280S kysymyksiä mm. laatikosta..
280S kysymyksiä mm. laatikosta..
Tuollainen vuosimallin 83 ja 440tkm ajettu mercedes tuli hommattua ja muutamama kysymys on tullut tässä mieleen.
Onko normaalia kun käy aika kovilla kierroksilla 80 vauhdissa eli n. 2500rpm? Tuntuisi kulkevan pienemmilläkin ihan kevyesti.
Entä voiko ryypylle tehdä jotain kun tuntuu käyvän todella rikkaalla kylmänä eli röpöttää ja työntää mustaa kuraa putkesta? Välillä sammuu.
Voiko laatikkoa enää pelastaa vai tuleeko remontti eteen kun ei välillä vaihda 3. vaihteelle normaalisti vaan käyttää kierroksia korkealla ja sitten arpomisen jälkeen vasta vaihtaa? Muuten vaihtaa nätisti.
Jos löytyisi apua niin olisi hieno juttu!
Muuten mese onkin ollut yllättävän hyvä ja leimakin tuli laakista
Onko normaalia kun käy aika kovilla kierroksilla 80 vauhdissa eli n. 2500rpm? Tuntuisi kulkevan pienemmilläkin ihan kevyesti.
Entä voiko ryypylle tehdä jotain kun tuntuu käyvän todella rikkaalla kylmänä eli röpöttää ja työntää mustaa kuraa putkesta? Välillä sammuu.
Voiko laatikkoa enää pelastaa vai tuleeko remontti eteen kun ei välillä vaihda 3. vaihteelle normaalisti vaan käyttää kierroksia korkealla ja sitten arpomisen jälkeen vasta vaihtaa? Muuten vaihtaa nätisti.
Jos löytyisi apua niin olisi hieno juttu!
Muuten mese onkin ollut yllättävän hyvä ja leimakin tuli laakista
Minäkin noita kovia kierroksia omassani ihmettelin, mutta viisaammat kertoivat 280:ssä olevan tolkuttoman tiuhavälitteinen perä.
Takuulla kulkisi pienemmälläkin.
Laatikon paineita kai voisi kokeilla nostaa, joku viisaampi saa neuvoa miten, kun minun ei ole vielä tarvinnut.
E: Tervetuloa voorumille
Takuulla kulkisi pienemmälläkin.
Laatikon paineita kai voisi kokeilla nostaa, joku viisaampi saa neuvoa miten, kun minun ei ole vielä tarvinnut.
E: Tervetuloa voorumille
Ville
Meillä ei ennään mennä jeepillä Vennään.
Meillä ei ennään mennä jeepillä Vennään.
Juu kiitoksia neuvoista.. Pitää varmaan sitten koittaa tuota säätämistä, mutta kun muuten tuntuu menevän pehmeästi niin en ensimmäisenä ajatellut säätäväni. Voihan se olla varmaan jo kulumisesta johtuvaakin? Kannattaa siis kuitenkin yrittää Bensaa se syö muutenkin vähintään riittävästi niin olisi suotavaa että laatikko ei huudattelis omiaan..
-
- Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
- Viestit: 6067
- Liittynyt: 07.3.2007 17:55
onhan siellä jo taatusti kulumaakin, mutta vetäse ny sillä t-avaimella ensin parikierrosta ja jos tuntuu ettei pahemmin auta siihen kolomosen vaihtamiseen mutta voithan vielä vaihtaa venttiilipöytään jousisatsin mikä maksaa veholla siinä 10€ pintaan, jousisatsin numero on 126 270 44 77Kansteri kirjoitti:Juu kiitoksia neuvoista.. Pitää varmaan sitten koittaa tuota säätämistä, mutta kun muuten tuntuu menevän pehmeästi niin en ensimmäisenä ajatellut säätäväni. Voihan se olla varmaan jo kulumisesta johtuvaakin? Kannattaa siis kuitenkin yrittää Bensaa se syö muutenkin vähintään riittävästi niin olisi suotavaa että laatikko ei huudattelis omiaan..
satsi on heleppo vaihtaa ittekki
kun sitten kiristät sillä t-avvaimella niin se vaikuttaa sitten kaikkiin vaihteisiin eikä vaan yhteen
löytyy sitten aski jos tarvetta
Mikäs tuon hylsyn funktio sitten on? Mulla ei ainakaan omassa näy tuollaistaRuntula kirjoitti:
Punasen korkin päällä tuon mustan tatin alla on ruuvi mistä säädetään painetta. En kyl muista kumpaan suuntaan pitää kääntää mutta kokeilemalla se selviää. Kierros pari saa jo aika ison muutoksen aikaan
Ville
Meillä ei ennään mennä jeepillä Vennään.
Meillä ei ennään mennä jeepillä Vennään.
-
- Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
- Viestit: 6067
- Liittynyt: 07.3.2007 17:55
Noniin, lainataanpas vanhaa ketjua..
Mikäköhän on kaasuttimessa vikana kun ei käy enää tyhjäkäyntiä kunnolla ja kaasari tulvii? "Uutta" tilalle vai jotain korjaussarjaa tms? Olisi näin talvella aikaa laitella kuntoon kun auto ei ole käytössä.
Vika tuli kun orginaali bensapumppu hajosi ja kokeiltiin sähköistä kaasutinmoottorille tarkoitettua pumppua. Sen jälkeen ei ole toiminut edes uudella mekaanisella pumpulla
ja autohan oli tuo vm. 83 280S
Mikäköhän on kaasuttimessa vikana kun ei käy enää tyhjäkäyntiä kunnolla ja kaasari tulvii? "Uutta" tilalle vai jotain korjaussarjaa tms? Olisi näin talvella aikaa laitella kuntoon kun auto ei ole käytössä.
Vika tuli kun orginaali bensapumppu hajosi ja kokeiltiin sähköistä kaasutinmoottorille tarkoitettua pumppua. Sen jälkeen ei ole toiminut edes uudella mekaanisella pumpulla
ja autohan oli tuo vm. 83 280S
-
- Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
- Viestit: 6067
- Liittynyt: 07.3.2007 17:55
-
- Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
- Viestit: 6067
- Liittynyt: 07.3.2007 17:55
Jatketaan vanhaa juttua.. Eli kaasuttimen avasin tossa jo aikaisemmin kun lopetti käynnin kokonaan, niin neulaventtiili oli pois paikaltaan ja auto ei saanut bensaa. Nyt sitten taas tänään käyttelin autoa ja kaasari tulvii edelleen. Bensa nousee ylös kaasuttimen etuosassa (keulan päässä) oleven ruuvin juuresta, jos nyt oikein näin. Eli siis kaasarin kannen kiinnitysruuvi mikä on syvennyksessä.. Osaisiko joku tietäjä kertoa että mikä vikana? Fuskaako joku tiiviste kenties?
-
- Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
- Viestit: 6067
- Liittynyt: 07.3.2007 17:55
olisko mahollista, että kun vaihoit uuten pumpun ja kaasuttimelle menevään putkeen on päässyt menee pikkanen roska joka teki vaikka neulaventtiiliin häiriö toiminnan (antaa ylen) ja onhan uudessa pumpussa paremmat paineekki kun loppuun ajetussa pumpussa, pumppuhan säädetään jalan tiivisteilläKansteri kirjoitti:Päivitetäänpäs vähän tätäkin. Vika korjaantui bensapintaa laskemalla, mutta mitään järjellistä selitystä en ole keksinyt miten tuo vika alkoi bensapumpun vaihdossa
tai no, en mää näistä mittään tiijä kunhan arvailen vaan
Juu tuota paineen nousua itseki epäilin syyksi... Neulaventtiili tuntui kyllä pitävän ihan normmaalisti kun pyöritti konetta ilman kaasarin kantta ja kipinää. Bensapinta nousi vaan yli "laitojen" ennen kun koho pääsi painamaan venttiiliä. Ei ymmärrä, mutta eipä sitä kaikkea aina tarvitse ymmärtääkään