Mersu vaihtui Volvoon

Täällä voit keskustella ja esittää kysymyksiä muistakin merkeistä kuin Mercedes-Benzistä.
Avatar
SirHenkka
Viestit: 53
Liittynyt: 17.2.2006 18:43
Paikkakunta: Leppävirta

Mersu vaihtui Volvoon

Viesti Kirjoittaja SirHenkka »

ex. 230TE väyväy sai siirtyä lähinnä polttoaineen kulutuksen vuoksi Laihialle. Tilalle tuli Volvo V70 Tdi vm. 1999/2000 2-hengen pakettiauto (tuli onneksi takapenkit mukaan eli saa taas takaisin henkilömalliksi.) Varusteet itseä miellyttävät eli: Nahkapenkit, automaatti ilmastointi, vakkari, ajotietokone yms. pientä ja tarpeetonta. Kuvia laitellaan kunhan keretään ja saadaan auto pestyä. :oops:
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29055
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Katoppas, pääsitte kauppoihin.
Onnea uudelle ajokille, jatkahan tarinaa tässä !
Avatar
Pappi
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 10554
Liittynyt: 30.9.2005 17:14

Viesti Kirjoittaja Pappi »

Jyllisglubben vuan vahvistuu... Onko se tuassiisa johonki miittiin kateltava jylliskuskien mökki... :) Onnea uudelle kulkuneuvolle.

Kirjoita jossain vaiheessa kokemuksiasi bensa väykyn omistamisesta, kerkesit kuitenkin jonkinlaisen siivun sillä pistellä ennen auton vaihtumista. :)
Avatar
SirHenkka
Viestit: 53
Liittynyt: 17.2.2006 18:43
Paikkakunta: Leppävirta

Viesti Kirjoittaja SirHenkka »

Pappi kirjoitti:Jyllisglubben vuan vahvistuu... Onko se tuassiisa johonki miittiin kateltava jylliskuskien mökki... :) Onnea uudelle kulkuneuvolle.

Kirjoita jossain vaiheessa kokemuksiasi bensa väykyn omistamisesta, kerkesit kuitenkin jonkinlaisen siivun sillä pistellä ennen auton vaihtumista. :)
juu täytyy odottaa semmoinen yön pimeä tunti ja heikkona hetkenä kirjoittaa. Tulihan sitä siivua tosiaan 38000km Tammikuusta eiliseen päivään.
Avatar
nehe
kivenpyörittäjä
Viestit: 2205
Liittynyt: 30.3.2008 18:17
Paikkakunta: Nivala

Viesti Kirjoittaja nehe »

Otan osaa :shock:
*itut se oo vinossa..ite oot kallellaan.
Avatar
SirHenkka
Viestit: 53
Liittynyt: 17.2.2006 18:43
Paikkakunta: Leppävirta

Mersun tarinaa

Viesti Kirjoittaja SirHenkka »

Pikku tarina ex. väykystä. Auto tuli minulle vaihdossa tammikuussa 2010, silloin mittarissa oli n.278000km.

Pois vaihdettaessa oli lukema n.316000km.

Ensimmäisenä möin siihen käymättömät 18" keskin kt1 vanteet, ja sain niistä saamillani rahoilla ostettua 2 sarjaa orggis 16" avantgarden vanteita ja kesäkumit Nankang ns II.

Yhteiseen taipaleeseen sopi korjauksia ja tässä niistä yhteenveto:

Takakelkan etupuslat vaihto töineen 112 e.

Koiranluut eteen vaihtelin itse hintaa niille tuli 36 e.

Jarrupalat eteen itsevaihdettuna hinta kokonaiset 9e.

Raitisilmasuodattimet 22e.

Raidetangon pää etuoikea 14e. + suuntaus 70e.

Takajouset 118e.

Ilmastoinnin täyttöhuolto 80e.

Kannentiivisteen vaihto sis. venttiilivarren kumit ja oikaisu. 946e.

Tasonsäädön hydrauliöljyä 1L jota jäi uudellekin omistajalle 13e.

Yhteensä 1420e.

Auto oli minulla n.10kk ja kilometrejä tuli n.38000km.

Eli ajettuja kilometrejä kohti kulut jäivät omasta mielestäni hyvinkin pieniksi.

Polttoainetta meni n.8-12L/100km ajotyylistä riippuen.

Ystävämme ruostehan se tuossakin rupesi nostelemaan päätään huolimatta siitä vaikka auto oli laitettu 6/2009.

Takapäässä oli jossain jo välystä, koska oli syönyt takarenkaitten sisälaidat melko olemattomiin, narinahelat ilmoitti äänellään olemassa olosta ja etupäässä kuului jo vieno koiranluiden kalina.

Auto oli hyvä ajettava, poislukien suurempi sivutuuli herkkyys kuin esim. edellisessä ja nykyisessä volvossa.

Suurin syy mikä tuon pisti pois vaihdettavien listalle oli vuotuinen ajokilometrimäärä suhteutettuna polttoaineen kulutukseen, ja ruostuminen.
Avatar
Pappi
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 10554
Liittynyt: 30.9.2005 17:14

Re: Mersun tarinaa

Viesti Kirjoittaja Pappi »

SirHenkka kirjoitti:Auto oli minulla n.10kk ja kilometrejä tuli n.38000km.
Eli ajettuja kilometrejä kohti kulut jäivät omasta mielestäni hyvinkin pieniksi.
Polttoainetta meni n.8-12L/100km ajotyylistä riippuen.
Kyllähän tuota sinäkin kerkeet auton ratissa istumaan... Ymmärrän hyvin vaihdon dieseliin.
Tuo kulutushan ei nyt kovin mahdoton ole, ottaen huomioon auton kokoluokan.
Enkä ainakaan minä osaa moittia noita käyttökuluja. Ainoa harmittava takaisku taisi olla tuo kannentiivisteen pettäminen?

Mitkä on sinun mielestä keskeiset erot jos ajatellaan Mersun w210 sarjaa vs Volvo V70 mk1. Jotain tuolla jo olikin, mutta noin tilojen suhteen tms?

Kuviahan myö jotku ootellaan. :wink:
Avatar
SirHenkka
Viestit: 53
Liittynyt: 17.2.2006 18:43
Paikkakunta: Leppävirta

Re: Mersun tarinaa

Viesti Kirjoittaja SirHenkka »

Pappi kirjoitti:
SirHenkka kirjoitti:Auto oli minulla n.10kk ja kilometrejä tuli n.38000km.
Eli ajettuja kilometrejä kohti kulut jäivät omasta mielestäni hyvinkin pieniksi.
Polttoainetta meni n.8-12L/100km ajotyylistä riippuen.
Kyllähän tuota sinäkin kerkeet auton ratissa istumaan... Ymmärrän hyvin vaihdon dieseliin.
Tuo kulutushan ei nyt kovin mahdoton ole, ottaen huomioon auton kokoluokan.
Enkä ainakaan minä osaa moittia noita käyttökuluja. Ainoa harmittava takaisku taisi olla tuo kannentiivisteen pettäminen?

Mitkä on sinun mielestä keskeiset erot jos ajatellaan Mersun w210 sarjaa vs Volvo V70 mk1. Jotain tuolla jo olikin, mutta noin tilojen suhteen tms?

Kuviahan myö jotku ootellaan. :wink:
Onhan väyrynen tilavampi kuin volvo, ajotuntumaa pidän volvossa kuitenkin parempana. Kohta perheen pienimmäinen rupeaa istumaan naama menosuuntaan niin silloin myös Rouva saa liikuteltua penkkiä taaksemmas, tietenkin sillä edellytyksellä että muutan auton takaisin henkilömalliksi.
Avatar
Hannu.H
Viestit: 795
Liittynyt: 03.7.2007 16:19
Paikkakunta: Kajaani

Re: Mersun tarinaa

Viesti Kirjoittaja Hannu.H »

SirHenkka kirjoitti:Yhteensä 1420e.

Auto oli minulla n.10kk ja kilometrejä tuli n.38000km.

Eli ajettuja kilometrejä kohti kulut jäivät omasta mielestäni hyvinkin pieniksi.
Onpas väykyllä ajelu kallista, tuplasti enemmän ajetulla S124:llä on tullut ajeltua vuosi ja 50tkm, huoltokuluja 115€ - yli 10 kertaa vähemmän. :kuningasajatus:

Ainiin ja onnea uuden auton johdosta :!:
Viimeksi muokannut Hannu.H, 03.11.2010 11:51. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
MB S124 300 -92 Farkkupakutiisselilintta
BMW E39 525D Touring -01 Farkkukäyttis
Ford County 754, Ford 3000
® Mesen linttaklubi
Avatar
thabandit^
Viestit: 844
Liittynyt: 12.12.2006 20:21
Paikkakunta: Nomansland

Viesti Kirjoittaja thabandit^ »

Itse arvostan tuon ikäisessä Volvossa ehdottomasti ruosteensietokykyä. :!: :roll:
530d Touring -01
250EXC-F -04
Avatar
Pappi
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 10554
Liittynyt: 30.9.2005 17:14

Viesti Kirjoittaja Pappi »

thabandit^ kirjoitti:Itse arvostan tuon ikäisessä Volvossa ehdottomasti ruosteensietokykyä. :!: :roll:
Allekirjoitan tämän... Vaikka muitakin mielipiteitä on tämän suhteen. Aika montaa Volvoa on tullut kurkittua, eikä yhdessäkään ruoste ole ongelmaksi asti muodostunut. Eri asia on sitten kolaroidut, p*rseelleen korjatut pakkelikasat, joita ei ole edes tehty kestämään...

:?
Avatar
Laaksonen
aktiivimeseläinen
Viestit: 9026
Liittynyt: 17.7.2007 23:39
Paikkakunta: Hollola

Viesti Kirjoittaja Laaksonen »

Volvo vaihtaa kohta "vajaapyttyisiin" koneisiin:
http://tekniikanmaailma.fi/uutiset/kolm ... ia-volvoja :oops:
Kuva
Avatar
cmeli
aktiivimeseläinen
Viestit: 1080
Liittynyt: 03.2.2006 13:19
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja cmeli »

Volvo vaihtaa kohta "vajaapyttyisiin" koneisiin:
http://tekniikanmaailma.fi/uut.....ia-volvoja
Onneksi tämä ei haittaa, ei Gyllikset ole ikinä mihinkään kulkeneet ennenkään :lol:
ajossa BMW X3 2.0dXdrive, ex: w205, 220cdi, w204,180cdi A facelift, W203, 220cdi facelift, bmw 118d, bmw 320d, W203 C200K aut, w202 200cdi aut, w202 280 aut.+ useita merkkejä joita ei autoksi kannata kutsua.
Avatar
Pappi
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 10554
Liittynyt: 30.9.2005 17:14

Viesti Kirjoittaja Pappi »

cmeli kirjoitti:Onneksi tämä ei haittaa, ei Gyllikset ole ikinä mihinkään kulkeneet ennenkään :lol:
Ihan mielenkiinnosta, onko kuinka monesta kokemusta? Noista bensavehkeistä en tiedä, mutta nyt on 3.s TDI menossa ja suorituskyky on riittävä normaaliin arkikäyttöön.

:nocando:
Skodillac: Kuva Origami: Kuva
boogieman
aktiivimeseläinen
Viestit: 1500
Liittynyt: 08.11.2005 11:56
Paikkakunta: Pohjois-Karjala

Viesti Kirjoittaja boogieman »

Pappi kirjoitti:
cmeli kirjoitti:Onneksi tämä ei haittaa, ei Gyllikset ole ikinä mihinkään kulkeneet ennenkään :lol:
Ihan mielenkiinnosta, onko kuinka monesta kokemusta? Noista bensavehkeistä en tiedä, mutta nyt on 3.s TDI menossa ja suorituskyky on riittävä normaaliin arkikäyttöön.

:nocando:
Tiisseleistä ei oo kokemusta, mutta kyllä tämä 2,4 matalapaineturpo ('00 S70) lähtee ku mersun jousi huonosta puristimesta.
Avatar
pumba
Rauma-giäloppi
Viestit: 1338
Liittynyt: 18.10.2010 22:38
Paikkakunta: West side Finland

Viesti Kirjoittaja pumba »

cmeli kirjoitti:
Volvo vaihtaa kohta "vajaapyttyisiin" koneisiin:
http://tekniikanmaailma.fi/uut.....ia-volvoja
Onneksi tämä ei haittaa, ei Gyllikset ole ikinä mihinkään kulkeneet ennenkään :lol:
Sitä puhutaan ilmeisesti ilman faktaa.......tervetuloa ajelemaan.... 8) :lol: :lol:
audimies
Mopomiesten kuningas
Viestit: 3068
Liittynyt: 17.11.2006 18:42
Paikkakunta: 300km turusta, hesasta ja oulusta
Viesti:

Viesti Kirjoittaja audimies »

Teit ehkä elämäsi toiseksi parhaan teon!!!

Siis vaihdoit mersun volvoon... :roll:
Avatar
cmeli
aktiivimeseläinen
Viestit: 1080
Liittynyt: 03.2.2006 13:19
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja cmeli »

Kunnon malmivaunussa on perusmoottori ilman puhaltimia tai muita hilppeitä. Muutenhan homma menee joko Daffiksi tai kiinakärryksi
:naughty:
ajossa BMW X3 2.0dXdrive, ex: w205, 220cdi, w204,180cdi A facelift, W203, 220cdi facelift, bmw 118d, bmw 320d, W203 C200K aut, w202 200cdi aut, w202 280 aut.+ useita merkkejä joita ei autoksi kannata kutsua.
Höömy
teräsmies
Viestit: 2584
Liittynyt: 19.3.2011 20:34
Paikkakunta: Keski-Uusimaa

Viesti Kirjoittaja Höömy »

Juu Volvo vastustaa ruostetta ihan älyttömän hyvin. Rouva täräytti aikanaan V70:llä cruise päällä asuntovaunun ja Hiacen lunariin ja ajoi Volvon kotiin puolesta välistä Suomea. Pajalla kävin katsomassa sitä pikkuremonttia, mikä Volvoon tuli ja kymmenvuotiaassa Suomi-autossa oli alustassakin aivan kirkkaat pellit ja muutkin pelit. Ihmeellistä sanon minä.

Muuten se on kyllä aika pieni ja ne GM:n tomaattilaatikot on tosiaan vaan niitä vihanneksia varten, ei voimansiirtoa.
Avatar
740 GLE
Viestit: 2644
Liittynyt: 18.10.2010 23:09
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja 740 GLE »

Höömy kirjoitti:Muuten se on kyllä aika pieni ja ne GM:n tomaattilaatikot on tosiaan vaan niitä vihanneksia varten, ei voimansiirtoa.
TÄH ? :shock:

Ymmärrän kaiken kritiikin halvempien mallien Aisin-Warner automaateista ja liityn mielelläni niitä moittivien kuoroon.

Mutta etuvetomalleissa käsittääkseni vain T6:ssa on GM automaatti ja sitä pidetään suunnilleen pomminkestävänä?
Pehmennetty Avantgarde E220 CDI
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä kesäautona.
Avatar
740 GLE
Viestit: 2644
Liittynyt: 18.10.2010 23:09
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja 740 GLE »

boogieman kirjoitti:
Pappi kirjoitti:
cmeli kirjoitti:Onneksi tämä ei haittaa, ei Gyllikset ole ikinä mihinkään kulkeneet ennenkään :lol:
Ihan mielenkiinnosta, onko kuinka monesta kokemusta? Noista bensavehkeistä en tiedä, mutta nyt on 3.s TDI menossa ja suorituskyky on riittävä normaaliin arkikäyttöön.

:nocando:
Tiisseleistä ei oo kokemusta, mutta kyllä tämä 2,4 matalapaineturpo ('00 S70) lähtee ku mersun jousi huonosta puristimesta.
Ja vaparikin hieman ripeämmin kuin TDI, vaikkei niiden välillä merkittävää nopeuseroa olekaan.

Suurin ero on siinä, että bensvapari on kierroskone, jonka vääntö jossain parin tonnin kieppeillä on noin puolet TDI:stä, joten tinaviitosta pitää kierrättää jos on kiire.

Jos tämä ahdistaa, niin ratkaisu on tuossa yllä, "tennfemma med snurra".
Pehmennetty Avantgarde E220 CDI
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä kesäautona.
Avatar
Mariini
Herrasmies
Viestit: 1018
Liittynyt: 02.10.2005 17:17
Paikkakunta: Länsirannikko

Viesti Kirjoittaja Mariini »

Sehän on satavarma fakta, että jos ensimmäisen korin S80:n ostaa kuutoskoneella, puhaltimilal ja ilman on hyvä alkaa säästämään uuteen laatikkoon kun se leviää jokatapauksessa, näin olen ainakin itse ymmärtänyt. Juurikin se GM :?
Avatar
cmeli
aktiivimeseläinen
Viestit: 1080
Liittynyt: 03.2.2006 13:19
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja cmeli »

Sehän on satavarma fakta, että jos ensimmäisen korin S80:n ostaa kuutoskoneella, puhaltimilal ja ilman on hyvä alkaa säästämään uuteen laatikkoon kun se leviää jokatapauksessa, näin olen ainakin itse ymmärtänyt. Juurikin se GM
Samassa ymmärryksessä ollaan. Bemareissa oli noita samoja GM-laatikoita vielä 2000-luvulla ja niiden kesto ei kyllä ollut raponen :roll: Melkeinpä arvelisin sen 200tkm välein porsivan AW:n lujemmaksi :pappa:
ajossa BMW X3 2.0dXdrive, ex: w205, 220cdi, w204,180cdi A facelift, W203, 220cdi facelift, bmw 118d, bmw 320d, W203 C200K aut, w202 200cdi aut, w202 280 aut.+ useita merkkejä joita ei autoksi kannata kutsua.
wantti22
Viestit: 184
Liittynyt: 19.2.2008 21:23
Paikkakunta: Kemijärvi

Mitä mieltä ollaan 960 sarjan 2,5 24v volvo?

Viesti Kirjoittaja wantti22 »

Ostin ruotsin Kirunasta,siis pohjois-ruotsista, Volvo 965 2,5 24v-95 manuaali Farmari,vaikka ajettu 300tkm niin ostopäätös tuli sinne suuntaan ,koska auto oli ollut melkein uudesta vanhemmalla pariskunnalla ja koko ajan siis myös aikasemman omistaja toimesta huolettu samassa volvon huotamossa ja siis täysi huoltokirja ja nyt uusittu jakopään hihna,ja muut hinat,tasosäätö ,iskarit,ilmastointi ja autossa myös vauhdinpitäjä, ja tosiaan vaikka olen vannoutunut mersu mies niin tämän Volvon ajettavuus yllätti kyllä täysin ja vaikka suomesta olisi saanut samalla hinnalla,niin soitto kierros paljasti,ettei suomessa ollut noin kattavaa huolto historiaa ja oli hinnat oli sitten jo kovat,mutta ruotsissa asuneena olen huomannut ,että ruotsalainen vie auton merkki huoltamoon,näimmä tämänkin ikäisen,varsiki jos auto on öllut uudesta koska esin tämä 960 sarjan volvo on ollut luxsusta uutena,kun tuntuu olevan vieläkin.
Höömy
teräsmies
Viestit: 2584
Liittynyt: 19.3.2011 20:34
Paikkakunta: Keski-Uusimaa

Viesti Kirjoittaja Höömy »

Itsellä oli edellinen auto GM:n Meksikossa tekemä Chevrolet Transsport. Siinä oli sama laatikko kuin jossain Volvoissa on (uudemmissa taitaa olla turbomalleissakin 4T65E?). Laatikon kestävyys on todella surkeaa ja niitä on levinnyt alle 200 000 kilometrin pilvin pimein. Itse sain sen jotenkin kukkumaan Forten ATT:n avulla, mutta lootakorjaajatkaan eivät sille luvanneet yli viiden vuoden käyttöikää täysremontillakaan.

Jonkun verran masentavaa oli, kun pajalla tykättiin, että remppaan olisi pitänyt käyttää melkein auton päivän arvo ja maksimissaan sillä saisi viisi vuotta lisää ja siitä asiallista toimintaa pari vuotta. Silloin vaihdoin Mersuun.

GM on alkanut jossain vaiheessa tehdä ikuisten autojen sijasta autoja viideksi vuodeksi ja 100 000 mailille.
Avatar
ou812
jakoketjubudha
Viestit: 2820
Liittynyt: 02.2.2007 21:24
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja ou812 »

thabandit^ kirjoitti:Itse arvostan tuon ikäisessä Volvossa ehdottomasti ruosteensietokykyä. :!: :roll:
Velipojalla on 1999 tai 2000 V70, valkoinen auto eikä pilkkuakaan ole korissa :roll:
"Onks tukka hyvin ja näkyykö jakoketju?"

® Mesen linttaklubi - Kuluttaa muttei kulje
® Mesen linttaklubi - Mätä mutta maksettu
Ex - C220 Elegance 1995
Seat Toledo 1.2 Tsi
Avatar
ou812
jakoketjubudha
Viestit: 2820
Liittynyt: 02.2.2007 21:24
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja ou812 »

cmeli kirjoitti:Onneksi tämä ei haittaa, ei Gyllikset ole ikinä mihinkään kulkeneet ennenkään :lol:
No joo kyllä se vollen bensaturbo kulki ihan perkeleellisen hyvin omaan mersuun verrattuna :wink:
Viimeksi muokannut ou812, 04.10.2011 14:28. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
"Onks tukka hyvin ja näkyykö jakoketju?"

® Mesen linttaklubi - Kuluttaa muttei kulje
® Mesen linttaklubi - Mätä mutta maksettu
Ex - C220 Elegance 1995
Seat Toledo 1.2 Tsi
Höömy
teräsmies
Viestit: 2584
Liittynyt: 19.3.2011 20:34
Paikkakunta: Keski-Uusimaa

Viesti Kirjoittaja Höömy »

Turbobensalla en ole ajanut, mutta oma V70, jossa olis 20 venttiilinen vaparikone, ei ollut mikään kulkuihme. Vännöt ja tehot tuli yläkierroksilla ja alhaalla se oli suorastaan laiska tämän päivän kriteereihin. On kait muistettava, että kone on ihan 1990 -luvun alusta ja silloin perusmyllykin oli kova kone.

Nykyinen 320 ML benssakoneella liikkuu paljon paremmin tai vaivattomammin kuin se V70. On toki tehoeroa melkein 50 hv ja tilavuudessakin 0,7 litraa eli eurokossun verta.

On se Volvo kuitenkin kaikesta huolimatta hyvä auto. (Mutta ei Mersun veroinen)
Avatar
740 GLE
Viestit: 2644
Liittynyt: 18.10.2010 23:09
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja 740 GLE »

cmeli kirjoitti:
Sehän on satavarma fakta, että jos ensimmäisen korin S80:n ostaa kuutoskoneella, puhaltimilal ja ilman on hyvä alkaa säästämään uuteen laatikkoon kun se leviää jokatapauksessa, näin olen ainakin itse ymmärtänyt. Juurikin se GM
Samassa ymmärryksessä ollaan. Bemareissa oli noita samoja GM-laatikoita vielä 2000-luvulla ja niiden kesto ei kyllä ollut raponen :roll: Melkeinpä arvelisin sen 200tkm välein porsivan AW:n lujemmaksi :pappa:
Minulle oli uutta, että jostain löytyy siis jopa A-W:ta huonompi automaatti. Hämmästyttävää!

Ongelma on selvästi itse aiheutettu. Mitäs asensivat moottorin väärin päin.

Vaimon S80 meni tänään yli 170.000 km, joten nyt alkaa kiinnostaa, että pitääkö tässä bensavaparinkin kanssa huolestua? Olen ollut siinä käsityksessä, että dieselautomaatti olisi suurin riski, mutta bensakoneen kyljessä tuo A-W vielä jotenkin kestäisi?
Pehmennetty Avantgarde E220 CDI
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä kesäautona.
Avatar
740 GLE
Viestit: 2644
Liittynyt: 18.10.2010 23:09
Paikkakunta: Oulu

Re: Mitä mieltä ollaan 960 sarjan 2,5 24v volvo?

Viesti Kirjoittaja 740 GLE »

wantti22 kirjoitti:koko ajan siis myös aikasemman omistaja toimesta huolettu samassa volvon huotamossa ja siis täysi huoltokirja ja nyt uusittu jakopään hihna,ja muut hinat,tasosäätö ,iskarit,ilmastointi ja autossa myös vauhdinpitäjä...ruotsissa asuneena olen huomannut ,että ruotsalainen vie auton merkki huoltamoon,näimmä tämänkin ikäisen,varsiki jos auto on öllut uudesta koska esin tämä 960 sarjan volvo on ollut luxsusta uutena,kun tuntuu olevan vieläkin.
Sama havainto muutamia naapurista tuotuja tutkailleena. Heillä kuulostaa olevan tapana korjata viat tarvittaessa eikä pyytää vaihdettavaksi yhtä iskunvaimenninta ja toisen puolen jarrupaloja tai muuta höpsöä.

Tuollaisen auton ostaja ei joudu hyvittämään edellisten omistajien vanhoja syntejä, vaan riittää kun korjaa sen mitä itse rikkoo.
Pehmennetty Avantgarde E220 CDI
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä kesäautona.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Keskustelua muista merkeistä”