toyota carina II-hengenvaarallinen viritys.

Täällä voit keskustella ja esittää kysymyksiä muistakin merkeistä kuin Mercedes-Benzistä.
Vastaa Viestiin
Daimler
Laksatiivi-spesialisti
Viestit: 3246
Liittynyt: 19.9.2005 20:21

toyota carina II-hengenvaarallinen viritys.

Viesti Kirjoittaja Daimler »

Sattupa hassusti sanoi kaverini kun soitti että carinassa ei renkaat käänny oikealle,vasemmalle normaalisti..menin paikanpäälle katselemaan ja totta;toiseen laitaan rattia käännettäessä normaali mutta toiseen ei käänny kuin ehkä hikiset puolikierrosta..aikamme tongittuamme löysimme syyllisen..raidetangon suojakumi oli pantu tuhdilla letkuklemmarilla kiinni ja "lemmari" oli irronnut suojakumista ja esti siis raidetangon liikkumisen.Onnea oli matkassa että se sattui kotipihassa irtoamaan eikä esim. motarilla ramppiin kantattaessa..
Kuva
Kuva
Avatar
Harju
Viestit: 5514
Liittynyt: 27.2.2006 11:21

Viesti Kirjoittaja Harju »

:shock:
taas on jollain päässyt TSIM valloilleen :evil:
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29055
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

TSIM ?

Turbotin Sitte Ite Mersuni ?
oulaistenliikenne.fi
Santeri Alkio
Viestit: 2095
Liittynyt: 02.10.2005 21:20

Viesti Kirjoittaja Santeri Alkio »

Näitä "ranetuksia" näkee aina sillointällöin :shock:

Muuten:
nyt, kun renkaidenvaihtoaika on kiivaimmillaan, niin tiedän, että tulen (taas) näkemään työmatkani varrella pari-kolme renkaanirtoamistapausta.
Se kun on joillekin vaikea ymmärtää sitä alumiinivanteiden pulttien/muttereiden jälkikiristystä :?

Siis: jälkikiristys 50-100km jälkeen renkaanvaihdosta :!:

EDIT: TSIM= Tee Se Itse Mies :wink:
Avatar
mannesman
Huima mies
Viestit: 392
Liittynyt: 30.9.2005 18:30
Paikkakunta: Onttola

Viesti Kirjoittaja mannesman »

No vaihdoin tänään kesäkiekot alle... yksi talvirengas oli irroitettavissa ranneliikkein :lol: aika löysällä oli koska mulla on löysät ranteet :roll:
ML 270 CDI -00
Boss
Luupiä
Viestit: 6283
Liittynyt: 14.10.2005 8:58

Viesti Kirjoittaja Boss »

Haikara kirjoitti:Näitä "ranetuksia" näkee aina sillointällöin :shock:

Muuten:
nyt, kun renkaidenvaihtoaika on kiivaimmillaan, niin tiedän, että tulen (taas) näkemään työmatkani varrella pari-kolme renkaanirtoamistapausta.
Se kun on joillekin vaikea ymmärtää sitä alumiinivanteiden pulttien/muttereiden jälkikiristystä :?

Siis: jälkikiristys 50-100km jälkeen renkaanvaihdosta :!:

EDIT: TSIM= Tee Se Itse Mies :wink:
Jostain syystä meikäläisellä ne kiristyy aina ittekseen, epäilen että joku käy öisin tiukkailemassa :shock:
(ei minulla mitään alkoholiongelmaa ole, ongelmia alkoholin kanssa on vaan absolutisteilla)
dieselflosse
Herrasmies
Viestit: 523
Liittynyt: 22.11.2005 12:15
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja dieselflosse »

Haikara kirjoitti:Se kun on joillekin vaikea ymmärtää sitä alumiinivanteiden pulttien/muttereiden jälkikiristystä :?

Siis: jälkikiristys 50-100km jälkeen renkaanvaihdosta :!:

EDIT: TSIM= Tee Se Itse Mies :wink:
Yllätys, yllätys muistin tällä kertaa tehdä tuon tarkistuskiristyksen... En vain tähän hätään muistanut, mikä on oikea kiristysmomentti. Onko jollakulla tietoa tästä?
Terveisin
Tero
Avatar
MiQu
Viestit: 82
Liittynyt: 06.10.2005 19:27
Paikkakunta: lappeen Ranta/ Valtimo

Viesti Kirjoittaja MiQu »

dieselflosse kirjoitti:
Yllätys, yllätys muistin tällä kertaa tehdä tuon tarkistuskiristyksen... En vain tähän hätään muistanut, mikä on oikea kiristysmomentti. Onko jollakulla tietoa tästä?

Vaihtelevat tietysti pulttikoon, vanteiden, auton massan yms mukaan...

100Nm on varmaan aika hyvä yleismomentti, niin ei mene pahasti pieleen.
Yleensä nähnyt vannevalmistajilla 80-120Nm suosituksia ilman voiteluaineita kiristettäväksi.

Vaan eipä tunnu aina rengasliikkeitäkään momentit kiinnostavan... :evil:
Boss
Luupiä
Viestit: 6283
Liittynyt: 14.10.2005 8:58

Viesti Kirjoittaja Boss »

MiQu kirjoitti:
dieselflosse kirjoitti:
Yllätys, yllätys muistin tällä kertaa tehdä tuon tarkistuskiristyksen... En vain tähän hätään muistanut, mikä on oikea kiristysmomentti. Onko jollakulla tietoa tästä?

Vaihtelevat tietysti pulttikoon, vanteiden, auton massan yms mukaan...

100Nm on varmaan aika hyvä yleismomentti, niin ei mene pahasti pieleen.
Yleensä nähnyt vannevalmistajilla 80-120Nm suosituksia ilman voiteluaineita kiristettäväksi.

Vaan eipä tunnu aina rengasliikkeitäkään momentit kiinnostavan... :evil:
Sitten kun se ristikko alkaa taipua ja pultti naksahtaa on hyvä kääntää vartti takasin :ope: :happy:
(ei minulla mitään alkoholiongelmaa ole, ongelmia alkoholin kanssa on vaan absolutisteilla)
Avatar
XUX63
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 9732
Liittynyt: 30.9.2005 10:55
Paikkakunta: 90560

Viesti Kirjoittaja XUX63 »

dealer kirjoitti:TSIM ?

Turbotin Sitte Ite Mersuni ?
*REPES* :lol: :lol: :lol:

Tai sitten opel-forumilta oppinsa hakeneena: Turbotin Suzukini Ilman Mäntiä
Pirkka-Tesla eli Opel Ampera -12 sähkölelu.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus :)
W126 300SD -84 talviunilla.
EQE Työautona.

Kuva
Avatar
jari_w123
Mersutohtori
Viestit: 1919
Liittynyt: 11.2.2006 0:35
Paikkakunta: kokkola

Viesti Kirjoittaja jari_w123 »

Korjaamolla ollaan käytetty yleisesti 110nm momenttia pyöränpulteille aluvanteille. ja tosiaan kannattaa muistaa se jälkikiristys aluvanteille ja miksei myös peltivanteilla onhan se kuitenkin aika ikävää jos pyörät lähtee omille teilleen.
W123 300TD farkkupaku
W123 300 turbodiesel sedan
Avatar
J.T.S
Peräkylän pimentäjä
Viestit: 3429
Liittynyt: 30.9.2005 12:37
Paikkakunta: Syrjäkylä

Viesti Kirjoittaja J.T.S »

Pitäsköhän ne tiukata nuo monoblokit. :? Toisaalta aika turha homma, minähän ne ihan ite allekkin pulttasin, jaa ai mikä momentti. :lol:
Pitäisi varmaan joskus nimittäin investoida semmonen momentti avain, kun ei ole oikein varmaa tietoa siitä, paljonko se 100 nyyttonia oikein on. :lol: Yleensä kiristän pultit niin tiukkaan kun sillä lyhytvartisella avaimella vaan saa käsivoimin väännettyä. :roll: Ikinä ei ole rengas pudonnut. :roll:
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Keskustelua muista merkeistä”