Papan iso-Cee
Tulipa tuossa eilisiltana harrasteltua.
Airmaticin kompura oli huonossa hapessa, teki painetta vain n. 5 bar ko pitäis tehä 14 bar.
Sielä se on:
Ja poissa, vieressä "uus" Rapteciltä:
Pikanen testi osotti että toimii ainaki paremmin ko entinen.
Ajohleenki muka pehmeämpi ko ennen, en tiä sitte onko toiveajattelua
Ja pikku boonuski löyty:
Mie etes tieny että tässä tämmönenki on, pittää alata tutkihmaan josko sais pellaahmaan.
Airmaticin kompura oli huonossa hapessa, teki painetta vain n. 5 bar ko pitäis tehä 14 bar.
Sielä se on:
Ja poissa, vieressä "uus" Rapteciltä:
Pikanen testi osotti että toimii ainaki paremmin ko entinen.
Ajohleenki muka pehmeämpi ko ennen, en tiä sitte onko toiveajattelua
Ja pikku boonuski löyty:
Mie etes tieny että tässä tämmönenki on, pittää alata tutkihmaan josko sais pellaahmaan.
No Merc at the moment
Näissä hopeanvärisissä ihan tuliterät tehtaalta tulleetkin autot näyttävät joistakin kulmista valokuvissa tilkkutäkeiltä vaikka maali/sävy on taatusti samaa joka puolella. Valokuva+hopeanharmaa metalliväri on armoton yhdistelmä. Tosiaan livenähän noita ei sitten yleensä huomaa.
kulkupelit: Terässiipi vm.-89 "sininen salama" & jaaris vm.-02 "kikotin"
Eikä oo ku laho kolariautoEldorado kirjoitti:Näissä hopeanvärisissä ihan tuliterät tehtaalta tulleetkin autot näyttävät joistakin kulmista valokuvissa tilkkutäkeiltä vaikka maali/sävy on taatusti samaa joka puolella. Valokuva+hopeanharmaa metalliväri on armoton yhdistelmä. Tosiaan livenähän noita ei sitten yleensä huomaa.
Moro morojosaa kirjoitti:Tervehdys vain pp d!
Miten muuten mittasit airmaticin paineen - saako sen starilla selville? yst tv josaa
Staarila sen pystyy mittaahmaan, sieltä löytyy kohta missä se tuuppaa 40 sekuntin ajan painetta. 14 bariin pittää nousta siinä ajassa että on kunnossa.
Tämä "uus" teki riittävän paihneen jo n. 10 sekunnissa, vähä tieten parempi ko entinen.
Tosin, kivahan se on että auto on sopevan korkusella, pystyis vain ajahmaanki sillä
No Merc at the moment
juu.. näyttää silleAki P kirjoitti:ohan tuo takaovi iha eri värinen kuvassa, vaikkei ookkaa maalattu tällätupru kirjoitti:ei oo kyllä nokan koputtamista tuohon maaluujälkeen.. en ainakaan kuvista löydä kyllä ihka mitään, eli verrattain hyvä jälki..
nyt varmaan saa jatkaa kulutuksista
® Mesen linttaklubi
- Tyytyväisyys on kehityksen loppu ja rappeutumisen alku
- Tyytyväisyys on kehityksen loppu ja rappeutumisen alku
OK!, KIITOS VASTAUKSESTA PP D
Joo, minullakin on nyt ollut tuo W220 320cdi vm. 2003 (mittarissa 215000 km) kesäkuusta lähtien - ja hyväkuntoiseltahan tuo Auto vaikuttaa. Mersuja on ollut yli 30 v ja niillä on ollut aina mukava ja lokosa ajaa, mutta tämä nyt sitten vaikuttaa oikein autolta kaikin puolin. Toivotaan, että pysyy kunnossa.
Starikin on ollut viime talvesta lähtien ja olen opetellut sen käyttöä vähin erin. Viime talvena sain havainnoitua/paikallistettua sillä edellisestä (w203 220cdi farmari) autosta muutamia vikoja ja korjattuakin ne. Laite on jo hankkinut hintansa takaisin.
Tässä (W220) on tuo käynninaikainen lisälämmitin (Zuheizer) ja se näyttää olevan rikki. Stari osoitti hehkutulpan olevan rikki tai oikosulussa. Muita vikoja Starin mukaan ei sitten autosta löydykään - tällä hetkellä. Pitää nyt talven tullen katsoa tarvitseeko lämmitintä ja viitsiikö sitä korjata - saa nähdä. Helpossa paikassahan se on kuten PP D: kin oli sen huomannut sieltä lokarin alta airmaticin kompressoria vaihtaessaan.
yst tv Josaa
Joo, minullakin on nyt ollut tuo W220 320cdi vm. 2003 (mittarissa 215000 km) kesäkuusta lähtien - ja hyväkuntoiseltahan tuo Auto vaikuttaa. Mersuja on ollut yli 30 v ja niillä on ollut aina mukava ja lokosa ajaa, mutta tämä nyt sitten vaikuttaa oikein autolta kaikin puolin. Toivotaan, että pysyy kunnossa.
Starikin on ollut viime talvesta lähtien ja olen opetellut sen käyttöä vähin erin. Viime talvena sain havainnoitua/paikallistettua sillä edellisestä (w203 220cdi farmari) autosta muutamia vikoja ja korjattuakin ne. Laite on jo hankkinut hintansa takaisin.
Tässä (W220) on tuo käynninaikainen lisälämmitin (Zuheizer) ja se näyttää olevan rikki. Stari osoitti hehkutulpan olevan rikki tai oikosulussa. Muita vikoja Starin mukaan ei sitten autosta löydykään - tällä hetkellä. Pitää nyt talven tullen katsoa tarvitseeko lämmitintä ja viitsiikö sitä korjata - saa nähdä. Helpossa paikassahan se on kuten PP D: kin oli sen huomannut sieltä lokarin alta airmaticin kompressoria vaihtaessaan.
yst tv Josaa
Niin ja vielä siitä Zuheizerista:
Oli ovela juttu, kun ostin tuon auton, niin pian huomasin, että pyyhkimien tihkukytkin ei toiminut ja samoin huomasin, että Zuheizer (käynninaikainen webasto) ei toiminut. Eikä palanut vaihtajan vieressä valo ilmoittamassa lämmittimen sammuksissa olosta. (kunnossa ollessaan lämmitin syttyy itsekseen auton käydessä, kun ulkoilman lämpötila on alle 8 astetta ja jäähdytysneste on alle 70 astetta celsiusta). Tarkastin silloin starilla zuheizerin, joka ilmoitti hehkutulppaviasta. - mutta käsittääkseni valon pitäisi palaa tällöin sammutinkytkimessä.
Irrotin vaihteenvalitsimen ympäriltä kehyksen ja kas kummaa joku oli irrottanut johdot zuheitzerin sammutinkytkimeltä. Kytkin liittimen ja valo syttyi - lämmitin on nyt vikatilassa - mutta mitä kummaa - tihkukytkin pyyhkimillä alkaa myös toimimaan johdon kytkemisen yhteydessä.
>>>Osaako joku selittää miten lämmittimen kytkin ja tihkukytkin ovat yhteydessä toisiinsa? Niin laitoin kyllä myös yhden lämmittimen sulakkeen paikoilleen senkin oli se joku ottanut irti.
yst tv Josaa
Oli ovela juttu, kun ostin tuon auton, niin pian huomasin, että pyyhkimien tihkukytkin ei toiminut ja samoin huomasin, että Zuheizer (käynninaikainen webasto) ei toiminut. Eikä palanut vaihtajan vieressä valo ilmoittamassa lämmittimen sammuksissa olosta. (kunnossa ollessaan lämmitin syttyy itsekseen auton käydessä, kun ulkoilman lämpötila on alle 8 astetta ja jäähdytysneste on alle 70 astetta celsiusta). Tarkastin silloin starilla zuheizerin, joka ilmoitti hehkutulppaviasta. - mutta käsittääkseni valon pitäisi palaa tällöin sammutinkytkimessä.
Irrotin vaihteenvalitsimen ympäriltä kehyksen ja kas kummaa joku oli irrottanut johdot zuheitzerin sammutinkytkimeltä. Kytkin liittimen ja valo syttyi - lämmitin on nyt vikatilassa - mutta mitä kummaa - tihkukytkin pyyhkimillä alkaa myös toimimaan johdon kytkemisen yhteydessä.
>>>Osaako joku selittää miten lämmittimen kytkin ja tihkukytkin ovat yhteydessä toisiinsa? Niin laitoin kyllä myös yhden lämmittimen sulakkeen paikoilleen senkin oli se joku ottanut irti.
yst tv Josaa
Niin lieneekö se papan ison seen lisälämmitin käynninaikainen zuheizer vai kaukokäytöllä ja/tai käyttökytkimellä siitä vaihdevalitsimen vierestä päälle kytkettävä lämmitin. Jos sellainen niin mielestäni huomattavasti olisi käyttökelpoisempi kuin tuo osin "omaa elämäänsä" elävä zuheizer.pp d kirjoitti:Joo, pittää kokkeilla perehtyä tuohon zukkehriin kuhan ensin sais käynthiin koko kikottimen
Onhan tuo aivan häävi ajokampe, nuita sähköpuolen häröjä vain tuntuu piisaavan.
Toivotaan nyt että pian selveis se kikottimen vika ja pääsisit Autolla työmaillesi.
Niin tuossa viereisessä kuvassa on tuo minun ensimmäinen mersu W110 190 d vm. 1963 ja perheen alkua vuonna 1982 siellä Lestijärven ja Kinnulan rajoilla Valkeisen rannalla.
yst tv Josaa
jees. Ei vaikutusta. Väyliä mittailtu joka suuntaan. Koriväylä nk. Hidas väylä joka pelaa eri jännitteillä kun voimansiirron väylä. Kaikki kunnossa mutta mikkän ei toimi.
Ainoa paikka missä on sekä can että "lin" väylä on virtalukko. Virtalukolta ja ja mittarilta ei tule can tietoa esp:lle ja airmaticille ja moottorille.
Eli virtalukko välittää ja muuntaa mittarin tiedot lin väylästä can väylään, mutta kun ei välitä. Edelleen kahden päivän mittailujen jälkeen aletaan epäillä TAAS virtalukkoa kuten jo ensimmäisellä sorapihatesteröinnillä.....
On tässä taas opittu monenlaista väylätekniikasta!
Ainoa paikka missä on sekä can että "lin" väylä on virtalukko. Virtalukolta ja ja mittarilta ei tule can tietoa esp:lle ja airmaticille ja moottorille.
Eli virtalukko välittää ja muuntaa mittarin tiedot lin väylästä can väylään, mutta kun ei välitä. Edelleen kahden päivän mittailujen jälkeen aletaan epäillä TAAS virtalukkoa kuten jo ensimmäisellä sorapihatesteröinnillä.....
On tässä taas opittu monenlaista väylätekniikasta!
KYSYMYS PP D:lle!
Tota noin, kun vaihdoit tuon ilmajousituksen kompressorin niin poistitko järjestelmästä paineet ensin Starilla vai putkien liitoksesta kompressorin luota? Ilmassa liikkuu kahdenlaisia ohjeita - täällä foorumeilla sanotaan, että paineet poistetaan Starilla, mutta Arnottin manuaaleissa käsketään virta katkaisemaan akulta ja ilmat laskemaan putkiliitoksesta. Kummin sinä teit? Suunnitelmissa olisi nimittäin kompressorin vaihto ässään.
Saa vastata tieten muutkin asiasta tietävät!
yst tv. JoSaa
Tota noin, kun vaihdoit tuon ilmajousituksen kompressorin niin poistitko järjestelmästä paineet ensin Starilla vai putkien liitoksesta kompressorin luota? Ilmassa liikkuu kahdenlaisia ohjeita - täällä foorumeilla sanotaan, että paineet poistetaan Starilla, mutta Arnottin manuaaleissa käsketään virta katkaisemaan akulta ja ilmat laskemaan putkiliitoksesta. Kummin sinä teit? Suunnitelmissa olisi nimittäin kompressorin vaihto ässään.
Saa vastata tieten muutkin asiasta tietävät!
yst tv. JoSaa
ENTISET:
W 115, 220d
W 123,200d
W 201,190 E
W 202,220d
W 203,220cdi
W 201,190d,vm. -89, vv.02-16
W 220,320cdi,vm. -03, vv.12-18
Nykyiset:
W 212, 220cdi BlE vm.-10, vv. 18-
W 221, 350cdi Ble vm.-10, vv.21-
W 115, 220d
W 123,200d
W 201,190 E
W 202,220d
W 203,220cdi
W 201,190d,vm. -89, vv.02-16
W 220,320cdi,vm. -03, vv.12-18
Nykyiset:
W 212, 220cdi BlE vm.-10, vv. 18-
W 221, 350cdi Ble vm.-10, vv.21-
Emmie mithään laskenu.
Tunkkasin etunurkan ylös, riisuin muovit eestä, ruiskuttelin Peeäsällää ruuvien suunthaan ja lähin piipule.
Sitte mie löysäsin mutterit, katkasin yhen ruuvin, irrotin letkut ja kompura oli irti.
Nuin se ulkomuistista heitettynä meni suurimpiirthein, saatoin käyä kahestikki piipula välissä
Tunkkasin etunurkan ylös, riisuin muovit eestä, ruiskuttelin Peeäsällää ruuvien suunthaan ja lähin piipule.
Sitte mie löysäsin mutterit, katkasin yhen ruuvin, irrotin letkut ja kompura oli irti.
Nuin se ulkomuistista heitettynä meni suurimpiirthein, saatoin käyä kahestikki piipula välissä
No Merc at the moment
Ok, kiitos tiedosta - pittääpä tillailla uus Saksojen maalta ja vaihella omaankin ässään uus kompura entisen huonosti pakkasella toimivan tilalle.
yst tv. JoSaa
yst tv. JoSaa
ENTISET:
W 115, 220d
W 123,200d
W 201,190 E
W 202,220d
W 203,220cdi
W 201,190d,vm. -89, vv.02-16
W 220,320cdi,vm. -03, vv.12-18
Nykyiset:
W 212, 220cdi BlE vm.-10, vv. 18-
W 221, 350cdi Ble vm.-10, vv.21-
W 115, 220d
W 123,200d
W 201,190 E
W 202,220d
W 203,220cdi
W 201,190d,vm. -89, vv.02-16
W 220,320cdi,vm. -03, vv.12-18
Nykyiset:
W 212, 220cdi BlE vm.-10, vv. 18-
W 221, 350cdi Ble vm.-10, vv.21-
Onkos tämä vaihtanu omistajaa vai kattelinko ihan väärin että olis ollu Oulussa myynnissä?
www.mbosa.fi
CLK 500 -02 (209.375) harrastekäyttis
C200CDi -04 "fl" (203.207) ex
C200CDi -04 "fl" (203.207)ex
C200CDi -01 (203.004) ex
C200CDi -01 (203.204) ex
CLK 500 -02 (209.375) harrastekäyttis
C200CDi -04 "fl" (203.207) ex
C200CDi -04 "fl" (203.207)ex
C200CDi -01 (203.004) ex
C200CDi -01 (203.204) ex