf

katsokaa sivu 3, mikä onko tässä jonkin lamdan lämmitysvastus relekkin olemassa? Jos katsoo sulakkeen 7 kohdan.
220.128 Black devil
Avatar
Easy Rider
hupimestari
Viestit: 8062
Liittynyt: 05.7.2007 19:15
Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla

Viesti Kirjoittaja Easy Rider »

Eikö se lambdan lämmityksen jännite ole riippuvainen koneen lämmöstä+/startista kuluneesta ajasta? Turha kai sitä motarilla on käryyttää? Vai onko tuo normaalisti aina päällänsä kun lambda on pitkien sekundäärien tautta niin kaakana pohjan alla? Saattasin omassakin kallistua jalkotilaan mittailemaan jos joku ossaa varmaksi sanoa. (320 E HFM -93)
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
kryptonite
aktiivimeseläinen
Viestit: 1311
Liittynyt: 20.1.2007 19:15
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kryptonite »

Easy Rider kirjoitti:Eikö se lambdan lämmityksen jännite ole riippuvainen koneen lämmöstä+/startista kuluneesta ajasta? Turha kai sitä motarilla on käryyttää? Vai onko tuo normaalisti aina päällänsä kun lambda on pitkien sekundäärien tautta niin kaakana pohjan alla? Saattasin omassakin kallistua jalkotilaan mittailemaan jos joku ossaa varmaksi sanoa. (320 E HFM -93)
Niin mutta kyllä sinne jännite pitää tulla tässä tapauksessa kun kone oli kylmä.

Ja tärkeämpi kysymys kuuluu että tuleeko virta releen kautta? Luulisi tulevan, mutta tuleeko?
220.128 Black devil
Avatar
Easy Rider
hupimestari
Viestit: 8062
Liittynyt: 05.7.2007 19:15
Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla

Viesti Kirjoittaja Easy Rider »

Mulla hehkuttaa poksista suoraan.
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W124, sedan, coupe, farmari, avo, lang”