W220 S400 cdi harkinnassa....

Vastaa Viestiin
jhs1
Viestit: 12
Liittynyt: 19.3.2006 14:43
Paikkakunta: Teuva

W220 S400 cdi harkinnassa....

Viesti Kirjoittaja jhs1 »

Onko jollakin tietoa/käyttökokemuksia W220 S400 cdi 2000 mallisesta vehkeestä ja kannattaako ko. vehkeeseen sekaantua??
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29054
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Mikäpä ettei kannattaisi, korjaukset saattavat maksaa paljon mutta se ei liene yllätys.
Avatar
LiQQe
Viestit: 1649
Liittynyt: 19.10.2010 18:15
Paikkakunta: Pitsikylä

Viesti Kirjoittaja LiQQe »

Ajokokemus on aika mainio noissa. Se vääntö on jotakin niin hienoa :roll:
® Mesen V8 Klubi
Avatar
CDI203
Mesen Bill Gibbons
Viestit: 4253
Liittynyt: 04.6.2008 19:51
Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

Alku pään v8 Cdi koneissa oli semmosta että jako ketju
hyppi tasapaino akselin kohdalta(ohjain kisko puuttuu)
mutta sen takia ei kannata olla ostamatta,
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4 ;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros

Joskus. enimäkseen Eläkeellä
jhs1
Viestit: 12
Liittynyt: 19.3.2006 14:43
Paikkakunta: Teuva

Viesti Kirjoittaja jhs1 »

...Kiitti vaan tiedoista...hieman arveluttaa tuo jakopää homma, kun olin jo enneminkin kuullut tuosta jakoketjun hyppäämisestä.... onko tuolle tehtävissä jotain?? ja onko jollain tietoa sähkövioista?....
...ei millään viitsisi käydä Seinäjoella joka viikko korjuulla...
:roll:
kumipää
Viestit: 503
Liittynyt: 19.10.2010 22:48
Paikkakunta: Kalajoki

Viesti Kirjoittaja kumipää »

Tutulla 320cdi, jonnin verran moitti sähkövikoja, niitten takia jättänyt tien päälle pari kertaa, muuten ollut ihan kohtuu peli, tilavahan se on.
Star tunaukset ja bitti tuikkaukset
YV:llä kii
Avatar
CDI203
Mesen Bill Gibbons
Viestit: 4253
Liittynyt: 04.6.2008 19:51
Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

jhs1 kirjoitti:...Kiitti vaan tiedoista...hieman arveluttaa tuo jakopää homma, kun olin jo enneminkin kuullut tuosta jakoketjun hyppäämisestä.... onko tuolle tehtävissä jotain?? ja onko jollain tietoa sähkövioista?....
...ei millään viitsisi käydä Seinäjoella joka viikko korjuulla...
:roll:
niihin on laiteltu ohjain kisko(siihen tasapaino akselin alle)mikä uudemissa jo on
eikä se yleensä hypää muutakun sen verta siitä tasapaino akselin hampaalta
että "tyhjä" käynti tulee epätasaiseksi(yleensä ei isompaa vahinkoa)
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4 ;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros

Joskus. enimäkseen Eläkeellä
jhs1
Viestit: 12
Liittynyt: 19.3.2006 14:43
Paikkakunta: Teuva

Viesti Kirjoittaja jhs1 »

Kiitoksia vaan tiedosta..täytynee vielä miettiä ässä vai eemeli...
Avatar
tähtikuljettaja
Mersuvelho
Viestit: 1912
Liittynyt: 05.11.2006 19:30
Paikkakunta: Lounais-Suomi

Viesti Kirjoittaja tähtikuljettaja »

jhs1 kirjoitti:Kiitoksia vaan tiedosta..täytynee vielä miettiä ässä vai eemeli...
Sopiiko kysyä joko päädyit siihen 400CDI-koneeseen, vai pelästyitkö noita kommentteja? Meinaan vaan että kun sen V8:n saa sekä ässään että E-koriin, ja vastaavasti 320 CDI-koneen saa kumpaankin korimalliin niin noita vaihtoehtojahan pitäisi olla enemmän kuin S tai E.
Avatar
CDI203
Mesen Bill Gibbons
Viestit: 4253
Liittynyt: 04.6.2008 19:51
Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

320 ei kannata edes harkita jos vaihto ehto sille on 400(enneminkin harkita että josko 420)

S=väljemät tilat hiljaisempi enemän painoa
E=hiukan pienemät tilat enemän ääntä hiukan kevyempi
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4 ;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros

Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Avatar
LiQQe
Viestit: 1649
Liittynyt: 19.10.2010 18:15
Paikkakunta: Pitsikylä

Viesti Kirjoittaja LiQQe »

En ole seurannut mutta eikö hinnatkin ole aika lähellä toisiaan jo nykyään?
® Mesen V8 Klubi
jhs1
Viestit: 12
Liittynyt: 19.3.2006 14:43
Paikkakunta: Teuva

Viesti Kirjoittaja jhs1 »

..en ole vielä päättänyt ässä vai eemeli, mutta tarkoitus olisi tässä talvi/kevät hommata tuollainen.....
tähtikuljettajalle; en pelästynyt noita kommentteja.....mutta ainahan on hyvä vähän hakea tuntumaa mitä tuleman pitää...jos edes tulee....
kmato
Viestit: 3
Liittynyt: 25.1.2012 14:19
Paikkakunta: Espoo

Kysyy hiukan urheiluhenkeä...

Viesti Kirjoittaja kmato »

Itselläni on ollut tuo samainen menopeli kolme vuotta. Auto on kiva ajella, kun varusteita, vääntöä ja tehoa on varsin mukavasti. Ikävä kyllä laatu lienee juuri vm. 1999-2003 väleillä ollut ässä-historian huonoin ikinä.

Tasapainoakseli ei luultavasti ole pahakaan ongelma, ellei se satu rikkomaan koko ketjua.

Omastani olen vaihdattanut edestä toisen ilmaiskarin (olikohan 1200e töineen). Halvemmallakin olisi päässyt, jos olisi itse hankkinut peruskorjatun tolpan ja vaihtanut sen itse ja säädättänyt sen korjaamolla...

Tällä hetkellä akun lataamisessa on jotain vikaa, mutten ole vielä selvittänyt missä :( Toivoakseni vapaakytkin tai jännitteensäätäjä :}

Muita pienempiä vikoja oli/on:
-Sivupeilin ledivilkku lakkasi toimimasta, mutta sain korjattua kolvaamalla komponentit uudelleen ja valamalla koko kauneuden silikonin sisään.
-kuljettajan istuinosan lämmitin ei toimi
-kuljettajan peilin lämmitys ei toimi
-ikkunannostimien kiinnitys kolmesta sivuikkunasta irti.

Pari ruostevauriotakin oli, mutta korjautin ne maalaamolla ennenkuin pelti pääsi pykimään. Massaaminen varmaan kannattaisi, vaikka kori onkin sinkitty
kryptonite
aktiivimeseläinen
Viestit: 1311
Liittynyt: 20.1.2007 19:15
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kryptonite »

No niin, aivan helvetin moinen autokuume päällä ja jotenkin 400CDI iskenyt silmään.

Kertokaas karkeasti mitä kannattaa huomioida koeajolla?

-Tyyppiviat: tekniikka, huoltokohteet
-Ruoste? mistä päin ruostuu
-kulutukset, ylläpito, vakuutukset ja dieselvero?
220.128 Black devil
Avatar
ram
aktiivimeseläinen
Viestit: 2360
Liittynyt: 08.5.2011 14:49
Paikkakunta: Numminen

Viesti Kirjoittaja ram »

Osta se auto, niin opit kaiken tuon :D
Tuon ikäinen auto on ŕuosteessa vähän sieltä sun täältä ja jos auto on perheenjäsen, niin se kun rapsuttelee pois ja suojauttaa auton, niin siinä sitten mielellään korjaa niitä muita pikkuvikoja.

tuolta mun "euroopan halvin" topikista löytynee aika hyvin perusjutut.
Sisäilmanottoritilikkö on syytä ottaa aina pari kertaa vuodessa irti ja putsata vesireikä sinne kerääntyvästä möhjöstä. Tätä jos ei ole tehty, saattaa jalkatila olla ruosteessa ja puhallin haukannut vettä. Omassani ei jostakin syystä tästä ollut viitteitä.

Ei kai koeajoon oikein voi antaa mitään vinkkiä. Ihan normiasiat pitää testata. Ainakaan minä en voi mitään vinkkejä antaa, kun ostan autoni aina ajamatta ja vaikka moottorista kuuluisi minkälainen kolina, niin ostan silti.
Auton kallein osahan on kori ja sitä ei koeajolla yleensä tule kovin hyvin tutkittua. Varsinkin, kun pohjamuovien irrotus vaatii kärsivällisyyttä ja lämpöpuhaltimen, ettevän kaikki kiinnikkeet katkea auton pohjasta.
Jos vanhaa autoa ei ole koskaan maalailtu uusiksi ja se on silti hyvässä kunnossa, niin kertoohan se jo aika paljon korin kunnosta. Yleensä uutta maalia on pinnassa jo litratolkulla. Ei sekään paha ole, jos ruostevaurioita on asiallisesti korjattu.

Stari mukana kaupassa on kyllä hyvä. Jos ei myyjä anna starilla kurkata, niin sitä syytä voi sitten miettiä :shock:
Mutta jos sen tekeekin nurkan takana... :roll:

Toisin kun luullaan, on ässän osaset halpoja kuin saippua. Edellinen tarkoittaa, että yhtä halpoja kuin muidenkin mersujen osat.

Ässä on kyllä älyttömän kallis pitää, jos ei itsellä työkalut kadessä pysy. Jos kaikkien murheiden kanssa vehon pihaan kurvaa, niin tietää ajavansa lippulaivalla.
Tee se itse miehen ykkösvalinta 8)

Kun alusta ässässä on kunnossa, niin onpahan vaan mainio peli kilometrejä niellä. Pösöllä kun emännän kanssa ajan yli 100 kmh, niin se rupeaa heti valittamaan. Ässällä kun mennään 170 kmh, niin se ei ees huomaa sitä :lol:
® Mesen V8 Klubi
® Mesen Coupeklubi
® Mesen 10-kerho
kryptonite
aktiivimeseläinen
Viestit: 1311
Liittynyt: 20.1.2007 19:15
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kryptonite »

täytyy miettiä asiaa, katsotaan jos sopiva tulee vastaan. pitäisi olla reippaasti alle 200tkm ajettu ja hyvin pidetty.. Harrasteautoksi. Omaan käyttöön. En emännän.. farkulla taitetaan paska reissut ja suolakausi..

Jotain erikoisempaa omaan käyttöön kesäkaudelle.. S kiinnostaisi vähän kyl.. tuonne työpaikan "lasipalatsin" parkkipaikalle sopisi tuollainen S muiden jatkoksi.. tosin dieselinä. Ei noi bensat houkuttele..

tai mites w211 400CDI? onko S se ainoa oikea vaihtoehto?

olisi tässäkin vähän jännä..

http://www.nettiauto.com/mercedes-benz/e/4559380
220.128 Black devil
Avatar
ram
aktiivimeseläinen
Viestit: 2360
Liittynyt: 08.5.2011 14:49
Paikkakunta: Numminen

Viesti Kirjoittaja ram »

Miksi ihmeessä diiseli, jos kerran vähälle ajolle tulossa :shock:
Tuo 5 litranen V8 on kanssa aikas mainio...
® Mesen V8 Klubi
® Mesen Coupeklubi
® Mesen 10-kerho
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W220 / W230 / W215”