W123 ei lataa (no nyt lataa)
W123 ei lataa (no nyt lataa)
No nyt se käy mutta ei lataa.
Laturinvalo sammuu kun auton käynnistää, mutta akun jännite säilyy siinä 12 voltin tietämillä. Eli toisinsanoen voisi käsittää että laturi lataa mutta virta ei mene muualle kuin laturin valolle. Latausvalo ei syty vaikka akun jännite tippuu kymmeneen volttiin. Syttyy vasta kun auto sammuu.
Laturin päässä on suorakulmionmuotoinen musta liitin, jossa on kolme johtoa. Liitintä putsailin ja herkuttelin, mutta ei auttanut. Piuhanippu tulee akun plus-kengän lähimaastoon, ja nipun kyljessä akunkengästä viisi senttiä laturillepäin on piuhanipun suojamuoviletkussa reikä, josta lähtee yksi (ruskea) piuha erilleen. Se on katki. Piuhan toista päätä ei näy, ja se pätkä on sopivan mittainen yltääkseen nippanappa akun plusnapaan, johon sen tökkäsin kiinni. Kipinöitä ei sinkoillut, mutta päättelin piuhan kuuluvan siitä huolimatta siihen. Eilen jo starttailin ja päättelin että vika löytyi kun laturinvalo toimii kuten kuuluu, mutta tänään vasta totesin tuon laturinvalon käyttäytymisen kuten edellä kiriootin.
No mitäs nyt? Mihin se piuha kuuluu?
Menen nyt syömään, koittakaa sillä aikaa saada vastaus aikaiseksi, tai muuten menen yhdistelemään piuhoja autosähköasentajan perusoppien mukaan (väri väriin ja loput sivareilla poikki ja siistiin nippuun).
Ai niin, siihen mystiseen piuhaan ei tule sähköä vaikka olisi virrat päällä. Ei myöskään jos auto on käynnissä.
Laturinvalo sammuu kun auton käynnistää, mutta akun jännite säilyy siinä 12 voltin tietämillä. Eli toisinsanoen voisi käsittää että laturi lataa mutta virta ei mene muualle kuin laturin valolle. Latausvalo ei syty vaikka akun jännite tippuu kymmeneen volttiin. Syttyy vasta kun auto sammuu.
Laturin päässä on suorakulmionmuotoinen musta liitin, jossa on kolme johtoa. Liitintä putsailin ja herkuttelin, mutta ei auttanut. Piuhanippu tulee akun plus-kengän lähimaastoon, ja nipun kyljessä akunkengästä viisi senttiä laturillepäin on piuhanipun suojamuoviletkussa reikä, josta lähtee yksi (ruskea) piuha erilleen. Se on katki. Piuhan toista päätä ei näy, ja se pätkä on sopivan mittainen yltääkseen nippanappa akun plusnapaan, johon sen tökkäsin kiinni. Kipinöitä ei sinkoillut, mutta päättelin piuhan kuuluvan siitä huolimatta siihen. Eilen jo starttailin ja päättelin että vika löytyi kun laturinvalo toimii kuten kuuluu, mutta tänään vasta totesin tuon laturinvalon käyttäytymisen kuten edellä kiriootin.
No mitäs nyt? Mihin se piuha kuuluu?
Menen nyt syömään, koittakaa sillä aikaa saada vastaus aikaiseksi, tai muuten menen yhdistelemään piuhoja autosähköasentajan perusoppien mukaan (väri väriin ja loput sivareilla poikki ja siistiin nippuun).
Ai niin, siihen mystiseen piuhaan ei tule sähköä vaikka olisi virrat päällä. Ei myöskään jos auto on käynnissä.
Viimeksi muokannut Sivonen, 23.3.2006 17:03. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
® Mesen linttaklubi
-Jokaisella kukalla on juuret
-Jokaisella kukalla on juuret
No ei se ruskee piuha taida laturiin liittyä mitenkään. Ei kipinöi vaikka laittaa maihin -> turha johto.
Laturin piuhaliittimeen tulee jatkuva virta niille kahdelle paksummalle johdolle ja virtalukon kautta sille yhdelle ohuemmalle. Eli kaippa ne piuhat sitten on kunnissa... Onko se ny -rkele laturikin paskana? Pitää kait ottaa hiilet irti kunhan pakosarja jäähtyy hetken aikaa.
Laturin piuhaliittimeen tulee jatkuva virta niille kahdelle paksummalle johdolle ja virtalukon kautta sille yhdelle ohuemmalle. Eli kaippa ne piuhat sitten on kunnissa... Onko se ny -rkele laturikin paskana? Pitää kait ottaa hiilet irti kunhan pakosarja jäähtyy hetken aikaa.
® Mesen linttaklubi
-Jokaisella kukalla on juuret
-Jokaisella kukalla on juuret
Eläpä hättäile. Taitaa vika löytyä ihan muualta. Tarkistappa hehkureleen toiminta. Joskus se jättää hehkut päälle ja virta menee sinne. Laturi kyllä lataa, mutta se ei riitä kulutukseen. Tässä tapauksessa laturi kuumenee moottorin käydessä.
Toinen voisi olla diodivika laturissa. Silloin laturin teho on heikko, mutta vähän se lataa silloinkin.
Siihen laturin liittimeen tulee ne kaksi paksua johtoa akulta. Siihen ohueen tulee virta virtalukolta laturin merkkivalon kautta. Kun sen ohuen johdon pistää maihin, syttyy latausvalo virran ollessa päällä.
Toinen voisi olla diodivika laturissa. Silloin laturin teho on heikko, mutta vähän se lataa silloinkin.
Siihen laturin liittimeen tulee ne kaksi paksua johtoa akulta. Siihen ohueen tulee virta virtalukolta laturin merkkivalon kautta. Kun sen ohuen johdon pistää maihin, syttyy latausvalo virran ollessa päällä.
Viimeksi muokannut Perttu K, 23.3.2006 17:03. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
MB E 300D -93
MB E 320cdi -99
MB E 320cdi -99
No laturihan piti irrottaa kokonaan että sai jännitteensäätimen irti. Kuka on keksinyt että se pitää pistää ristipääkantaisilla pulteilla kiinni?
No mutta hyvä että otinkin, siellä oli vaan se sähkönsiirtolirpake hapettunut. Eipä ole vikaa mitä minä en dremelillä saa korjattua.
No mutta hyvä että otinkin, siellä oli vaan se sähkönsiirtolirpake hapettunut. Eipä ole vikaa mitä minä en dremelillä saa korjattua.
® Mesen linttaklubi
-Jokaisella kukalla on juuret
-Jokaisella kukalla on juuret
Eikös Sivosella ollut se bensakuutoslouskutin?
Eero J.
"Tämä päivä tulee olemaan loistava - kaikki menee päin helevettiä..."
E 220 DA W210 -96
300D W123 -79
Corolla 1.3 -89
"Auto ei vedä takaa, se työntää..."
-Reikä-Klubi®-
"Tämä päivä tulee olemaan loistava - kaikki menee päin helevettiä..."
E 220 DA W210 -96
300D W123 -79
Corolla 1.3 -89
"Auto ei vedä takaa, se työntää..."
-Reikä-Klubi®-
Mää jo löysin sen vian, katopa ylempää.
Mersujen laturit on muuten huonossa maineessa... Joku vanha ukko sitä mulle höpötti että ne ei kestä. Johtuneeko siitä että laturi kestää yhtä pitkään kuin muissakin autoissa, eli siis Mersussa laturi kestää 600% huonommin verrattuna auton muuhun tekniikkaan?
Mersujen laturit on muuten huonossa maineessa... Joku vanha ukko sitä mulle höpötti että ne ei kestä. Johtuneeko siitä että laturi kestää yhtä pitkään kuin muissakin autoissa, eli siis Mersussa laturi kestää 600% huonommin verrattuna auton muuhun tekniikkaan?
® Mesen linttaklubi
-Jokaisella kukalla on juuret
-Jokaisella kukalla on juuret
- Malm
- W123-Spesialisti<br>Räikkäpää
- Viestit: 1657
- Liittynyt: 23.10.2005 18:00
- Paikkakunta: Limika/Oulu
Mersun laturi on vain niin huonossa paikassa että sinne menee kaikki paska, sen takia kai se ei muka "kestä"Sivonen kirjoitti: Mersujen laturit on muuten huonossa maineessa... Joku vanha ukko sitä mulle höpötti että ne ei kestä. Johtuneeko siitä että laturi kestää yhtä pitkään kuin muissakin autoissa, eli siis Mersussa laturi kestää 600% huonommin verrattuna auton muuhun tekniikkaan?
-risto
W203.016
W124.185 (250TD-PA) ® Mesen linttaklubi
W123.130 tallissa lepäilee
Emännällä Passatti
W124.185 (250TD-PA) ® Mesen linttaklubi
W123.130 tallissa lepäilee
Emännällä Passatti