Moottoripyörämiehet apua!

Täällä voit keskustella ja esittää kysymyksiä muistakin merkeistä kuin Mercedes-Benzistä.
Vastaa Viestiin
Avatar
jösse
Tolokun mies
Viestit: 228
Liittynyt: 30.9.2005 14:06
Paikkakunta: Kolomen liikenneympyrän Kärsämäki

Moottoripyörämiehet apua!

Viesti Kirjoittaja jösse »

Pitää kokeilla saako täältä neuvoja yhtä hyvin moottoripyöräongelmiin, kuin on saanut mersun kanssa. :roll:

Pyörä on 125 TZR Yamaha. Mistä kannattaa etsiä varaosia ko. pyörään, kyseessä lähinnä mäntä, putki/koko sylinteri. Mitä putkitus maksaa, onko koko pytty kallis jne. Jos putkitetaan, missä on lähin paikka Kärsämäkeä ajatellen. :shock:

Itse olen täysin noviisi näissä moottoripyörä asioissa. Huuto netin ja motonetin olen kahlannut läpi, sieltä ei tärpännyt.
Potilas taistelee ylipainoa vastaan toistaiseksi laihoin tuloksin...
Avatar
stanger
Tolokun mies
Viestit: 2068
Liittynyt: 30.9.2005 16:20
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja stanger »

Asiantunteva koneistamo ylivieskassa on aution auto.
Osia\putkitusta kannattaa kysyä sieltä...
Kannattaa kysäistä osia myös Autotalo savusalolta ja kärkkäisen pienkone puolelta...
BMW E31 V12
Avatar
NicNac
Hemmittäjä
Viestit: 2942
Liittynyt: 12.11.2005 22:49

Viesti Kirjoittaja NicNac »

Miksi se putkittaa pitää?dt:ssä ainakin oli ihan normi sylinteri?vai onko porausvara loppu...

mopo-sportista ainakin saa hyvin kaikenlaista osaa

allright on kans hyvä firma...mun muistaakseni kuitenkin yamahan edustus keskolla joten sieltä sitten sylinteri putket...moposportistakin mun muistaakseni löytyy sylinteri putkia...mutta kannattaa tutkia jos poraus varaa löytyy,putkittaminen kuitenkin on aika kallista...hyvä jos 250€ pärjää...

putkittaminen maksaa melkein samanverran kuin uusi sylinteri...taitaa männän verran olla eroa(kaveri osti uuden)...myös purkuosia löytyy kyllä kohtuu hintaan...vantaalla oli joku edullinen purkaamo mistä ite ostin aikoinaan osia...ja sieltä vois löytyä käytettyjä sylinteriä joissa porausvaraa...
-Reikä-Klubi®-
-Lintta-AATELINEN- Kuva
Avatar
rtd
virallinen valvoja
Viestit: 787
Liittynyt: 14.10.2005 15:32

Viesti Kirjoittaja rtd »

Ja Oulussa (vai onko tämä jo liian kaukana?) taitaa olla Yamahan edustus motormanilla
http://www.motorman.fi/

Sieltä varmaan voi osia kans kysellä. Huoltopuolikin heillä on jos ei ite halua rassata.
Pro-HVM
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29070
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Aution Auto Ylivieskassa.

Ei tekis mieli isompaa pyörää ? :lol:
oulaistenliikenne.fi
Avatar
jösse
Tolokun mies
Viestit: 228
Liittynyt: 30.9.2005 14:06
Paikkakunta: Kolomen liikenneympyrän Kärsämäki

Viesti Kirjoittaja jösse »

NicNac kirjoitti:Miksi se putkittaa pitää?dt:ssä ainakin oli ihan normi sylinteri?vai onko porausvara loppu...

mopo-sportista ainakin saa hyvin kaikenlaista osaa

allright on kans hyvä firma...mun muistaakseni kuitenkin yamahan edustus keskolla joten sieltä sitten sylinteri putket...moposportistakin mun muistaakseni löytyy sylinteri putkia...mutta kannattaa tutkia jos poraus varaa löytyy,putkittaminen kuitenkin on aika kallista...hyvä jos 250€ pärjää...

putkittaminen maksaa melkein samanverran kuin uusi sylinteri...taitaa männän verran olla eroa(kaveri osti uuden)...myös purkuosia löytyy kyllä kohtuu hintaan...vantaalla oli joku edullinen purkaamo mistä ite ostin aikoinaan osia...ja sieltä vois löytyä käytettyjä sylinteriä joissa porausvaraa...

Kossi höpöttää jostain kovakromiputkesta, pystyykö sen poraamaan?
Potilas taistelee ylipainoa vastaan toistaiseksi laihoin tuloksin...
Avatar
®ÐÐ
Dr.Durex
Viestit: 3460
Liittynyt: 05.10.2005 9:20
Paikkakunta: FIN Springfield/Liminka/Kituvesi
Viesti:

Re: Moottoripyörämiehet apua!

Viesti Kirjoittaja ®ÐÐ »

jösse kirjoitti:
Pyörä on 125 TZR Yamaha.
Itsellä oli kans tommonen TZR tais olla vm.92 tai jotain..
Ei kannata seisottaa sitten pitkiä aikoja vesisateessa, polttoainetankin korkista valskaa kuitenkin hieman vettä tankkiin ja kun vesi kulkeutuu kaasariin ni ei oikein pyöri mopo kunnolla jos edes lähtee käyntiin..

nim.merk. yli 20 kertaa kaasuttimen irtiottaneena 8)
raskaus on kemiaa
parittelu on fysiikkaa
yhdessä ne on biologiaa
HVM

Viesti Kirjoittaja HVM »

jösse kirjoitti:
NicNac kirjoitti:Miksi se putkittaa pitää?dt:ssä ainakin oli ihan normi sylinteri?vai onko porausvara loppu...

mopo-sportista ainakin saa hyvin kaikenlaista osaa

allright on kans hyvä firma...mun muistaakseni kuitenkin yamahan edustus keskolla joten sieltä sitten sylinteri putket...moposportistakin mun muistaakseni löytyy sylinteri putkia...mutta kannattaa tutkia jos poraus varaa löytyy,putkittaminen kuitenkin on aika kallista...hyvä jos 250€ pärjää...

putkittaminen maksaa melkein samanverran kuin uusi sylinteri...taitaa männän verran olla eroa(kaveri osti uuden)...myös purkuosia löytyy kyllä kohtuu hintaan...vantaalla oli joku edullinen purkaamo mistä ite ostin aikoinaan osia...ja sieltä vois löytyä käytettyjä sylinteriä joissa porausvaraa...

Kossi höpöttää jostain kovakromiputkesta, pystyykö sen poraamaan?
Ei pysty, ja taitaa kossi tosiaankin höpöttää. :lol: Tunturi Sportissa oli jossain vaiheessa kovakromipyttyä, ei minun tietääkseni uomahassa. :ope:
Rässi66
Viestit: 4750
Liittynyt: 30.9.2005 1:04
Paikkakunta: Wempääwä

Viesti Kirjoittaja Rässi66 »

Jos on kovakromipytty, niin heikentyneestä vedosta selviää uusilla männänrenkailla.
Samalla voi toki sitä mäntääkin silmäillä, liekkö kulunu.
Pro HVM
Avatar
ahonen v
Viestit: 1900
Liittynyt: 30.9.2005 11:56
Paikkakunta: Jämpsä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ahonen v »

http://www.huolto-kaksikko.com/

tuonne mopot remonttiin. Tuo omistaja (j-p) on mun entinen työkaveri, lopetti hommat kun ei kerinny enää kahteen paikkaan yhtäaikaa.
Tuolla käyttävät mopoja huollossa pääkaupunkisetua myöten.
---------------------------------------------------------
- Audi A4 1.8T quattro avant -04
- ex. C 250 TDT -97 Powered by Turbotec & KKK
- mazda rx-7 -82
- lada 1600 "iS" -77
- ex. W124 260E -89
Avatar
NicNac
Hemmittäjä
Viestit: 2942
Liittynyt: 12.11.2005 22:49

Viesti Kirjoittaja NicNac »

jösse kirjoitti:
NicNac kirjoitti:Miksi se putkittaa pitää?dt:ssä ainakin oli ihan normi sylinteri?vai onko porausvara loppu...

mopo-sportista ainakin saa hyvin kaikenlaista osaa

allright on kans hyvä firma...mun muistaakseni kuitenkin yamahan edustus keskolla joten sieltä sitten sylinteri putket...moposportistakin mun muistaakseni löytyy sylinteri putkia...mutta kannattaa tutkia jos poraus varaa löytyy,putkittaminen kuitenkin on aika kallista...hyvä jos 250€ pärjää...

putkittaminen maksaa melkein samanverran kuin uusi sylinteri...taitaa männän verran olla eroa(kaveri osti uuden)...myös purkuosia löytyy kyllä kohtuu hintaan...vantaalla oli joku edullinen purkaamo mistä ite ostin aikoinaan osia...ja sieltä vois löytyä käytettyjä sylinteriä joissa porausvaraa...

Kossi höpöttää jostain kovakromiputkesta, pystyykö sen poraamaan?
en tiedä,mutta yamaha dt/tzr:s on sama kone ja minä ainakin porautin aikoinaan omani...pariinkin otteeseen...kovaromi pyttyä ei pysty poraamaan...

mutta siis jos pytty on ehjä(ei naarmuja) ja on kovakromi niin mäntä/männänrenkaat vaihtoon...mun käsittääkseni ei oo kuitenkaan se kovakromi pytty...
-Reikä-Klubi®-
-Lintta-AATELINEN- Kuva
Avatar
®ÐÐ
Dr.Durex
Viestit: 3460
Liittynyt: 05.10.2005 9:20
Paikkakunta: FIN Springfield/Liminka/Kituvesi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ®ÐÐ »

enpä itsekkään ole kuullut että TZR:ssä ois kovakromipytty...kaveri se kunnosti joskus itselleen tektsikan pitäs siltä kysyä mut ku ei oo numeroo piru.. :x

Ite hommasin joskus osasia Iisalmen Urheiluliikkeeltä..
eikös se pyttyasia selviä jos rimpauttaa johonkin varaosaliikkeeseen? :shock:
raskaus on kemiaa
parittelu on fysiikkaa
yhdessä ne on biologiaa
Avatar
stanger
Tolokun mies
Viestit: 2068
Liittynyt: 30.9.2005 16:20
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja stanger »

jos se on kovakromisylinteri niin "rengastaminen" auttaa...-->muistaakseni
johonkin kovakromisylintereihin saa myös ns. ylikoon mäntiä a\b\c männät... :shock: (vai puhunkohan ihan pöhölöjä...)
BMW E31 V12
Onanias
tissi-spesialisti
Viestit: 388
Liittynyt: 02.10.2005 20:32

Viesti Kirjoittaja Onanias »

Kovakromisylinterin (jos siinä nyt semmonen on) pystyy myös pinnottamaan uudelleen, mikäli sylinteri on niin kulunut tai pahasti kiinnileikannut. Onkohan siinä TZR:ssä joku "virisylinteri" eli 180 cc tai vastaava?
Avatar
NicNac
Hemmittäjä
Viestit: 2942
Liittynyt: 12.11.2005 22:49

Viesti Kirjoittaja NicNac »

pikaisen googlettamisen tuloksena oli että monta tzr ainakin porattu ja emc:ltä löytyi hifi mäntiä aina 1,5mm ylikokoon asti....eli ihan normi pytty on...poraus abaut 30€...

perus kiina mäntiä oli tessuun 2,00mm ylikokoon,mutta suositelen lämpimästi ostamaan PRO-X merkkisen männän...jos siis peruskoosta on alle 1,5mm tähän asti porattu...kovempaakin kovempien käyttö testien perusteella pro-x männät kestää huomattavsti paremmin kuin ne tarvike männät...toki onhan tuo prox:kin tarvike mutta kuiteskin...vähä kalliimpi,mutta paljon kestävämpi...
-Reikä-Klubi®-
-Lintta-AATELINEN- Kuva
Avatar
jösse
Tolokun mies
Viestit: 228
Liittynyt: 30.9.2005 14:06
Paikkakunta: Kolomen liikenneympyrän Kärsämäki

Viesti Kirjoittaja jösse »

NicNac kirjoitti:pikaisen googlettamisen tuloksena oli että monta tzr ainakin porattu ja emc:ltä löytyi hifi mäntiä aina 1,5mm ylikokoon asti....eli ihan normi pytty on...poraus abaut 30€...

perus kiina mäntiä oli tessuun 2,00mm ylikokoon,mutta suositelen lämpimästi ostamaan PRO-X merkkisen männän...jos siis peruskoosta on alle 1,5mm tähän asti porattu...kovempaakin kovempien käyttö testien perusteella pro-x männät kestää huomattavsti paremmin kuin ne tarvike männät...toki onhan tuo prox:kin tarvike mutta kuiteskin...vähä kalliimpi,mutta paljon kestävämpi...
Jep, aamun olen kooklettanut minäkin teidän vihjeittenne ja neuvojenne perusteella, ja niitten tietojen mukaan porata voi. Ja muutakin lisätietoa on löytynyt.

Tuo kookletus tuntuu välillä aika turhauttavalta, vaikka kuinka "hyvät" hakusanat asettaisi. Joillakin sivuilla ei ole mitään kunnollista asiaan liittyvää ja toiset sivut herjaa notfoundia tai erroria.

Tuo suomi24 on kyllä todella masentava paikka, miksikähän sinne yleensä kukaan kirjoittaa? Jos joku asioita vähemmän tunteva kysyy neuvoja, niin kyllä siellä isketään heti vyön alle asiattomuuksilla.

Kiitokset teille neuvojille ja yleensäkin tämän foorumin käyttäjille. Täällä homma pelaa asiallisesti eikä tietämättömiä ja osaamattomia lyödä lyttyyn vaan kaikille jaetaan asiallisia neuvoja ja ohjeita. Tässä myös yksi syy minkä takia ensimmäiseksi tulee haettua apua näiltä sivuilta.





:beerhug:
Potilas taistelee ylipainoa vastaan toistaiseksi laihoin tuloksin...
Avatar
NicNac
Hemmittäjä
Viestit: 2942
Liittynyt: 12.11.2005 22:49

Viesti Kirjoittaja NicNac »

Joo...onhan tämä sellaanen palsta että kun täällä ittekkin saa neuvoja niin mielellään niitä sitten antaakin... :whisper:
-Reikä-Klubi®-
-Lintta-AATELINEN- Kuva
Avatar
petska
Morkoolimies
Viestit: 604
Liittynyt: 06.10.2005 20:48
Paikkakunta: kalajoki

Viesti Kirjoittaja petska »

Ei muuta kun viet sen sylinterin ykaan autiolle niin ne kyllä hoonaa sen seuraavaan kokoon ja hommaa männän ja tiivisteet niin pääset kasaan...ja ajeleen.... mut tarkista kiertokangen laakeri ettei se ole viallinen ettei käy höpsisi ikävä kun menee siitä syystä paskaksi uusi mäntä ja porattu sylinteri...
Pitäähän joka pojalla pappatunturi olla varsinkin jos on vaarana et käyttöautona oleva vanha mersu posahtaa...
Avatar
NicNac
Hemmittäjä
Viestit: 2942
Liittynyt: 12.11.2005 22:49

Viesti Kirjoittaja NicNac »

niin ja ihan näin varmuudeksi sanon että ensin sitten mäntä ja sitte vasta poraukseen...ei tietty koneistamo joka asiansa osaa edes poraa sitä pyttyä ilman mäntää...Ja edelleen OSTA se PRO-X:n mäntä...hinta tulee takaisin sitten myöhemmin...

itellä sellanen kokemus tarvike männistä että toiseen paloi reikä ja toisesta lähti sitä männänrengasta paikalla pitävä tappi painumaan sinne mäntään syvällä ja sitte se männän rengas lähti liikkeelle ja jyrsi kivan pyöristyksen pakoaukon kohdalle...nice...
-Reikä-Klubi®-
-Lintta-AATELINEN- Kuva
Avatar
petska
Morkoolimies
Viestit: 604
Liittynyt: 06.10.2005 20:48
Paikkakunta: kalajoki

Viesti Kirjoittaja petska »

Eiköhän asiansa osaavalta koneistamolta saa myös mäntiä tai siis ainakin autiolta on saanut... ja Pro-X:n mäntääkin on löytynyt....on vaan aikaa kun on pikku mopoja porailtu....
Pitäähän joka pojalla pappatunturi olla varsinkin jos on vaarana et käyttöautona oleva vanha mersu posahtaa...
Avatar
jösse
Tolokun mies
Viestit: 228
Liittynyt: 30.9.2005 14:06
Paikkakunta: Kolomen liikenneympyrän Kärsämäki

Viesti Kirjoittaja jösse »

petska kirjoitti:Eiköhän asiansa osaavalta koneistamolta saa myös mäntiä tai siis ainakin autiolta on saanut... ja Pro-X:n mäntääkin on löytynyt....on vaan aikaa kun on pikku mopoja porailtu....
Eipä ole ennen pikku mopoja porailtu... :lol:

Pitää soittaa huomenna Autiolle ja pistää homma alulle. Pistetään se Pro-X:n mäntä, ettei käy kuin tälle entiselleKuva

Jostakin syystä ylimmän männänrenkaan pää oli "heilunut" aikaansaaden mäntään kyseisen jäljen. Pytyssä oli pientä naarmua. :roll:

Kuka osaisi kertoa mistä moinen johtuu ettei tulisi uudestakin männästä samannäköistä :shock: .
Potilas taistelee ylipainoa vastaan toistaiseksi laihoin tuloksin...
Avatar
petska
Morkoolimies
Viestit: 604
Liittynyt: 06.10.2005 20:48
Paikkakunta: kalajoki

Viesti Kirjoittaja petska »

Se sylinteri jos ei ole mennyt etes paskaksi niin voipi pelkkä hoonaus ja uusi mäntä piisata... sillä on ajettu liian lujaa niin on mäntä saanut itteensä :lol:
Pitäähän joka pojalla pappatunturi olla varsinkin jos on vaarana et käyttöautona oleva vanha mersu posahtaa...
Avatar
jösse
Tolokun mies
Viestit: 228
Liittynyt: 30.9.2005 14:06
Paikkakunta: Kolomen liikenneympyrän Kärsämäki

Viesti Kirjoittaja jösse »

petska kirjoitti:Se sylinteri jos ei ole mennyt etes paskaksi niin voipi pelkkä hoonaus ja uusi mäntä piisata... sillä on ajettu liian lujaa niin on mäntä saanut itteensä :lol:
Olisko ajettu liian lujaa... jospa siinä oli liian painava mies selässä :roll:

Yksi syy jatkaa laihduttamista :happy: :happy:
Potilas taistelee ylipainoa vastaan toistaiseksi laihoin tuloksin...
Avatar
mun
Viestit: 65
Liittynyt: 30.9.2005 12:41
Paikkakunta: Kokkola

Viesti Kirjoittaja mun »

Voisko olla mahollista että mäntä olis ollu paikalla väärinpäin, siis takapuoli edessä, jolloin männänrenkaan pää sattuu pakoaukkoon ja tekee tuhoja.
Ota mäntä myös mukaan kun meet Autiolle. Pojat osaa sanoa missä vika on ollut.
Avatar
jösse
Tolokun mies
Viestit: 228
Liittynyt: 30.9.2005 14:06
Paikkakunta: Kolomen liikenneympyrän Kärsämäki

Viesti Kirjoittaja jösse »

mun kirjoitti:Voisko olla mahollista että mäntä olis ollu paikalla väärinpäin, siis takapuoli edessä, jolloin männänrenkaan pää sattuu pakoaukkoon ja tekee tuhoja.
Ota mäntä myös mukaan kun meet Autiolle. Pojat osaa sanoa missä vika on ollut.
Tuossa on tosiaan syy, se kossi jolta pyörä ostettiin oli viime kesänä vaihtanut männän. Oma poika purki koneen, enkä ole ajatellut tuota männän asentoa. Rannut pytyssä on juuri pakoaukon kohdalla. Nuo männänrenkaitten tekemät jäljet sekä pytyssä, että männäsä sopivat juuri tuohon teoriaan.Kiitos, mietin jo tosissaan mistä tuo johtuu ja miten se eliminoidaan jatkossa.
Potilas taistelee ylipainoa vastaan toistaiseksi laihoin tuloksin...
Avatar
jösse
Tolokun mies
Viestit: 228
Liittynyt: 30.9.2005 14:06
Paikkakunta: Kolomen liikenneympyrän Kärsämäki

Viesti Kirjoittaja jösse »

No niin, nyt on kone kunnossa ja paikoillaan. Vein koko koneen Ylivieskaan Autiolle. Siellä se porattiin ja pistettiin uusi mäntä ja tiivisteet. Käskin vielä kasatakin, onpahan sitten ketä syyttää jos käy taas samallalailla. :lol: :lol:

Kone pistettiin eilen pyörään paikoilleen, muuten olisi kokeilukunnossa, mutta miten päin YPVS: vaijerit tulevat, onko tietoa. Kossi otti moottorin irti eikä tietenkään muistanut järjestystä ja toiset kossit kertoo kaikki erilailla vaijerien järjestyksen. Tuleeko ykkösvaijeri ykköseen, vai pitääkö vaijereiden mennä ristiin ykkönen kakkoseen ja kakkonen ykköseen.

Jos menee väärin, mitä vaurioita on tiedossa?

Kooklettaminen ei antanut tietoa, kaikista muista asioista on löytynyt satamäärin sivuja, tästä ei. :x Merkkihuollostakaan ei näin pyhänä pääse kyselemään.

Jos löytyis varma tieto, pääsisin kokeilemaan...
Potilas taistelee ylipainoa vastaan toistaiseksi laihoin tuloksin...
Avatar
rtd
virallinen valvoja
Viestit: 787
Liittynyt: 14.10.2005 15:32

Viesti Kirjoittaja rtd »

Pikaisella haeskelulla löytyi tuommoista:

http://www.125ccsportsbikes.com/forums/ ... =19131&hl=
There are numbers cast onto both the Servo motor and the cable housing on the LH side of the cylinder. 1 goes to 1, and 2 goes to 2 easy as that!

When you have the cable cover off the side of the engine, turn on the ignition and wait for the servo to stop. Now you can set up the vavle.

Where the cables attach to the the valve bobbin is a tab with a hole in it, behind this is a hole in the casing. You need to adjust the cables until the two holes line up.
Eli tuon perusteella ykkönen menis ykköseen ja kakkonen kakkoseen...
(tiedä sitten, kun ei omaa kokemusta noista ole...) :)
Pro-HVM
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Keskustelua muista merkeistä”