110 moottorin ruisku ?

Keskustelua veteraani-ikään ehtineistä mersuista.
Vastaa Viestiin
pasi p
Viestit: 61
Liittynyt: 01.4.2011 19:57
Paikkakunta: Tuusula

110 moottorin ruisku ?

Viesti Kirjoittaja pasi p »

Ostin 110 moottorin ja meinaan laittaa -71 langiin.
Kertokaa minulle mikä ruisku siinä on, onko K-jetronik ? Sellainen minulla on 260:ssä vm 90, mutta näyttää aikalailla erilaiselta päällepäin. Johtuuko vain iästä eli vuosimallista.

Saako jostain kyseisen ruiskusysteemin kirjallisuutta ? Kiinnostaa tutustua laitteeseen.
onre
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 1858
Liittynyt: 25.4.2007 23:41
Paikkakunta: Pirkanmaa

Viesti Kirjoittaja onre »

K-jetronic on. Se ei ole sitten sama kuin KE-jetronic. Täällä on jotain tarinaa:

http://www.auto-solve.com/mech_inj.htm

Ja vähän lisää:

http://www.scribd.com/doc/3299223/Bosch ... on-Manual-
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7081
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Vuosimallista riippuen joko D-jetronikki tahi K-jetronikki.

D:ssä sähköohjatut suuttimet ja K:ssa mekaaninen määräjakaja ja mekaaniset paineella toimivat suuttimet.

Tuo vanha K-jetronikki on päällepäin aikalailla samannäköinen kuin uudempi esim juuri tuossa 260:ssä ole KE-jetti.

EDIT:

Tässä on kuva D-jetronikistä M110:n kyljessä.
Kuva

K-jetissä ilmanputsari peittää lähes kokonaan ruiskun komponentit.
pasi p
Viestit: 61
Liittynyt: 01.4.2011 19:57
Paikkakunta: Tuusula

Viesti Kirjoittaja pasi p »

Joo vuosimalli on 76 ja ilmanputsari peittää ruiskun.
Avatar
Marco
Herrasmies
Viestit: 3045
Liittynyt: 04.5.2007 9:35
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Marco »

pasi p kirjoitti:...ilmanputsari peittää ruiskun.
Ottaa ilmanputsarin pois ja ihailee k-jettiä :lol:
W163 320 -98
Volvo V40 T4 -00
Exät: 2xW201, 2xW124, 3xS124, 2xS210, 1xW126 , 1xW208

® Mesen 199-klubi
® Mesen linttaklubi
MCoBFo300TEDBWIoPHC ®
Avatar
Sergey
VanneSpecialisti
Viestit: 7836
Liittynyt: 18.11.2006 16:27
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Sergey »

Alfamer myy kyllä Bosch K-jetronic kirjaa. se on hyvä opus K- ja KE-jetronicien kanssa päätä raapiville. Ts. ei tarvi sitte päätä raapia kun lukee kirjasta mikä on vikana.
I started out with nothing. And I've still got most of it left!
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
Avatar
Marco
Herrasmies
Viestit: 3045
Liittynyt: 04.5.2007 9:35
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Marco »

Ja tuossa toinen linkki, jos sattuu murheita tulemaan: http://www.benzworld.org/forums/w116-s- ... oting.html
W163 320 -98
Volvo V40 T4 -00
Exät: 2xW201, 2xW124, 3xS124, 2xS210, 1xW126 , 1xW208

® Mesen 199-klubi
® Mesen linttaklubi
MCoBFo300TEDBWIoPHC ®
pasi p
Viestit: 61
Liittynyt: 01.4.2011 19:57
Paikkakunta: Tuusula

Viesti Kirjoittaja pasi p »

On putsari irroitettu ja ihailtu myös .
Ei vielä ole mitään ongelmia, mut kiinnostaa. Vanhat laitteet. Mitä tapahtuu esim päällä olevista ruuveista 2 kpl.

Hyvin teiltä tulee opastusta, Kiitos !
Pitänee selvittää tuo Alfamer
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Oldtimers”