toyota carina II-hengenvaarallinen viritys.
toyota carina II-hengenvaarallinen viritys.
Sattupa hassusti sanoi kaverini kun soitti että carinassa ei renkaat käänny oikealle,vasemmalle normaalisti..menin paikanpäälle katselemaan ja totta;toiseen laitaan rattia käännettäessä normaali mutta toiseen ei käänny kuin ehkä hikiset puolikierrosta..aikamme tongittuamme löysimme syyllisen..raidetangon suojakumi oli pantu tuhdilla letkuklemmarilla kiinni ja "lemmari" oli irronnut suojakumista ja esti siis raidetangon liikkumisen.Onnea oli matkassa että se sattui kotipihassa irtoamaan eikä esim. motarilla ramppiin kantattaessa..
-
- Viestit: 2095
- Liittynyt: 02.10.2005 21:20
Näitä "ranetuksia" näkee aina sillointällöin
Muuten:
nyt, kun renkaidenvaihtoaika on kiivaimmillaan, niin tiedän, että tulen (taas) näkemään työmatkani varrella pari-kolme renkaanirtoamistapausta.
Se kun on joillekin vaikea ymmärtää sitä alumiinivanteiden pulttien/muttereiden jälkikiristystä
Siis: jälkikiristys 50-100km jälkeen renkaanvaihdosta
EDIT: TSIM= Tee Se Itse Mies
Muuten:
nyt, kun renkaidenvaihtoaika on kiivaimmillaan, niin tiedän, että tulen (taas) näkemään työmatkani varrella pari-kolme renkaanirtoamistapausta.
Se kun on joillekin vaikea ymmärtää sitä alumiinivanteiden pulttien/muttereiden jälkikiristystä
Siis: jälkikiristys 50-100km jälkeen renkaanvaihdosta
EDIT: TSIM= Tee Se Itse Mies
Jostain syystä meikäläisellä ne kiristyy aina ittekseen, epäilen että joku käy öisin tiukkailemassaHaikara kirjoitti:Näitä "ranetuksia" näkee aina sillointällöin
Muuten:
nyt, kun renkaidenvaihtoaika on kiivaimmillaan, niin tiedän, että tulen (taas) näkemään työmatkani varrella pari-kolme renkaanirtoamistapausta.
Se kun on joillekin vaikea ymmärtää sitä alumiinivanteiden pulttien/muttereiden jälkikiristystä
Siis: jälkikiristys 50-100km jälkeen renkaanvaihdosta
EDIT: TSIM= Tee Se Itse Mies
(ei minulla mitään alkoholiongelmaa ole, ongelmia alkoholin kanssa on vaan absolutisteilla)
-
- Herrasmies
- Viestit: 523
- Liittynyt: 22.11.2005 12:15
- Paikkakunta: Nurmijärvi
Yllätys, yllätys muistin tällä kertaa tehdä tuon tarkistuskiristyksen... En vain tähän hätään muistanut, mikä on oikea kiristysmomentti. Onko jollakulla tietoa tästä?Haikara kirjoitti:Se kun on joillekin vaikea ymmärtää sitä alumiinivanteiden pulttien/muttereiden jälkikiristystä
Siis: jälkikiristys 50-100km jälkeen renkaanvaihdosta
EDIT: TSIM= Tee Se Itse Mies
Terveisin
Tero
Tero
dieselflosse kirjoitti:
Yllätys, yllätys muistin tällä kertaa tehdä tuon tarkistuskiristyksen... En vain tähän hätään muistanut, mikä on oikea kiristysmomentti. Onko jollakulla tietoa tästä?
Vaihtelevat tietysti pulttikoon, vanteiden, auton massan yms mukaan...
100Nm on varmaan aika hyvä yleismomentti, niin ei mene pahasti pieleen.
Yleensä nähnyt vannevalmistajilla 80-120Nm suosituksia ilman voiteluaineita kiristettäväksi.
Vaan eipä tunnu aina rengasliikkeitäkään momentit kiinnostavan...
Sitten kun se ristikko alkaa taipua ja pultti naksahtaa on hyvä kääntää vartti takasinMiQu kirjoitti:dieselflosse kirjoitti:
Yllätys, yllätys muistin tällä kertaa tehdä tuon tarkistuskiristyksen... En vain tähän hätään muistanut, mikä on oikea kiristysmomentti. Onko jollakulla tietoa tästä?
Vaihtelevat tietysti pulttikoon, vanteiden, auton massan yms mukaan...
100Nm on varmaan aika hyvä yleismomentti, niin ei mene pahasti pieleen.
Yleensä nähnyt vannevalmistajilla 80-120Nm suosituksia ilman voiteluaineita kiristettäväksi.
Vaan eipä tunnu aina rengasliikkeitäkään momentit kiinnostavan...
(ei minulla mitään alkoholiongelmaa ole, ongelmia alkoholin kanssa on vaan absolutisteilla)
Pitäsköhän ne tiukata nuo monoblokit. Toisaalta aika turha homma, minähän ne ihan ite allekkin pulttasin, jaa ai mikä momentti.
Pitäisi varmaan joskus nimittäin investoida semmonen momentti avain, kun ei ole oikein varmaa tietoa siitä, paljonko se 100 nyyttonia oikein on. Yleensä kiristän pultit niin tiukkaan kun sillä lyhytvartisella avaimella vaan saa käsivoimin väännettyä. Ikinä ei ole rengas pudonnut.
Pitäisi varmaan joskus nimittäin investoida semmonen momentti avain, kun ei ole oikein varmaa tietoa siitä, paljonko se 100 nyyttonia oikein on. Yleensä kiristän pultit niin tiukkaan kun sillä lyhytvartisella avaimella vaan saa käsivoimin väännettyä. Ikinä ei ole rengas pudonnut.