W210 200CDI A VM-98 Kysymyksiä

Vastaa Viestiin
Kassu
Viestit: 7
Liittynyt: 27.2.2007 19:09

W210 200CDI A VM-98 Kysymyksiä

Viesti Kirjoittaja Kassu »

Tervehdys! Onko tuossa mallissa boschin vai luukaksen pumppu? Mitens laatikon kestävyys.Ajettu on jo 530tkm.Koneeltaan varmaan yhtä kestävä kuin 124 mallissa?Tämä tosin vuotaa jostain muutaman tipan maahan.Liekö kannentiiviste...Sitä vaan mietiskelen että oisko tällaisesta vielä käyttöautoksi muutamaksi vuodeksi? Korissa jo ruosteenalkuja vähän siellä täällä.
Avatar
Multiviri
aktiivimeseläinen
Viestit: 2933
Liittynyt: 22.10.2010 14:31
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Multiviri »

Jos on CDI, niin on Boschin pumpulla. Nimittäin korkeapainepumpulla :D Jos suuttimet on kunnossa niin ajaa pitkään huoletta, pienillä kuluilla.
www.mbosa.fi
CLK 500 -02 (209.375) harrastekäyttis
C200CDi -04 "fl" (203.207) ex
C200CDi -04 "fl" (203.207)ex
C200CDi -01 (203.004) ex
C200CDi -01 (203.204) ex
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29070
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Minulla on juuri tuollainen, tosin manuaali.
Niitä on romuja ja sellaisia joilla ajelee vielä, jotain remonttia tulee aina joskus.
Moottori on kestävä.
Kassu
Viestit: 7
Liittynyt: 27.2.2007 19:09

Viesti Kirjoittaja Kassu »

Kiitokset vastauksista.Tuosta laatikosta vielä.Paljonkos nuo yleensä kestää ajoa?
jamppa78
Viestit: 34
Liittynyt: 23.6.2011 8:38
Paikkakunta: pohjoislappi

Viesti Kirjoittaja jamppa78 »

Itellä on samanlainen vm2000 oleva automaatti ja kilometrejä on 640000tkm. Ainakin vielä pelaa moitteetta.
W212 200CDI-09
W210 200CDI-00
W124 300dT-91

Ex: W124 200D-90
W202 250D-93
W124 250dT-93
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7099
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Kassu kirjoitti:Kiitokset vastauksista.Tuosta laatikosta vielä.Paljonkos nuo yleensä kestää ajoa?
Jos siihen laatikkoon on huolehdittu öljynvaihdot ajallaan niin varmasti menee vielä.

Jos ei tietoa vaihdoista niin heti vaihtoon, huuhtelemalla.
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29070
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Laatikoissa on ollut varsin vähän vikoja, johdinlevyjä ja venttiileitä vaihdeltu mutta ne ei ole suuria tai kalliita remontteja.
Huolto on tosiaan tärkeää, myös vaihteistolle.
kardaani
tolokun taksari
Viestit: 1476
Liittynyt: 06.6.2006 22:17
Paikkakunta: helsinki

Re: W210 200CDI A VM-98 Kysymyksiä

Viesti Kirjoittaja kardaani »

Kassu kirjoitti:Tervehdys! Onko tuossa mallissa boschin vai luukaksen pumppu? Mitens laatikon kestävyys.Ajettu on jo 530tkm.Koneeltaan varmaan yhtä kestävä kuin 124 mallissa?Tämä tosin vuotaa jostain muutaman tipan maahan.Liekö kannentiiviste...Sitä vaan mietiskelen että oisko tällaisesta vielä käyttöautoksi muutamaksi vuodeksi? Korissa jo ruosteenalkuja vähän siellä täällä.
Tuohon ei pysty sanomaan mitään varmaa, mutta kone on kestävä mekaniikaltaan, mutta ei kokonaisuutena niin toimintavarma kuin vanhemmat dieselkoneet, johtuen sähkölaitteista. Kori on yleensä aika huono, vaikka päältä näyttäisi edes jotenkin siistiltä.
Auto on kunnossaollessaan mitä mainioin matkakumppani, hiljainen, mukava ja tilava. Ja nuo vanhemmat cdi-koneet ovat vieläpä todella taloudellisia.

Muutaman vuoden autoksi siitä voi hyvinkin olla, jos kori ei ole jo ihan mätä.
Kassu
Viestit: 7
Liittynyt: 27.2.2007 19:09

Viesti Kirjoittaja Kassu »

Huoltokirja tai kirjat on täytetty 400 tuhanteen asti ja on sitä siihen saakka tunnollisesti huollettu,myös laatikon öljyjä vaihdettu.Sen jälkeen ollut suurpiirteisemmällä omistajalla.Pieniä öljylammikoita laskee allensa,mutta kone niin paskanen että vaikea sanoa mistä vuotaa.Ei mikään siisti koriltaan mutta just leimattu.Hyvä tietää että tekniikka lujaa tekoa.Mulla ollut vain 124 korisia ikiliikkujia :)
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W210 / W208, sedan, farmari, coupe, avo”