auton osto yksityiseltä.. myyjän vastuu??

Täällä voit keskustella otsikon mukaisista asioista.
Avatar
laineracing
Rasvanäppi
Viestit: 3104
Liittynyt: 12.11.2007 16:26
Paikkakunta: hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja laineracing »

Siis ethän sä sillä kai ole voinu ajaa ilman mäntää? kyllähän se pitää sen maailman hakkauksen vittu että huhhuh!
Avatar
Jarkko N
Tekninen Nero
Viestit: 1347
Liittynyt: 28.9.2006 15:50
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Jarkko N »

Ennen vanhaan autohuijari olisi irrottanut toisenkin männän ja
tasapainottanut sillä käyntiä.

Ostamastani SL:sta oli kaksi puolaa pimeänä ja se kävi vain kuudella.
Huutokaupan tekninen tarkistus raportoi siistin käynnin, samoin
Hangossa laivayhtiön edustaja kommentoi käyntiä siistiksi.

Jos autokaupassa joutuu huijatuksi ja pystyy osoittamaan, että myyjä
on tarkoituksella kusettanut ansaitsemismielessä, niin totta kai siitä
voi tehdä tutkimuspyynnön.

Tutkimuspyynnön voi tehdä itse tai asianajajan avulla, aikaa menee
noin tunti. Asianajaja antaa yleensä maksutonta neuvontaa eikä
tutkimuspyyntökään maksa mahdottomia.

Tutkimuspyyntö tehdään kirjallisesti ja osoitetaan poliisille, jota
pyydetään tutkimaan, onko asiassa tapahtunut rikos. Tekijöille on
vaadittava rangaistusta, korvausvaatimuksen voi ilmoittaa myöhemmin.
Tapahtumien kuvaus ja näyttö pitää olla liitteenä. Kuulusteltavat
kannattaa nimetä.

Poliisin on tutkittava asia, kun näyttö on riittävän vahva. Perättömän
ilmiannon välttämiseksi ei saa syyttää ketään eikä esittää paikkansa
pitämättömiä väitteitä.

Jos esitutkinnannassa havaitaan syytekynnyksen ylittyvän, kanne
nostetaan viran puolesta, mikäli uhri on vaatinut rangaistusta.
Kanteen voi nostaa itsekin, mutta se ei yleensä kannata.

Normaali ihminen yleensä on mieluummin halukas sopimaan jutun
rahalla kuin ottamaan merkinnän rikosrekisteriin. Petosjutussa uhri voi
vetää jutun halutessaan takaisin. Tähän ei yleensä ole muuta syytä kuin
sääli.
4matic - Ihminen ei tarvitse tämän parempaa autoa, tosin sellaista ei ole tehtykään.
potox
Pirunkepin löytäjä
Viestit: 988
Liittynyt: 26.10.2010 0:06

Viesti Kirjoittaja potox »

kuinkahan se on leimasta menny läpi, noinniinkuin 7 pyttyllä ja viitaten päästöihin? vai onko leimassa ensinkään :shock:
Avatar
lowmans
Joutokäynti-spesialisti
Viestit: 400
Liittynyt: 07.10.2006 17:42
Paikkakunta: kemi

Viesti Kirjoittaja lowmans »

on se katsastettu.. kai se nyt päästöjen puolesta läpi menee hei haloo ämpärillinen vähempi päästöjä ;D
kaiken minkä huollan myös korjaan!
jps
Viestit: 520
Liittynyt: 15.1.2006 16:46
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja jps »

Viitsko joku kertoa: Onko tämä piilokamera tai jotain vastaavaa vai eikö keisarilla vain ole vaatteita? :shock:
Avatar
Jarkko N
Tekninen Nero
Viestit: 1347
Liittynyt: 28.9.2006 15:50
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Jarkko N »

Kai sieltä oli poistettu kiertokanki samalla kun mäntäkin.
Samalla vaivalla sinne olisi laittanut uuden männän.

Ja olisiko sitten tehty "korjaus" päästömittauksen jälkeen tai haettu
päästölappu vilpillä.

Jos toi juttu on totta, niin kusetukselta kuulostaa.
4matic - Ihminen ei tarvitse tämän parempaa autoa, tosin sellaista ei ole tehtykään.
Avatar
teppo21
Kuusenjalkainsinööri
Viestit: 2514
Liittynyt: 17.12.2007 18:23
Paikkakunta: Heinola

Viesti Kirjoittaja teppo21 »

Eipä oo poisteltu:
viewtopic.php?p=421966#421966

Itse veikkaan että mäntä löytyy murusina öljypohjasta :roll:
...rikkinäisestä käyttökelvotonta...

:ope:

Pieni on kenties kaunista, mutta isossa on aina enemmän: W126 250DT, V123 240D Lang

® Mesen linttaklubi - Perille vie ja tyylillä.
MCoBFo300TEDBWIoPHC ®
Avatar
laineracing
Rasvanäppi
Viestit: 3104
Liittynyt: 12.11.2007 16:26
Paikkakunta: hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja laineracing »

KUKA ajaa autolla mistä rupee meneen mäntä rikki ja ajaa viel tuhannen ilman mäntää? Minkä äänen kanki saa aikaseks heiluessaan sylinterissä :shock: :shock:
Avatar
Easy Rider
hupimestari
Viestit: 8062
Liittynyt: 05.7.2007 19:15
Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla

Viesti Kirjoittaja Easy Rider »

Isäukon Jaltassa oli V3-kone. Yksi mäntä veiveineen ja kaksi työntötankoa ilmeisesti oli otettu kunnostuksessa pois. Tainnu nahistaa kiinni se kone joskus, imupuhallinjäähdytys ei ollut lie tehokkain ratkaisu. Yhtä kaikki, mennä roplotti kolomellaki kannulla. Tässä tapauksessa käyntiäänestä on varmaan jotain vikaa jo kuullut. :lol:

Ihmetyttää tuo Mersun kanssa että veivi on ehjä ja koneen sisällä. Luulis tuon pieksävän ittesä ulos jotakin kautta. :shock: Ainakin ny pitävän pikkusen isompaa "naputusta" ku nostaja. :?
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Takuu- ja kuluttajansuoja-asiat sekä autoverotus”