Jakoremelin vaihto 850 tdi

Täällä voit keskustella ja esittää kysymyksiä muistakin merkeistä kuin Mercedes-Benzistä.
Vastaa Viestiin
Avatar
Harju
Viestit: 5514
Liittynyt: 27.2.2006 11:21

Jakoremelin vaihto 850 tdi

Viesti Kirjoittaja Harju »

Vein tuossa aamusella kasipätkän jakoremelin ja vesipumpun vaihtoon pumpun remeliä ei ollu tarkootus vaihtaa sehän kestää vaikka kuinka kauan :lol:
no erinnäisten sattumien kautta jouvuttiin vaihtaa pumpun remeliki.
hokastiin siinä samalla että oli se sittenkin ajankohtanen 7 (seitsemän) :shock: hammasta puuttu remmistä ja loputkin sormin irrotettavissa :shock: :shock:

väyrys miehille tiijoks Volvossa ei löytyny yhtään vikakoodia vajjaan vuoden ajalta, mitä voleksi on meikäläisellä ollu eikä autoa oo hyppyytetty muuta kuin voetelu aineetten vaihossa 8)
Avatar
Jarno.V
Opel - spesialisti
Viestit: 1021
Liittynyt: 30.9.2005 18:12
Paikkakunta: Oulun seutu tällä kertaa

Viesti Kirjoittaja Jarno.V »

Eihän niissä ole juuri vikamuistiakaan vanhemmissa, olikohan max 3 vikakoodia per ohjainlaite. Sen jälkeen tulee vikakoodi:"muisti täynnä vikakoodeja" tms. :shock:
No onneksi ovat siitä parantaneet, esim. s80 tdi kun lukee vidalla koodit, jos ei kymmentä sivua tule koodeja+tietoja niin ihme on. :lol:
Tuo tdi kyllä saisi olla ketjulla, aikamoinen savotta+vaihtoväli lyhyt.
Onneksi D5 hihnalla ajaa sen 160tkm ja vaihto alle tunnin.
Jos ei kulje niin kromaa se.
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29068
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Onko TDi 850:ssä aina se "nykyaikainen" testipistoke ? On ?
oulaistenliikenne.fi
Avatar
Jarno.V
Opel - spesialisti
Viestit: 1021
Liittynyt: 30.9.2005 18:12
Paikkakunta: Oulun seutu tällä kertaa

Viesti Kirjoittaja Jarno.V »

dealer kirjoitti:Onko TDi 850:ssä aina se "nykyaikainen" testipistoke ? On ?
Taitaa olla, eihän sitä ole kuin -96 alkaen diiselinä, tais kaikki 850 muutenkin olla jo silloin obd töpselillä.
Tosiaan vanhemmissa se vilkkuledi-systeemi on aika neekerimallin itsediagnoosi.
Jos ei kulje niin kromaa se.
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29068
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Niinpä...TDi:ssä on oikeinkin hyvä systeemi sen mitä minä olen mittaillut ja perehtynyt. 8)
oulaistenliikenne.fi
Avatar
Harju
Viestit: 5514
Liittynyt: 27.2.2006 11:21

Viesti Kirjoittaja Harju »

vm-94 taitaa olla viimesiä joissa on nairobi mallin vilkku valo
tuos omas on OBD2 siinä kolikkolokeron alla
HVM

Viesti Kirjoittaja HVM »

dealer kirjoitti:Niinpä...TDi:ssä on oikeinkin hyvä systeemi sen mitä minä olen mittaillut ja perehtynyt. 8)
Miulta tippu tiileri sinne siun ex-volovon obd-pistokkeeseen paperiliitin kun imuroin sitä, ei kai se haittoo vaikka pikkuset savut se tupsauttikin? :D
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29068
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Ei, ei haittaa - enää. :lol:
oulaistenliikenne.fi
Avatar
Ville S.
VAG asiantuntija
Viestit: 544
Liittynyt: 01.10.2005 11:54
Paikkakunta: Ylivieska

Viesti Kirjoittaja Ville S. »

dealer kirjoitti:Niinpä...TDi:ssä on oikeinkin hyvä systeemi sen mitä minä olen mittaillut ja perehtynyt. 8)
No vaen sehän onki klonkswaaken :lol:
E290 Turbodiesel Avantgarde
Audi A4 2,8 quattro tiptronic
Avatar
Pappi
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 10585
Liittynyt: 30.9.2005 17:14

Viesti Kirjoittaja Pappi »

Isot pojat kerto, että tuolla paperiliittimellä obd2 pistokkeessa on vain positiivinen vaikutus... Aineskin 50 hevosta on enemmän... Hyvin puotettu hvm. :wink:
Skodillac: Kuva Origami: Kuva
Avatar
Harju
Viestit: 5514
Liittynyt: 27.2.2006 11:21

Viesti Kirjoittaja Harju »

Pappi kirjoitti:Isot pojat kerto, että tuolla paperiliittimellä obd2 pistokkeessa on vain positiivinen vaikutus... Aineskin 50 hevosta on enemmän... Hyvin puotettu hvm. :wink:
et viittis ottoo kuvvoo mihin välliin se on puotettu :!:
omast puuttuu just tuon verran ettepäin vievii kaakkei :cry:

:wink:
Avatar
Jarno.V
Opel - spesialisti
Viestit: 1021
Liittynyt: 30.9.2005 18:12
Paikkakunta: Oulun seutu tällä kertaa

Viesti Kirjoittaja Jarno.V »

Ville S. kirjoitti:
dealer kirjoitti:Niinpä...TDi:ssä on oikeinkin hyvä systeemi sen mitä minä olen mittaillut ja perehtynyt. 8)
No vaen sehän onki klonkswaaken :lol:
On siinä(onneksi) volvon oma moottorin ohjaus, eli sähköt.
Volkkarilla on oikein hyviä(kin) moottoreita, ainoa että ne rakastaa niitä stnan jakoremmejä, eikä vähääkään mieti sitä kenen ne pitäs vaihtaa. :roll:

Vaan siltikin D5 on valovuoden parempi kuin tää hihnadiiseli.
Jos ei kulje niin kromaa se.
Jube
Kemijärven Isäntä
Viestit: 4230
Liittynyt: 01.3.2006 18:55

Re: Jakoremelin vaihto 850 tdi

Viesti Kirjoittaja Jube »

Harju kirjoitti:Vein tuossa aamusella kasipätkän jakoremelin ja vesipumpun vaihtoon
Minä kai oon aina luullu, että autoissa on jakoketju :roll:

Eiku perhana joo, enhän mää ollukkaan väärässä ku nyt oliki kyse volvosta :idea:
Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
BMW e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Avatar
Ari66
Mesen Invaryhmä®
Viestit: 13054
Liittynyt: 29.9.2005 11:11
Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
Viesti:

Re: Jakoremelin vaihto 850 tdi

Viesti Kirjoittaja Ari66 »

Jube kirjoitti:Minä kai oon aina luullu, että autoissa on jakoketju :roll:
Aivan oikein, nimittäin Saabeissa.
Huhu tosin kertoo, että samantyyppiseen ratkaisuun on päätynyt jonkun toisenkin automerkin suunnittelijat....

* Adria Twin 600 SF *

http://www.mbclub.fi
Avatar
Jarno.V
Opel - spesialisti
Viestit: 1021
Liittynyt: 30.9.2005 18:12
Paikkakunta: Oulun seutu tällä kertaa

Re: Jakoremelin vaihto 850 tdi

Viesti Kirjoittaja Jarno.V »

Ari66 kirjoitti:
Jube kirjoitti:Minä kai oon aina luullu, että autoissa on jakoketju :roll:
Aivan oikein, nimittäin Saabeissa.
Huhu tosin kertoo, että samantyyppiseen ratkaisuun on päätynyt jonkun toisenkin automerkin suunnittelijat....
joo mm. ooppelin alulohkonen z22se on ketjulla.
Jos ei kulje niin kromaa se.
luokyio
aktiivimeseläinen
Viestit: 2447
Liittynyt: 20.10.2005 19:01
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja luokyio »

Ja äipän nissan sunnyssäkin on ketju. :shock: vm. 90, 1.4 multivalve, ajettu kokonaiset 85 tkm.
X218 CLS 250 CDI Shooting Brake

entisiä mersuja: S213 E 220 d, W251 R 280 CDI, S124 E 280, V220 S 500 L, W115 220 D, W210 E 220 CDI, S211 E 220 CDI T Classic A, W204 C 200 CDI, W210 E 300 D Classic A, W202 C 220 Elegance A, W124 200 D
Avatar
Ville S.
VAG asiantuntija
Viestit: 544
Liittynyt: 01.10.2005 11:54
Paikkakunta: Ylivieska

Viesti Kirjoittaja Ville S. »

Jarno.V kirjoitti: On siinä(onneksi) volvon oma moottorin ohjaus, eli sähköt.
Volkkarilla on oikein hyviä(kin) moottoreita, ainoa että ne rakastaa niitä stnan jakoremmejä, eikä vähääkään mieti sitä kenen ne pitäs vaihtaa. :roll:

Vaan siltikin D5 on valovuoden parempi kuin tää hihnadiiseli.
Jakoremmit on maailman autokorjaamoiden ykkösonnenpotku. Öljynvaihdot ei juuri elätä, mutta remminvaihto on amerikanhommaa :wink:

Sitte ku aika usein nuo remmit ja kiristimet ja vesipumput pimahtelee-> Taas lisää hommia korjaamolle. Upeeta!
E290 Turbodiesel Avantgarde
Audi A4 2,8 quattro tiptronic
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Keskustelua muista merkeistä”