W210 270 cdi -02 Automaattiloota reistaa!

Vaihteistot, perä,kardaani,vetoakseli.
Katso myös W202.
Vastaa Viestiin
Eemeli-03
Viestit: 6
Liittynyt: 01.1.2013 13:51
Paikkakunta: Helsinki

W210 270 cdi -02 Automaattiloota reistaa!

Viesti Kirjoittaja Eemeli-03 »

Joo, moro vaan kaikille. Elikkä olis vähän pitemmältä ajalta ongelmaa lodjun kanssa. Auto on siis w210 270 cdi 2002 ja murheet alkoivat kesällä, kun lootan korttiin nousi vaihteistoöljy. Lodju vikatilaan, ohjausboxi irti, huolellinen puhdistus ja kuivaus, lootan läpiviennin tiivisteiden vaihto ja vielä kortin asennus ylösalaisin, että mahdollinen piuhoissa oleva öljy ei menisi kortille..
Tarkastin parin tuhannen ajon jälkeen ohjausboxin liittimet ja olivat kuivat.

Onnellista Mersu-autoilua kesti parisen viikkoa tuon jälkeen. sitten huomasin, että aina kun koneen lämmöt ovat normaalissa( yli 80 viivan), niin loota alkaa taas temppuilemaan. Ensin cruise putoaa pois(Speedtronic-visit workshop) ja sitten loota taas Limp-modelle.
No, vaihdoin kokonaan uuden laatikon ohjausboxin ja vanhasta saatiin softa siihen. Nyt kortin vaihdon jälkeen ongelmaa esiintyy edelleen koneen lämmetessä normaalilämpöihin, paitsi että lodju ei välttämättä mene Limp-modelle(vikatilaan), vaan vaihteet eivät meinaa kunnolla kytkeytyä. Esim.pakille on vaikea vaihtaa, sutii vaan tyhjää. Muutaman yrityksen jälkeen sitten onnistuu. Kylmänä ja ns.välilämmöissä kaikki toimii normaalisti. Kuumeneminen siis jotenkin laukaisee vian päälle. Testeri herjaa rakenneosan Y3/6y1 tasauspaineen säätöventtiilivikaan.Testerin vikailmoitus: (Rakenneosan Y3/6y1 (tasauspaineen säätöventtiili) sisäinen sähköinen tarkastus epäonnistui).

Eli summa summarum: Mikä mättää? Johdinlevy? Jos lodju pitää avata, on sinne saatavana tietty kaikkea mahdollista muutakin ns. "samalla vaivalla".
Merssu on aina vähän nykässyt ykköseltä kakkoselle vaihdettaessa kylmänä, kun ajaa mutaman kilsan, tämä poistuu. Lodjuun on kuulemma saatavana yhtenä pakettina tehdaskorjattu venttilikoneisto,uusi johdinlevy, solenoidit tms. Oletteko tietoisia, kuinka paljon tollanen paketti maksaa? Johdinlevy itsessään ilmeisesti jotain 300 e luokkaa?

Olis kiva saada homma etteenpäin, eli kertokaas mistä kannattais lähtee hommaa purkamaan...
Avatar
CDI203
Mesen Bill Gibbons
Viestit: 4253
Liittynyt: 04.6.2008 19:51
Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°

Re: W210 270 cdi -02 Automaattiloota reistaa!

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

Eemeli-03 kirjoitti:Joo, moro vaan kaikille. Elikkä olis vähän pitemmältä ajalta ongelmaa lodjun kanssa. Auto on siis w210 270 cdi 2002 ja murheet alkoivat kesällä, kun lootan korttiin nousi vaihteistoöljy. Lodju vikatilaan, ohjausboxi irti, huolellinen puhdistus ja kuivaus, lootan läpiviennin tiivisteiden vaihto ja vielä kortin asennus ylösalaisin, että mahdollinen piuhoissa oleva öljy ei menisi kortille..
Tarkastin parin tuhannen ajon jälkeen ohjausboxin liittimet ja olivat kuivat.

Onnellista Mersu-autoilua kesti parisen viikkoa tuon jälkeen. sitten huomasin, että aina kun koneen lämmöt ovat normaalissa( yli 80 viivan), niin loota alkaa taas temppuilemaan. Ensin cruise putoaa pois(Speedtronic-visit workshop) ja sitten loota taas Limp-modelle.
No, vaihdoin kokonaan uuden laatikon ohjausboxin ja vanhasta saatiin softa siihen. Nyt kortin vaihdon jälkeen ongelmaa esiintyy edelleen koneen lämmetessä normaalilämpöihin, paitsi että lodju ei välttämättä mene Limp-modelle(vikatilaan), vaan vaihteet eivät meinaa kunnolla kytkeytyä. Esim.pakille on vaikea vaihtaa, sutii vaan tyhjää. Muutaman yrityksen jälkeen sitten onnistuu. Kylmänä ja ns.välilämmöissä kaikki toimii normaalisti. Kuumeneminen siis jotenkin laukaisee vian päälle. Testeri herjaa rakenneosan Y3/6y1 tasauspaineen säätöventtiilivikaan.Testerin vikailmoitus: (Rakenneosan Y3/6y1 (tasauspaineen säätöventtiili) sisäinen sähköinen tarkastus epäonnistui).

Eli summa summarum: Mikä mättää? Johdinlevy? Jos lodju pitää avata, on sinne saatavana tietty kaikkea mahdollista muutakin ns. "samalla vaivalla".
Merssu on aina vähän nykässyt ykköseltä kakkoselle vaihdettaessa kylmänä, kun ajaa mutaman kilsan, tämä poistuu. Lodjuun on kuulemma saatavana yhtenä pakettina tehdaskorjattu venttilikoneisto,uusi johdinlevy, solenoidit tms. Oletteko tietoisia, kuinka paljon tollanen paketti maksaa? Johdinlevy itsessään ilmeisesti jotain 300 e luokkaa?

Olis kiva saada homma etteenpäin, eli kertokaas mistä kannattais lähtee hommaa purkamaan...
Ja nyt ei siis ole öljyä väärässä paikassa siellä liitimesäkään?

uusi johdin levy täältä ~180€

mutta vika on toden näköisesti siinä(eikä siinä johdin levysää)
säätö ventiilissä, sen toiminta aluella ventiili koneistossa mitä testeri ilmoittaa kuluneen ventiili koneiston voi myös korjata... ainkin kuusenalla onistuu ;)

E:viewtopic.php?t=24386&highlight=
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4 ;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros

Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Eemeli-03
Viestit: 6
Liittynyt: 01.1.2013 13:51
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Eemeli-03 »

Täytyypä vielä huomenissa tempasta auto ylös ja kattoa lodjun läpivienti ja vaikkapa ne kortin liittimetkin vielä kertaalleen...
Eemeli-03
Viestit: 6
Liittynyt: 01.1.2013 13:51
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Eemeli-03 »

Tulipa vielä mieleen tosta kuumenemisesta ja vian ilmaantumisesta, että onko siinä johdinlevyssä jonkinlainen lämpöanturi(t)? Jotenkin mietityttää toi kylmänä ok, kuumana ei..?
Avatar
CDI203
Mesen Bill Gibbons
Viestit: 4253
Liittynyt: 04.6.2008 19:51
Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

Eemeli-03 kirjoitti:Tulipa vielä mieleen tosta kuumenemisesta ja vian ilmaantumisesta, että onko siinä johdinlevyssä jonkinlainen lämpöanturi(t)? Jotenkin mietityttää toi kylmänä ok, kuumana ei..?
on ja sen arvot näkyy *:rila

(lämpötila muutos littyy usein välysten muuttumiseen lämmön mukaan)
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4 ;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros

Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Eemeli-03
Viestit: 6
Liittynyt: 01.1.2013 13:51
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Eemeli-03 »

Dodii, laatikon läpiviennin plugi tarkastettu, kuiva. Lootan boxin liittimet katottu, kuivat on. Eli sitte kait seuraavaksi lootan sisälle...Kuva :shock:
todellauupunut
Luupiä
Viestit: 2269
Liittynyt: 14.11.2010 10:24

Viesti Kirjoittaja todellauupunut »

Mähän en näistä mitään ymmärrä mutta kuinka vanhat vaihteistoöljyt ja onko määrä oikea ?

.
Avatar
CDI203
Mesen Bill Gibbons
Viestit: 4253
Liittynyt: 04.6.2008 19:51
Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

Oma oletus on että ensimäine mitä tehdään on varmistetaan että öljyä on
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4 ;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros

Joskus. enimäkseen Eläkeellä
todellauupunut
Luupiä
Viestit: 2269
Liittynyt: 14.11.2010 10:24

Viesti Kirjoittaja todellauupunut »

CDI203 kirjoitti:Oma oletus on että ensimäine mitä tehdään on varmistetaan että öljyä on
Sama täällä mutta pitkän tekstin seasta ei mitään mainintaa.... :roll:
Ihmettelin siksi kun kaikki muut jutut on mainittu niin tarkkaan...ja oire voisi hyvinkin viitata vähäiseen öljymäärään?.

.
Eemeli-03
Viestit: 6
Liittynyt: 01.1.2013 13:51
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Eemeli-03 »

Kyllä on öljyjä vahdeltu, sekä huuhdellen, että ilman. Samoin määrä katottu moneen kertaan. Otan lootan auki ja katon mitä on syöny. Olisko tarjolla kiristysmomentteja venttilikoneiston pulteille ja öljypohjan pulteille? Loota siis 722634. Kiitoksia..
Avatar
CDI203
Mesen Bill Gibbons
Viestit: 4253
Liittynyt: 04.6.2008 19:51
Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

Muistin mukaan ovat 7nm
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4 ;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros

Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Eemeli-03
Viestit: 6
Liittynyt: 01.1.2013 13:51
Paikkakunta: Helsinki

Remontti tehty ja hyvä tuli

Viesti Kirjoittaja Eemeli-03 »

Joo, otin ventiilikoneiston alas ja vaihdoin testerin herjaaman Y3/6y1-solenoidin, johdinlevyn+pistokkeen ja samalla vaivalla KYB-venttiilin. Uudet öljyt sisään+koodien nollaus ja kaikki toimii!! Ajoin katiskan kuumaksi ja sekä cruise, että vaihteisto pelaavat moitteetta. Kiitokset CDI203:lle vinkeistä ym. avusta. Ei ollu paha remontti, tosin vaatii nosturipaikan. Pihassa en alkais tätä tekemään. :)
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W210 / 208 voimansiirto”