Väyrynenkö uuteen kotiin? Ei tällä kertaa kuitenkaan!
- pekkaolavi
- Viestit: 24
- Liittynyt: 21.4.2011 12:06
Väyrynenkö uuteen kotiin? Ei tällä kertaa kuitenkaan!
Olisi mahdollisuus vaihtaa vanha satalankku bensa 200 vm 89 vuosimallin 2002 automaatti väykkyyn 200cdi:in.
Muutama kysymys:
Kun polkaisee kaasupolkimen pohjaan kick downiin niin ilmestyy virheilmoitus EPC ja ohjekirjan mukaan se on power control moottorin elekroninen ohjaus. Kierroslukua 2500 ei saa ylittää koska moottori saattaa vaurioitua! No vaihdevalitsimen manuaaliasennolla ottaa kyllä kierroksia punaiselle asti eikä moottorissa tunnu mitään vikaa eli kulkee hyvin ja ottaa kierroksia. Mutta kun laittaa Dasentoon niin taas meno hyytyy. Vikailmoitusta ei tule näkyviin kun laittaa virrat päälle mutta heti ilmaantuu kun polkaisee tallan pohjaan! Onko ideoita?
Toinen kysymys liittyy ilmastointiin. Eli tuulilasi huurtuu eikä tahdo pysyä auki vaikka laittaa tehokkaimmalle puhallukselle. Tosin puhalluskaan ei ole kovin kummoinen. Voisiko olla raitisilmasuodatin ihan tukossa vai missä vika piilee?
Sitten vaihteenvalitsimen pikselinäyttö ja kellonaika on sekaisin eli ei näytä kunnolla. Oliko tämä joku tyyppivika?
Mitä ovat kojelaudassa ratin vasemmalla puolella valokatkaisijan alapuolella olevat pienet erilliset keinuvipu ja painonappi? Liittyvätkö jotenkin taksivarusteisiin? On tietysti joku lisäviritys? Onko tästä tietoa?
Jos saisi vielä kuvia tänne lisättyä niin hyvä olisi.
Muuten auto on ajolleen hyvä ja ruostettakaan ei juuri ole pelleissä ja kilometrejä on yli 400tkm. Alustaa en ole päässyt vielä tutkimaan.
Kannattaisko tälläiseen väykyyn sekaantua ollenkaan. Eniten pelottaa toi vikailmoitus jos on kalliskin vika. Muuten kyllä pyrin itse pitämään auton kunnossa ja korjailemaan omien taitojen mukaan....
Muutama kysymys:
Kun polkaisee kaasupolkimen pohjaan kick downiin niin ilmestyy virheilmoitus EPC ja ohjekirjan mukaan se on power control moottorin elekroninen ohjaus. Kierroslukua 2500 ei saa ylittää koska moottori saattaa vaurioitua! No vaihdevalitsimen manuaaliasennolla ottaa kyllä kierroksia punaiselle asti eikä moottorissa tunnu mitään vikaa eli kulkee hyvin ja ottaa kierroksia. Mutta kun laittaa Dasentoon niin taas meno hyytyy. Vikailmoitusta ei tule näkyviin kun laittaa virrat päälle mutta heti ilmaantuu kun polkaisee tallan pohjaan! Onko ideoita?
Toinen kysymys liittyy ilmastointiin. Eli tuulilasi huurtuu eikä tahdo pysyä auki vaikka laittaa tehokkaimmalle puhallukselle. Tosin puhalluskaan ei ole kovin kummoinen. Voisiko olla raitisilmasuodatin ihan tukossa vai missä vika piilee?
Sitten vaihteenvalitsimen pikselinäyttö ja kellonaika on sekaisin eli ei näytä kunnolla. Oliko tämä joku tyyppivika?
Mitä ovat kojelaudassa ratin vasemmalla puolella valokatkaisijan alapuolella olevat pienet erilliset keinuvipu ja painonappi? Liittyvätkö jotenkin taksivarusteisiin? On tietysti joku lisäviritys? Onko tästä tietoa?
Jos saisi vielä kuvia tänne lisättyä niin hyvä olisi.
Muuten auto on ajolleen hyvä ja ruostettakaan ei juuri ole pelleissä ja kilometrejä on yli 400tkm. Alustaa en ole päässyt vielä tutkimaan.
Kannattaisko tälläiseen väykyyn sekaantua ollenkaan. Eniten pelottaa toi vikailmoitus jos on kalliskin vika. Muuten kyllä pyrin itse pitämään auton kunnossa ja korjailemaan omien taitojen mukaan....
Viimeksi muokannut pekkaolavi, 21.11.2011 20:32. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
- pekkaolavi
- Viestit: 24
- Liittynyt: 21.4.2011 12:06
Ei sammu auto. Ja ottaa hyvin kierroksia kun kepittää ykkösestä neloseen manuaalisesti. Ainoastaan D-asennossa antaa virheilmoituksen kun polkaisee kunnolla. Voisko olla ilmavuotoa tai painehävikkiä kun kuitenkin kiihtyy manuaalisesti tosi ripeesti? Kaasupolkimen asentotunnistin?
Kukaan ei ole täydellinen ja minä olen siitä täydellinen esimerkki...
- pekkaolavi
- Viestit: 24
- Liittynyt: 21.4.2011 12:06
Kyllähän se olisi hyvä testerissä käyttää,monia eri mahdollisuuksia mikä tuota aiheuttaa.
Pikselivika mittaristossa aika yleinen,noin satasella sen saa korjautettua (tosin asuinpaikasta hieman riippuen auto on muutaman päivän pois ajosta).
Pikselivika mittaristossa aika yleinen,noin satasella sen saa korjautettua (tosin asuinpaikasta hieman riippuen auto on muutaman päivän pois ajosta).
Luu on kovvoo ja koppi vuotaa
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
- pekkaolavi
- Viestit: 24
- Liittynyt: 21.4.2011 12:06
Mitähän Tampereen Veholla ottavat moisesta testiajosta?
Sen verran päivitystä että ottaa kyllä kieeroksia hyvin kunhan ei polkaise tallaa pohjaan eli kick downiin. Silloin antaa ton virheilmoituksen. Voisiko ton perusteella päätellä jotain että missä se vika piilee?
Sen verran päivitystä että ottaa kyllä kieeroksia hyvin kunhan ei polkaise tallaa pohjaan eli kick downiin. Silloin antaa ton virheilmoituksen. Voisiko ton perusteella päätellä jotain että missä se vika piilee?
Kukaan ei ole täydellinen ja minä olen siitä täydellinen esimerkki...
- pekkaolavi
- Viestit: 24
- Liittynyt: 21.4.2011 12:06
- pekkaolavi
- Viestit: 24
- Liittynyt: 21.4.2011 12:06
- pekkaolavi
- Viestit: 24
- Liittynyt: 21.4.2011 12:06