280S kysymyksiä mm. laatikosta..

Vastaa Viestiin
Avatar
Kansteri
Viestit: 16
Liittynyt: 29.11.2010 10:25

280S kysymyksiä mm. laatikosta..

Viesti Kirjoittaja Kansteri »

Tuollainen vuosimallin 83 ja 440tkm ajettu mercedes tuli hommattua ja muutamama kysymys on tullut tässä mieleen.

Onko normaalia kun käy aika kovilla kierroksilla 80 vauhdissa eli n. 2500rpm? Tuntuisi kulkevan pienemmilläkin ihan kevyesti.

Entä voiko ryypylle tehdä jotain kun tuntuu käyvän todella rikkaalla kylmänä eli röpöttää ja työntää mustaa kuraa putkesta? Välillä sammuu.

Voiko laatikkoa enää pelastaa vai tuleeko remontti eteen kun ei välillä vaihda 3. vaihteelle normaalisti vaan käyttää kierroksia korkealla ja sitten arpomisen jälkeen vasta vaihtaa? Muuten vaihtaa nätisti.

Jos löytyisi apua niin olisi hieno juttu!

Muuten mese onkin ollut yllättävän hyvä ja leimakin tuli laakista :)
Avatar
Fenton
Jyllisti
Viestit: 3026
Liittynyt: 23.3.2008 21:35
Paikkakunta: Nastola

Viesti Kirjoittaja Fenton »

Minäkin noita kovia kierroksia omassani ihmettelin, mutta viisaammat kertoivat 280:ssä olevan tolkuttoman tiuhavälitteinen perä.
Takuulla kulkisi pienemmälläkin.

Laatikon paineita kai voisi kokeilla nostaa, joku viisaampi saa neuvoa miten, kun minun ei ole vielä tarvinnut.

E: Tervetuloa voorumille
Ville

Meillä ei ennään mennä jeepillä Vennään.
Avatar
Runtula
Seppä Ilmarinen
Viestit: 1320
Liittynyt: 18.12.2005 15:59
Paikkakunta: Heinola

Viesti Kirjoittaja Runtula »

Kuva

Punasen korkin päällä tuon mustan tatin alla on ruuvi mistä säädetään painetta. En kyl muista kumpaan suuntaan pitää kääntää mutta kokeilemalla se selviää. Kierros pari saa jo aika ison muutoksen aikaan :)
AMG special group supervisor & toolmaker.

Pakana papitta ellää vuan ei sepättä.
Avatar
Samuli H
Turbopöljä
Viestit: 1305
Liittynyt: 02.10.2005 17:56
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja Samuli H »

Myötäpäivään kiertämällä paineet nousee.
Ihmiset, jotka luulevat tietävänsä kaiken, ärsyttävät meitä, jotka tiedämme kaiken.
Avatar
Kansteri
Viestit: 16
Liittynyt: 29.11.2010 10:25

Viesti Kirjoittaja Kansteri »

Juu kiitoksia neuvoista.. Pitää varmaan sitten koittaa tuota säätämistä, mutta kun muuten tuntuu menevän pehmeästi niin en ensimmäisenä ajatellut säätäväni. Voihan se olla varmaan jo kulumisesta johtuvaakin? Kannattaa siis kuitenkin yrittää :) Bensaa se syö muutenkin vähintään riittävästi niin olisi suotavaa että laatikko ei huudattelis omiaan..

:evil:
touhottaja
Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
Viestit: 6067
Liittynyt: 07.3.2007 17:55

Viesti Kirjoittaja touhottaja »

Kansteri kirjoitti:Juu kiitoksia neuvoista.. Pitää varmaan sitten koittaa tuota säätämistä, mutta kun muuten tuntuu menevän pehmeästi niin en ensimmäisenä ajatellut säätäväni. Voihan se olla varmaan jo kulumisesta johtuvaakin? Kannattaa siis kuitenkin yrittää :) Bensaa se syö muutenkin vähintään riittävästi niin olisi suotavaa että laatikko ei huudattelis omiaan..

:evil:
onhan siellä jo taatusti kulumaakin, mutta vetäse ny sillä t-avaimella ensin parikierrosta ja jos tuntuu ettei pahemmin auta siihen kolomosen vaihtamiseen mutta voithan vielä vaihtaa venttiilipöytään jousisatsin mikä maksaa veholla siinä 10€ pintaan, jousisatsin numero on 126 270 44 77
satsi on heleppo vaihtaa ittekki :wink:
kun sitten kiristät sillä t-avvaimella niin se vaikuttaa sitten kaikkiin vaihteisiin eikä vaan yhteen :wink:
löytyy sitten aski jos tarvetta :idea:
Avatar
Kansteri
Viestit: 16
Liittynyt: 29.11.2010 10:25

Viesti Kirjoittaja Kansteri »

Juu tänään käänsin kaksi kiekkaa tuota ruuvia ja auttoi kyllä. Nyt on vaihdot ihan asiallisia :) olipas harvinaisen helppo remontti... Kiitos neuvoista!
Avatar
Fenton
Jyllisti
Viestit: 3026
Liittynyt: 23.3.2008 21:35
Paikkakunta: Nastola

Viesti Kirjoittaja Fenton »

Runtula kirjoitti:Kuva

Punasen korkin päällä tuon mustan tatin alla on ruuvi mistä säädetään painetta. En kyl muista kumpaan suuntaan pitää kääntää mutta kokeilemalla se selviää. Kierros pari saa jo aika ison muutoksen aikaan :)
Mikäs tuon hylsyn funktio sitten on? Mulla ei ainakaan omassa näy tuollaista :lol:
Ville

Meillä ei ennään mennä jeepillä Vennään.
touhottaja
Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
Viestit: 6067
Liittynyt: 07.3.2007 17:55

Viesti Kirjoittaja touhottaja »

siitä on vaan tukittu ölyputken reikä, siitä lähtee jäähyttimen alapäähän öljy putki (panjo liitin) :wink:
Avatar
Kansteri
Viestit: 16
Liittynyt: 29.11.2010 10:25

Viesti Kirjoittaja Kansteri »

Noniin, lainataanpas vanhaa ketjua..

Mikäköhän on kaasuttimessa vikana kun ei käy enää tyhjäkäyntiä kunnolla ja kaasari tulvii? "Uutta" tilalle vai jotain korjaussarjaa tms? Olisi näin talvella aikaa laitella kuntoon kun auto ei ole käytössä.

Vika tuli kun orginaali bensapumppu hajosi ja kokeiltiin sähköistä kaasutinmoottorille tarkoitettua pumppua. Sen jälkeen ei ole toiminut edes uudella mekaanisella pumpulla :(

ja autohan oli tuo vm. 83 280S
touhottaja
Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
Viestit: 6067
Liittynyt: 07.3.2007 17:55

Viesti Kirjoittaja touhottaja »

oliskohan kohokammion neulaventtiili jääny tykkänään auki, olisko roskia venttiilissä :roll:
Avatar
Kansteri
Viestit: 16
Liittynyt: 29.11.2010 10:25

Viesti Kirjoittaja Kansteri »

touhottaja kirjoitti:oliskohan kohokammion neulaventtiili jääny tykkänään auki, olisko roskia venttiilissä :roll:
Eli kaasutin pöydälle ja lihoiksi? ;o
touhottaja
Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
Viestit: 6067
Liittynyt: 07.3.2007 17:55

Viesti Kirjoittaja touhottaja »

ei, otat vaan sen kohokammion kannen auki ja venttiili pois ja puhallus, etkä koske mihkään muuhun, sitten vaan paikalleen ja koe käynnistys miten kone käy rempan jäläkeen :wink:
Avatar
Kansteri
Viestit: 16
Liittynyt: 29.11.2010 10:25

Viesti Kirjoittaja Kansteri »

touhottaja kirjoitti:ei, otat vaan sen kohokammion kannen auki ja venttiili pois ja puhallus, etkä koske mihkään muuhun, sitten vaan paikalleen ja koe käynnistys miten kone käy rempan jäläkeen :wink:
Selvä, tehdään näin!

Kiitos tästä :)
Avatar
Kansteri
Viestit: 16
Liittynyt: 29.11.2010 10:25

Viesti Kirjoittaja Kansteri »

Jatketaan vanhaa juttua.. Eli kaasuttimen avasin tossa jo aikaisemmin kun lopetti käynnin kokonaan, niin neulaventtiili oli pois paikaltaan ja auto ei saanut bensaa. Nyt sitten taas tänään käyttelin autoa ja kaasari tulvii edelleen. Bensa nousee ylös kaasuttimen etuosassa (keulan päässä) oleven ruuvin juuresta, jos nyt oikein näin. Eli siis kaasarin kannen kiinnitysruuvi mikä on syvennyksessä.. Osaisiko joku tietäjä kertoa että mikä vikana? Fuskaako joku tiiviste kenties?
Avatar
Kansteri
Viestit: 16
Liittynyt: 29.11.2010 10:25

Viesti Kirjoittaja Kansteri »

Päivitetäänpäs vähän tätäkin. Vika korjaantui bensapintaa laskemalla, mutta mitään järjellistä selitystä en ole keksinyt miten tuo vika alkoi bensapumpun vaihdossa :D
touhottaja
Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
Viestit: 6067
Liittynyt: 07.3.2007 17:55

Viesti Kirjoittaja touhottaja »

Kansteri kirjoitti:Päivitetäänpäs vähän tätäkin. Vika korjaantui bensapintaa laskemalla, mutta mitään järjellistä selitystä en ole keksinyt miten tuo vika alkoi bensapumpun vaihdossa :D
olisko mahollista, että kun vaihoit uuten pumpun ja kaasuttimelle menevään putkeen on päässyt menee pikkanen roska joka teki vaikka neulaventtiiliin häiriö toiminnan (antaa ylen) ja onhan uudessa pumpussa paremmat paineekki kun loppuun ajetussa pumpussa, pumppuhan säädetään jalan tiivisteillä :idea:
tai no, en mää näistä mittään tiijä kunhan arvailen vaan :D
Avatar
Kansteri
Viestit: 16
Liittynyt: 29.11.2010 10:25

Viesti Kirjoittaja Kansteri »

Juu tuota paineen nousua itseki epäilin syyksi... Neulaventtiili tuntui kyllä pitävän ihan normmaalisti kun pyöritti konetta ilman kaasarin kantta ja kipinää. Bensapinta nousi vaan yli "laitojen" ennen kun koho pääsi painamaan venttiiliä. Ei ymmärrä, mutta eipä sitä kaikkea aina tarvitse ymmärtääkään :D
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W126 sedan, coupe / R & C 107”