Ou:n Pökötti 307 HDi -> vaihtui Toledoon
Ou:n Pökötti 307 HDi -> vaihtui Toledoon
Jonkun aikaa olen autonvaihtoa suunnitellut ajatuksella että pieniruokainen diisselipaku olis järkevä menopeli, bensan hinta on karannut aika ylös ja C220 automaatti ei mikään säästöpossu ollut.
Lukuisten koeajojen jälkeen löytyi soppeli 2008 Peugeot 307 farkku, 1.6 isolohko HDi pata työntää peräti 90 hv
Ensimmäinen diisseli ja ranskanpulla jonka olen omistanut. Hinnat näissä on erittäin sopivat ikään ja kilometreihin nähden.
Hankalintahan tässä oli tehdä päätös paluusta manuaaliin, sopivaa automaattia ei nyt vaan tullut eteen.
900 km ajelun perusteella hyvää on:
-Keskikulutus on ajotietokoneen mukaan ollut 5.1 litraa, saapi sitten nähdä miten lähelle totuutta näyttää... 60 litran tankilla on menty 920 km ja ajotietokone näytti että 420 km olis vielä edessä, saapa nähdä.
-Tilaa on hyvin etupenkeillä, kuljetuskapasiteettia myös verrattuna entiseen sedaniin.
-Vakkari, ajotietokone ja automaatti-ilmastointi on mukavat varusteet.
-Kuskin penkki on hyvä isokokoiselle ja ajoasennon saa mukavaksi. Portaallinen selkänojan säätö on kyllä käsittämätön mutta yksi pykälä osuu onneksi oikealle kohdalle. Istumakorkeus on myös mukava, ei mennä perse maassa.
-Valomuisti ja ratin säädöt on mersumiehelle luksusta
-Suorituskyky on ihan kohtuullinen, moottori jaksaa omiin tarpeisiin riittävästi tuota viedä.
-Kytkin ja vaihteisto pelaavat jouhevasti, ei ole lähdöissä sammunut vielä. Liikennevaloihin pysähtyessä on kyllä sammunut kun kuski ei muista painaa kytkintä...
-Ajettavuus on vanhaa Ceetä parempi, tosin ei tämä mikään täydellinen ainakaan maantiellä ole.
-Alusta on jämpti mutta mukava, eikä ääntele ainakaan vielä.
Ja heikkouksia:
-Rengasmelu on kova, tuntui olevan kyllä kaikissa muissakin koeajetuissa "nykyautoissa". Ei kuitenkaan nitise, mutta mahdollisimman hiljaiset kummit on ostoslistan nro 1.
-Mersun ylivoimaista yksipyyhinmekanismia ei ole.
-Vakkari on hankala mersun simppelisti toimivaan verrattuna.
-Vakiostereot on kurjat, ei usb-liitäntää.
-Ei ole edes muovisia jalopuulistoja
-Ei ortopenkkiä.
-Ulkonäkö ei ole mikään ihmeellinen silmänherkku, keula on hyvä mutta ohjaamosta eteenpäin aika vaisua peruskamaa. No eipä tällä nyt ole tarkoitus tehdä vaikutusta keneenkään nakkikioskilla tai Essolla. Pornonpunaisen värin virallinen koodi on "Rouge Lucifer" ja sekös nauratti papereita lueskellessa Sisusta ja mittaristo ovat ok omaan silmään.
-Kuskin ovi rämähtää kiinni käsittämättömän halvan oloisesti, oikeastaan molemmat etuovet tekee niin mutta takaovet menee kiinni pehmeästi?
-Ikkunoiden mekanismi toimii tyylin yhdellä painalluksella kokonaan auki tai kiinni.
-Moottori lämpenee hitaasti, toivotaan leutoa talvea...
Että tämmösellä nyt mennään, vikoja odotellessa pitää raapia takapenkki irti ja mennä konttorille käymään josko sais verot pienemmiksi.
Tulevista vaivoistahan tänne laitetaan kaunistelematonta tarinaa, montakohan sivua on foorumin maksimiraja?
Lukuisten koeajojen jälkeen löytyi soppeli 2008 Peugeot 307 farkku, 1.6 isolohko HDi pata työntää peräti 90 hv
Ensimmäinen diisseli ja ranskanpulla jonka olen omistanut. Hinnat näissä on erittäin sopivat ikään ja kilometreihin nähden.
Hankalintahan tässä oli tehdä päätös paluusta manuaaliin, sopivaa automaattia ei nyt vaan tullut eteen.
900 km ajelun perusteella hyvää on:
-Keskikulutus on ajotietokoneen mukaan ollut 5.1 litraa, saapi sitten nähdä miten lähelle totuutta näyttää... 60 litran tankilla on menty 920 km ja ajotietokone näytti että 420 km olis vielä edessä, saapa nähdä.
-Tilaa on hyvin etupenkeillä, kuljetuskapasiteettia myös verrattuna entiseen sedaniin.
-Vakkari, ajotietokone ja automaatti-ilmastointi on mukavat varusteet.
-Kuskin penkki on hyvä isokokoiselle ja ajoasennon saa mukavaksi. Portaallinen selkänojan säätö on kyllä käsittämätön mutta yksi pykälä osuu onneksi oikealle kohdalle. Istumakorkeus on myös mukava, ei mennä perse maassa.
-Valomuisti ja ratin säädöt on mersumiehelle luksusta
-Suorituskyky on ihan kohtuullinen, moottori jaksaa omiin tarpeisiin riittävästi tuota viedä.
-Kytkin ja vaihteisto pelaavat jouhevasti, ei ole lähdöissä sammunut vielä. Liikennevaloihin pysähtyessä on kyllä sammunut kun kuski ei muista painaa kytkintä...
-Ajettavuus on vanhaa Ceetä parempi, tosin ei tämä mikään täydellinen ainakaan maantiellä ole.
-Alusta on jämpti mutta mukava, eikä ääntele ainakaan vielä.
Ja heikkouksia:
-Rengasmelu on kova, tuntui olevan kyllä kaikissa muissakin koeajetuissa "nykyautoissa". Ei kuitenkaan nitise, mutta mahdollisimman hiljaiset kummit on ostoslistan nro 1.
-Mersun ylivoimaista yksipyyhinmekanismia ei ole.
-Vakkari on hankala mersun simppelisti toimivaan verrattuna.
-Vakiostereot on kurjat, ei usb-liitäntää.
-Ei ole edes muovisia jalopuulistoja
-Ei ortopenkkiä.
-Ulkonäkö ei ole mikään ihmeellinen silmänherkku, keula on hyvä mutta ohjaamosta eteenpäin aika vaisua peruskamaa. No eipä tällä nyt ole tarkoitus tehdä vaikutusta keneenkään nakkikioskilla tai Essolla. Pornonpunaisen värin virallinen koodi on "Rouge Lucifer" ja sekös nauratti papereita lueskellessa Sisusta ja mittaristo ovat ok omaan silmään.
-Kuskin ovi rämähtää kiinni käsittämättömän halvan oloisesti, oikeastaan molemmat etuovet tekee niin mutta takaovet menee kiinni pehmeästi?
-Ikkunoiden mekanismi toimii tyylin yhdellä painalluksella kokonaan auki tai kiinni.
-Moottori lämpenee hitaasti, toivotaan leutoa talvea...
Että tämmösellä nyt mennään, vikoja odotellessa pitää raapia takapenkki irti ja mennä konttorille käymään josko sais verot pienemmiksi.
Tulevista vaivoistahan tänne laitetaan kaunistelematonta tarinaa, montakohan sivua on foorumin maksimiraja?
Viimeksi muokannut ou812, 29.11.2015 18:23. Yhteensä muokattu 8 kertaa.
"Onks tukka hyvin ja näkyykö jakoketju?"
® Mesen linttaklubi - Kuluttaa muttei kulje
® Mesen linttaklubi - Mätä mutta maksettu
Ex - C220 Elegance 1995
Seat Toledo 1.2 Tsi
® Mesen linttaklubi - Kuluttaa muttei kulje
® Mesen linttaklubi - Mätä mutta maksettu
Ex - C220 Elegance 1995
Seat Toledo 1.2 Tsi
- Meissenkeri
- Viestit: 3837
- Liittynyt: 15.8.2006 2:10
- Paikkakunta: pohjolan pääkaupunki
Pösön 307 oli vuokraamosta lainassa keikalla tuossa jonkin aikaa sitten. En ole ihan satavarma että oliko 307, mutta uusi se oli ja Pösö töppöperällä. Kuvia tulee aina testiautoista otettua semmoisista kohteista, mitkä ovat miellyttäneet tai eivät ole.
Moottorina oli varmuudella 1,6 HDI, kun sitä erikseen ihmettelin. Pieni kulutuksinen ja reagoi kaasun painamiseen, niin kuin olisi voimaa tarjolla, mutta sitten kun yritti oikeasti kiihdyttää ohitukseen, niin ei se oikein mihinkään kulkenut.
Ratissa oli viiksiä niin paljon että viikon ajelulla en niitä luontevasti oppinut käyttämään. Taisin lopuksi luovuttaa ja ajella ilman vakkaria.
Kuskin paikalla oli hankalaa, kun en saanut ajoasentoa säädettyä mieleiseksi niin että ei polvi osuisi keskikonsoliin. Muistaakseni rattia ei saanut riittävästi ulospäin tai siinä ei ollut säätöä ollenkaan. Lisäksi virtapistoke oli hankalassa paikassa vaihdekepin takana ja navigaattorin johto pyöri koko ajan haitolla.
Moottorina oli varmuudella 1,6 HDI, kun sitä erikseen ihmettelin. Pieni kulutuksinen ja reagoi kaasun painamiseen, niin kuin olisi voimaa tarjolla, mutta sitten kun yritti oikeasti kiihdyttää ohitukseen, niin ei se oikein mihinkään kulkenut.
Ratissa oli viiksiä niin paljon että viikon ajelulla en niitä luontevasti oppinut käyttämään. Taisin lopuksi luovuttaa ja ajella ilman vakkaria.
Kuskin paikalla oli hankalaa, kun en saanut ajoasentoa säädettyä mieleiseksi niin että ei polvi osuisi keskikonsoliin. Muistaakseni rattia ei saanut riittävästi ulospäin tai siinä ei ollut säätöä ollenkaan. Lisäksi virtapistoke oli hankalassa paikassa vaihdekepin takana ja navigaattorin johto pyöri koko ajan haitolla.
Olisko ollu 308? 307 on eri näköinen sisätiloiltaan.Meissenkeri kirjoitti:En ole ihan satavarma että oliko 307, mutta uusi se oli ja Pösö töppöperällä.
308 http://www.arpem.com/coches/coches/peug ... erior2.jpg
307 http://2.bp.blogspot.com/_1XknPAfZhcs/S ... terior.jpg
EX W115 280E TC -75 (Avatar)
S123 300TD -84 Antiikkiromu
W126 500SE -83 Antiikkiromu
® Mesen linttaklubi
® Mesen V8 Klubi
No fiberglass shit, just rusty steel!
S123 300TD -84 Antiikkiromu
W126 500SE -83 Antiikkiromu
® Mesen linttaklubi
® Mesen V8 Klubi
No fiberglass shit, just rusty steel!
Onnea tulevalle talvelle
Ennen talvea peitä keula, muuten ei riitä lämpöä sisälle. Nykydiisselien onkelma.
Ennen talvea, tarkista putsaa ja eristä huohottimet. Ja laita litran pönttö öljyä konttiin kun joku niistä huohottimista kuitenkin vetäsee jäähän talven aikana ja puskee öljyt pihalle toivottavasti tikun kautta eikä kampiakselin tiivisteestä.
Ikkunahan sitten taitaa pysähtyä kun painat uudestaan napista kesken matkan, jos et vielä hokannut
Onnea ja menestystä tuoreen patongin kanssa. Tuo näytille lahteen joskus niin katotaan kuinka naarmuinen se on
Ennen talvea peitä keula, muuten ei riitä lämpöä sisälle. Nykydiisselien onkelma.
Ennen talvea, tarkista putsaa ja eristä huohottimet. Ja laita litran pönttö öljyä konttiin kun joku niistä huohottimista kuitenkin vetäsee jäähän talven aikana ja puskee öljyt pihalle toivottavasti tikun kautta eikä kampiakselin tiivisteestä.
Ikkunahan sitten taitaa pysähtyä kun painat uudestaan napista kesken matkan, jos et vielä hokannut
Onnea ja menestystä tuoreen patongin kanssa. Tuo näytille lahteen joskus niin katotaan kuinka naarmuinen se on
® Mesen linttaklubi
- Kiire on köyhyyden merkki
Linttaristin haltija 24.11.2012 ->
- Kiire on köyhyyden merkki
Linttaristin haltija 24.11.2012 ->
- kuningatar
- Viestit: 1358
- Liittynyt: 20.10.2010 9:51
- Paikkakunta: Järvenpää
Talvikeleihin nuota ei ole suunniteltu kuten jo tuossa aikasemmin mainittiinkin. Ovien lukot jäätyy, eli jos/kun saat oven auki niin ei se välttämättä pysy enää kiinni.
Äitemuorilla on tuollainen -01 307 1.6 tärpättikoneella, joka s**tanan talvi saa tapella ovien lukkojen kanssa.
Äitemuorilla on tuollainen -01 307 1.6 tärpättikoneella, joka s**tanan talvi saa tapella ovien lukkojen kanssa.
EX W115 280E TC -75 (Avatar)
S123 300TD -84 Antiikkiromu
W126 500SE -83 Antiikkiromu
® Mesen linttaklubi
® Mesen V8 Klubi
No fiberglass shit, just rusty steel!
S123 300TD -84 Antiikkiromu
W126 500SE -83 Antiikkiromu
® Mesen linttaklubi
® Mesen V8 Klubi
No fiberglass shit, just rusty steel!
Re: Ou:n Pökötti 307 HDi
Paljon autoa vähällä rahalla. Hintoja kun kahtelee niin Ranskikset on ihan ok vaihtoehto jos haluaa ajaa nykyaikaisella autolla (hyvässä ja pahassa).ou812 kirjoitti:Ensimmäinen diisseli ja ranskanpulla jonka olen omistanut. Hinnat näissä on erittäin sopivat ikään ja kilometreihin nähden.
ONNEA UUDELLE AUTOLLE JA TURVALLISIA KILOMETREJÄ.
On 308 meissenkerin kuvissa, malli vaihtui just 2008.
Moottorihan on juuri tuon luonteinen eli pikkukaasulla tuntuu menevän hanakasti mutta jos lätkä on lattiassa niin ei suuria tapahdu.
Juu näillä näkymin tällä tulen lauantaina rassausmiittiin.
Wolfiekin saapuu paikalla niin voit joutessasi myllyttää ja vahata pösön
Ikkuna tosiaan pysähtyy kun painaa namiskaa uudestaan. Typerä systeemi minusta.
Viimasuoja tässä onkin mutta ei se peitä kuin 1/3 maskista, luulen että tarvii kunnon pakkasilla vähän lisää.
Pösöfoorumia luin senverran että talveksi on parasta voidella lukot ja pistää huolella silikonia tiivisteisiin.
Moottorihan on juuri tuon luonteinen eli pikkukaasulla tuntuu menevän hanakasti mutta jos lätkä on lattiassa niin ei suuria tapahdu.
Juu näillä näkymin tällä tulen lauantaina rassausmiittiin.
Wolfiekin saapuu paikalla niin voit joutessasi myllyttää ja vahata pösön
Ikkuna tosiaan pysähtyy kun painaa namiskaa uudestaan. Typerä systeemi minusta.
Viimasuoja tässä onkin mutta ei se peitä kuin 1/3 maskista, luulen että tarvii kunnon pakkasilla vähän lisää.
Pösöfoorumia luin senverran että talveksi on parasta voidella lukot ja pistää huolella silikonia tiivisteisiin.
"Onks tukka hyvin ja näkyykö jakoketju?"
® Mesen linttaklubi - Kuluttaa muttei kulje
® Mesen linttaklubi - Mätä mutta maksettu
Ex - C220 Elegance 1995
Seat Toledo 1.2 Tsi
® Mesen linttaklubi - Kuluttaa muttei kulje
® Mesen linttaklubi - Mätä mutta maksettu
Ex - C220 Elegance 1995
Seat Toledo 1.2 Tsi
Ei ne välttämättä ole palanut, siellä voi olla myös kontaktihärö. Eikä ole pelkästään farkkukorin ongelma. Ajovalopolttimot on kulutustavaraa sanan varsinaisessa merkityksessä.Wikke kirjoitti:Lähes jokaisessa 307-farkussa mikä sattuu liikenteessä näkymään on joku takaparkkien polttimoista palanut.
EX W115 280E TC -75 (Avatar)
S123 300TD -84 Antiikkiromu
W126 500SE -83 Antiikkiromu
® Mesen linttaklubi
® Mesen V8 Klubi
No fiberglass shit, just rusty steel!
S123 300TD -84 Antiikkiromu
W126 500SE -83 Antiikkiromu
® Mesen linttaklubi
® Mesen V8 Klubi
No fiberglass shit, just rusty steel!
Trippiin pyörähti tasaluku täyteen ja sopivasti oli halpa asema lähistöllä, joten renkaat kirkuen sinne
Sain tankkiin sopimaan 51,8 litraa diisseliä, matkaa oli taitettu 1003 km = 5,16 l/100 km.
Ajotietokone näytti matkan keskikulutuksena 5,1 joten ei mahottomasti kaunistellut.
Sain tankkiin sopimaan 51,8 litraa diisseliä, matkaa oli taitettu 1003 km = 5,16 l/100 km.
Ajotietokone näytti matkan keskikulutuksena 5,1 joten ei mahottomasti kaunistellut.
"Onks tukka hyvin ja näkyykö jakoketju?"
® Mesen linttaklubi - Kuluttaa muttei kulje
® Mesen linttaklubi - Mätä mutta maksettu
Ex - C220 Elegance 1995
Seat Toledo 1.2 Tsi
® Mesen linttaklubi - Kuluttaa muttei kulje
® Mesen linttaklubi - Mätä mutta maksettu
Ex - C220 Elegance 1995
Seat Toledo 1.2 Tsi
No enpä nyt oo muistanut ulkoopäin kuvia räpsiä
Juurikin tuollainen se on:
http://www.nettiauto.com/peugeot/307/4334428
Ajelin kehäteillä ja nappasin kyllä off-focus- otoksen kulutusmittarista.
Ihan tyytyväisenä olen Pököllä ajellut, rassausmiitissäkään ei tullut turpaan?? Manuaalin toimintakaan ei tunnu enää aivan mahdottomalta mutta rengasmeluun ei tahdo tottua, mahd äänettömiä kesärenkaita pohdiskelen edelleen.
GoodYear Efficientgrip on tällä hetkellä ykkösehdokkaana.
Juurikin tuollainen se on:
http://www.nettiauto.com/peugeot/307/4334428
Ajelin kehäteillä ja nappasin kyllä off-focus- otoksen kulutusmittarista.
Ihan tyytyväisenä olen Pököllä ajellut, rassausmiitissäkään ei tullut turpaan?? Manuaalin toimintakaan ei tunnu enää aivan mahdottomalta mutta rengasmeluun ei tahdo tottua, mahd äänettömiä kesärenkaita pohdiskelen edelleen.
GoodYear Efficientgrip on tällä hetkellä ykkösehdokkaana.
"Onks tukka hyvin ja näkyykö jakoketju?"
® Mesen linttaklubi - Kuluttaa muttei kulje
® Mesen linttaklubi - Mätä mutta maksettu
Ex - C220 Elegance 1995
Seat Toledo 1.2 Tsi
® Mesen linttaklubi - Kuluttaa muttei kulje
® Mesen linttaklubi - Mätä mutta maksettu
Ex - C220 Elegance 1995
Seat Toledo 1.2 Tsi
- Easy Rider
- hupimestari
- Viestit: 8062
- Liittynyt: 05.7.2007 19:15
- Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla
Paljon mahollista, mutta ekan tankillisen erreur oli vaan 0,06 litraaEasy Rider kirjoitti:Calculateur näyttänee väärin, ei voi Seatia hakata kulutuksessa.
Kyllä se tasasta 80 tuntuu menevän hyvin vähällä.
Easy Rider kirjoitti:Sitten kun vielä toiste erehdyt ostamaan ranskalaisen kulkuneuvon, on se Refault.
"Onks tukka hyvin ja näkyykö jakoketju?"
® Mesen linttaklubi - Kuluttaa muttei kulje
® Mesen linttaklubi - Mätä mutta maksettu
Ex - C220 Elegance 1995
Seat Toledo 1.2 Tsi
® Mesen linttaklubi - Kuluttaa muttei kulje
® Mesen linttaklubi - Mätä mutta maksettu
Ex - C220 Elegance 1995
Seat Toledo 1.2 Tsi
Reilu parituhatta pököllä nyt ajeltu ja manuaalivaihteisiin alkaa tottua pikkuhiljaa.
Meluun ei totu edelleenkään, pitänee hankkia 50 kg ämpäri bitumimassaa ja valella sillä pyöränkoteloihin ja pohjaan jonninmoinen kerros jos vähän helpottaisi?
Katselin muuten auton pohjaa ja on pelkällä maalilla, ei massaa missään. Ei kyllä näkynyt ruostettakaan mutta jonkinlaista suojausta voisi harkita.
Toinen tankillinen meni ja tietsikka näytti 5,3 l/100 ja tankkaamalla sain tuloksen 5,23 l. Ajotietokone näyttäis valehtelevan sen reilun puoli desiä yli todellisen kulutuksen, mikä on sinänsä yllättävää Eikös ne yleensä tapaa kaunistella lukemia
Samoin kummastutti ja huolestutti se että tankkauksen perusteella löpöä oli tankissa enää alle 3 litraa eikä mittarivalo vielä edes vilahtanut, tietokone lupaili että 180 km vielä pääsis totuus oli että 50 km olis ehkä päässyt...
Meluun ei totu edelleenkään, pitänee hankkia 50 kg ämpäri bitumimassaa ja valella sillä pyöränkoteloihin ja pohjaan jonninmoinen kerros jos vähän helpottaisi?
Katselin muuten auton pohjaa ja on pelkällä maalilla, ei massaa missään. Ei kyllä näkynyt ruostettakaan mutta jonkinlaista suojausta voisi harkita.
Toinen tankillinen meni ja tietsikka näytti 5,3 l/100 ja tankkaamalla sain tuloksen 5,23 l. Ajotietokone näyttäis valehtelevan sen reilun puoli desiä yli todellisen kulutuksen, mikä on sinänsä yllättävää Eikös ne yleensä tapaa kaunistella lukemia
Samoin kummastutti ja huolestutti se että tankkauksen perusteella löpöä oli tankissa enää alle 3 litraa eikä mittarivalo vielä edes vilahtanut, tietokone lupaili että 180 km vielä pääsis totuus oli että 50 km olis ehkä päässyt...
"Onks tukka hyvin ja näkyykö jakoketju?"
® Mesen linttaklubi - Kuluttaa muttei kulje
® Mesen linttaklubi - Mätä mutta maksettu
Ex - C220 Elegance 1995
Seat Toledo 1.2 Tsi
® Mesen linttaklubi - Kuluttaa muttei kulje
® Mesen linttaklubi - Mätä mutta maksettu
Ex - C220 Elegance 1995
Seat Toledo 1.2 Tsi
On se tankki kai tosiaan vähän isompi kuin 60 l, äsken lorotin sinne 59,5 litraa ainetta, valo oli palanut ehkä 40 km matkan. 0,05 näytti ajotieturi liikaa kulutusta, omituisen tarkasti tuntuu näyttävän?
Ensimmäinen vikakin tuli sitten 3000 km taipaleen jälkeen, lähivalon H1-polttimo kärähti tästä se sitten alkaa se tauoton remppaaminen...
Ensimmäinen vikakin tuli sitten 3000 km taipaleen jälkeen, lähivalon H1-polttimo kärähti tästä se sitten alkaa se tauoton remppaaminen...
"Onks tukka hyvin ja näkyykö jakoketju?"
® Mesen linttaklubi - Kuluttaa muttei kulje
® Mesen linttaklubi - Mätä mutta maksettu
Ex - C220 Elegance 1995
Seat Toledo 1.2 Tsi
® Mesen linttaklubi - Kuluttaa muttei kulje
® Mesen linttaklubi - Mätä mutta maksettu
Ex - C220 Elegance 1995
Seat Toledo 1.2 Tsi
Pösö tuli käytettyä 120 tkm huollossa Järvenpäässä virallisella Peugeot-Expertillä (on siellä tiettävästi joskus mersujakin pajotettavana, varsinkin kerran kuussa lauantaisin ).
Nyt havaittiin että rekisterikilven toinen polttimo on pimeänä joten vaihdettavien osien lista turposi puolella
No laahasihan siinä toinen etujarru joten satulan herkistelyssä pääsee kätensä likaamaan.
Myyjäliikkeen 6 kk vastuusta on palanut 4,5 kk pois, melkein toivoisi että jos jokin paikka pamahtaa kunnolla niin menis nyt sitten jo...
Nyt havaittiin että rekisterikilven toinen polttimo on pimeänä joten vaihdettavien osien lista turposi puolella
No laahasihan siinä toinen etujarru joten satulan herkistelyssä pääsee kätensä likaamaan.
Myyjäliikkeen 6 kk vastuusta on palanut 4,5 kk pois, melkein toivoisi että jos jokin paikka pamahtaa kunnolla niin menis nyt sitten jo...
"Onks tukka hyvin ja näkyykö jakoketju?"
® Mesen linttaklubi - Kuluttaa muttei kulje
® Mesen linttaklubi - Mätä mutta maksettu
Ex - C220 Elegance 1995
Seat Toledo 1.2 Tsi
® Mesen linttaklubi - Kuluttaa muttei kulje
® Mesen linttaklubi - Mätä mutta maksettu
Ex - C220 Elegance 1995
Seat Toledo 1.2 Tsi
Justiinsa tuli vaihdettua hakkapeliitta vitoset alle. Käsittämätöntä meteliä kyllä pitävät, korvat soi jo 80-vauhdissa paljaalla asfaltilla. Millähän ne lokasuojat oikein vuorais
Samalla käsienlikauksella tuli herkisteltyä toista etujarrusatulaa ja vaihdettua se rekisterikilven polttimo.
Parina aamuna on ollut pakkasta ja ilokseni olen huomannut että lämppärissä oleva sähkövastus pukkaa hyttiin lämmintä hyvinkin nopsasti. Konehan ei lämpene mihinkään alle 10 km ajolla.
Samalla käsienlikauksella tuli herkisteltyä toista etujarrusatulaa ja vaihdettua se rekisterikilven polttimo.
Parina aamuna on ollut pakkasta ja ilokseni olen huomannut että lämppärissä oleva sähkövastus pukkaa hyttiin lämmintä hyvinkin nopsasti. Konehan ei lämpene mihinkään alle 10 km ajolla.
"Onks tukka hyvin ja näkyykö jakoketju?"
® Mesen linttaklubi - Kuluttaa muttei kulje
® Mesen linttaklubi - Mätä mutta maksettu
Ex - C220 Elegance 1995
Seat Toledo 1.2 Tsi
® Mesen linttaklubi - Kuluttaa muttei kulje
® Mesen linttaklubi - Mätä mutta maksettu
Ex - C220 Elegance 1995
Seat Toledo 1.2 Tsi
Peräkontti on kokolailla tasanen penkit kaadettuna ja istuinosat poistettuna. Tilaa on senverran kun tämän kokoluokan farkuissa tapana on.
Itsekin piti pakuttaa heti mutta enpäs ole saanut aikaan katsastussedältä kävin kyllä asiasta kyselemässä ja ihan penkin kaadolla +kiinnityksellä pitäis mennä.
Itsekin piti pakuttaa heti mutta enpäs ole saanut aikaan katsastussedältä kävin kyllä asiasta kyselemässä ja ihan penkin kaadolla +kiinnityksellä pitäis mennä.
"Onks tukka hyvin ja näkyykö jakoketju?"
® Mesen linttaklubi - Kuluttaa muttei kulje
® Mesen linttaklubi - Mätä mutta maksettu
Ex - C220 Elegance 1995
Seat Toledo 1.2 Tsi
® Mesen linttaklubi - Kuluttaa muttei kulje
® Mesen linttaklubi - Mätä mutta maksettu
Ex - C220 Elegance 1995
Seat Toledo 1.2 Tsi
Eipä tästä pirssistä ole kummempaa tarinoimista ollut, eteenpäin on prutkuteltu ongelmitta nyt joku 7 kk ja 15 tkm.
Talvikelilläkään ei ole ollut ongelmia, sisätilat lämpiää riittävästi ja etenemiskyky hangessa on erinomainen.
Polttimoita kyllä palaa, 5 kpl yhteensä vaihdettu tähän mennessä se on vähän liikaa mutta muita osia ei ole sitten tarvinnutkaan vaihdella.
Nastarenkaiden melu harmittaa ja ostin paketin STP:n vaimennusmattoa, laitoin palat etulokareihin mutta vaikutus oli nolla no kitkarenkaat sitten ens talveksi, alkaa hakkapeliitata olla jo vähän pois tasapainostakin kun täristävät.
EGR-venttiili on sähköinen ja olen toistaiseksi "tulpannut" sen yksinkertaisesti irrottamalla piuhan. Seurauksena on ollut moottorin vikavalon loimotus, ehkä sen katselu on pienempi haitta kun moottorin paskoitus...
Talvikelilläkään ei ole ollut ongelmia, sisätilat lämpiää riittävästi ja etenemiskyky hangessa on erinomainen.
Polttimoita kyllä palaa, 5 kpl yhteensä vaihdettu tähän mennessä se on vähän liikaa mutta muita osia ei ole sitten tarvinnutkaan vaihdella.
Nastarenkaiden melu harmittaa ja ostin paketin STP:n vaimennusmattoa, laitoin palat etulokareihin mutta vaikutus oli nolla no kitkarenkaat sitten ens talveksi, alkaa hakkapeliitata olla jo vähän pois tasapainostakin kun täristävät.
EGR-venttiili on sähköinen ja olen toistaiseksi "tulpannut" sen yksinkertaisesti irrottamalla piuhan. Seurauksena on ollut moottorin vikavalon loimotus, ehkä sen katselu on pienempi haitta kun moottorin paskoitus...
"Onks tukka hyvin ja näkyykö jakoketju?"
® Mesen linttaklubi - Kuluttaa muttei kulje
® Mesen linttaklubi - Mätä mutta maksettu
Ex - C220 Elegance 1995
Seat Toledo 1.2 Tsi
® Mesen linttaklubi - Kuluttaa muttei kulje
® Mesen linttaklubi - Mätä mutta maksettu
Ex - C220 Elegance 1995
Seat Toledo 1.2 Tsi
Kuulostaa hyvältä. Jos vaan pääsis tästä omasta ranskis-allergiasta eroon niin joku tämmöinenhän olis maan mainio käyttöautona. Yhdelläkään mersullani en ainakaan ole päässyt ongelmitta puolta vuotta.ou812 kirjoitti:Eipä tästä pirssistä ole kummempaa tarinoimista ollut, eteenpäin on prutkuteltu ongelmitta nyt joku 7 kk ja 15 tkm...
kulkupelit: Terässiipi vm.-89 "sininen salama" & jaaris vm.-02 "kikotin"
Se on vähän mutkikas juttu se ranskiksen pelko, ei taida päästä yli kuin ostamalla
Tai sitten se vaan pahenee silläkeinoin
Ei ole ajelu vielä pahasti kukkaroa rasittanut, 15 tkm korjauskulut 0,001 €/km, huoltokulut sisältäen B-huollon on about 0,02 €/km.
Uudet kesärenkaat on isoin yksittäinen kustannuserä ollut tähän mennessä.
Löpöä on mennyt keskimääriin 5,5 litraa satkulla.
En pidä pahana mutta eiköhän nuo korjauskulut tuosta ala ennenpitkää hyppimään...
useimmat osat näihin on onneksi sopuhintaisia.
Tai sitten se vaan pahenee silläkeinoin
Ei ole ajelu vielä pahasti kukkaroa rasittanut, 15 tkm korjauskulut 0,001 €/km, huoltokulut sisältäen B-huollon on about 0,02 €/km.
Uudet kesärenkaat on isoin yksittäinen kustannuserä ollut tähän mennessä.
Löpöä on mennyt keskimääriin 5,5 litraa satkulla.
En pidä pahana mutta eiköhän nuo korjauskulut tuosta ala ennenpitkää hyppimään...
useimmat osat näihin on onneksi sopuhintaisia.
"Onks tukka hyvin ja näkyykö jakoketju?"
® Mesen linttaklubi - Kuluttaa muttei kulje
® Mesen linttaklubi - Mätä mutta maksettu
Ex - C220 Elegance 1995
Seat Toledo 1.2 Tsi
® Mesen linttaklubi - Kuluttaa muttei kulje
® Mesen linttaklubi - Mätä mutta maksettu
Ex - C220 Elegance 1995
Seat Toledo 1.2 Tsi
Hyvähän se että henkiloautot toimii,
toisenlaiste kokemusta työkaverilla on 2,8 hdi Peugeot boxer-03 kuorma-autoksi rekisteröitynä .
Vikoina hehkuvalo palaa oman mielensä mukaan ,jää palamaan, huono käyntiinlähtö, webasto täällä hetkellä toimii.
Riihimäellä haettu vikaa raskaan kaluston korjaamossa , eipä ole ollut apua
releenvaihdosta ,eikä vianluvusta .
Pakkaset tulossa kesäautoko lienee ?
toisenlaiste kokemusta työkaverilla on 2,8 hdi Peugeot boxer-03 kuorma-autoksi rekisteröitynä .
Vikoina hehkuvalo palaa oman mielensä mukaan ,jää palamaan, huono käyntiinlähtö, webasto täällä hetkellä toimii.
Riihimäellä haettu vikaa raskaan kaluston korjaamossa , eipä ole ollut apua
releenvaihdosta ,eikä vianluvusta .
Pakkaset tulossa kesäautoko lienee ?
Nää on taas näitä juttuja...kaverin kaverin pösössä meni se ja se ja ne on ihan paskoja autoja -tyyppistä selostusta. Onneksi mersuissa ei mene mikään paikka rikki tai mikään vikavalo ei pala! Lähes jokainen täällä jonkun ostama väyrynen on pitänyt sisällään yhtä sun toista vikaa ihan muutaman kuukauden sisällä ostosta eli ei se ole helppoa mersullakaan ajella....Mun mieleipide on se, että Pösö on takuulla hinta-laatusuhteeltaan loistokampe eikä kannata maan rakoon sitä lyödä.poutsi kirjoitti:Hyvähän se että henkiloautot toimii,
toisenlaiste kokemusta työkaverilla on 2,8 hdi Peugeot boxer-03 kuorma-autoksi rekisteröitynä .
Vikoina hehkuvalo palaa oman mielensä mukaan ,jää palamaan, huono käyntiinlähtö, webasto täällä hetkellä toimii.
Riihimäellä haettu vikaa raskaan kaluston korjaamossa , eipä ole ollut apua
releenvaihdosta ,eikä vianluvusta .
Pakkaset tulossa kesäautoko lienee ?
Itsekin tuollaisen kirppusäkki 106:n ostin 4v sitten. Ranskalaisia autoja olen aina väheksynyt (johtuen varmaan kaveripiiristä, likaista huumoria, suorastaan vi***ilua pösökuskeille) mutta ei ne nyt niin huonoja ole mitä puheet antaa ymmärtää. 4 vuoden ja 150tkm aikana ei ole mitään mennyt varsinaisesti rikki. Huoltojakaan ei ole tullut perus jakopäätä, kytkintä yms kuluvia osia enempää. Renkaitakaan ei ole ostettu kuin yhdet sarjat molemmille kausille tuona aikana. Varsin huoleton auto, kun vertaa näihin omasta mielestä niin hyviin volkkareihin. Mersustakin kokemusta ja enempi siihen sai kk omistus-suhteen aikana tehdä kuin pösöön 4v aikana.
Vasta tuollaista 406 facelifti-farkku-hdi:tä kävin ajamassa. On muuten varsin pätevä käyttöauto-paku-ehdokas toimiessaan. Kulutusmittari pyöri siinäkin maantie-nopeuksissa 4-5litran välillä, 80-vauhdissa jopa alle 4litraa. (Sama 2.0hdi kuin 307:ssa)
Vasta tuollaista 406 facelifti-farkku-hdi:tä kävin ajamassa. On muuten varsin pätevä käyttöauto-paku-ehdokas toimiessaan. Kulutusmittari pyöri siinäkin maantie-nopeuksissa 4-5litran välillä, 80-vauhdissa jopa alle 4litraa. (Sama 2.0hdi kuin 307:ssa)
Millä tavoin tuo paskoittaa moottorin, meinaan kun pojalla on 207 ja siinä tuntuu kaasuläppäkotelo karstoittuvan ja sitten kone nykii, eli onko tuolla jotain yhteyttä siihenou812 kirjoitti:
EGR-venttiili on sähköinen ja olen toistaiseksi "tulpannut" sen yksinkertaisesti irrottamalla piuhan. Seurauksena on ollut moottorin vikavalon loimotus, ehkä sen katselu on pienempi haitta kun moottorin paskoitus...
Kun sinua provosoidaan, älä provosoidu.
EGR eli "Exhaust Gas Recirculation" on tuommoinen systeemi:
http://fi.wikipedia.org/wiki/Pakokaasun ... r%C3%A4tys
Moni on noita diisseleistä poistanut käytöstä eri tavoin, koska kierrätetystä pakokaasusta kertyy huomattavasti sontaa imusarjaan.
Tuossa ketjussa hyvä kuva ykkössivulla vaikutuksesta:
viewtopic.php?t=380
Mikäs moottori siinä pojan 207:ssa on, bensa?
http://fi.wikipedia.org/wiki/Pakokaasun ... r%C3%A4tys
Moni on noita diisseleistä poistanut käytöstä eri tavoin, koska kierrätetystä pakokaasusta kertyy huomattavasti sontaa imusarjaan.
Tuossa ketjussa hyvä kuva ykkössivulla vaikutuksesta:
viewtopic.php?t=380
Mikäs moottori siinä pojan 207:ssa on, bensa?
"Onks tukka hyvin ja näkyykö jakoketju?"
® Mesen linttaklubi - Kuluttaa muttei kulje
® Mesen linttaklubi - Mätä mutta maksettu
Ex - C220 Elegance 1995
Seat Toledo 1.2 Tsi
® Mesen linttaklubi - Kuluttaa muttei kulje
® Mesen linttaklubi - Mätä mutta maksettu
Ex - C220 Elegance 1995
Seat Toledo 1.2 Tsi