Elikkäs mistä lähte etsimään vikaa kun kylmänä lähtee liikkeelle niin 60km/h nopeudessa kun automaatti alkaa vaihtamaan isommalle niin kierrokset nousee ja kone huutaa muutaman sekunnin ennen kuin vaihtaa... Muissa nopeuksissa tätä ei tapahdu. Automaattin öljyjä en tiedä koska vaihdettu. Voisko vika olla öljyissä? Lämpimänä vaihtaa hienosti.
Toinen vika on sellainen että kylmänä kun lähtee ajaan niin ohjaus jurnaa hieman käännettäessä ja loppuu kun kone lämpiää ja on tämän jälkeen normaali. Oliskos vääränlaiset tehostajan öljyt syypäänä tähän? Millaista öljyä olette käyttänyt? Voiko järjestelmässä olla ilmaa? Millain ilmaus tapahtuu?
Kiitoksia jos viittitte vastailla
S500 SEL vaihtaa oudosti ja ohjaustehostin vähän jurnaa...
- Norsukuski
- Viestit: 45
- Liittynyt: 03.3.2011 10:06
- Paikkakunta: Kemijärvi
öljyjen vaihdoista ei kannata tinkiä missään vaiheessa, jos olet vasta hankkinut menopelin niin suosittelen kaikkien öljyjen vaihtamista.
Jos loota ei suostu vieläkään vaihtamaan normaalisti niin suosittelisin sinne laitettavan Power-Up öljyntehostajaa max 2% öljytilavuudesta, sen on todettu toimivan automaattilaatikoissa, muistaa vain ettei pane liikaa ettei ala pakat luistamaan.
Jos loota ei suostu vieläkään vaihtamaan normaalisti niin suosittelisin sinne laitettavan Power-Up öljyntehostajaa max 2% öljytilavuudesta, sen on todettu toimivan automaattilaatikoissa, muistaa vain ettei pane liikaa ettei ala pakat luistamaan.
Aika yleinen ilmiö taitaa olla laatikoissa tuo. Kerää ensin painetta ja sitten kytkee vaihteen. Syystä en sitten tiedä hirveän tarkasti. Voipi olla kuluneet kitkapinnat tai joku muu syy.
Öljyt vaihtamalla kannattaa lähteä selvittämään.
Ohjaustehostimeenkin kannattaa vaihtaa öljyt ja suodatin. Öljyksi ohjaustehostajan öljy (Hydr. öljy?)
Öljyt vaihtamalla kannattaa lähteä selvittämään.
Ohjaustehostimeenkin kannattaa vaihtaa öljyt ja suodatin. Öljyksi ohjaustehostajan öljy (Hydr. öljy?)
® Mesen V8 Klubi
Vähän vanhan aiheen nostoa, mutta tuskimpa haittaa niin pahasti täällä voimansiirto alueella...
Eli kyseessä Sl600 4-vaihteisella automaatilla.
Eilen ajoon lähtiessä tuli hieman ongelmia vastaan.
Elikkä rauhassa kiihdyttäessä, kun laatikko vaihtaa 2 --> 3 vaihteelle niin käyttää ns. välikaasun kautta. Ihan kuin luistaisi siinä tietyillä kierroksilla, kun nostaa moottorin kierroksia samalla.
Nopeissa kiihdytyksissä laatikko vaihtaa nätisti, eli ongelma vain ns. pintakaasu kiihdytyksissä!
Sitten toinen ongelma on sellainen, että vaihdot 2-->3 ja 3-->4 niin kovassa kiihdytyksessä tai ns. täyskaasukiihdytyksessä jää noissa vaihdoissa paukuttamaan moottorinkierrosrajoitinta pariksi sekunniksi, jonka jälkeen vasta pykältää isompaa...
- Öljyt tarkistettu, oli vajausta mut nyt täytetty maksimiin ja ongelma ei korjaantunut.
- Öljyt ja suodatin tarkoitus vaihtaa nyt ennen seisontaan laittoa vielä!
- Voiko noihin ongelmiin vaikuttaa se K1 venttiilin korjaussarja, joka kuulemma alta 10€ osa veholtakin?
- Pitääkö ruveta siitä laatikon kyljestä paineita säätämään? Kumpi suunta? Jos tässä mallissa edes mahdollista?
- Voiko tuon rajoittimen paukuttamisen aiheuttaa se vaijereiden säätö?
Muuten vaihtaa todella nätisti ja toimii hyvin. Itse laatikkokin ollut pari vuotta sitten edellisen omistajan toimesta korjauksessa, kun oli ongelmaa ettei vaihtanut vaihteita isommalle... Mutta eihän sitä tiedä vaikka olisi jo rikki.
Sen takia en vielä öljyjäkään laatikkoon vaihtanut, et jos pitää tuo K1 venttiilin korjaussarja laittaa samalla, tai jotain muuta kenties?
Eli kyseessä Sl600 4-vaihteisella automaatilla.
Eilen ajoon lähtiessä tuli hieman ongelmia vastaan.
Elikkä rauhassa kiihdyttäessä, kun laatikko vaihtaa 2 --> 3 vaihteelle niin käyttää ns. välikaasun kautta. Ihan kuin luistaisi siinä tietyillä kierroksilla, kun nostaa moottorin kierroksia samalla.
Nopeissa kiihdytyksissä laatikko vaihtaa nätisti, eli ongelma vain ns. pintakaasu kiihdytyksissä!
Sitten toinen ongelma on sellainen, että vaihdot 2-->3 ja 3-->4 niin kovassa kiihdytyksessä tai ns. täyskaasukiihdytyksessä jää noissa vaihdoissa paukuttamaan moottorinkierrosrajoitinta pariksi sekunniksi, jonka jälkeen vasta pykältää isompaa...
- Öljyt tarkistettu, oli vajausta mut nyt täytetty maksimiin ja ongelma ei korjaantunut.
- Öljyt ja suodatin tarkoitus vaihtaa nyt ennen seisontaan laittoa vielä!
- Voiko noihin ongelmiin vaikuttaa se K1 venttiilin korjaussarja, joka kuulemma alta 10€ osa veholtakin?
- Pitääkö ruveta siitä laatikon kyljestä paineita säätämään? Kumpi suunta? Jos tässä mallissa edes mahdollista?
- Voiko tuon rajoittimen paukuttamisen aiheuttaa se vaijereiden säätö?
Muuten vaihtaa todella nätisti ja toimii hyvin. Itse laatikkokin ollut pari vuotta sitten edellisen omistajan toimesta korjauksessa, kun oli ongelmaa ettei vaihtanut vaihteita isommalle... Mutta eihän sitä tiedä vaikka olisi jo rikki.
Sen takia en vielä öljyjäkään laatikkoon vaihtanut, et jos pitää tuo K1 venttiilin korjaussarja laittaa samalla, tai jotain muuta kenties?