Maken S 350td -94

Vastaa Viestiin
Make P
Viestit: 16
Liittynyt: 23.8.2012 23:36

Maken S 350td -94

Viesti Kirjoittaja Make P »

Tällainen tuli hankittua eräältä foorumilaiselta. Autossa nyt oli jotakin sähkövikoja ostohetkellä, relevikaa, puhallin ongelma ja moottorin johtosarjakin tuli uusittua.
Ostopäätökseen vaikutti kuitenkin se että oli aika hyvät renkaat Mersun (W220) alkuperäis vanteilla. Ja korin kunto oli kuitenkin parempi mitä olin ajatellut sen olevan.

Kävin tänään yrittämässä leimalle, no olihan siellä alanuppi ja narinahelat takaa väljistynny. Onneks ei sentään mitään kallista.
Minkäslainen homma nuo taka narinahelat on vaihtaa??
Insinööri tuumas vain että onpas raskas auto kun ei ravistaja jaksa heilutella etupään niveliä.

kertooko tämänlainen vin koodi herroille mitään? WDB1401341A180443
tai osaako joku sen suomentaa?
Viimeksi muokannut Make P, 03.9.2012 20:48. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Avatar
Hannu.H
Viestit: 795
Liittynyt: 03.7.2007 16:19
Paikkakunta: Kajaani

Re: Maken S 350td -94

Viesti Kirjoittaja Hannu.H »

Make P kirjoitti:kertooko tämänlainen vin koodi herroille mitään? WDB1401341A180443
fin
vin WDB1401341A180443
whc WDB
chassbm 140134
chass_ident 1A180443
type 140
subbm1 134
auxiliary_drive
body 00000
body_code
engine 603971 12 008758
heater 0-22203893
interior 261A
lights BOSCH
model_idx 6
odometer
order_num1 0321408049
paint1 199
transmission 722367 03 951609
wiper BOSCH

Code Текст
027 IMMOBILIZER SERIES BR 202, 140 (129 CODE 041)
211 AUTOMATIC LIMITED SLIP DIFFERENTIAL (ASD)
412 Unknown
512 MB RADIO SPECIAL WITH TRAFF. MESS., RDS
581 AUTOMATIC AIR CONDITIONER
592 ALL-ROUND WD-GREEN GLASS,HEATED REAR WINDOW-VSG
652 8-HOLE LIGHT ALLOY RIMS
731 WOOD TRIM BURRED WALNUT ROOT
860 Unknown
873 SEAT HEATER FOR LEFT AND RIGHT FRONT SEATS
880 CLOSING SYSTEM WITH INFRARED REMOTE CONTROL
883 CLOSED AID FOR DOORS AND TRUNK LID
200A LEATHER
199 APPLICATION CODE FOR COMPONENT PROCESSING
261A LEATHER BLACK
MB S124 300 -92 Farkkupakutiisselilintta
BMW E39 525D Touring -01 Farkkukäyttis
Ford County 754, Ford 3000
® Mesen linttaklubi
Make P
Viestit: 16
Liittynyt: 23.8.2012 23:36

Viesti Kirjoittaja Make P »

Kuva
Sampo N.
Virallinen Oikolukija
Viestit: 6252
Liittynyt: 05.10.2005 8:35
Paikkakunta: Vantaa, melkein Kerava.

Viesti Kirjoittaja Sampo N. »

Jos on narina sama kuin väykyssä ja lankussa (124), niin veisin korjaamolle ihan suosiolla. Muutaman kerran tullut kivijalasta noita vaihdettua ja mukavasti siinä ilta vierähtää. Hermotkin menisi, jos niitä vielä olisi.

Oikeilla välineillä homma hoituu puoleen tuntiin molemmille puolille.
Kein siknatuur
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7081
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Sama osa on kuin 201/124/202/210 mutta pyörännavan muodosta johtuen vielä hankalammassa kolossa.
Avatar
Leemu
aktiivimeseläinen
Viestit: 2269
Liittynyt: 13.9.2006 18:02
Paikkakunta: Jokioinen

Viesti Kirjoittaja Leemu »

Sampo N. kirjoitti:Jos on narina sama kuin väykyssä ja lankussa (124), niin veisin korjaamolle ihan suosiolla. Muutaman kerran tullut kivijalasta noita vaihdettua ja mukavasti siinä ilta vierähtää. Hermotkin menisi, jos niitä vielä olisi.

Oikeilla välineillä homma hoituu puoleen tuntiin molemmille puolille.
Jos itse vaihtaa, niin on syytä olla tarkka lyömäkäsi.
Ai mistäkö tiedän :idiot: :oops:
Sampo N.
Virallinen Oikolukija
Viestit: 6252
Liittynyt: 05.10.2005 8:35
Paikkakunta: Vantaa, melkein Kerava.

Viesti Kirjoittaja Sampo N. »

Leemu kirjoitti: Jos itse vaihtaa, niin on syytä olla tarkka lyömäkäsi.
Eikä tarkalleen oikean kokoinen holkkikaan ole pahitteeksi uutta niveltä ohjaamaan/vetämään.
Kein siknatuur
Make P
Viestit: 16
Liittynyt: 23.8.2012 23:36

Viesti Kirjoittaja Make P »

No täytyy ottaa ajan ja hermojen kans homma tässä kunhan saan osat :) Onneks on aina Renault :oops: joka pelaa varmasti silloin kun norsu on remontissa.

Melko rumat nuo takapenkin pöydät mielestäni.Kuva
Avatar
Ilpo L
Viestit: 866
Liittynyt: 30.9.2005 19:57
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Ilpo L »

Make P kirjoitti: Melko rumat nuo takapenkin pöydät mielestäni.
Niin minunkin... :lol:
V12
Sprinter 316 Cdi

PLAY LOUD
Sampo N.
Virallinen Oikolukija
Viestit: 6252
Liittynyt: 05.10.2005 8:35
Paikkakunta: Vantaa, melkein Kerava.

Viesti Kirjoittaja Sampo N. »

Uh, ite olen vähän allerginen kaikelle punertavalle autossa. :x
Kein siknatuur
Make P
Viestit: 16
Liittynyt: 23.8.2012 23:36

Viesti Kirjoittaja Make P »

Puslaremontti takana ja leima tuli konttorilta.
Suhteellisen pienellä vaivalla lähti kun tein ulosvetäjän millä sai pois ja sisään uuden.

Törmäsin pieneen ihmeeseen kun laitoin rca kaapelin takakoppiin...
Kuva
Päävirtakaapeli oli hiukan vastannut koriin eräässä kohtaa, tarvis varmaan palovakuutuksen :o
Make P
Viestit: 16
Liittynyt: 23.8.2012 23:36

Viesti Kirjoittaja Make P »

Mikä on normaali ahtopaine 3.5 turporiiselisä ? Tuntuu jotenki tahmealta 0.6 bar näytti teollisuusmittari, kai ne aika tarkkoja on?

Hukkaportin kello tuntuu todella löysältä sormikopelolla, vrt esim johonki uudempaan tdi koneeseen..
Avatar
xr
ohjelmoija
Viestit: 1832
Liittynyt: 04.12.2005 5:01
Paikkakunta: Eteläpohjanmaa

Viesti Kirjoittaja xr »

0.85-0.95/4000rpm
Avatar
Late S
antero
Viestit: 1067
Liittynyt: 11.4.2008 19:25
Paikkakunta: Nivala

Viesti Kirjoittaja Late S »

1bar mulla näytti paineita autogaugen mittarilla samanlaisessa kotterossa.
KÖYHÄN ON HEHKUTETTAVA
Avatar
LiQQe
Viestit: 1649
Liittynyt: 19.10.2010 18:15
Paikkakunta: Pitsikylä

Viesti Kirjoittaja LiQQe »

Hukkiksen tanko siellä kuulemma jumittelee useinkin.. Kyllä tuo 0,6 kuulostaa vähän pieneltä.. :cry:
® Mesen V8 Klubi
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7081
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Make P kirjoitti:
Hukkaportin kello tuntuu todella löysältä sormikopelolla,
Kuuluu ollakkin aika löysä kun hukkaporttia ohjataan alipaineella.
Make P
Viestit: 16
Liittynyt: 23.8.2012 23:36

Viesti Kirjoittaja Make P »

Joo huomasin että se toimiikin alipaineella, kun testasin kellon toimintaa paikalla..

ahtomittari näytti kun moottorin lämpö nousi yli 80c enää 0.2-bar.
miten tämä järjestelmä oikein pitäis toimia?

Koemielessä laitoin suoraan imusarjalta ohjauksen ja Renault dti:n :oops: hukkaportin, ja tukin sen alipainehärvelin, näillä toimii normaalisti ja vetojakin tuli senverran mitä tommonen nyt voi vetää.
Avatar
LiQQe
Viestit: 1649
Liittynyt: 19.10.2010 18:15
Paikkakunta: Pitsikylä

Viesti Kirjoittaja LiQQe »

Kaverilla oli aikanaan tällänen jossa turbo ei ahtanu ollenkaan. Kiihtyvyys 0-100km/h oli aika tarkalleen 30sek, saattoi olla jopa yli :lol: Että kyllä se turbo siellä vaikuttaa sen 15 sekunnin verran :twisted:
® Mesen V8 Klubi
Make P
Viestit: 16
Liittynyt: 23.8.2012 23:36

Viesti Kirjoittaja Make P »

Taitaapi olla että jätän Rellun ylipainetoimisen kellon paikalle. Mittari näytti hienosti 0.8 bar jo melko alhaalta asti ja sekkarilla alle 13 sek 0-100km/h..on se ripee :lol:
Make P
Viestit: 16
Liittynyt: 23.8.2012 23:36

Viesti Kirjoittaja Make P »

Kuva
Mersu ja muuan ukkomies :P
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W140 / R129, sedan, coupe, avo”