Mulukun W126 300SE (leimalla käyty öljynvaihtoa odotellessa)

Avatar
Mulqvist
Viestit: 1731
Liittynyt: 01.10.2005 14:16
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Mulqvist »

Loppujenlopuksi paljastui uusintatutkielman ohessa bensapumpun rele syylliseksi joten ongelma tältä erää selvinnyt, ainoa vaan että pitää tuo potikka asemoida 1v asentoon vielä niin sitten alkaa kaikki olla ok. Suuttimiakin voipi joutua uusimaan vielä, lämpimänä tuppaa sahauttamaan ja toisaalta pitää vielä kattoa tuo tankin huohotin.

Tältä erää homma jokseenkin toimii, seuraavaksi pitää ottaa työnalle tempomatin boksi ja kattoa se läpi. Siitä seuraavaksi sitten varmaan poppikoneet pitää päivittää.
“I’ve written a romantic comedy. It’s about a guy and a girl, classic, initially they hate each other, classic, but they end up in bed together. Classic! It’s called the rapist.” — Jimmy Carr
Avatar
Mulqvist
Viestit: 1731
Liittynyt: 01.10.2005 14:16
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Mulqvist »

Eli joo, käyntiongelmathan ei loppuneet. Tuossa juhannuksen jälkeen nousee kansi ylös ja sitten tutkitaan vähän lisää. Samalla tilkitä vuotava vj-pohja.

Pieni tutkielma osoitti että sytkäboksi on ehjä, ja vastaavasti pitäisi samoissa konemalleissa käydä sytkäboksit keskenään ristiin, tietysti joutuu ajotuslampun kanssa ehkä vähän katteleen ja sitten vastuspaketista kaiveleen oikeen arvon(eikä välttämättä tätäkään tartte). Mutta käyvät ristiin niin pitkään kun anturit on samat koneissa. Sytkäboksihan ei saa eculta mitään tietoa, toimittaakin vain sinne kierrosluvun. Boksin karttojen perusarvot säätyy vastuspaketilla. Bensapaineet tuli mittailtua, pysyy ja on aikalailla ok, paineet oli 5,6bar/5,3bar(ylä- ja alakammio).

Mahdollisesti kun tuo kansi tulee otettua ylös niin voipi olla että tarkistelujen jälkeen lähtee kannesta siivu poies, kun tuo on kovin matalapuristeinen kone vielä. Sitten jos auto vielä minulle jää niin olisi tarkoitus äheltää megaruutta ja lyhennellä imusarjaa, nokan parantelu yms. Jos tuon moottorin saisi pelastettua vielä, tehdas kun sen päin helevettiä alunalkaen on tehnyt.

Että sellasta, elokuun lopussa menee leima vanhaksi ja siihen varmaan joutuu jarrut tekeen ja jos kone toimii niin voipi vielä saahakki leiman. Korrosiota ei ole, tai ainakaan sellaista mihin katastussetä pääsis tarttuun. Kardaanin ristinivel pitäisi varmaan vaihtaa, sielä on klappia vähäsen.
“I’ve written a romantic comedy. It’s about a guy and a girl, classic, initially they hate each other, classic, but they end up in bed together. Classic! It’s called the rapist.” — Jimmy Carr
Avatar
Mulqvist
Viestit: 1731
Liittynyt: 01.10.2005 14:16
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Mulqvist »

Pieni selvittelytyö auttoi tuohon nokka-asiaan hieman, eli M103 vakionokka on kyllä melko susi jo syntyessään ottaen huomioon sitten vielä sen että imusarjakin on 5 metriä pitkä, luultavasti vielä melko vähän nostoa tuossa. 208/212 asteinen tuo vakionokka, vähän jousia jykevöittämällä saisi kohtuusummalla 272/268 nokankin(vakioilla vielä menee 256/256 nokkakin), pitäs vaan olla naamahissi mallin keinuvivut silleen varuiksi.

Kattoo nyt, ensin pitäs saaha kone muuten toimimaan. Tai voi kyllä olla että venakoppaa avatessa huomaa tekevänsä turhaa työtä ja sitten ottaa 89-> koneen tilalle ja jatkaa asiaa siltä kantilta.
“I’ve written a romantic comedy. It’s about a guy and a girl, classic, initially they hate each other, classic, but they end up in bed together. Classic! It’s called the rapist.” — Jimmy Carr
Avatar
eero1989
törröttäjä
Viestit: 2187
Liittynyt: 02.9.2006 22:32
Paikkakunta: Kullaa

Re: Mulukun W126 300SE (murheenkryyni)

Viesti Kirjoittaja eero1989 »

Mulqvist kirjoitti:430 HEADREST IN THE REAR, LEFT AND RIGHT
Ei mulla muuta,, mutta tuli mieleeni että montakohan noita on mahdettu tilata vaan toisen puolen takaniskatuella :roll:
ex-204 bensa/farkku
ex-452.437.
ex-667.351.ex- rakkaus,430 farkku väykky.
ex-107.044 ex joku ka-rintteri
ex-638.274 ex-170koppanen
ex-601.366 ex-124bensafarkkunelimatikki
ex-602.467
ex-oranssi/musta kaunotar eli 602.362
ex- 124.051
Avatar
Mulqvist
Viestit: 1731
Liittynyt: 01.10.2005 14:16
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Mulqvist »

Dodiin, tuli käytyä leimaukolla haukuttavana. Totesi kyllä että onpa ruosteeton pohja, ei o kuulemma useinkaan noin hyvässä kunnossa. Liekkö yritti ***tuilla tai jotain. Tietysti ettei hommat menis pelkästään ruusuilla tanssimiseksi niin tulihan sieltä vikalistaakin, joskin kaikki oli tiedossa.

-alapallo väljä -> uusi on kontissa odottamassa avaamista ja rasvan laittoa, suotta kuivaa boltsia pistää paikalleen.
-jarruputken kiinnike irti -> kiinnike tallella, kääntynyt sivuun ja kumi hukkunut laitetaan ko keritään.
-päästöt -> häkä karkas 0.7 korviin joten hylsy, imuvuoto lie vaikuttava asiaan ja taitaa sytkässäkin olla jotain sanomista. Muutenkin mosa kyllä meleko lopusa jo, niinkuin 230tkm ajetun M103 pitääkin olla.

Tästä päästään sitten öljynvaihtoon, eli tulee vaihdettua öljyt laatikkoon ja koneeseen silleesti että pitää mennä ja purkaa ne poies ja nostaa uuet tilalle. Sitten ois tarkotus parsia kasaan tuo vanha kone, vaihtaa siis vesipumppu, kansipahvi, ettiä imuvuoto, härkkiä nostajat toimaamaan ja laittaa myyntiin kun kunnostettu.

Eli pientä puuhastelua luvassa vielä tälle syksyä.

Tuli vain ohimennen mieleen että etujarrut piti dynossa 3,1/3,4 ja takaset jotain 2,6/2,8 sitten laiskasti säädetty känkkä vain 1,8/2,4, pitäs varmaan ens kesänä rempata satulat kuosiin kun tolleen noita heittoja on jarruissa vaikka uuet jarrut kyseessä.
“I’ve written a romantic comedy. It’s about a guy and a girl, classic, initially they hate each other, classic, but they end up in bed together. Classic! It’s called the rapist.” — Jimmy Carr
Avatar
Mulqvist
Viestit: 1731
Liittynyt: 01.10.2005 14:16
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Mulqvist »

Tekniikan luovuttajasta nostettu kones poies, eli nyt on sitten harjottelukierros tehty mosan kanssa ja pitäs nopeutua hieman hommien tuosta etiäppäin. Ens viikonloppuna ois tarkotus nostaa vanha kone poies ja uus tilalle. W126 keula on kyllä hieman tilavemman oloinen kuin 124 keula että taitaa helpottua hieman, samoin vaikuttaa siltä että kardaanitunnelissa ois paremmin tilaa myös.

Uusi mosa kun on keulialla niin sitten pitäs vaihtaa askiin öljyt jahka ajellu lämpimäksi pariin otteeseen ja mosan öljyt varmaan menee vaihtoon samalla.
“I’ve written a romantic comedy. It’s about a guy and a girl, classic, initially they hate each other, classic, but they end up in bed together. Classic! It’s called the rapist.” — Jimmy Carr
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W126 sedan, coupe / R & C 107”