Väyrynenkö uuteen kotiin? Ei tällä kertaa kuitenkaan!

Vastaa Viestiin
Avatar
pekkaolavi
Viestit: 24
Liittynyt: 21.4.2011 12:06

Väyrynenkö uuteen kotiin? Ei tällä kertaa kuitenkaan!

Viesti Kirjoittaja pekkaolavi »

Olisi mahdollisuus vaihtaa vanha satalankku bensa 200 vm 89 vuosimallin 2002 automaatti väykkyyn 200cdi:in.

Muutama kysymys:

Kun polkaisee kaasupolkimen pohjaan kick downiin niin ilmestyy virheilmoitus EPC ja ohjekirjan mukaan se on power control moottorin elekroninen ohjaus. Kierroslukua 2500 ei saa ylittää koska moottori saattaa vaurioitua! No vaihdevalitsimen manuaaliasennolla ottaa kyllä kierroksia punaiselle asti eikä moottorissa tunnu mitään vikaa eli kulkee hyvin ja ottaa kierroksia. Mutta kun laittaa Dasentoon niin taas meno hyytyy. Vikailmoitusta ei tule näkyviin kun laittaa virrat päälle mutta heti ilmaantuu kun polkaisee tallan pohjaan! Onko ideoita?

Toinen kysymys liittyy ilmastointiin. Eli tuulilasi huurtuu eikä tahdo pysyä auki vaikka laittaa tehokkaimmalle puhallukselle. Tosin puhalluskaan ei ole kovin kummoinen. Voisiko olla raitisilmasuodatin ihan tukossa vai missä vika piilee?

Sitten vaihteenvalitsimen pikselinäyttö ja kellonaika on sekaisin eli ei näytä kunnolla. Oliko tämä joku tyyppivika?

Mitä ovat kojelaudassa ratin vasemmalla puolella valokatkaisijan alapuolella olevat pienet erilliset keinuvipu ja painonappi? Liittyvätkö jotenkin taksivarusteisiin? On tietysti joku lisäviritys? Onko tästä tietoa?

Jos saisi vielä kuvia tänne lisättyä niin hyvä olisi.

Muuten auto on ajolleen hyvä ja ruostettakaan ei juuri ole pelleissä ja kilometrejä on yli 400tkm. Alustaa en ole päässyt vielä tutkimaan.

Kannattaisko tälläiseen väykyyn sekaantua ollenkaan. Eniten pelottaa toi vikailmoitus jos on kalliskin vika. Muuten kyllä pyrin itse pitämään auton kunnossa ja korjailemaan omien taitojen mukaan....
Viimeksi muokannut pekkaolavi, 21.11.2011 20:32. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Avatar
kilander
Kaakon Elvis
Viestit: 4354
Liittynyt: 30.9.2005 16:41
Paikkakunta: Itäraja.

Viesti Kirjoittaja kilander »

Tapahtuuko siinä muuta kuin syttyy EPC-valo?
Esim.auto sammuu tms.
Oisko ilmavuotoa polttoainepuolella,tai railpaine notkahtaa,korkeapainepumpussa ei riitä tuotto ..
Luu on kovvoo ja koppi vuotaa
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
Avatar
pekkaolavi
Viestit: 24
Liittynyt: 21.4.2011 12:06

Viesti Kirjoittaja pekkaolavi »

Ei sammu auto. Ja ottaa hyvin kierroksia kun kepittää ykkösestä neloseen manuaalisesti. Ainoastaan D-asennossa antaa virheilmoituksen kun polkaisee kunnolla. Voisko olla ilmavuotoa tai painehävikkiä kun kuitenkin kiihtyy manuaalisesti tosi ripeesti? Kaasupolkimen asentotunnistin?
Kukaan ei ole täydellinen ja minä olen siitä täydellinen esimerkki...
Avatar
pekkaolavi
Viestit: 24
Liittynyt: 21.4.2011 12:06

Viesti Kirjoittaja pekkaolavi »

Eli tuolta näyttää virheilmoitus (sori kun kuvat eivät ole tarkkoja):

Kuva
Kukaan ei ole täydellinen ja minä olen siitä täydellinen esimerkki...
Avatar
kilander
Kaakon Elvis
Viestit: 4354
Liittynyt: 30.9.2005 16:41
Paikkakunta: Itäraja.

Viesti Kirjoittaja kilander »

Kyllähän se olisi hyvä testerissä käyttää,monia eri mahdollisuuksia mikä tuota aiheuttaa.
Pikselivika mittaristossa aika yleinen,noin satasella sen saa korjautettua (tosin asuinpaikasta hieman riippuen auto on muutaman päivän pois ajosta).
Luu on kovvoo ja koppi vuotaa
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
Avatar
pekkaolavi
Viestit: 24
Liittynyt: 21.4.2011 12:06

Viesti Kirjoittaja pekkaolavi »

Mitähän Tampereen Veholla ottavat moisesta testiajosta?

Sen verran päivitystä että ottaa kyllä kieeroksia hyvin kunhan ei polkaise tallaa pohjaan eli kick downiin. Silloin antaa ton virheilmoituksen. Voisiko ton perusteella päätellä jotain että missä se vika piilee?
Kukaan ei ole täydellinen ja minä olen siitä täydellinen esimerkki...
Avatar
kilander
Kaakon Elvis
Viestit: 4354
Liittynyt: 30.9.2005 16:41
Paikkakunta: Itäraja.

Viesti Kirjoittaja kilander »

Vähän arpapeliä ilman testeriä ,veholla vikakoodien luku varmaan 40-50 euroa?
Mutta kannattais etsiä joku harrastaja kenellä star (jos ajelet itärajalla päin niin tutkitaan :) )
Luu on kovvoo ja koppi vuotaa
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
Avatar
pekkaolavi
Viestit: 24
Liittynyt: 21.4.2011 12:06

Viesti Kirjoittaja pekkaolavi »

Tossa muutama kuva autosta:

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva
Kukaan ei ole täydellinen ja minä olen siitä täydellinen esimerkki...
Avatar
pekkaolavi
Viestit: 24
Liittynyt: 21.4.2011 12:06

Viesti Kirjoittaja pekkaolavi »

Kuvissa näyttää kohtuullisen hyvältä. Kuitenkin on vähän rupea lokasuojien kaarissa, hanttarin ovien alareunoissa, takaluukun alareunassa ja edessä lamppujen reunoissa. Mutta toihan lienee väykyssä ihan ominaisuus?
Kukaan ei ole täydellinen ja minä olen siitä täydellinen esimerkki...
Avatar
pekkaolavi
Viestit: 24
Liittynyt: 21.4.2011 12:06

Viesti Kirjoittaja pekkaolavi »

Kyllä tämä nyt jää ostamatta. Oma vanha satalankku tuntuu turvallisemmalta valinnalta. On ruosteeton ja varma peli vielä pitkään.... Ehkä joskus myöhemmin...
Kukaan ei ole täydellinen ja minä olen siitä täydellinen esimerkki...
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W210 / W208, sedan, farmari, coupe, avo”