Jo yli 300 000:n OM 651 moottorisen auton suuttimia hajonnut
Jo yli 300 000:n OM 651 moottorisen auton suuttimia hajonnut
http://www.taloussanomat.fi/autot/2012/ ... story_list
http://www.faz.net/aktuell/wirtschaft/d ... 75022.html
Omaan 250CDI-koneeseeni vaihdettiin heinäkuussa tehtaan piikkiin, kaikki suuttimet ja moottorinohjaus, kaksi kuukautta takuun päättymisen jälkeen. Autolla ajettu 75 000km
Sinänsä positiivista oli se, että kulutus putosi huomattavasti, nyt menee S212 AT maantiellä oikeasti alle 4,9 l/100km
Saa nähdä vieläkö ja paljonko näitä tuodaan maailmalta, varsinkin takuun päättymisen jälkeen.
Edit: tarkennettu otsikko koskemaan hajonneita suuttimia, ei moottoria, vaikka moottorin toimimattomuus suutinrikosta aiheutuukin.
Edit 2: kun nyt vauhtiin päästiin, eli tarkennettu otsikko koskemaan OM 651 -moottoreita yleisesti
http://www.faz.net/aktuell/wirtschaft/d ... 75022.html
Omaan 250CDI-koneeseeni vaihdettiin heinäkuussa tehtaan piikkiin, kaikki suuttimet ja moottorinohjaus, kaksi kuukautta takuun päättymisen jälkeen. Autolla ajettu 75 000km
Sinänsä positiivista oli se, että kulutus putosi huomattavasti, nyt menee S212 AT maantiellä oikeasti alle 4,9 l/100km
Saa nähdä vieläkö ja paljonko näitä tuodaan maailmalta, varsinkin takuun päättymisen jälkeen.
Edit: tarkennettu otsikko koskemaan hajonneita suuttimia, ei moottoria, vaikka moottorin toimimattomuus suutinrikosta aiheutuukin.
Edit 2: kun nyt vauhtiin päästiin, eli tarkennettu otsikko koskemaan OM 651 -moottoreita yleisesti
Viimeksi muokannut pceder1, 07.9.2012 15:29. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Re: Jo yli 300 000 OM 651 (250 CDI) moottoria hajonnut...
Sinulla on otsikkona, että 300 000 moottoria hajonnut...siis onko moottoreita oikeasti hajonnut vai pelkästään niiden suutinjärjestelmä???pceder1 kirjoitti:http://www.taloussanomat.fi/autot/2012/ ... story_list
http://www.faz.net/aktuell/wirtschaft/d ... 75022.html
Omaan 250CDI-koneeseeni vaihdettiin heinäkuussa tehtaan piikkiin, kaikki suuttimet ja moottorinohjaus, kaksi kuukautta takuun päättymisen jälkeen. Autolla ajettu 75 000km
Sinänsä positiivista oli se, että kulutus putosi huomattavasti, nyt menee S212 AT maantiellä oikeasti alle 4,9 l/100km
Saa nähdä vieläkö ja paljonko näitä tuodaan maailmalta, varsinkin takuun päättymisen jälkeen.
Nyt on todellakin tehtaan aktio om651 moottorin suuttimista. Delphin pietsosähköiset suuttimet lähtee maata kiertävälle radalle ja tilalle tulee Boschin suuttimet, moottorinohjainlaite ja johtosarjoja. Kaikkien kellä on 220cdi tai 250cdi kannattaa ottaa yhteys Vehoon kysyäkseen koskeeko aktio omaa yksilöä. Minulla ei ole tietoa minkä ikäisiin autohin aktio rajoittuu.
Omaan kysymykseeni vastaten. Ei ole väliä, onko tuontiauto, ja onko tehtaan takuu voimassa.markoala kirjoitti:Nyt on todellakin tehtaan aktio om651 moottorin suuttimista. Delphin pietsosähköiset suuttimet lähtee maata kiertävälle radalle ja tilalle tulee Boschin suuttimet, moottorinohjainlaite ja johtosarjoja. Kaikkien kellä on 220cdi tai 250cdi kannattaa ottaa yhteys Vehoon kysyäkseen koskeeko aktio omaa yksilöä. Minulla ei ole tietoa minkä ikäisiin autohin aktio rajoittuu.
http://mese.fi/forum/viewtopic.php?p=547679#547679
Eli omassanihan tehtaan takuu mennyt umpeen 5/2012, mutta tänä syksynä vaihdettu suuttimet ja moottorinohjaus, tarkemmin eivät sanoneet oliko uusi systeemi Boschilainen, mutta näin olettaisin. Remonttiin kuuluva koeajolenkki vain oli jäänyt tekemättä, kun auto ei ollut kilvissä, joten koeajon nähtävästi suoritin minä, ja huonostihan siinä kävi
Itsekin kyllä pikimmiten suosittelisin jokaista 220/250 omistajaa käymään merkkihuollossa tsekkaamassa tilanteen, niin kauan kuin suostuvat tuon remontin veloituksetta tekemään...
(edit: en tiedä tekevätkö veloituksetta, kun omaani oli myyjäliike sen teettänyt jo aiemmin)
laitetaas nyt vielä kilsat näkyviin, eli omassani tuo on tehty n. 155 tkm kohdalla ja siis n. 2,5 vuotta vanhana.
(OT: Lienee aika samalla tavoin käsitelty kuin VAGin pumppusuutinten vastaavat viat. Veljeni 4-5 vuotta vanhaan Passattiin vaihdettiin joku aika sitten, taitaa olla yli 200tkm mittarissa.)
(OT: Lienee aika samalla tavoin käsitelty kuin VAGin pumppusuutinten vastaavat viat. Veljeni 4-5 vuotta vanhaan Passattiin vaihdettiin joku aika sitten, taitaa olla yli 200tkm mittarissa.)
Sama juttu tehtiin Tampereen Vehossa n. 2 kk sitten edellisen huollon yhteydessä. Kilometrejä tuolloin n. 140 tuhatta. Maksua vaihdosta ei peritty. Auto oli koko päivän Veholla. En ole tutkinut eikä sanottu mitä laitettiin. Tuntuu, että kulutus olisi hieman, (n. 0.5l/100km) pudonnut.5647 kirjoitti:Minun autoon W212 220cdi-09 tehtiin päivitys kuukausi sitten. Vaihdettiin suuttimet, johtosarjat ja moottorin ohjausyksikkö. Päällä lukee Delphi Solenoid. Ei siis vaihdeta Boschin systeemiä.
Auto on W212 220 cdi, käyttöönotettu 7/09. Ns. tuontiauto.
juu mäkin ensin lukasin että suutin onkelmaa jo nuin monessa 617 koneessa muuta ei sentään onneksisonikki kirjoitti:Onneks ei ole persaukisten ongelmia ku noi suuttimet on vaihdeltu jo ainaki 14 ja puol kertaa siinä vaiheessa ku ite pääsee käsiksi
617 kone löytyy mm: w123 mersusta
Aavistuksen enempi jäsenien ja ihmisten asialla
-Suomen mercedes autoilijat ry-
[miitit]001111111111011111111011111[/miitit]
-Suomen mercedes autoilijat ry-
[miitit]001111111111011111111011111[/miitit]
Vielä odotellaan Meseä takaisin Käyttöautolta, mutta hiukan selvisi lauantaina, kun sinne soittelin lisätietoa millaisessa tilanteessa se meni vikatilaan. Eli kun nuo suuttimet & moottorinohjaus vaihdettiin, niin sen jälkeen olisi pitänyt tehdä 30 km:n koeajo, jonka aikana mm. laatikolle "kerrotaan" uudet speksit. Eli ei ihme, jos mulla auto käyttäytyi omituisesti (mm. kickdown ei aina toiminut), kun tuota oleellisesti remppaan kuuluvaa koeajoa ei ollut tehty... Että toivotaan, että alkuviikosta on Mersu kunnossa ja tehot, laatikon toiminta ja polttoaineen kulutus on sitä mitä pitääkin...veppe kirjoitti: Remonttiin kuuluva koeajolenkki vain oli jäänyt tekemättä, kun auto ei ollut kilvissä, joten koeajon nähtävästi suoritin minä, ja huonostihan siinä kävi
Laitetaas vielä vahvistusta asialle mualimaltakin:
http://www.carsuk.net/mercedes-fixes-di ... -problems/
eli oli sitten ongelma-Mersusi mikä tahansa (C/E, 220, 250), kunhan on OM651 koneella, niin Mersu näyttäisi korjaavan ongelman takuuajan ulkopuolellakin.
http://www.carsuk.net/mercedes-fixes-di ... -problems/
eli oli sitten ongelma-Mersusi mikä tahansa (C/E, 220, 250), kunhan on OM651 koneella, niin Mersu näyttäisi korjaavan ongelman takuuajan ulkopuolellakin.
Mulla on tiimaa takana vasta reilut 140.000 km, mutta tämän recallin kohteena olevien autojen jälkeen 09/2011 valmistunut 2012 vuosimallin E220 CDI ei ole vaatinut ylimääräistä huomiota osakseen.
Pehmennetty Avantgarde E220 CDI
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä kesäautona.
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä kesäautona.
Kaveri soitteli, että hänen kaverilla parhaillaan koeajossa 2011 vuoden 250cdi. Mistä nyt erotti, että onko sinne suuttimet vaihdettu? En muista luinko täältä vai toiselta foorumilta, mutta kurkkaamalla boxia, missä pitäisi lukea solenoid? Tällöin suuttimet olisi vaihdettu? Huomenna auto pitäisi palauttaa liikkeeseen EPC:stä katsoin ainakin, että suuttimille olisi korvaava varaosanumero.
-S204 350cdi 4matic -11
-W124 300D tomaatti -91 (projekti)
-EX S211 320cdi -07, VW Golf gtd farkku -16, S204 350cdi amg -10, W124 300E Sportline -91, W203 230Kompressor Avantgarde Sport -05, BMW E61 530dA -05, Saab 9-5 Aero -02
-W124 300D tomaatti -91 (projekti)
-EX S211 320cdi -07, VW Golf gtd farkku -16, S204 350cdi amg -10, W124 300E Sportline -91, W203 230Kompressor Avantgarde Sport -05, BMW E61 530dA -05, Saab 9-5 Aero -02